tudelideisann
23-11-08, 11:03
Startet på ketolyse sist lørdag og kom i ketose allerede søndags kvelden.
Jeg har ikke kjøpt bok-pakken ennå, har litt stram økonomi akkurat nå men satser på å kjøpe den over nyttår. Har Fedon-boken da og bruker GI listene der ofte.
De første to dagene var jeg litt svimmel og uggen, og jeg hadde en del kramper i leggene om kvelden. Tar gerimax ginseng vitaminer og får da i meg nok magnesium, mem krampene tok meg likavel gitt...
Men svimmelheten og krampene ga seg litt utover i uken.
De kommende dagene følte jeg meg helt fantastisk, nesten
rødvins-brisen! :D Gikk bare rundt å gliste og var i kjempehumør!
Kjente det "dirret" i kroppen på en måte!
Maten har vært litt problematisk, spesielt alt fettet....
Jeg har ikke veid og telt karber, bare grovt sett sånn ca 15 karber.
En typisk dag for meg er:
Frokost:
omelett med squash og sjampinjonger
el
to tynne skiver med protein-brød med makrell i tomat (skraper av tomatsausen) og majones
el
reker,avocado, egg med litt rømme på
Lunsj:
som regel salat med enten kylling, reker el ost&skinke
litt vinaigrette over
Middag: Har spist mye rent kjøtt og stekte grønnsaker denne uken
Snacks : bacon gull (bare litt ikke en hel pose altså! )
Sukkerfri sjokkis i går kveld...:o
Oppdaget til min store sorg at kunstige søtninger har høy GI, iallefall den som var i min sjokkis...:eek:
Men gjort er gjort og spist er spist!
Kommer ikke til å spise mer av den, og jeg er heldigvis fremdeles godt i ketose! :)
Drikker uhorvelige mengder vann og farris. Unte meg to glass tab-xtra til maten i går. Det blir kun på lørdager ellers vann/farris.
Jeg har ikke begynt med noe hardtrening ennå, men har gått litt turer bla... Vekten gikk raskt ned 1 kilo, men det vil jeg tro var vann....
Var litt frustrert og dårlig humør her en dag iogmed vekten faktisk gikk OPP!:eek: Men vet jo at tante rød er rundt hjørnet da....
Vil bare bli ferdig med henne og få kontroll over syklusen min igjen...
Har PCO, så syklusen min har levd sitt eget liv i mange år nå spesielt etter fødselen for 5 år siden....
Har merka at jeg har vært mye mer energisk, trenger mindre søvn og faktisk at musklene mine tåler mere!
Går ofte tur her og det er en bratt bakke som jeg alltid måtte stoppe opp i for en liten pust når det "glefset" i leggene mine...
Nå labber jeg opp som en gaselle! :D
Vel kanskje noe overdrevet ennå, men det FØLES iallefall slik.....
Jeg føler meg rett og slett i BALANSE! Merkelig følelse i grunn...
Før handlet det kun om å fylle på med blodsukker hele tiden, og
det var en evig kamp jeg var dømt til å tape!
Nå er jeg ikke noe særlig sulten ved måltidene, men spiser til jeg er mett.
Oi, nå ble dette litt langt men det var godt å skrive ned! :)
Om noen som har giddet å lese ser jeg gjør noe galt så må de gjerne korrigere meg! Hører gjerne på dere som er drevne i dette!
:klem:fra meg!
Jeg har ikke kjøpt bok-pakken ennå, har litt stram økonomi akkurat nå men satser på å kjøpe den over nyttår. Har Fedon-boken da og bruker GI listene der ofte.
De første to dagene var jeg litt svimmel og uggen, og jeg hadde en del kramper i leggene om kvelden. Tar gerimax ginseng vitaminer og får da i meg nok magnesium, mem krampene tok meg likavel gitt...
Men svimmelheten og krampene ga seg litt utover i uken.
De kommende dagene følte jeg meg helt fantastisk, nesten
rødvins-brisen! :D Gikk bare rundt å gliste og var i kjempehumør!
Kjente det "dirret" i kroppen på en måte!
Maten har vært litt problematisk, spesielt alt fettet....
Jeg har ikke veid og telt karber, bare grovt sett sånn ca 15 karber.
En typisk dag for meg er:
Frokost:
omelett med squash og sjampinjonger
el
to tynne skiver med protein-brød med makrell i tomat (skraper av tomatsausen) og majones
el
reker,avocado, egg med litt rømme på
Lunsj:
som regel salat med enten kylling, reker el ost&skinke
litt vinaigrette over
Middag: Har spist mye rent kjøtt og stekte grønnsaker denne uken
Snacks : bacon gull (bare litt ikke en hel pose altså! )
Sukkerfri sjokkis i går kveld...:o
Oppdaget til min store sorg at kunstige søtninger har høy GI, iallefall den som var i min sjokkis...:eek:
Men gjort er gjort og spist er spist!
Kommer ikke til å spise mer av den, og jeg er heldigvis fremdeles godt i ketose! :)
Drikker uhorvelige mengder vann og farris. Unte meg to glass tab-xtra til maten i går. Det blir kun på lørdager ellers vann/farris.
Jeg har ikke begynt med noe hardtrening ennå, men har gått litt turer bla... Vekten gikk raskt ned 1 kilo, men det vil jeg tro var vann....
Var litt frustrert og dårlig humør her en dag iogmed vekten faktisk gikk OPP!:eek: Men vet jo at tante rød er rundt hjørnet da....
Vil bare bli ferdig med henne og få kontroll over syklusen min igjen...
Har PCO, så syklusen min har levd sitt eget liv i mange år nå spesielt etter fødselen for 5 år siden....
Har merka at jeg har vært mye mer energisk, trenger mindre søvn og faktisk at musklene mine tåler mere!
Går ofte tur her og det er en bratt bakke som jeg alltid måtte stoppe opp i for en liten pust når det "glefset" i leggene mine...
Nå labber jeg opp som en gaselle! :D
Vel kanskje noe overdrevet ennå, men det FØLES iallefall slik.....
Jeg føler meg rett og slett i BALANSE! Merkelig følelse i grunn...
Før handlet det kun om å fylle på med blodsukker hele tiden, og
det var en evig kamp jeg var dømt til å tape!
Nå er jeg ikke noe særlig sulten ved måltidene, men spiser til jeg er mett.
Oi, nå ble dette litt langt men det var godt å skrive ned! :)
Om noen som har giddet å lese ser jeg gjør noe galt så må de gjerne korrigere meg! Hører gjerne på dere som er drevne i dette!
:klem:fra meg!