Dolly
03-11-08, 00:27
Jeg har lest litt på diverse amerikanske forum at flere har vert i ketose når de har ammet, og har helt friske barn..
Hun ene testet melken for ketoner jevnlig og ingen tegn til det..
Som hun sier er det jo rart hvis man går på "naturlig" kosthold og kostindusert ketose, at kroppen skulle ville føre de skadelige stoffene inn i melken..
Er det ikke noen steder hvor det er veldig kaldt eskimoene eller noe sånnt, som kun spiser ketogen kost i løpet av vinteren? de ammer vel de også?
Jeg ser for meg at jeg kanskje tester ketolyse i ett døgn, og når stiksen viser ketose, så kan jeg teste melken også med samme sticks..
Hvis det da skal vise seg at melken ikke inneholder ketoner, kan jeg da amme uten å tenke på at det kan skade babyen min..
Hun er forresten straks 7 mnd og får 2 -3 måltider med fast føde daglig..
Kan jeg bruke de jeg har igjen fra 1,5 år siden, eller bør jeg kjøpe nye?
Og kan jeg få tak i sticks på vanlig apotek?
Hun ene testet melken for ketoner jevnlig og ingen tegn til det..
Som hun sier er det jo rart hvis man går på "naturlig" kosthold og kostindusert ketose, at kroppen skulle ville føre de skadelige stoffene inn i melken..
Er det ikke noen steder hvor det er veldig kaldt eskimoene eller noe sånnt, som kun spiser ketogen kost i løpet av vinteren? de ammer vel de også?
Jeg ser for meg at jeg kanskje tester ketolyse i ett døgn, og når stiksen viser ketose, så kan jeg teste melken også med samme sticks..
Hvis det da skal vise seg at melken ikke inneholder ketoner, kan jeg da amme uten å tenke på at det kan skade babyen min..
Hun er forresten straks 7 mnd og får 2 -3 måltider med fast føde daglig..
Kan jeg bruke de jeg har igjen fra 1,5 år siden, eller bør jeg kjøpe nye?
Og kan jeg få tak i sticks på vanlig apotek?