View Full Version : Jeg trenger litt hjelp fra dere


sirkel
28-10-04, 00:09
Heisann,

Jeg har noen spørsmål som jeg håper å få svar på. Første er at jeg leste at skinke på boks er "ulovlig" - hvorfor det?

Drikker en del pepsi max, ca 3-4 glass per dag. Noen som vet om dette vil ha innvirkning på induksjonen (Atkins)? Og er det såpass mye koffein at dette vil ha noe å si? (Jeg drikker ikke annet koffeinholdig)

Er veldig glad i kyllingvinger, sånne som man kjøper i ferskvaredisken. Noen som vet om disse er lovlige? Tenkte å bruke dem som et mellommåltid - 6-8 stk. Det er skikkelig snaddermat :-)

Lurer også på om noen har tips til frisk pust - jeg røyker (kan ikke kutte ut alt på en gang heller...) og bruker vanligvis tyggis, men leste i Atkins-boken at det er mange karbohydrater i tyggis som er lett å glemme. Lurer derfor på en annen måte å få frisk pust på. Vil jo helst ikke at de rundt meg skal lide...

:)

Oi, mange spørsmål, håper noen av dere har tid til å svare meg ;)

Klem :D

donjuanwannabe
28-10-04, 00:32
Pepsi Maxi kan ha en innvirkning for noen. Prøv en uke uten og en uke med og se hva vekta sier. Men uansett er det ikke gunstig å drikke det hver dag.
Kyllingvinger kan du spise med god samvittighet. Snadder ja.
Tror ikke sukkerfri tyggis har så mye å si. Man skal jo ikke spise det! Jeg vet ikke hvor mange karbo man får i seg med noen tygg jeg. ;) En pakke sukkerfri Stimorol inneholder 64 g karbo/100 g. Og en pakke veier 15 g. Det betyr 8-9 g karbo i en pakke så det er nok ikke så lurt å tygge det hele dagen likevel. Og det er vel søtstoffet og smaken som er karbissene og de går jo ut av tyggisen med en gang. Noe som er bedre for frisk pust er munnvann. Vademecum.

:goodluck:

Nille
28-10-04, 08:27
Første er at jeg leste at skinke på boks er "ulovlig" - hvorfor det?Neeeeei, skinke på boks er ikke ulovlig, men noen skinker på boks ligger i sukkerlake. Det du skal bry deg om er hva som står på boksen. Se på karboinnholdet. Det finnes flere typer. Uansett er det så lite sukker i den laken at det ikke skulle bety noe. Noen skinker er "sukkersaltet" og det kan også ha innvirkning. Det anbefales ikke å spise en skinkeboks til et måltid, men med mindre du har tenkt å ha det til middag spiser man jo bare noen skiver, ikke sant ? Hvor var det det sto at det var ulovlig ??? (Det står ikke i originalutgaven, - der advares det bare mot lake etc som jeg har skrevet).

Drikker en del pepsi max, ca 3-4 glass per dag. Noen som vet om dette vil ha innvirkning på induksjonen (Atkins)? Og er det såpass mye koffein at dette vil ha noe å si? (Jeg drikker ikke annet koffeinholdig)Du har fått så godt svar av DJW her allerede. Årsaken til at det ikke anbefales under induksjonen er at koffein påvirker blodsukkeret. Gi søtsug og sultfølelse. Vitsen med induksjonen er å stabilisere blodsukkeret. Jeg ville prøvd å begrense det så mye som mulig, inntil du finner ut hva du tåler.

Er veldig glad i kyllingvinger, sånne som man kjøper i ferskvaredisken. Noen som vet om disse er lovlige? Tenkte å bruke dem som et mellommåltid - 6-8 stk. Det er skikkelig snaddermat :-) Som DJ sier, kylling vinger er snadder, og fullt lovlig, - men det kan være lurt å sjekke karboinnholdet. Spør de i disken om de har næringsinnholdet for dem (det er de forpliktet til å ha).

Lurer også på om noen har tips til frisk pust - jeg røyker (kan ikke kutte ut alt på en gang heller...) og bruker vanligvis tyggis, men leste i Atkins-boken at det er mange karbohydrater i tyggis som er lett å glemme. Lurer derfor på en annen måte å få frisk pust på. Vil jo helst ikke at de rundt meg skal lide...Her svarte DJW igjen flott. Har ikke noe å legge til- utenom at kunstig søtstoff også kan påvirke blodsukkeret. Vademecum munnvann er en god ide. De har "ny" smak nå. Stor flaske med blått vann og porsjonsberegning i tuten !

Lykke til videre ! og ikke være redd for å spørre !! :D

Albertine
29-10-04, 10:23
Kyllingvinger er jo deilig snadder da, og godt til lunsj! Så lenge det ikke er tonnevis med sukker i krydderet... Pepsi Max kan med fordel begrenses, venn deg til å drikke vann og så sparer du brusen til de gangene det virkelig kniper og du bare dør etter å få noe godt. Da får du en lovlig belønning, og du slipper å tenke på om det daglige inntaket har noen innvirkning på vekta.

Lykke til! Bare spør i vei om det er noe du lurer på, det er alltids noen som vet svaret!

heganikva
23-02-08, 23:19
Heisann,

Jeg har noen spørsmål som jeg håper å få svar på. Første er at jeg leste at skinke på boks er "ulovlig" - hvorfor det?

Drikker en del pepsi max, ca 3-4 glass per dag. Noen som vet om dette vil ha innvirkning på induksjonen (Atkins)? Og er det såpass mye koffein at dette vil ha noe å si? (Jeg drikker ikke annet koffeinholdig)

Er veldig glad i kyllingvinger, sånne som man kjøper i ferskvaredisken. Noen som vet om disse er lovlige? Tenkte å bruke dem som et mellommåltid - 6-8 stk. Det er skikkelig snaddermat :-)

Lurer også på om noen har tips til frisk pust - jeg røyker (kan ikke kutte ut alt på en gang heller...) og bruker vanligvis tyggis, men leste i Atkins-boken at det er mange karbohydrater i tyggis som er lett å glemme. Lurer derfor på en annen måte å få frisk pust på. Vil jo helst ikke at de rundt meg skal lide...

:)

Oi, mange spørsmål, håper noen av dere har tid til å svare meg ;)

Klem :D

heisann jeg røyker og jeg bruker frisk hver dag og det går bra:)

bibi
24-02-08, 00:12
Vet iallefall at det lønner seg å drikke vann og ikke light brus. Jeg har klart å

venne meg til (og like) å drikke masse vann hver dag.

Lykke til! :klem:

Zenia
24-02-08, 09:04
Lurer også på om noen har tips til frisk pust - jeg røyker (kan ikke kutte ut alt på en gang heller...)

Hmm ... Det er ikke meningen å være kjip, men det er ikke ånden som er verst etter man har tatt en røyk. Noen gang sittet på bussen så kommer det på en som nettopp har røyka og setter seg foran deg? De puster fremover, men det dunster fortsatt sneip bakover ... Det kan kanskje hjelpe litt med frisk eller fishermans, men det lukter fortsatt av klær og hår. Men sånn er det nå bare :)

medas
24-02-08, 09:16
Hmm ... Det er ikke meningen å være kjip, men det er ikke ånden som er verst etter man har tatt en røyk. Noen gang sittet på bussen så kommer det på en som nettopp har røyka og setter seg foran deg? De puster fremover, men det dunster fortsatt sneip bakover ... Det kan kanskje hjelpe litt med frisk eller fishermans, men det lukter fortsatt av klær og hår. Men sånn er det nå bare :)

Det er så sant ja. Røyker innimellom selv, men gjett om jeg merker det når mamma er på besøk. Lukter røyk i hele leiligheten bare fordi hun entrer døra. Bortsett fra det finnes det jo ting på apoteket mot dårlig ånde ellers som noen andre skrev her, så er frisk helt greit.