Jeg har vanskeligheter med å spise bacon fordi jeg syns det er så utrolig salt. Er det noen som har tips om saltfattig bacon, eller er alle varianter like ille?
Jeg syns alt er for salt, men har hørt av andre at stjernebacon ikke er så ille salt.
Det må være urøkt bacon :)
Takk! :) Da skal jeg prøve Stjernebacon. Og i alle fall prøve å passe på at baconet er urøkt. Har akkurat vært i butikken og plukket med meg 1st Price for å teste.
Jeg har faktisk vannet det ut med hell, nesten som med pinnekjøtt. Legg det i en stor bolle og skift vannet et par ganger. Tiden har variert med fra en halvtime til to timer.
Ah, det var jo kjempelurt!
Homer Simpson
02-02-09, 12:38
Jeg bruker Kyst-bacon, synes den er den minst salte til en fornuftig pris. Tror det er 87,- pr kg.
Den er jo ikke ferdig oppskjært, men jeg steker små tærninger som jeg har i eggrøra. Bruker ca 100g til 3-4 egg. Da synes jeg det blir passe salt (krydrer ikke noe utenom).
Det funker sikkert fint å vanne ut baconet, men det er mer "jobb" så det har jeg ikke prøvd.
Spiser nesten ikke bacon, jeg. Holder meg til stekeflesk, er ikke røkt og ikke så salt!:)
Jeg pleier også å vanne det ut.