View Full Version : Være med på ny runde fra 12. januar?

Pocahontas
31-12-08, 09:55
Hei alle sammen! :D

Jeg gikk på kuren i sommer, og var superfornøyd med både resultatet og følelsene i kroppen mens jeg var i ketose. Nå skal jeg i gang igjen, nærmere bestemt mandag 12. januar. Tenker jeg holder på i to-til-tre måneder i første omgang. :)

Jeg skal starte sammen med en venninne med like gode resultater, men hun er ikke aktiv her inne. Jeg har lyst til å dele erfaringer og samarbeide her inne også!

Vil du?

Marianne;)

Kasandra
31-12-08, 16:59
Jeg også begynner 12. januar så hvis du har lyst slår jeg gjerne følge!
Alltid litt enklere når man er flere.:syklubb:

Jeg har gått på ketolysekur for nøyaktig ett år siden, men har fortsatt mange nok kilo å ta av...

Hilsen Kasandra

Jabba
31-12-08, 19:54
Kan jeg få spørre deg Kasandra om en liten ting...? Siden du har vært med en gang før liksom.....
Måtte du stoppe på Ketolyse etter en periode eller avsluttet du frivillig?
Leser jo i boken at det er en vurderingssak å fortsette etter fullført 6 mnd kur - og at man bør konsultere lege....

Kasandra
31-12-08, 20:13
Hei!
Jeg avsluttet frivillig da vekten stoppet opp veldig lenge. Det var vel ca etter 5 mnd. Men nå har jeg vært altfor lenge borte fra Ketolyse så nå er det på tide å starte igjen...

bobbla
31-12-08, 21:14
Jeg er med, men tenkte at jeg skulle begynne nå på mandag 5.... Men vil sikkert ha en del oppstartsproblemer så kan nok "henge" med dere alikevel:D

Susse
01-01-09, 14:14
Jeg har så smått startet nå, men får ikke boka før posten åpner igjen på fredag. Pakka mi venter på meg der.
Helt fersk i dette og henger gjerne på dere.

Karenina
01-01-09, 15:49
Som bobbla så tenker jeg også å begynne påan igjen nå på mandag 5.januar, men henger meg gjerne på dere likevel!:)

sucramm
01-01-09, 18:08
Hei alle sammen. Ja er helt klar før ny runde med lavkarbo. Fint med flere å dele erfaringer med. Gleder meg til og starte opp. Vet av erfaring at de første dagene er verst for meg, begynner vell så smått fra 5 januar, men er med for fult fra 12 januer. :)

Kasandra
01-01-09, 18:37
GODT NYTT ÅR!

Hei bobbla, Susse, Karenina, Pocahontas og sucramm!

Da er vi jo en kjempefin gjeng som jeg gleder meg til å følge og få gode råd av. Dette blir kjempespennende! Kjempefint at du startet denne tråden Pocahontas!
Klem Kasandra:)

~Buble~
01-01-09, 18:41
Er det mulig for en til og slenge seg på????
Har nettopp bestillt full pakke fra ketolyse.no:p

Susse
01-01-09, 18:58
Er det mulig for en til og slenge seg på????
Har nettopp bestillt full pakke fra ketolyse.no:p

Jo fler jo bedre !

Kasandra
01-01-09, 19:04
Velkommen skal du være, ~Buble~!:)

Maskotten
01-01-09, 20:20
Hei folkens :)
Jeg har bestemt meg for å begynne på ann igjen etter desember-pause.. Har gått på ketolysekur i 6 mnd, og har nå hatt 1 mnd pause.. Mange kilo har komt på i julen, og nå er det bare å kjøre på med fett fett fett!!
håper d går fint at jeg slår følge med dere!!
:DRock and roll people!!

miss_chica
01-01-09, 20:37
jeg slenger jeg gjerne på jeg også! Må jeg ha bok og piller før jeg kan starte, eller kan jeg starte uten?

Susse
01-01-09, 20:48
jeg slenger jeg gjerne på jeg også! Må jeg ha bok og piller før jeg kan starte, eller kan jeg starte uten?
Jeg har begynt så smått mens jeg venter på boka, får den i morgen. Kuttet gradvis ned på karbohydrater siste uka. Mye nyttig å lese her inne mens jeg har ventet på pakka mi.

Mildred
01-01-09, 20:49
Jeg er med! Begynner ikke før 15,16 januar pga jobben. Førstegangsketolyser, men er godt i gang med å prøve med frem på matretter, spesielt frokosten er endret fullstendig!

Mål; ned 15 kilo.

~Buble~
01-01-09, 21:13
Jo fler jo bedre !

så bra!!!:D

~Buble~
01-01-09, 21:13
Velkommen skal du være, ~Buble~!:)

Tusen tusen takk!!!!:o

Kasandra
01-01-09, 21:23
Velkommen Maskotten, miss chica og Mildred!
Nå begynner vi å bli mange...SÅ FLOTT!!:D

Miss chica: du MÅ ikke ha boka og piller før du begynner, men anbefaler veldig sterkt å skaffe de så raskt som mulig hvis du ikke allerede har bestillt de... Det gir en god forståelse av hva kuren dreier seg om når du har boka, selv om du kan lese deg til mye her også.

miss_chica
01-01-09, 22:33
ok, gleder meg veldig nå. sitter å leser og lagrer oppskrifter fra sidene her.
må man forresten være overvektig for å gå på denne dietten? jeg tror bmi en min ligger på akkurat 25, så da er jeg jo "overvektig" men ikke ekstremt overvektig. jeg kan vel gå på denne for det? jeg ønsker jo å gå ned 14 kg =)

Kasandra
01-01-09, 23:19
Torkil skriver i boka si at man bør ha minst 10-15 kilo overvekt.
Så da skulle det vel gå greit :)

Nøste
02-01-09, 00:23
Henger meg på jeg også, kjøpte boken før jul.
Har gått ned 10kg på Eurodietten, men måtte slutte pga bivirkninger. så nå står Ketolysekuren for tur.
Om det er noen av dere som har prøvt den før tar jeg veldig gjerne imot råd for menyer o.l. da jeg ikke har tid/annledning til og steke Egg og Bacon hver morgen hehe.. :)

Pocahontas
02-01-09, 08:42
Så tøft at så mange hang seg på tråden! Og: det er enda tid igjen. :)

Grunnen til at jeg faller på den 12, er rett og slett en tur til Budapest, som skal foregå torsdag-søndag. Ellers hadde jeg startet mandag 5., som noen andre her.

Ser noen har pratet om boka er nødvendig og om antall kilo man bør ønske å gå ned for å gå på kuren. Boka er ikke strengt nødvendig, syns jeg, men den er allikevel en god ting å lese gjennom og å slå opp i. Jeg brukte den helt i starten da jeg gikk på kuren i sommer, men la den etterhvert bort.

Denne gangen skal jeg ned...tja...det optimale hadde nok vært 10, men det kan være et litt høyt tall. Så jeg sier i utgangspunktet syv kilo, også er alt over det et pluss. Det skal bli spennende å se hva som skjer utover vinteren, men det sikre jeg vet er at dette fungerte meget bra forrige gang,- så hvorfor ikke nå? ;)

Jeg kommer til å kombinere denne kuren med å gå turer med bikkja (tre turer om dagen, men bare en av de blir lang). Mulig jeg kommer til å sykle litt når våren kommer, men ellers blir det ikke mye organisert trening på meg. Planlegger ett par helgekurs i latinske danser, men det blir jo ingen jevn strøm av trening. Jeg gikk jo ned nærmere ni kilo i sommer, og da trente jeg heller ikke mer enn dette. Ikke var jeg nazistreng på tingene heller.

Ngd kosten, var jeg dårlig på å spise nok protein sist. Der må jeg skjerpe meg denne gangen. :eek: Det gled etterhvert over i nesten bare grønt, og det er nok ikke helt helsemessig bra. Så: jeg skal spise mer kylling og kalkun (vissnok mye protein i kalkun!), fisk og ellers andre rene slike produkter.

Husker jeg var redd for å skulle leve uten frukt sist....og selvsagt sukker. Men dette med frukten gikk overraskende bra, og sukkeret kan lett erstattes! MEN igjen: for lite protein gjorde meg mer sulten på sukkererstatningsprodukter...så igjen: NOK PROTEIN tror jeg er mitt mantra denne gangen! :p

Jeg ser virkelig frem til den deilige følelsen det er å være i ketose, og å følge denne kosten. Huden, håret, energien, magen..... + kiloene som forsvinner så fint fra hele kroppen (ikke kun halsen og ansiktet...) : ah, det er en nydelig følelse som jeg skal skal sørge for at jeg opplever nå utover i januar, februar, mars.....så får jeg se hva som skjer med april og mai.

Lykke til da, folkens!

Marianne

Stellamor
02-01-09, 09:03
Hei alle sammen!

Jeg henger meg gjerne på denne tråden:D
Gikk på kuren i 2 mnd fra okt. til des., og begynner på igjen 12.jan.
Skulle gjerne begynt nå, men reiser bort neste uke og det gjør det litt vanskelig.
Er veldig klar for kampen videre for å miste maange kilo!:D

Budeia
02-01-09, 10:43
Jepp, nå tror jeg at jeg er klar. Gikk på ketolyse fra februar til mai i fjor, og gikk ned 12 kilo.
Skulle baaare ha en liten pause, og endte opp med å gå rett tilbake til gamle uvaner.:(
Takken for det er alle kilo tilbake, pluss muligens et par på kjøpet.:eek:
12 januar burde huset være ryddet for all mulig drittmat etter jula, og hverdagen ha kommet godt i gang etter en liten juleferie.
Har tatt meg i å stadig savne ketolysekostholdet, og ikke minst, så god form som jeg var i da jeg gikk på kuren.

safran
02-01-09, 12:18
Jeg bråbestemte meg for å starte i dag, men jeg henger gjerne med på deres start likevel. Dette blir runde 2 for meg, jeg startet for halvannet år siden og gikk endel kilo i løpet av noen måneder. Jeg måtte bråslutte fordi jeg fikk hjernerystelse og ble veldig dårlig, og har vel sklidd ganske langt ut siden den gang. Det har skjedd mye i livet mitt det siste året som har gjort at jeg ikke har klart å fokusere på kostholdet. Men nå har ting stabilisert seg og jeg har fått så NOK av kroppen min at jeg bare må gjøre noe som virker raskt.

Flisa
02-01-09, 12:44
Godt nyttår alle sammen:D

Jeg er med, men starter opp på mandag når alt "julegodis" er ute av huset, er vanskelig før helgen nå syns jeg.
Har gått på kuren før, men ble operert i desember, gikk derfor på "høykarbo" noen dager før og noen dager etter operasjonen, planen var egentlig å starte ketose etter 2 uker når blødningsfaren er over, men da kom jo julen, og jeg hadde ikke gått opp så mye, så da tenkte jeg "what the hekk" :eek: jeg spiser og koser meg i julen:-(
Det betyr at jeg må ned mer enn de planlagte kiloene, så som Pocahontas skal jeg ned ca 7 og alt over bli et pluss....:p

Trening blir det faktisk mer av.... og jeg GLEDER meg. Gleder meg til å ta av de siste kiloene komme meg i ketose, bli et bedre menneske rett og slett!!!
Lykke til alle sammen:-)

Summergirl
02-01-09, 12:46
Hei alle sammen......
Vil gjerne være med jeg også, men tror jeg tjuvstarter litt. Planen min er å begynne søndag 4 januar.
Men trenger litt hjelp, hva er et must å ha i hus? Har aldri prøvd ketolysediett før, og er redd for ikke å ha rett mat tilgjengelig, da ender det bare med at jeg spiser det jeg finner. Er et skikkelig matvrak :mad:
Gleder meg til å ta fatt på dette, og helt supert at vi er flere........

safran
02-01-09, 12:57
Jeg må få gjort noe med den tickeren, men det får jeg ta når jeg kommer fra jobb. :o
Summergirl - du kan f.eks kjøpe inn masse egg, proteinpulver, rent kjøtt, ren fisk, agurk, Cottage cheese, bacon, meieirismør, paprika, tomat, selleristang. Dette er det jeg har i hus. Gjerne fløte, rømme og litt god olje. Vær oppmerksom å at noen får stagnasjon med for mye meieriprodukter.

Sunny423
02-01-09, 13:14
Jeg er med.

Lånte boka på biblioteket i romjula, og skal bestille tabletter osv bare lønna kommer på konto.
Kommer til å begynne uten tablettene først da, er ikke tålmodig nok til å vente på dem. Og det er ikke snakk om så mange dagene heller, så det går nok bra.

Jeg skal optimalt ned 15 kg+, men kommer jeg med ned til under 70(8 kg) er jeg i første omgang fornøyd.
Gleder meg, og gruer meg. Det er litt å sette seg inn i hvor mye karber de enkelte ting inneholder...

Summergirl
02-01-09, 13:18
Proteinpulver???? Hvor kjøper man det?
Er det noe man blir mett av, sånn at man f.eks kan ta det med i situasjoner hvor annen lovlig mat er vanskelig å få tak i ?

safran
02-01-09, 14:06
Proteinpulver???? Hvor kjøper man det?
Er det noe man blir mett av, sånn at man f.eks kan ta det med i situasjoner hvor annen lovlig mat er vanskelig å få tak i ?
Du får kjøpt det på helsekost, eller gjennom ketolyse.no. Det metter, ja. Jeg bruker det i baking, søk på "Lollypopbrød" så får du en god erstatning for vanlig brød. Jeg bruker det også i shake - et egg, litt fløte/melk, litt olje og litt bær i en blender sammen med litt pulver. Eller i pannekaken. Det er masse gode oppskrifter her inne.

Kitt
02-01-09, 15:50
Hei alle sammen......
Vil gjerne være med jeg også, men tror jeg tjuvstarter litt. Planen min er å begynne søndag 4 januar.
Men trenger litt hjelp, hva er et must å ha i hus? Har aldri prøvd ketolysediett før, og er redd for ikke å ha rett mat tilgjengelig, da ender det bare med at jeg spiser det jeg finner. Er et skikkelig matvrak :mad:
Gleder meg til å ta fatt på dette, og helt supert at vi er flere........

Her kan du lese om hva du burde ha på lager:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21567

Regan
02-01-09, 17:28
I'm all in!!
Gleder meg til å følge med dere! :D

Susse
02-01-09, 18:38
Så morro at vi blir så mange !
Nå har jeg hentet pakka mi på posten, så kvelden blir lesing. Ingeborgs brød står i ovnen. Kjøpt gode oljer i dag, cocosa, noen urteteer og en stabel biffer på tilbud. Cocosaen må jeg sette langt opp i skapet, jeg elsker kokos og den smakte himmelsk. (vet mange synes den er helt pyton)

klara ku
02-01-09, 19:10
Jeg blir gjerne med, men er ganske ny med dette, så bør kanskje sette meg inn i det først :o Bare et spørsmål, noen av dere nevnte noen tabletter dere tar i forbindelse med ketolyse. Hva slags tabletter er det?

Kasandra
02-01-09, 19:46
Tablettene er ulike vitaminer og mineraler som bør tas for å dekke opp for det man kan miste ved å gå på denne kuren. De er laget spesielt til ketolysekuren og kan kjøpes på www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) og på ganske mange Meny-butikker.
Anbefaler absolutt at du setter deg inn i hva denne kuren er først...for enten er du på den eller ikke...
Velkommen hit og lykke til!
Skal bli spennende å følge alle sammen!
Jeg må visst sette i gang og bake litt jeg også, så jeg har mye som venter på meg i fryser'n i travlere tider...

Løvetann
02-01-09, 20:23
Jeg har pause fra ketolysekuren og har vært på vanlig lavkarbo vedlikehold siden slutten av oktober. Fordi det blir både reising og flere større begivenheter i tida framover starter jeg ikke opp igjen på ketolyse før mandag 26. januar. Det blir jo litt etter dere i løypa.
- Men jeg gleder meg til å begynne "på'an igjen"! :spent:

Grunnen til at jeg tok pause fra ketolysen var at den ikke virket lenger; kroppen hadde vent seg til den. Så vekten stod stille. :nedfor:

Men jeg har faktisk gått litt ned i vedlikeholdsfasen. :smile: Så selv om det var litt skummelt å spise karbohydrater igjen, er jeg nå fornøyd med å ha hatt denne pausen.

I julen har jeg tillatt meg å spise potet, brød, iskake, sjokolade og annet godt - i beherskede mengder. :sikle: Har lagt på meg omtrent en kilo, men regner med at den slipper taket når alt det gode er oppspist … :_plystre:

Fnutte
03-01-09, 00:55
Hei alle sammen!

Skrev inn i den andre tråden her også. Jeg starter opp igjen 5. januar etter over 1/2 års pause i høykarboland (ikke lurt). Gikk da ned over 20 kg men har kommet på noen igjen. Nå håper jeg på minimum 10 kg.

Starter opp med å skrive ned vekt og mål i cm på armer, lår, legger, mage, rumpe. Det var min viktigste inspirasjon sist. For selv om vekten stod stille så hendte det at cm ble borte likevel. Det er morro :D

Men begynner ikke bare på grunn av vekten. Humøret mitt er også mye bedre når jeg ikke spiser så mye karbohydrater (tåler ikke blodsukkesvingninger så veldig bra:eek:) Og selvfølgelig hadde det ikke gjort noe å komme i litt bedre form.

Kjempekoselig å ha noen å slå følge med på veien..... stå på alle sammen... detta skal vi klare :D

Minni1
03-01-09, 01:05
Jeg slenger meg på dere her jeg også.
Har vært innom dette i forbindelse med et "easy life" kurs for 1.5 år siden, men det er nok enda mere jeg må sette meg inn i siden jeg ikke gikk på ren ketolyse kur.
Har mange kilo som skal vekk men første delmålet mitt er bare 5 kilo. Så får jeg sette meg nye delmål etterhvert som jeg klarer det.

Har ikke boka, men skal ned til biblioteket til uken og se om jeg får lånt den.

Ønsker både dere og meg lykke til.
Dette skal vi klare.

lillegull
03-01-09, 13:45
Jeg vil være med:)
Gleder meg til å komme i gang!

Vil ned 10 kg før bryllupet i juli!

Bentejenta
03-01-09, 15:17
Hei alle sammen, jeg hadde planer om å begynne på mandag,men må vente på boken. Skal ned mange kg,men første mål er 15kg så tar vi 15kg til :D
Vil gjerne henge med dere:) dette er min først gang så er veldig spendt.

*lilje*
03-01-09, 16:03
YES!

Er også med fra mandag 5 jan :D

Summergirl
03-01-09, 17:57
Skal si det er mange hygglige og hjelpsomme mennesker her. Det er visst bare å spørre, - så får man svar. Godt vi nykommere har noen til å guide
oss i den store og ukjente karbojungelen.

Har vært på handletur i dag, håper jeg fikk med meg det viktigste, men jammen blei det dyrt.
Så nå satser jeg på å bli like slank som lommeboka ;-)
.....og i morgen braker det løs.

lakerol
03-01-09, 19:17
Hei godt folk:D
Jeg er helt ny her på forumet, men har bestemt meg til å prøve ketolysekur:) Jeg har betilt start pakken i dag å håper å då den innen neste uke, og vil gjerne være med den fine gjengen her, vist det er greit?:) blir så imponert av pågangsviljen til dere alle:)

Blue Dolphine
04-01-09, 01:53
Ja jeg skal vaere med. Jeg gikk ned 15 kilo i fjor og har holdt meg der. Det er saa hyggelig naar man er flere...ja saa jeg bli med jenter:p

queenT
04-01-09, 04:08
Heisann dere:) Jeg slenger meg på dere jeg:) Skal begynne mandag den 5. For meg blir det andre runde på ketolyse. Begynte etter sommeren i fjor, men pga dårlig selvdisiplin så sluttet jeg. Trenger noen som kan holde meg i ørene og muntre meg litt opp innimellom :) Hadde jo vært fint å være i en gjeng som startet samtidig og som kan følge hverandre :)

Tariana
04-01-09, 10:40
Siden du skrev jo fler jo bedre, tar jeg mot til meg og slenger meg på. Jeg gikk på Atkins i høst og gikk ned 8 kg, men så sprakk jeg og etter en tur på vekten i dag ser jeg at 3 kg har sniket seg på igjen. Jeg starter på nytt med induksjon i morgen, gruer meg litt til første uka med hodepine og sult, men vet at det går over. Dette skal vi klare!!

Summergirl
04-01-09, 10:59
Yess....nå er jeg i gang.......jabbadabbaduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Tomat, egg og majones til frokost ;-)
Tenkte å lage meg en smoothie til lunsj av CC, bittelitt naturell yoghurt og Heistad blåbærsyltetøy. Men ser jo at jeg må ha litt olje eller no i også. Hvilken olje er mest smaksnøytral, har bare rapsolje, men den setter vel litt smak ?
Hvilke oljer bruker dere når dere ønsker minst mulig smak ?

Alyssa
04-01-09, 11:03
MCT-olje! 100 % smaksfri. Den er dyr da, og kjøpes på apoteket. Men verdt det hvis du ønsker null oljesmak. Pluss at den er veldig bra for forbrenningen og masse annet.

Summergirl
04-01-09, 11:48
Vet du hva den er laget av ?

Alyssa
04-01-09, 12:26
Den er utvunnet av kokosolje :)

Summergirl
04-01-09, 19:03
Okei, skal se om jeg får tak i den i morra ;-)

Lagde forresten noe supergodt til middag, entrecote med blomkål i ostesaus.
Hadde en fløteskvett i ei gryte og varma dette, hadde så oppi en neve ost, salt og pepper. Når osten var smelta blanda jeg i 150 g ferdig kokte blomkålbuketter. Nam nam......

Hva gjør dere forresten med fløte, rømme, majones og sånn som dere bruker i matlagingen, tenker på hvordan dere teller karbo på dette.

Schnupsiii
04-01-09, 19:53
Blir gjerne med om det er plass til enda flere :)

Er helt fersk her, men klarte å gå ned 10 kilo på 8 uker med et Fedon-lignende opplegg for 4 år siden. De kiloene pluss noen til er kommet på, men nå er jeg klar for å starte mitt nye og bedre liv.
Det jeg husker best fra det Fedon opplegget var hvor bra jeg følte meg både psykisk og fysisk.

Har bestillt full pakke fra Ketolyse.no og planlegger å starte om en uke. Skal i barnedåp neste helg, så da er det like greit å vente til vi er hjemme igjen :)

Ønsker oss alle lykke til med starten på våre nye liv og gleder meg masse til bli bedre kjent etterhvert :)

AnnChristin
04-01-09, 20:32
Jeg hiver meg også med:)
Gikk på ketolyse fra 1 sept til 15 nov, og tok av 10 kg som var det første delmålet mitt. Jeg har kun gått opp ett kg, enda det har vært jul og greier....
Nå vil jeg kvitte meg med 10 kg til og synes dette er et fantastisk forum for positive tanker under "misting av kilo" :)

Godt nytt år, og for nye muligheter:)

Everio
04-01-09, 20:35
Jeg vil veldig gjerne også være med :)

Har bestilt pakken fra ketolyse.no og gleder meg til å å komme igang! Håper å få den i hus til neste helg, men begynner uansett mandag den 12. Skal ned 40-50 kg, så jeg håper på en god start ;)

wollafruen
04-01-09, 23:00
Hei, jeg slenger meg gjerne med :)

Men tjuvstarter litt, skal i gang allerede i morgen, 5. januar. Har hatt to mindre runder tidligere, den første ble avbrutt av at vi ble gravide *oops* og etter svangerskapet trodde jeg jeg ville i gang igjen, men da var jeg egentlig sånn tåelig fornøyd. Men det har sklidd ut litt i jula, så nå veier jeg ca 3 kg mer enn jeg gjorde rett etter svangerskapet...hmf! Motivert igjen nå ja! Har lyst til å følge kuren i ca 3 mnd tenker jeg. Litt usikker på hvor mye jeg skal ned. Finner det vel ut ettersom tiden går, hva som vil være min trivselsvekt, etter flere år med overvekt.

Joranna
04-01-09, 23:38
Hei
Kan jeg også være med? Gikk på ketolyse fra april til november, og gikk ned ca 12 kg. Men i julen har det kommet på 2-3 kg.. :mad: Men min egen feil. Nå har jeg bestilt nye ketolysepiller og er klar for ny start.. :)
Lykke til alle. Dette greier vi.. Det kommer en ny vår.. ;)

HenriettKK
05-01-09, 02:15
Jeg begynte for noen dager siden, men har ikke fått hodepinen. Fikk hodepinen sist gang, men ikke denne gangen. Er jeg ikke i ketose?

Har forresten gått ned 2,5 kg, så noe må jo jeg gjøre riktig?

Regan
05-01-09, 02:29
Jeg er også i gang, iallefall så smått. Er litt av en overgang å kunne glede seg over alt en spiser, og at det attpåtil er godt!

Så koselig at vi er så mange som prøver dette sammen, det er supert og litt av en motivasjon!

Jeg må bare spørre om en liten ting. Har vi veiedag, og når er det? Mandag pleier jo å være en typisk veiedag, mens mange også synes at fredagene er fine. For meg er det akkuratt det samme, veie meg skal jeg uansett!! :cool:

Tulla 81
05-01-09, 10:11
Hei alle sammen,

Jeg vil også gjærne henge meg på!
Jeg gikk på ketolyse fra mai i fjor, med noen mnd "pause" innimellom.
Har klart julen med 400 gram ekstra, men nå skal jeg bli sommerfin!!!

Jeg har +/- 8 kilo igjen til jeg er ferdig, men jeg kan tenke meg at disse sitter ganske hardt!

Veiedag i dag 65,5 kilo og mål: 57 kilo innen påske.
Håper og krysser fingrene for dette målet!!

Ha en fin dag alle sammen!

Fishi2009
05-01-09, 11:09
Hei alle sammen!

Jeg slenger meg på med dere jeg, hvis det er ok :)

Jeg har hatt en planlagt pause fra 21. desember og fram til nå. Var meningen at jeg skulle ha begynt på ketolyse igjen i dag, men har vært syk i helga, og føler meg veldig slapp, så da bestemte jeg meg for å vente...

Lykke til alle sammen- både dere som er helt ferske og dere som starter opp igjen! 2009 er vårt år! :D

Emma41
05-01-09, 12:30
Jeg blir også med, skal ned 25 kg,venter på boka, som så mange andre, men har vært borti dette litt før, så jeg ser ingen grunn til å vente. Flott forum, med mange gode støttespillere. Har et spørsmål: hva er magnesium godt for, noen som vet?:o

Alyssa
05-01-09, 13:30
Magnesium er blant annet viktig for nervesystem og muskler.

Summergirl
05-01-09, 21:47
Jippiiiiiiiiiii..........stix`n er rosa.
Men har ikke skikkelig acetonånde, er det et dårlig tegn eller?

Ella-A
05-01-09, 21:52
Hei! Etter en desemberpause skal jeg starte på igjen. Gikk bare litt over en mnd på ketolyse før jeg slutta av, pga jeg reiste mye i desember og det var jul så da ville jeg ha pause, men nå er det tilbake til ketolysen, og jeg vil ta av 18kg i første omgang
:D yay for oss!

tufsa83
05-01-09, 23:09
Kan jeg også få slenge meg på bølgen av tiltakslyst?:D
Startvekten er 86 kg og gleder meg til å se hva dette kan gjøre for meg....

*spent*

:cool:

Cap.
06-01-09, 01:48
Hei, har rota rundt i lavkarbojungelen et par år nå. Har ikke følgt noen nøyaktig kur, men gikk noen ganger til en Fedonklinikk der det ble gitt råd om den dietten. BMI og BT var langt over krav i jobben og diabetesen lurte rett under overflaten. BT og diabetes problemet er nå under kontroll :D (tester fortsatt hver 3 mnd. hos Fedon), men det er fremdeles et stykke vei å gå til vektmålet.

Har altså holdt på med lavkarbo lenge uten å kunne nok om dette :o . Ser her at man ikke bør eksprimentere på egenhånd, men det tar av og til litt tid for enkelte av oss å innrømme at vi ikke er verdensmestre likevel. Nå har vekta stoppet opp og stabukken kommer krypende til korset (forumet):hjelp:

Har ingen bok, men det spørs om den hadde hjelpt så mye likevel siden jeg oppfatter at det går mye i oppskrifter der. Seiler på sjøen mer enn halve året og er da prisgitt kokkens kokekunster ombord. Jeg har likevel den fordelen at jeg spiser det meste og kan godt leve på ensformige eller spesielle dietter bare noen forteller meg hva de skal bestå av. ...Og det er vel her poenget mitt begynner (og slutter):p, jeg ønsker å henge meg på denne kjekke (dame?) gjengen hvis jeg får lov:syklubb:

Stellamor
06-01-09, 11:28
Må si jeg nesten gleder meg til å komme i gang igjen mandag 12.jan.
Vekta viser 3 kg mer etter pausen, så flink har jeg absolutt ikke vært. :( Føler meg så stappet, oppblåst og tung.
Nekter å justere på tickeren, for skal SNART ned i samme tall, og etter det er fullt kjør til målet nås. Dermed basta! :D

safran
06-01-09, 17:57
Og jeg hadde klart å skrive inn feil tall, så det sto at jeg hadde gained 1 kilo. :w00t: Skvatt litt, ja.

Shadow
06-01-09, 18:07
Hei, jeg vil også gjerne henge med. Er ikke så veldig aktiv med innlegg, men jeg leser en del og det virker positivt for meg. Jeg gikk på ketolyse fra august og fram til midten av desember. Var kjempefornøyd! Nå har jeg skeiet skikkelig ut i Jula og spiser nesten panisk, så nå er det på høy tid å komme inn i ordnede former igjen :-)

Misty
06-01-09, 20:04
Hei.
Kan jeg også være med her?
Jeg skal ned totalt 15-20 kilo, men har som delmål 10 kg innen sommeren. Har gjort et lite motivert forsøk i august i fjor, men det snakker jeg ikke om en gang *hihi*
Startet på søndag og har mistet en kilo allerede. Regner med at det er mye vann, da jeg flyr på do hele tiden. Men motiverende er det jo, at pilen allerede beveger seg i riktig retning :)

Nøste
06-01-09, 21:33
Hei igjen alle sammen:spent:
Jeg lurer på om det er noen som har et godt forslag til dagsmenyer?
Har litt problemer med å sette opp et så noenlunde greit program for oppstarten, før tingene liksom begynner å gå av seg selv :o)
Har i dag hvert å handla bacon, avacado, m.m.
Alle tips og ideèr mottas med stor takk :D
Gleder meg til å komme i gang over helgen.

Snehvit
06-01-09, 22:34
Jeg vil veldig gjerne bli med!!!! Startet i oktober, men ble en "julepause", så nå er det på tide å komme igang igjen! Har noen kilo som må vekk før bikinisesongen!!!!

Minni1
06-01-09, 23:02
Hei igjen alle sammen:spent:
Jeg lurer på om det er noen som har et godt forslag til dagsmenyer?

Har desverre ingen gode forslag enda da jeg er helt fersk i dette.

Men jeg har surret rundt på forumet her noen dager og sett litt på hva andre har gjort. Mange bra tips å hente. Går du inn på journaler eller blogger så er det noen som skriver ned hva de spiser hver dag. Kansje du kan hente noen tips der?

:)

Nøste
07-01-09, 00:21
Takk takk, ja skal gjøre det ;o)
Sitter å kikker litt rundt jeg også, er mange som faktisk har skrevet blogger med hva de har spist etc...
så tror nok dette skal gå bra :p

Smiline
07-01-09, 00:57
Jeg ser virkelig frem til den deilige følelsen det er å være i ketose, og å følge denne kosten. Huden, håret, energien, magen..... + kiloene som forsvinner så fint fra hele kroppen (ikke kun halsen og ansiktet...) : ah, det er en nydelig følelse som jeg skal skal sørge for at jeg opplever nå utover i januar, februar, mars.....så får jeg se hva som skjer med april og mai.

Lykke til da, folkens!

Marianne

Jeg henger meg på jeg og.
2006 gikk jeg ned 22 kilo... har desverre gått opp igjen pga lendig kosthold og lite mosjon, så 10 kilo skal jeg klare. Mest av alt savner jeg det du nevner her, overskuddet til ALT :) Magevondt og slapphet hade og treningsoverskudd velkommen.
Har forsøkt å komme i gang litt i det siste, men det er altid en sjokoladebolle (alt det godte jeg aldri kjøper selv, men som kommer med kjæreste eller gaver fra venner :( ).... Nå trenger jeg oppbacking og hjelp til å få det til... sist var det jo så mye å gå ned at det var liksom lek når *vops* 3 cm fra overamen var vips borte.

Boken er lånt bort og dukker ikke opp igjen, men med litt innsats så sitter karb tabell i hode.

Hilsen meg,
fulltidsstudent og alenemor.

HenriettKK
07-01-09, 03:38
På 4 dager har jeg gått ned 4 kg. Ble kjempeglad da vekten viste -4 kg :D

Oioioioioi!

Everio
07-01-09, 07:44

Oioioioioi!
wow, kjempebra :heia:

Misty
07-01-09, 12:29

Oioioioioi!

Det høres supert ut. :D

Ella-A
07-01-09, 13:16
Kjempebra HenriettKK! Husk at det er i begynnelsen, etterhvert går det saktere, men det er så godt å se i begynnelsen at det fungerer :D

Susse
07-01-09, 13:19
Skal vi ha felles veiedag ?

Trampe70
07-01-09, 13:54
"Hei, jeg heter Trampe70 og er... eh...veier og måler...ja, for mye til at jeg trives med det" http://babyporten.no/forum/images/smilies/knegg.gif

Da er "full pakke" kjøpt på ketolyse.no. Venter spent, dukker sikkert opp i neste uke en gang.

Målet er i alle fall drøye 15 kg ned, og en kropp jeg trives mye bedre i til sommeren. Jeg vet ikke hva som er realistisk mål til slutten av mai, men det er ferieturen da og det visuelle bildet av meg selv som trives godt i en kort og lekker sommerkjole som driver meg.

Før bryllupet i 2006 krympet jeg mange cm ved å "jukse" med Ultratone - men spiste også mye sunnere (ikke noen spesiell diett, bare kuttet snop og sånn). Ellers har jeg aldri slanket meg. Men nå trives jeg ikke og bare må gjøre noe før jeg eser fullstendig utover http://babyporten.no/forum/images/smilies/iiik.gif

Matvanene har vært elendige gjennom svangerskapet, og i permisjonen etter at jeg fikk yngstegutten som nå er 1,5år. Desperat etter noe godt i skapet. Så dette blir en overgang! Synes ketolyse virker litt vanskelig og tidkrevende (blir noe annet enn å hive innpå ferdig skåret brød fra butikken, og kjapp 5-minuttersgrøt eller pasta til middag...).

Tror jeg hadde trengt hypnose før jeg startet http://babyporten.no/forum/images/smilies/biggrin.gif Men med deres hjelp og div litteratur skal jeg greie det!!

dålsi
07-01-09, 14:59
Hei
Har dere plass til en fersking???? Har surfet litt inne på disse sidene siden mellomjula, og har i dag fått startpakken til ketolyse-kuren. Men det er fortsatt mye jeg er usikker på. Begynte 5. jan - men vet ikke om jeg gjør det riktig????? Laget polarbrød (zissy's) i dag. De var kjempegode. Spiste de til "brunch".
Har tidligere fulgt Grete Roede diett - så det er litt "rart" at man skal spise fett:)

LeneRegine
07-01-09, 16:11
Heisann! Jeg vil veldig gjerne henge meg på dere! Kan være utrolig greit å snakke med andre folk om ketolysen. Dette blir min første gang! Veldig spennende! Skal ned 15 kg!!

Thaleia
07-01-09, 16:15
Jeg blir gjerne med dersom det fortsatt er mulig :) Blir min andre runde, etter å ha hatt en pause i julen/nyttår. Har ikke gått ned så mange kilo, men har merket andre postive effekter på kroppen :) så nå er jeg veldig klar for å starte påan igjen :D

Damita
07-01-09, 16:49
Hei.

Jeg er helt ny i dette, og starter opp mandag 12. Januar, så jeg slenger meg gjerne med i valsen.
Har ikke bok eller noe, men regner med det går greit uten. Er så mye bra å lese her på forumet som er til stor hjelp.

Damita

Everio
07-01-09, 17:49
Skal vi ha felles veiedag ?

Vet ikke..! Jeg skal ihvertfall veie meg på mandagene :ja: Andre?

Damita
07-01-09, 19:24
Vet ikke..! Jeg skal ihvertfall veie meg på mandagene :ja: Andre?

Jepp.. Starter på mandag, så da passer det jo bra :)

Misty
07-01-09, 19:25
Tenkte at jeg skulle ha veiedag på søndag jeg...

Cathrine83
07-01-09, 19:43
Jeg er med. Min første gang, og håper å klare å gå ned 15 kilo :).

Frøyogembla
07-01-09, 21:59
Hei.
Jeg vil også gjerne være med på en ny runde fra 12. januar, om det går greit!?!

Har som mål å gå ned 15 kg innen mai, så er jeg klar for bunad og bikini sesongen :p

froken
07-01-09, 22:27
Hei. Kan jeg og få bli med? Jeg tenkte og starte opp på fredag. Jeg både grue og gleder meg, dette er nytt for meg. Har prøvd Grethe Rode før men dette vil nok bli veldig annerledes:)
Blir uvant og spise fett:p uten å skulle ha dårlig samvittighet etter på.

Sari
07-01-09, 22:54
Jeg er med - igjen! Begynte mandag 5. januar jeg da..

Hadde en runde tidligere i fjor (aug-sept) hvor jeg gikk ned 8 kg på 8 uker. Noen få har sneket seg på igjen, har levd det gale karbolivet i jula..

Denne gangen brukte jeg mindre enn 10 timer på å komme inn i ketose - ble helt sjokkert! Og glad så klart. :D

Håper å kunne komme meg ned til 67-68 kg - da er jeg fornøyd.

Jeg våknet by-the-way opp idag morges med århundrets hodepine. Håper det verste er over nå.

Mulig jeg har oversett det; men hvorfor skal jeg ta tablettene morgen-lunsj-kveld? Er det krise om jeg tar alle på morgenen? Har en lei tendens til å glemme de om kvelden nemlig...

Hell og lykke til alle sammen.

Løvetann
08-01-09, 01:40
Mulig jeg har oversett det; men hvorfor skal jeg ta tablettene morgen-lunsj-kveld? Er det krise om jeg tar alle på morgenen? Har en lei tendens til å glemme de om kvelden nemlig...

Det er noe med at når tarmen er "opptatt" med opptaket av en type vitaminer/mineraler klarer den ikke ta opp de andre. De ulike tablettene er komponert slik at når de tas til ulike tidspunkt klarer tarmen å nyttiggjøre seg de ulike stoffene på beste måte. Så det er litt bortkastet å ta alle samtidig …

Kanskje du kunne satt boksen med magnesium (som skal tas på kvelden) på badet, ved siden av tannbørsten?
Tablettene som skal tas til lunsj kunne du hatt i håndvesken?
Og middagstablettene kunne stått sammen med salt og pepper på middagsbordet?
:goodluck:

Everio
09-01-09, 00:09
Ikke mange dager til vi starter opp nå jenter (og gutter?) :spent:

Smiline
09-01-09, 15:18
Jeg tok en liten tyvstart jeg:p

Har lagt ut "før" og "etter" bilder på profilen min fra sist runde i 2006. Jeg ble vedlig motivert av de. Siden eksterne hd min gikk i gulvet er det få bilder jeg har, men fant en cd med noen bilder og så tok jeg ett fra facebook. Skal gi en god indikasjon på resultatet av de 4 mnd mine på Ketolyse.

Ellers så lagde jeg meg en dagbok så det blir lettere å holde motivasjonen og oversikt over prosessen.

Tenkte jeg skal måle meg på lørdager, for da har jeg alltid tid. Jeg har ikke vekt, og måling kan være ennå mer motiverende og ikke missvisende. Noen kan gå på vekten litt mer enn de bør og den kan variere mye, nå blir jeg ikke frustrert i hvert fall over "jojo" vekt og føle at jeg ikke får det til.

Lykke til jenter. Gleder meg til å høre om deres resultater og.

HenriettKK
09-01-09, 16:40
Med meg har det gått kjempebra. Har gått ned 5 kg nå :D Begynte på ketolysen på lørdag, så endelig veiedag er i morgen ;)

Tulla 81
09-01-09, 17:08
Med meg har det gått kjempebra. Har gått ned 5 kg nå :D Begynte på ketolysen på lørdag, så endelig veiedag er i morgen ;)

Det er jo helt syk!
Kan du skrive hva du spiser i løpet av en dag?
Jeg håper på 9 kilo innen vi ser mars på kalendere, og da er jeg i mål.
Gikk på vekten tirsdag og da viste den 66,3, mens i dag var det 65,0. Det er 1,3 kilo på 5 dager og søndag er min veie dag!

Trenger å se resultater fort, men merker allerede at magen ikke er så oppblåst og jeg føler meg kvikk.
Litt plaget av sult enda, men det gir seg helt sikkert.

Jeg spiser omtrent slik hver dag:
1. Frokost: 1 egg med salt
2. Lunsj: 2 skiver lavkarbo brød med godt pålegg og litt salat ved siden av.
3. Middag: kjøtt/fisk med grønnsaker (av og til litt ost). Lite/ingen saus.
4. Kvelds: Egg og spekeskine eller 1/2 brødskiver med pålegg igjen.

Høres dette fornuftig ut?

Takker for hjelp og svar!

Smiline
09-01-09, 17:15
Alle kropper er ulike, og jeg har også hørt at jo tyngre du er når du starter jo mer går du ned i starten, men det er jeg ikke 100% sikker på... Mye vann forsvinner først...
Målebånd er veldig lurt å bruke, for vekt kan være veldig missvisende om du ikke har en som viser fett%.

Smiline
09-01-09, 17:19
Jeg spiser omtrent slik hver dag:
1. Frokost: 1 egg med salt
2. Lunsj: 2 skiver lavkarbo brød med godt pålegg og litt salat ved siden av.
3. Middag: kjøtt/fisk med grønnsaker (av og til litt ost). Lite/ingen saus.
4. Kvelds: Egg og spekeskine eller 1/2 brødskiver med pålegg igjen.

Høres dette fornuftig ut?

Takker for hjelp og svar!

Du spiser altfor lite fett. Du må kjøpe og lese Ketolyse diett boken. Følger du det som står der så får du resultater. Brødet inneholder for mye karbohydrater for Ketolysekuren. KArbohydratene skal komme fra grønt i hovedsak, og da er det ikke noe plass igjen til brød på 15-20 gr pr DAG.

Misty
09-01-09, 22:04
Jeg vet at jeg har mistet et par kilo i løpet av denne uken, men jeg tror jammen jeg skla frem med målebåndet på søndag. Cm er myyyye viktigere enn vekt - egentlig :)

Snehvit
10-01-09, 10:03
Hei alle sammen!

Nå er vi snart igang!!! Klare for å kjempe mot kiloene!:boxing: Må innrømme at jeg tjuvstartet og begynte på onsdag... Har funnet ut at det der med mandager alltid går galt... Ny start på mandag fenomenet... Så da begynte jeg heller midt i uka! Får dessverre ikke veid meg ofte, har ikke vekt... Men målebåndet brukes hyppig, og er det som kommer til å telle mest! :D

Trodde det skulle ta lang tid å komme inn i ketolyse, men sjekket stix i går morges, og jaggu var den ikke rosa! Så da tok det iallefall ikke mer enn to dager (sjekket ikke torsdag, for tenkte det ikke var sannsynlig uansett)!!!

For å gjøre dette lettere og mer motiverende for meg selv har jeg til og med laget en blogg! :p Blir mye svada der... Hehe... Men også oppskrifter med bilder av det jeg spiser. Både frokost, lunsj, middag, dessert og kaker!!! Jeg SKAL ned MINST 10 kg til sommeren (helst påsken), så her gjøres alt for å motivere og inspirere!!!

Her inne på forumet er det genialt mange fine oppskrifter på det meste! Og jeg lar meg inspirere! Modifiserer litt innimellom og gjør om til 1-2 personer. Blir det litt middagsrester, så har jeg en deilig lunsj dagen etter! HERLIG!!!

Flere som er single/alene om å gjøre dette?!? Så kan vi utveksle litt oppskrifter og sånt! :syklubb:

Jeg gleder meg til å høre hvordan det går med dere alle!!!!!!!

bobbla
10-01-09, 11:19
Første uke overstått, har gått ned 2.5 kg.... Er det normal eller lite vektnedgang? Hadde håpet på litt mer da, men er jo fornøyd med mine 2.5 kg... :)

Misty
10-01-09, 11:33
2,5 kilo er kjempebra!!! Som jeg skrev i min tråd, har jeg foreløpig mistet bare EN fattig kilo siden søndag.

bobbla
10-01-09, 11:35
2,5 kilo er kjempebra!!! Som jeg skrev i min tråd, har jeg foreløpig mistet bare EN fattig kilo siden søndag.

Tusen takk :klem:

Blueswoman
10-01-09, 11:47
Hei dere!
Jeg er ny i dette forumet og har lest til øyet ble stort og vått siden romjulen :)
I mellomtiden har jeg kjøpten startpakke fra ketolyse.no og er rimelig spent på å komme i gang. Det blir ikke før ca 1 februar da det ligger en sydentur og venter på meg siste uken i januar.
Jeg har alltid hatt problemer med vekten og må jobbe steinhardt for at resultatene skal vises. I det siste har jeg lurt mer og mer på om karbohydater har en særdeles dårlig virkning på meg, så jeg gir dette en real sjangs så får vi se.
Jeg er 45 år, veier sikkert nå ca 98 (1,65) og har derfor mange kilo som skal av.
Hittil har det vært veldig nyttig å lese i forumet og jeg skal komme sterkere tilbake når jeg er skikkelig i gang :p

Birigozzi
10-01-09, 17:57
Jeg henger meg gjerne på - har begynt for noen dager siden men er helt fersk her inne - så vil gjerne ha gode råd og dele erfaringer =)

safran
10-01-09, 18:10
2,5 kilo er bra! Jeg har gått ned knappe to kilo, men det blir registrert som 2 på tickeren fordi den ikke tar desimaler.

Jabba
10-01-09, 19:10
Safran - skriver du seimalen med punktum? Det skal ikke være komma nemlig....

safran
10-01-09, 23:07
Safran - skriver du seimalen med punktum? Det skal ikke være komma nemlig....
Mener du at den virker med punktum? Jeg brukte selvsagt komma. :o

GKS
10-01-09, 23:34
Jeg er med! Er førstegangs ketolyser og venter på at boka skal dumpe ned i posten. Begynner så smått fra mandag av, så hiver jeg meg igang for fullt når jeg har fått lest boka og satt meg skikkelig inn i kuren!
...Regner med boka kommer på mandag... :heia:

zimbapus
11-01-09, 01:31
Hei..

Min mann og jeg gikk på atkinson for noen år tilbake, og hadde gode reslutater med den. Nå har vi fått opp øynene for ketosekuren, og skal i gang i morgen søndag, så jeg slenger meg med her. Jeg skal prøve meg på 20 kilo. Første mål 15 kilo, så får vi se hvor lang tid det tar. Spennende at så mange "hiver" seg med. 'gleder meg til å følge med.......

Regan
11-01-09, 02:28
Det ser jo virkelig ut som om dette funker BRA!!
Jeg har gått ned 3.9 kilo til nå, og kan egentlig ikke fatte ei heller ta inn det som skjer. Jeg ler hver gang jeg går på vekta, og gliser av maten jeg spiser. Jeg er 173 høy og veier nå 72.8 sånn helt korrekt!

I love it!
Er sjeldent sulten, og spiser for det meste kun mat som jeg elsker, men har måtta hate. Vi har slutta fred nå kan man mildt sagt si! Det er heller ikke interessant å sprekke, ikke med tanke på at alt bare raser av! Loving it, Loving it, Loving it!!

Og Torkild.
Boka di er fin nattevaktslektyre!

Snakkes den 12 ja!

Karenina
11-01-09, 09:44
Mener du at den virker med punktum? Jeg brukte selvsagt komma. :o

Jeg skjønte heller ikke det der i starten. Brukte komma til ingen nytte jeg og. Men her er det punktum som er tingen;)

Uansett...DA var jeg tilbake i ketose etter en pause i julen som førte til 4 ekstra kilo gitt. DEILIG å være tilbake i ketose!Har ikke våget meg på vekta enda, men i morgen er det mandag,så får gjøre det da;)

Ha en god dag alle sammen!

safran
11-01-09, 11:11
Punktum virket, ja. :D

Karenina
11-01-09, 11:34
Hehe,gratulerer med 2.5 kilo bortevekk!Fantastisk!;)

safran
11-01-09, 11:38
Takk! :D

Tulla 81
11-01-09, 13:33
Min første ukesrapport...

Ok, here we go!
Jeg gikk på vekten sist mandag og da viste den 66,3 kilo, mens i dag viste den 64,9. Det er 1,4 kilo mindre enn en uke!!!!
Det er ikke det beste, men 3 smørpakker er BORTE!!!! Det er digg, samt 3 cm rundt livet er borte!!!!!

Lykke til alle sammen!!!!

chanela
11-01-09, 13:38
Hei!

Er det mulighet for en til å bli med? Jeg er første gangsstarter! Jeg håper på gode resultater, men jeg vet at jeg kommer til å trenge litt støtte og motivasjon underveis.

Jeg har fått pakken min og lest noe i boken ( har enda ikke fått brillene mine, så det er ubehagelig å lese), og i morgen skal jeg handle inn litt mat og en vanlig vekt, og en kjøkken vekt, men jeg lurte på om noen viste hvor man kunne kjøpe målebånd?

Eller er jeg veldig spent og håper på gode resultatet, sommeren nærmer seg og jeg har lyst til å kunne kjøpe den bikinien som jeg synes er fin ikke bare en som passer,....

Har enda ikke laget en ukes meny, men skal starte med 1egg til frokost,
salat og en kylling til lunsj (må ta med på skolen) og når jeg kommer hjem for vi se hva som blir til middag!

(er muslim, så må forandre på litt i menyene..noen forslag?)

Takk på forhånd!

trillian78
11-01-09, 14:20
Hei!

Er det mulighet for en til å bli med? Jeg er første gangsstarter! Jeg håper på gode resultater, men jeg vet at jeg kommer til å trenge litt støtte og motivasjon underveis.

Her er det alltid plass til flere! Velkommen! Her kommer du til å finne masse støtte, motivasjon og inspirasjon!

men jeg lurte på om noen viste hvor man kunne kjøpe målebånd?

:lol: Det lurer jeg også på! De har dem nok i sybutikker.... Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har sett en sybutikk på mange år. Tenkte jeg skulle sjekke Husfliden til uka...

(er muslim, så må forandre på litt i menyene..noen forslag?)

Jeg har ikke noen forslag akkurat nå. Men hvis du leter litt på oppskriftsforumet vil du sikkert finne mye du kan bruke. Ellers kan du jo kanskje prøve å ta kontakt med Kiril. (http://forum.lavkarbo.no/member.php?u=7823) Hun er også muslim og går på ketolyse, så kanskje dere kunne utveksle noen erfaringer?

chanela
11-01-09, 14:56
tusen takk for all hjelp! Har tatt kontakt med henne,så venter bare på svar! Ellers så skal jeg nok lete rundt etter oppskrifter, men lurer på en ting til er det en egen tråd med bare ketolysekur oppskrifter?
Har heller ikke sett en sybutikk på lenge, det blir vell litt leting i byen for meg til uka! hehe

trillian78
11-01-09, 15:05
Har ikke lagt merke til noen egen ketolysetråd på oppskriftsforumet. Men jeg tror det store flertallet av oppskrifter er ketolysevennlige. Ellers kommer du nok ganske raskt til å få dreisen på å se hvilke oppskrifter som er ketolysevennlige og ikke :) Vei og tell karber nå til å begynne med så får du en god magefølelse på hvor mye du kan spise av hva.

Everio
11-01-09, 17:40
Gerd sine oppskrifter er vel alle ketolys oppskrifter :)

Lykke til i morgen alle sammen :klem:

Stellamor
11-01-09, 20:18
Hei alle sammen!

I morgen er det på`an igjen.
Ser frem til å komme i gang igjen etter julepausen :)
Skal være superflink frem til påsken :D

clovek
11-01-09, 20:44
heisann. lurte på om eg og kunne henge meg på her..
men må jo si at eg ikke har boka eller noe ennå. må jo skaffe meg den då.. noen som vet kor lang tid det tar før den kommer..
denne kuren ser jo så bra ut, har ca 15- 20 kilo som må av. og jeg blir jo så inspirert når jeg ser alle som er så flinke til å få av seg mage kilo..
har denne veka som var gått mere og mere over til lavkarbo, men ikke for fort..+ jeg har trenet 4 ganger.. men denne veka tenkte jeg at jeg ville gå helt over til ketolyse kuren.. bare så dumt at jeg ikke har boka og kan lese .. så håper på noen goe råd mens jeg venter på den..

Ella-A
11-01-09, 22:11
Snehvit - jeg er også alene om det. Har samboer men han skal ikke gå på dette, han ser så bra ut at han trenger ikke det heller, og jeg gidder ikke tvinge han når han ikke har motivasjonen :)

Chanela - velkommen hit, dette er en fantastisk kur/diett/livsstil :)
Kjenner til å må forandre på retter, ikke fordi jeg er muslim, men fordi jeg ikke "tåler" enkelte ting. Å spise kylling og fisk er for meg som å spise oppkast. Min kjære spiste stekt laks idag, og jeg brekte meg av lukta som snek seg inn på stua mens han stekte det. Kan ikke forklare det, det bare er sånn :(

chanela og trillian78: De har målebånd på enkelte matbutikker - gjerne sammen med hårbørster/strikk osv (har det der jeg jobber), på kid, princess og lignende butikker, i tillegg til sikkert sy/garnbutikker. Har det som regel på steder de selger gardiner og sånn. Mange steder å finne det. Finner det sikkert også på typ nille eller europris også. Kjøpte mitt på kid jeg :)

trillian78
11-01-09, 22:40
chanela og trillian78: De har målebånd på enkelte matbutikker - gjerne sammen med hårbørster/strikk osv (har det der jeg jobber), på kid, princess og lignende butikker, i tillegg til sikkert sy/garnbutikker. Har det som regel på steder de selger gardiner og sånn. Mange steder å finne det. Finner det sikkert også på typ nille eller europris også. Kjøpte mitt på kid jeg :)

Ok, takk for tipset Ella! Da blir det nok målbånd på meg i morra :D Til nå har jeg bare målt med en sytråd. Får jo ikke cm da, men får målt endringen. Og det er jo det viktigste for motivasjonen.

Har ikke sett målbåndene i de matbutikkene jeg handler i. Vet desverre ikke om noen sy/garnbutikker annet enn husfliden (jeg er en katastrofe med tanke på håndarbeidsevner), men Kid el.l skal jeg vel klare å finne.:rolleyes:

Snehvit
12-01-09, 09:38
God morgen alle sammen!!!

Ville bare ønske dere en riktig så god start på deres nye år!!!

Dette skal bli så bra og vi skal bli så lekre!!!!!!

Snehvit
12-01-09, 09:43
trillian: ser du bor i oslo, de har målebånd i alle strikkebutikkene! Feks strikkedilla på Oslo City, Tveita (de er stengt denne uka), Grorud har strikkebutikk, det ligger en på kjelsås (mener jeg å huske), eller så ligger Tjorven ved Majorstuahuset! De har alle sånne geniale som man ruller pent sammen :)

Everio
12-01-09, 09:58
God morgen alle sammen!!!

Ville bare ønske dere en riktig så god start på deres nye år!!!

Dette skal bli så bra og vi skal bli så lekre!!!!!!

I lige måde :) Såååååååååååå klar nå ja :spent:

Anitra
12-01-09, 11:56
God morgen :)

jeg startet opp igjen mandag 5 januar, og ved veiing fredagen etter var det "bare" 0,6 kg igjen før jeg er tilbake på -10 kg som jeg hadde før jul. Nå skal jeg holde på til påske i 1. omgang, men skal ikke ha samme utskeielse som i jula. Det ble for hardt for magen min..

Joranna
12-01-09, 12:06
Hei
Begynte 5 januar. -2,3 kg ble det denne uken.. Jippi.. :D Og lykke til alle som starter i dag.. :)
:klem:

Ella-A
12-01-09, 13:10
trillian: det var ikke en dum ide, og om du merker av på sytråden så kan du jo måle når du får målbånd? eller måle med sytråd og bruke tomstokk til å måle hvor langt det ble, om du har det.. :p ihvertfall bra du tenkte så langt at du målte :)

trillian78
12-01-09, 14:06
Snehvit: Takk for tipset. Da blir det nok strikkedilla på OSlo City i dag :D

Ella-A: Å måle med sytråden på tommestokken var en god ide. Det hadde jeg ikke tenkt på. Sysaker har jeg ikke (tråden kom fra en sånn sykit man får på hoteller :p), men verktøykasse har jeg :stortsmil:

Ellers ser jeg at det hele tiden renner på med nye folk! Lykke til hele gjengen!

http://www.pic4ever.com/images/grouphugg.gif

chanela
12-01-09, 16:40
Hei alle sammen!

Takk for tipset om hvor vi kan finne målebånd.

Tenkte jeg skulle skrive noen ord om min dag (så langt)

Til frokost ble det et halvt egg, orket ikke mer + pille

Til lunsj ble det en kylligfille som var stekt med(Hindu) sitronpepper og (knorr) Kjøtt og grill krydder + grønn salat med eddik og olje + pille
Og to flasker mineralvann hver på 0,7 liter

Til middag har jeg enda ikke bestemmt meg, har ikke fått tak i matvekt så er litt usikker på om jeg får riktig mål..

Hva synes dere om dagens meny? er det ketolyse ok?

Håper alle har hatt en bra ketolyse dag i dag! ;)

chanela
12-01-09, 18:35
Hei igjen!

Til middag spiste jeg ca. 225 g laksefile, med en halv bunt brokkoli og jeg lagde hollandaisesaus fra bunnen av, men den ble ikke noe god!

Nå skal jeg gå ut og i løp av kvelden vil jeg drikke en flaske vann til 0,7l.

Men lurer på fra dere erfarne brukere om jeg har skjønnt riktig hvordan en dags meny skal se ut? Er det nok fett, og passe karbohydrater?

Gleder meg til å høre hvordan deres start har vært!

Smiline
12-01-09, 18:53
Til frokost ble det et halvt egg, orket ikke mer + pille

Til lunsj ble det en kylligfille som var stekt med(Hindu) sitronpepper og (knorr) Kjøtt og grill krydder + grønn salat med eddik og olje + pille
Og to flasker mineralvann hver på 0,7 liter

Til middag har jeg enda ikke bestemmt meg, har ikke fått tak i matvekt så er litt usikker på om jeg får riktig mål..

Hva synes dere om dagens meny? er det ketolyse ok?

Håper alle har hatt en bra ketolyse dag i dag! ;)

Hei du.
Du kan nok få problemer med vektnedgang pga for lite mettet fett. Du bør suplere med med noe grønt til frokost og noe fett. Du kan f-eks. bruke en stangselleri m sæter rømme til dipp, osteterninger. Ellers er det jo fett i eggeplommen...
Hvis du opplever å være sulten så kan det være større grunn til å se på det mettede fettet og...

Ellers har du kommet veldig godt i gang, så gratulerer!:)

P.S
Du lurte på elternativer til svin. Det finnes oksekjøtt som har mye fettmarmorering. På slakteren har jeg fått tak i mye bra :)

AnnChristin
12-01-09, 19:34
Go aften alle sammen:)
En liten oppdatering. Begynte mandag 5 jan, og har veiedag på fredag. Vekta viste minus 500 g - så nå er jeg i gang.
Synes det er veldig praktisk å veie meg på fredag, så har jeg liksom "helga å gå på":)
Moro med så mange motiverte og flinke folk. STÅ PÅ:)

chanela
12-01-09, 19:51
[quote=Smiline;612072]Hei du.
Du kan nok få problemer med vektnedgang pga for lite mettet fett. Du bør suplere med med noe grønt til frokost og noe fett. Du kan f-eks. bruke en stangselleri m sæter rømme til dipp, osteterninger. Ellers er det jo fett i eggeplommen...
Hvis du opplever å være sulten så kan det være større grunn til å se på det mettede fettet og...

Tusen takk for tipset, da skal jeg prøve å spise mer grønnt og mer fett i morgen.. Planen var å starte frokost med en tunfisk i olje med salat , og lunsj tenkte jeg 1kyllingfilet med cherry tomater (kan vi spise det?) og salat.. Middag har jeg ikke tenkt på enda..

Nøste
12-01-09, 21:22
Da er jeg i gang ;o)
Har vert en travel dag, så jeg føler at jeg har gått litt på akord med dietten i dag, men det jeg har spist til nå er:
Frokost: 2stk "polarbrød" se oppskrift på oppskriftsidene m/majones, Ruccola, ost, skinke og paprika og agurk.
Lunsj: 1stk. av det samme,
Middag fikk jeg ikke tid til, så da ble det en proteinbar med minimalt med karbohydrater, men tenkte å lage en salat nå, med litt proteiner m.m.
Vet ikke hvordan dette høres ut, men tror nok jeg burde ha spist mer;o)
Noen som vet hvor mye fett vi bør beregne for hver dag?

Nøste
12-01-09, 21:51
Da er jeg i gang ;o)
Har vert en travel dag, så jeg føler at jeg har gått litt på akord med dietten i dag, men det jeg har spist til nå er:
Frokost: 2stk "polarbrød" se oppskrift på oppskriftsidene m/majones, Ruccola, ost, skinke og paprika og agurk.
Lunsj: 1stk. av det samme,
Middag fikk jeg ikke tid til, så da ble det en proteinbar med minimalt med karbohydrater, men tenkte å lage en salat nå, med litt proteiner m.m.
Vet ikke hvordan dette høres ut, men tror nok jeg burde ha spist mer;o)
Noen som vet hvor mye fett vi bør beregne for hver dag?

Vel da har jeg i også spist: salat m/ babybell, tunfisk, og litt div. grønnsaker m/liten eller ingen karboinh.
Fant en dressing i butikken med kun 14 karboh. pr 100ml. noe som er veldig lite med tanke på at vi ikke bruker 100ml på en salat ;) (Mango-curry dressing i sort plastflaske)

Jabba
12-01-09, 22:05
Ca 150-200 gr fett til dagen.....

Smiline
12-01-09, 22:13
Planen var å starte frokost med en tunfisk i olje med salat , og lunsj tenkte jeg 1kyllingfilet med cherry tomater (kan vi spise det?) og salat.. Middag har jeg ikke tenkt på enda..

Tomater er det desverre altfor mye carber til at du må kutte ned eller ut noe annet i løpet av dagen. Når du er ferdig med kuren kan du introdusere tomater, bønner, linser og annet for å få et bedre kosthold bassert på det du har lært, men med rikitig type karber. Ketolysekuren er en utrolig fin introduksjon til en ny måte å tenke og ha kjennskap til maten du får i deg uten at det blir for kompisert og for mye fokus, etter min mening.

Har du fått og lest Ketolyse boken?
Hvis ikke sett deg inn i hva du KAN spise, det gjør det mye lettere, og ved usikkerhet så kan du tenke deg at med ca 15-20 g karbohydrater om dagen, så blir det lite til andre ting.
Matvaretabellen er veldig fin hvis du er usikker.
http://lavkarbo.no/matvaretabell

Det er iktig at du setter deg inn i kuren og leser boken. En mixing av ulike kurer er lite heldig.

Ellers syns jeg det irker som du er godt i gang:)

Gleder meg til neste måling selv, håper jeg...:confused: :p

Smiline
12-01-09, 22:15
Go aften alle sammen:)
En liten oppdatering. Begynte mandag 5 jan, og har veiedag på fredag. Vekta viste minus 500 g - så nå er jeg i gang.
Synes det er veldig praktisk å veie meg på fredag, så har jeg liksom "helga å gå på":)
Moro med så mange motiverte og flinke folk. STÅ PÅ:)

Grattis med vektnedgang. Dette kommer til å gå strålende:)

HenriettKK
12-01-09, 22:43
Jeg begynte 3 januar. Har gått ned 5 kg :)

trillian78
12-01-09, 22:55
Tomater er det desverre altfor mye carber til at du må kutte ned eller ut noe annet i løpet av dagen. Når du er ferdig med kuren kan du introdusere tomater, bønner, linser og annet for å få et bedre kosthold bassert på det du har lært, men med rikitig type karber.

Jeg må si meg uenig i dette. Jeg spiser tomater stort sett hver dag. Tomater har 2,5 karb per 100g. Nå er tomater ganske tunge... Så man kan vel ikke gafle ned så det tyter ut av ørene på en. Men litt tomater er det da del plass til? Vei opp tomatene du spiser de første gangene så du får litt "feelingen" for hvor mye 100 g tomater egentlig er.

chanela
12-01-09, 23:09
Jeg må si meg uenig i dette. Jeg spiser tomater stort sett hver dag. Tomater har 2,5 karb per 100g. Nå er tomater ganske tunge... Så man kan vel ikke gafle ned så det tyter ut av ørene på en. Men litt tomater er det da del plass til? Vei opp tomatene du spiser de første gangene så du får litt "feelingen" for hvor mye 100 g tomater egentlig er.
Tenkte litt selv at 2-3 cherry tomater ikke var så farlig (de er kjempe små) bare sånn at det ble litt forandring i den grønne salaten med kyllingen.. Grunnen til at jeg trodde at tomater var "greit" er fordi de er nevnt på side 152 i boka.,... Klarer ikke å lese hele boka fra begynnelse til slutt,har lest det som jeg trodde var viktig, venter på brillene mine!

chanela
12-01-09, 23:12
ps. bare en liten digresjon at brukte en sånn stix i dag, og den ble rosa med en gang! Betyr det da at jeg er i ketose? er ikke det litt tidelig? Men jeg har drukket 4x0.7l vann (mineralvann) og spist det som er nevnt...

trillian78
12-01-09, 23:13
Tror fint du kan spise mer enn 2-3 cherrytomater! Jeg pleier å ligge på mer 5-6 til lunsjsalaten. En eske cherrytomater pleier å veie 250 g. Har en sånn eske i 3 dager.

trillian78
12-01-09, 23:15
ps. bare en liten digresjon at brukte en sånn stix i dag, og den ble rosa med en gang! Betyr det da at jeg er i ketose? er ikke det litt tidelig? Men jeg har drukket 4x0.7l vann (mineralvann) og spist det som er nevnt...

Har sett flere som har sagt at de har fått utslag samme dag. Så det går nok an. Selv har jeg fått utslag på kvelden dag 2. Men så har jeg aldri sjekka noe tidligere enn det heller da...

Smiline
12-01-09, 23:16

Det er klart det kan gå greit med en liten tomat eller to, men med et jevnt inntak av grønt resten av dagen gir ikke det mye til å bruke på tomater. Så lenge regnskapet er i balanse.
Nå er jo tomater ulike og. de tomatene vi er vant med å spise fra før av i Norge er gressaktig i smaken og sure, mens cherry tomater er veeeldig søte i smaken. Kan ikke forestille meg at de har samme karb innhold pr 100 gram.

Fant det her: http://www.carb-counter.org/veg/search/Tomatoes/1100

Cherry: 0.67 g pr stk. Da er det lettere å regne i forhold til dags "kvoten".

LilleM0r
12-01-09, 23:20
Tomater er bra!! (det står også i boka:rolleyes:)
Bare spis og kos deg, de må selvfølgelig veies og taes med i karboregskapet:)

trillian78
12-01-09, 23:29
Det er klart det kan gå greit med en liten tomat eller to, men med et jevnt inntak av grønt resten av dagen gir ikke det mye til å bruke på tomater. Så lenge regnskapet er i balanse.
Nå er jo tomater ulike og. de tomatene vi er vant med å spise fra før av i Norge er gressaktig i smaken og sure, mens cherry tomater er veeeldig søte i smaken. Kan ikke forestille meg at de har samme karb innhold pr 100 gram.

Fant det her: http://www.carb-counter.org/veg/search/Tomatoes/1100

Cherry: 0.67 g pr stk. Da er det lettere å regne i forhold til dags "kvoten".

Så vidt jeg kan forstå sier denne tabellen at cherrytomater har 2,72 karber per 100 g. Litt mer enn den tabellen jeg bruker. Vil tro det er en del naturlig variasjon alt etter hvilken årstid, hvor tomatene har grodd, om de plukket modne eller umodne osv. Denne sier at en cherrytomat har 0,47 karber (etter at man har trukket fra fibrene, med fibrene er det 0,67). Akkurat det vil jo være avhengig av om det er store eller små cherrytomater da... :p Men for all del... Vi kan jo runde opp til 3 g karber per 100g og det vil fortsatt ikke være mer karber enn det er i brokkoli...

chanela
13-01-09, 13:33
Synes det er flott at alle er sååå hjelpsomme, i dag ble det en sein frokost med salat, 2 1/2 cherry tomat og tunfisk i olje. Men jeg lurer på noe ang. den hvorfor er det karbohydrater i den? Er ikke fisk og kjøtt 0 karbohydrater? Det var 150g i boksen og per 100g var det 2,9karber. Synes det var litt mye med tanken på at jeg hadde salat og tomater også..

I dag til lunsj skal jeg ha 1 og 1/2 kyllingfilet, isbergsalat, ruccola og fetaost (olje og eddikk til dressing) Håper jeg har klart å lage et måltid med mer fett i dag.

En annen grunn til at jeg måtte trappe opp på mengden var fordi jeg var kjempe sulten i går kveld, måtte ta noen nøtter, ellers hadde jeg ikke klart å sove. Gikk en 50min tur også!

ps. I dag holdte jeg nesten på å skjere ut!! Ikke planlagt men av ren vane så tok jeg opp en banan og skulle spise den, men så kom jeg på at nei, den kan jeg ikke spise.. hehe

Nøste
13-01-09, 19:17
Synes det er flott at alle er sååå hjelpsomme, i dag ble det en sein frokost med salat, 2 1/2 cherry tomat og tunfisk i olje. Men jeg lurer på noe ang. den hvorfor er det karbohydrater i den? Er ikke fisk og kjøtt 0 karbohydrater? Det var 150g i boksen og per 100g var det 2,9karber. Synes det var litt mye med tanken på at jeg hadde salat og tomater også..

I dag til lunsj skal jeg ha 1 og 1/2 kyllingfilet, isbergsalat, ruccola og fetaost (olje og eddikk til dressing) Håper jeg har klart å lage et måltid med mer fett i dag.

En annen grunn til at jeg måtte trappe opp på mengden var fordi jeg var kjempe sulten i går kveld, måtte ta noen nøtter, ellers hadde jeg ikke klart å sove. Gikk en 50min tur også!

ps. I dag holdte jeg nesten på å skjere ut!! Ikke planlagt men av ren vane så tok jeg opp en banan og skulle spise den, men så kom jeg på at nei, den kan jeg ikke spise.. hehe
Hehe.. er greit når en klarer å stoppe i "farten" :D

trillian78
13-01-09, 20:41
Dag 2 for mange av dere her... Hvordan går det syns dere?

Everio
13-01-09, 20:45
Dag 2 for mange av dere her... Hvordan går det syns dere?

Helt supert :D Veide meg i morges og var da 1,6 kg mindre enn i går. Er masse vann som skal ut ja. Springer på do hele tiden:p

Massevis av god mat. Eneste jeg synes er litt vanskelig er å få i meg nok fett. Jeg skjærer til og med av det av fett som er på kyllingfilletene, så det tar litt tid å venne seg til mer fett.

chanela
13-01-09, 20:50
Min dag 2, gikk bedre enn dag 1 synes jeg..

lunsj: Lagde kyllingfilet i ekte tine meierismør isbergsalat og ruccola og fetaost..
Middag: 200g kjøttdeig med seterrømme ved siden av hadde jeg isbergsalat og ruccola med olje og edikk.
Kvelds: er ikke noe sulten, så det blir bare pille, hvis jeg skulle bli akutt sulten så blir det litt hasselnøtter eller valnøtter... Hva med dere andre?

trillian78
13-01-09, 20:52
Helt supert :D Veide meg i morges og var da 1,6 kg mindre enn i går. Er masse vann som skal ut ja. Springer på do hele tiden:p

Godt tegn det da :D

Massevis av god mat. Eneste jeg synes er litt vanskelig er å få i meg nok fett. Jeg skjærer til og med av det av fett som er på kyllingfilletene, så det tar litt tid å venne seg til mer fett.

Hehhe... Tar litt tid å omprogrammere hjernen ja :lol:

Kasandra
13-01-09, 23:54
Fikk ikke begynt før i dag jeg da, men nå er jeg i gang. Skal bli spennende å følge med alle her inne!

pjusket
14-01-09, 00:36
Hei sveis alle sammen, får jeg henge meg på tråden her jeg også?

Jeg begynte også på ketolyse 12. januar, men har prøvd meg et par uker før jul også. Så at kuren gjorde underverker så nå er jeg kjempemotivert til å fortsette fremover!
Som Kasandra skrev ovenfor skal det bli kjempespennende å følge med på alle her inne fremover - inspirasjon og motivering henter hvert fall jeg ut i fra alle dere her inne på lavkarbo! :)

nelly79
14-01-09, 11:03
Hei, slenger meg med dere jeg, har gått på ketolyse siden 20 oktober, har hatt noen dager julepause hvor jeg la på meg 2 kg, disse er nå borte igjen + 2 til, er så glad for at jeg har funnet noe som endelig virker på denne kroppen :-) Har gått ned 16 kg, men har mer enn nok å ta av da.....

Stå på folkens :-)

Hannehk
14-01-09, 12:13
Lurer meg inn her jeg og. Jeg begynte på ny frisk nå 12 januar etter pause i desember. Startet på ketolyse i juni 2008 og har hatt veldig flotte resultater. Nå er planen å fortsette frem til jeg når målet mitt også skal jeg leve etter fedons prinsipper resten av livet ;)
Merket meg at på slutten av fjoråret var det hardt å være på kur. Kroppen gav lite respons på kuren så dette blir spennende å begynne på ny frisk.

Birigozzi
25-01-09, 11:38
Synes det går litt tregt her jeg da - har t.o.m prøvd å kutte ut vanlig kaffe og byttet ut med koffeinfri på jobben! Har lest her at koffeinen kan sinke prosessen...
Ned 2 kilo på tre uker...

girl68
25-01-09, 15:54
Hei startet 19 januar, er det plass til flere... JEg har som mål 1 mai i første omgang....:p

trillian78
25-01-09, 21:49
Tror innbyggerne i denne tråden stort sett har flyttet over hit (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23218).

Ellers er det selvfølgelig alltid plass til fler!! Velkommen!