View Full Version : Hodet verker....


mam
26-10-04, 19:47
Hjelp! Jeg trodde hodepinen kom av at jeg er forkjølet, men det går vel ikke an å ha bare hodepine og nesten ingen andre symptomer? Nesen er åpen, halsen gjør ikke vondt lenger, kroppen er litt slapp. Tror ikke jeg har feber, orker ikke måle.

Spisingen og vanndrikkingen er helt på bærtur. Kan det gi en slik hodepine? Kan lavkarbo gi hodepine når spisingen er uregelmessig? I dag har jeg bare spist 3 blomkålbuketter av grønnsaker. Ellers kjøtt og ost. Skal prøve å lage salat, men lysten og orken er helt på bunn. Har laget smoothie til frokost, tenkte å ta det til kvelds også.

Og så var jeg så bra i formiddag, så jeg ringte jobben og sa at jeg kom helt sikkert imorgen. Følte meg som DEN unnasluntreren som ble hjemme i dag, for jeg var jo bra. Og så kom hodepinen, og blir bare verre.

Anne
26-10-04, 20:19
Det er trolig karboabstinenser...:cool:

Jeg tipper du spiser for lite karber og drikker for lite vann, men jeg er jo ikke sikker på hva du spiser så jeg kan ikke si sikkert.

Jeg var vannvittig plaget av hodepine i den perioden jeg prøvde meg på induksjon....Jeg holdt på med den hodepinen i flere mnd. trolig fordi jeg ut og inn av jketose. i hvertfall spiste jeg lite karber. Måtte øke mengden. Det kan jo hende det er tilfelle med deg og.

Ta en titt på journalen min (starten) så vil du se hvordan jeg slet. trodde jeg var virkelg alvorlig sjuk:eek:

Eller nå vet ikke jeg hvordan det er med deg og kaffe. Drikker du kaffe til vanlig og har kuttet ut nå? I såfall...Koffein abstinenser:cool:

Prøv i første omgang med mer karber og mer vann...Kanskje det hjelper
Lykke til:klem:

Nille
26-10-04, 20:36
Anne har helt rett Mam !
Jeg får fryktelig hodepine når jeg ikke drikker nok vann ...:(
Håper du føler deg bedre snart - sender positive "bli frisk" vibber din vei !!

:klem:

mam
28-10-04, 22:02
Tusen takk for svar, det hjalp fortere enn Paracet :)

Ja, egentlig skjønte jeg selv hva som var galt. Men å få gjort noe med det var verre. Forrige uke gikk så greitt helt til lørdag, da ble jeg syk. Sluttet nesten å drikke vann, drakk bare te. Og det ble uregelmessige måltider og nesten ikke grønnsaker. Fy!

Det bare "balla" på seg. Begynte å drikke noe smaksprøver av instant ingefærte som jeg hadde fått på helsekosten. Jeg så at det var sukker i det, men drakk det lell. Kom vel ut av ketosen etter et par sånne kopper, stix'en er helt lys sist jeg testet. Prøver å gjøre godt igjen nå med vann og grønnsaker. Kanskje jeg kommer i ketose igjen uten å gå om induksjon? Vi får se.

Imorra må jeg kanskje bli hjemme igjen. Nå har mannen min fått svineriet, og han mener han er for dårlig til å ta seg godt av knøttet. Vi får se, det er vel noe som heter at man kan være hjemme når barnepasser er syk? Jeg har bare jobbet litt over 1 mnd og har ikke tenkt over dette.

Får rapportere bedre i kommende MUP. Igjen, takk for varme tanker! :klem:

Anne
28-10-04, 23:00
Fint det hjalp på deg da...

...men det er vrl ikke sikkert at mannen din har det samme? For det går jo noe hodepine og forkjølelse :confused: For sikkerhets skyld ; si han må drikke mye og få i seg litt mer karber:D ..hvis han spiser Lavkarbo da....Hvis ikke, så si han bør gjøre det. Bra for hodepinen:D :D

God bedring til dere:)

Kanel
29-10-04, 18:39
Jeg tror kanskje du rett og slett er syk!
At det ikke har allverden med kostholdet å gjøre, men generelt ute av drift.
Spesielt når mannen din har samme symptomer.
Stell pent med deg selv i helga, legg deg under et pledd, og drikk masse!
Håper det hjelper og at du føler deg bedre etterhvert!

Klem!