View Full Version : Nei til South Beach


Fedonisten
07-11-04, 21:32
Jeg er i ferd med å skrive en oppgave om lavkarbo-dietter, og kom i den forbindelse over denne artikkelen på nettet - som jeg syns jeg burde legge inn her:

http://www.mercola.com/2004/jun/9/south_beach.htm

Nille
07-11-04, 22:11
Jeg har lest artikkelen, og en skulle nesten tro at Mercola var Atkins forkjemper. Det han trekker frem er stort sett forskjellene på Atkins og SB !! Men når det er sagt, så syns jeg han er flisespikker og overforsiktig. Gluten allergikere vet da at de ikke skal spise mel.... akkurat som at melkeallergikere unngår melkeprodukter ! Lurte en stund på hvor han ville hen ! Han er nok enda en rikssynser "over there", selv om han har en del gode poeng. Bl.a at alle dietter ikke passer for alle ! Også er det jo litt betenkelig da, at han har sin egen diett/kostopplegg også !! :o

Men interessant var det :)

HP
08-11-04, 11:28
Veldig bra! :ja: Egentlig mye av det samme jeg har reagert på når jeg har lest boka. :ja:

Men nille: De fleste som ikke tåler gluten - vet det ikke selv... De fleste som ikke tåler melk - vet det ikke selv... :( Dette er jo sunne og livsnødvendige matvarer som vi ikke kan overleve uten... :rolleyes: Det er jo dette som er hele poenget med Atkins induksjon også, hadde alle visst hva det var som plaget dem så hadde ikke Atkins trengt å lage regler for induksjonenen... :snill:

Nille
08-11-04, 18:43
Men nille: De fleste som ikke tåler gluten - vet det ikke selv... De fleste som ikke tåler melk - vet det ikke selv... :(
Kjære HP, det var ikke det jeg mente !! Jeg er da klar over at det er mange som ikke VET at de er allergiske.

Det jeg mente var at de som VET at de er allergiske ikke spiser det de er allergiske mot selv om det ikke står i boka at de ikke må spise det !! Jeg er enig med det mannen sier, men det er måten han sier det på jeg reagerer på ! :o

HP
08-11-04, 19:48
Okei! :D