susasa_s
14-10-08, 22:25
Etter mye prøving av pizzabunner komponerte jeg en selv som både min samboer og jeg likte veldig godt:)
Tok oppskriften litt der og da men skal prøve å gjennskape den sann ca:
100g Cottage chees
70g Soyaprotein
2 ts Johannesbrødkjernemel
4 egg
et lte dryss salt
1 fedd hvitløk
all around krydder
og vann til å lage røren flytende nok til å smøre den utover bakepapiret på en langpanne
mixet alle ingediensene med stavmikser slik at der ikke var klumper igjen av CC.
smurte tynt lag på bakepapiret og stekte den i ca 10 min på ca200 grader.
jeg hadde kjøttdeig med opphakkede tomater og ost som fyll.. stekte pizzaen videre i ovnen til osten var gylden og boblet:) Ble veeeldig god, smakte ikke soyaproteinet i d hele tatt:D
Jeg lagde litt ekstra deig, forstekte pizzabunner for så å legge de i fryseren til en senere annleding:)
Tok oppskriften litt der og da men skal prøve å gjennskape den sann ca:
100g Cottage chees
70g Soyaprotein
2 ts Johannesbrødkjernemel
4 egg
et lte dryss salt
1 fedd hvitløk
all around krydder
og vann til å lage røren flytende nok til å smøre den utover bakepapiret på en langpanne
mixet alle ingediensene med stavmikser slik at der ikke var klumper igjen av CC.
smurte tynt lag på bakepapiret og stekte den i ca 10 min på ca200 grader.
jeg hadde kjøttdeig med opphakkede tomater og ost som fyll.. stekte pizzaen videre i ovnen til osten var gylden og boblet:) Ble veeeldig god, smakte ikke soyaproteinet i d hele tatt:D
Jeg lagde litt ekstra deig, forstekte pizzabunner for så å legge de i fryseren til en senere annleding:)