Jeg har trodd at jeg får i meg nok fett, men begynner å bli usikker nå. Til frokost spiser jeg for tiden brøderstatning med masse meieri- eller setersmør og fet ost, og litt paprika. Bruker smør til middag også. Bruker rømme og fløte i mat....Hva gjør dere for å få nok fett???Er det noe tilskudd man kan ta?Noen tips???
Photobscura
31-10-08, 07:50
Det er vel ikke så mystisk, man passer på å bruke de feteste kjøttypene (unngå medisterdeig, karbonadedeig), nakkekoteletter er de feteste stykkene, spiser laks, ørret og makrell framfor sei og torsk, heller olje over salat, steker alt i meierismør, bruke de feteste ostetypene og unngå lettprodukter. Fettenergiprosenten bør ligge på 70-75 på ketolyse.
Du kan legge inn matinntaket ditt for en dag på f.eks fitday.com, der får du en ca pekepinn på hvordan du ligger an :)
Da gjør jeg nok rett:) Er så rart å tenke på at man skal spise mye fett, men har begynt å skjønne ting litt mer nå :D
Jeg får i meg fett på samme måte som deg; smør på ketolyseskivene med mye fete oster og smør og fløte ofte til middag. Håper vi får i oss nok da :)
jeg har bestilt meg MCT oljen på apoteket nå :) får den i neste uke. for jeg VET at jeg ikke klarer å få i meg tilstrekkelig nok fett.
jeg har bestilt meg MCT oljen på apoteket nå :) får den i neste uke. for jeg VET at jeg ikke klarer å få i meg tilstrekkelig nok fett.
Hm...Hva er det slags olje??? :)
Det er vel ikke så mystisk, man passer på å bruke de feteste kjøttypene (unngå medisterdeig, karbonadedeig), nakkekoteletter er de feteste stykkene, spiser laks, ørret og makrell framfor sei og torsk, heller olje over salat, steker alt i meierismør, bruke de feteste ostetypene og unngå lettprodukter. Fettenergiprosenten bør ligge på 70-75 på ketolyse.
Du kan legge inn matinntaket ditt for en dag på f.eks fitday.com, der får du en ca pekepinn på hvordan du ligger an :)
Hei.
Hvorfor kan man ikke spise medisterdeig? Er ikke den full av fett da....?
Photobscura
03-11-08, 13:10
Fordi den gjerne er spedd med melkepulver, mel etc.
Hei.
Hvorfor kan man ikke spise medisterdeig? Er ikke den full av fett da....?
Fordi den gjerne er spedd med melkepulver, mel etc.
Skal ikke si det 100%, men er ganske sikker på at du kan spise medisterdeig, men du bør ikke bruke medisterfarse for det er den som er spedd. :confused: Og det samme med kjøttdeig og kjøttfarse...