View Full Version : Mens jeg venter på boken, trenger jeg noen svar

Bentejenta
04-01-09, 15:57
Min plan var å starte i morgen, tengte at det måtte jeg utsette siden jeg ikke har fått boken,men har ikke så lyst til å utsette:p

Så noen spørsmål:

-Jeg kan spise alt av svine,okse å kylling kjøtt? (biff(filet) å kjøttdeig)
-Hvilke grønnsaker er ok? greit å bruke frossen grønnsaksblanding til middag? eventuelt hvilken?
-Fløte,rømme å smør er ok? Tenker da på stekesmør til matlaging.
-Pepsi max er ok?
-Kan man bruke sausposer?
-Kan man spise seg mett,eller er det begrenset? eks 250gr kjøtt osv?

Dette er det jeg kommer på i farten, er det noe jeg ikke har fått med så si i fra:D

Takk for svar:D

Gerd
04-01-09, 16:06
Svarer litt jeg, merket med rødt ;)

Min plan var å starte i morgen, tengte at det måtte jeg utsette siden jeg ikke har fått boken,men har ikke så lyst til å utsette:p

Så noen spørsmål:

-Jeg kan spise alt av svine,okse å kylling kjøtt? (biff(filet) å kjøttdeig) Reint uspedd kjøtt/fisk/kylling, kjøttdeig kan du spise
-Hvilke grønnsaker er ok? greit å bruke frossen grønnsaksblanding til middag? eventuelt hvilken? Grønnsaker som vokser over jorden. Tips: Kjøp ferske grønnsaker, del opp i dags-bokser med 10-12 karber. Bruk det gjennom dagen.Viss du kjøper frossen, må du se hva som er i og antall karber.
-Fløte,rømme å smør er ok? Tenker da på stekesmør til matlaging. Hele produkter, ikke lettprodukter. Meierismør til steking, ev et par gode kaldpressa oljer (oliven, raps)
-Pepsi max er ok? Joa, er jo "lovlig" ....Men sørg for å få i deg nok vann, 2-3 liter dagen.
-Kan man bruke sausposer? Da må du igjen se på karbeinnholdet. Er det melk det skal blandes med, så blir det for masse karber. Du kan begrense det ved å blande 1 del fløte og 2 deler vann. Da får du ca skummamelk
-Kan man spise seg mett,eller er det begrenset? eks 250gr kjøtt osv? Spis deg mett, men ikke overmett. Det er karbohydratene du skal ha telling på. Bruk fett i maten, da holder du deg mett lenger

Dette er det jeg kommer på i farten, er det noe jeg ikke har fått med så si i fra:D

Lykke til :heia:

Bentejenta
04-01-09, 16:12
Men et spørsmål til, krydder på kjøttet er det ok?

Gerd
04-01-09, 16:15
Ja, krydder og urter er fint å bruke på kjøtt :ja:

Vær obs på en del ferdige krydderblandinger, mange inneholder sukker....

Og du skal spise når du er sulten :ja: Trenger ikke gå etter klokka ;) Noen spiser 2 ganger om dagen, noen 5... Dette er forskjellig fra person til person. Blir du sulten mellom måltider, er ost en god sultstopper. Jeg har spist en del babybel-ost :ja:

Bentejenta
04-01-09, 16:20
Ok, tengte jeg skulle begynne i morgen, kutte ut brød poteter osv. får ikke satt ordentlig igang før boken kommer:) men skal gjøre så godt jeg kan.

Takk igjen for svar :D

luringen
04-01-09, 18:00
...og bruk søkefunksjonen på forumet.Masse spørsmål med svar å finne her ute