View Full Version : Forkjøla
er grusomt sår i halsen og det eneste jeg vet funker er te eller varm melk med honning. noen som vet om et karbofritt alternativ?
Te kan du jo drikke? Ellers så har butikkene sånne sukkerfrie rett-i-koppen-greier... Confetta eller noe sånn heter de - de har kakao og sånn uten sukker :)
er grusomt sår i halsen og det eneste jeg vet funker er te eller varm melk med honning. noen som vet om et karbofritt alternativ?
Er du syk, så er du syk, men te er godt i mange varianter, selv uten honning!
Melk er for kalver og i hvert fall ikke for såre halser!:nei: Melk er slimdannende og er best å holde seg langt unna når man er forkjølet!:ja:
På apoteket har de drops for såre halser som kan brukes på ketolyse!:D
God bedring!:klem:
Jeg har drukket varm fun light saft i flere varianter nå som jeg har hatt influensa. Eple/pære er veldig godt, og sånn skogsbær er heller ikke å forakte. Men dette krever jo at du tåler kunstig søtning da. God bedring.:blomster:
Jeg har drukket varm fun light saft i flere varianter nå som jeg har hatt influensa. Eple/pære er veldig godt, og sånn skogsbær er heller ikke å forakte. Men dette krever jo at du tåler kunstig søtning da. God bedring.:blomster:
I Sverige fant jeg en variant av Fun light som heter Casiss Noir. Den smaker noe bjørnebæraktig (svartvinbær på svensk). Den er kjempegod varm. Jeg savner solbærtoddy nå i kaldten, men Casiss Noir er en god erstatning!:D
Svart vinbär er samme som solbær det :)
Svart vinbär er samme som solbær det :)
Var det jeg trodde, men det smaker ikke solbær, mer som bjørnebær!:p
Men den er god, uansett!:ja:
hehe, jeg uttrykte meg litt uklart ser jeg. det er honningen som er hele cluet, ikke te eller melk. den legger seg som en hinne i ganen og tar vekk den såre følelsen. i mangel av noe annet ble det en te med en spiseskje honning i går, men greit å vite til neste gang.
hehe, jeg uttrykte meg litt uklart ser jeg. det er honningen som er hele cluet, ikke te eller melk. den legger seg som en hinne i ganen og tar vekk den såre følelsen. i mangel av noe annet ble det en te med en spiseskje honning i går, men greit å vite til neste gang.
Skjønte det, jeg!:heia:
Var derfor jeg sa at er du syk, så er du syk!:ja:
Da tyr man til det man trenger for å ha det bedre, så får slanking, lavkarbo, ketose etc vente til man er i form igjen!
Håper halsen er bedre!:klem:
valleygirl
10-02-09, 16:48
Hva med te med sitron og ingefær? Det er kjempegodt og helt sikkert sunt!:) Dessuten er det vel slik at av alle ting som ikke hjelper, smaker cognac best?
Var det jeg trodde, men det smaker ikke solbær, mer som bjørnebær!:p
Men den er god, uansett!:ja:
Mmmmmmmmm...høres godt ut:)
Et godt og effektivt tips er å skjære opp fersk ingefærrot i små biter og helle over kokende vann. Jeg bruket et par suketter for å søte den litt. La roten trekke en stund før du begynner å drikke. Jeg lar bare roten være i, og bruker den gjerne en gang til. Dette varmer og lindrer godt.
Kristin
God bedring!
Et godt og effektivt tips er å skjære opp fersk ingefærrot i små biter og helle over kokende vann. Jeg bruket et par suketter for å søte den litt. La roten trekke en stund før du begynner å drikke. Jeg lar bare roten være i, og bruker den gjerne en gang til. Dette varmer og lindrer godt.
Kristin
God bedring!
Signerer denne. Kanskje er det bare psyken som sier man blir bedre, men jeg syns ingefær er innmari godt....myy bedre enn cognac :D
Signerer denne. Kanskje er det bare psyken som sier man blir bedre, men jeg syns ingefær er innmari godt....myy bedre enn cognac :D
Bedre en cognac:eek:....løper ut for å handle
Bedre en cognac:eek:....løper ut for å handle
:stortsmil:ja: Åsså slipper det å bli sånn :full:hehe
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.