Karbokarbo
20-11-08, 17:10
Jeg vet at det egentlig er en god ting nå som jeg ønsker å gå ned i vekt, men det er litt for mye av det gode. Jeg har ikke lyst på NOE som helst! Ingenting.. Fordi jeg ikke har noe matlyst så glemmer jeg også å spise - og det er ikke noe bra. Er det sånn det er i begynnelsen når en kommer i ketose? Går det over? :o Kan jeg proppe i meg en Nutrilett bar som middag og ingen flere karber den dagen? Den dekker jo en del vitaminer osv..
Jeg har det også sånn, at jeg noen dager ikke har så veldig matlyst. tror det er ganske normalt.
Samme her, men ei skive appelsin i vannet hjelper for min del :ja:
Karbokarbo
20-11-08, 17:43
Godt dette ikke er et helt ukjent fenomen da :p Viktigste er å få i seg væske så jeg drikker for harde livet!
Photobscura
21-11-08, 07:51
Jeg ville ikke ha spist en Nutrilettbar, nei! :nei:
Om jeg har lite matlyst, så klarer jeg alltids å få i meg litt salat eller ost. Hell olje over salaten, så blir den mer mettende.
Det er ikke uvanlig å miste matlysten, men de fleste opplever det bare som en fase :)
valleygirl
21-11-08, 08:56
kan du spise litt bringebær? kun 3,3 karb per 100 g.
Fordi frokost er mitt problem, har jeg begynt å spise noen få bringebær om morgenen og det kjennes friskt og godt og er litt motvekt til den proteinrike maten.
Photobscura
21-11-08, 10:47
Spørs jo hvilken fase du er i. Har du ikke lest boka?
flytende er tingen om matlysten er helt i bånn! Og salat!
Smoothie med 2 egg, litt raps, creme fraice og noen bringebær i...blir nesten som is! For tykt, ha i litt isvann..mmmm
Photobscura
21-11-08, 15:23
Men om hun er på Atkins Induksjon så er ikke bringebær eller fløte nok til å lage smoothie tillatt ;)
Karbokarbo
21-11-08, 16:19
Takk for svar!
Jeg vet ikke om jeg er på Atkins induksjon eller Ketolyse - eller hva jeg er..:p Prøver bare å holde meg under 20 karbs og være i ketose.
Går jeg inn for en av disse diettene så kommer jeg til å ta helt av og bli helt nevrotisk :eek: Derfor prøver jeg bare å ta litt lett på det og ha dette som "regelen" for min diett...:)