wollafruen
16-01-09, 22:03
Hehe...mannen min smiler stadig av meg ;) Jeg kokkelerer og prøver oppskrifter an mas, så nå i kveld står det 20 "kokosboller" i kjøleskapet, og jeg har en liten snack gående i ovnen: Oopsie rolls-pizza :)
Gøy med ketolysemat altså!
så bra!!! du er knallflink!
Spennende med nye oppskrifter!:D
Har laget oopsie- pizza for første gang i dag, jeg også!
Den ble utrolig god! Glemte at det ikke var ordentlig pizza!:sikle:
Hehe...mannen min smiler stadig av meg ;) Jeg kokkelerer og prøver oppskrifter an mas, så nå i kveld står det 20 "kokosboller" i kjøleskapet, og jeg har en liten snack gående i ovnen: Oopsie rolls-pizza :)
Gøy med ketolysemat altså!
"Kokosboller" - nå ble jeg nysgjerrig? Oppskrift?
wollafruen
17-01-09, 20:01
Trampe70: Her er oppskrift!
4 eggehviter
4 plater gelatin
0,5-1 dl strøsøtning (natreen, splenda osv...)
0,5-1 ss cocosa extra virgin olje
ca 150 g Anton Berg sukkerfri sjokolade (3 plater)+noen klatter smør (smeltes til sjokoladetrekk til bollene).
Smelt gelatin i vannbad, la kjølne litt.
Stivpisk hvitter og søtning.
Tilsett cocosa under pisking, tilsett deretter gelatinen i tynn stråle under fortsatt pisking.
La stå i 5-10 min.
Legg 25 små boller på et fat, av "skumblandingen". Sett dem kjølig.
Smelt sjokolade og smør i vannbad. Dynk bollene med sjokolade og smør det litt utover så det dekker dem. Sett i kjøleskap et par timer, gjerne mer, og nyt :)
Oppskriften fantes her inne :)
Så flink du er...og jeg kopierte kokosbollene...nam, nam!
Blir mindre tid foran pc'n og tv'n og mer på kjøkkenet for min del nå for tiden...spennende å prøve ut alle oppskrifter.:)
åååh namnam!
kan jeg ha i kokosstrø i stedet for olje? har ikke olje ;o
hvor får jeg tak i det? :D
Må kokosoljen være flytende for at det skal blandes greit?
åååh namnam!
kan jeg ha i kokosstrø i stedet for olje? har ikke olje ;o
hvor får jeg tak i det? :D
Cocosa kjøpes i helsekost butikker.
Finnes to typer. Den ekstra virgin smaker kokos, den andre er smaksløs og kan bruk feks til steking!
Må kokosoljen være flytende for at det skal blandes greit?
Får det vel ikke til ellers. Cocosa smelter ved 25grader, så det er ikke vanskelig å få den flytende da!