View Full Version : Grønnsaker som ikke gir økning i blodsukkeret

novise
15-02-09, 18:06
Leste akkurat en forskningsartikkel her om at løk ikke gir økning i blodsukkeret. Finnes det andre grønnsaker som oppfører seg lik løken i kroppen vår, dvs. at den ikke gir blodsukkerøkning????

Løvetann
16-02-09, 15:38
Har du boka "Slank med ketolysekuren"? Der står det opplistet hvilke grønnsaker som er bra for oss på kuren, og hvilke som ikke er der. Jeg er ikke så inne i detaljene med "blodsukkerøkning", men regner med at det er dette du er ute etter?

Hvis du prøver å søke på dette forumet (ja, det er vanskelig - jeg sliter selv med søkingen!), så er det flere grønnsakstråder med gode tips til hva som er bra å spise.

Bare sånn i full fart, uten å tenke meg noe særlig om:
:)Spis løk, brokkoli, blomkål, salat, agurk, tomat (i begrensede mengder), spinat, avokado, paprika, stilkselleri

:(Unngå rotfrukter, potet, erter, mais

Regner med å bli korrigert/supplert av andre. :rolleyes:

Kitt
16-02-09, 15:49
Paprika kommer an på fargen. Den røde er søtest, gul litt bedre og grønn den beste om man tenker i forhold til antall karber!:eek:

novise
17-02-09, 17:10
Forstår hva dere mener, men tenkte mer sånn at løken faktisk ikke gav blodsukkerøkning i det hele tatt. Spiser allerede ganske så bra med grønnsaker, og vet hvilke som har få karber i seg. Aha.....kombinert med GI tabellen til Fedon må jo resultatet bli knall!!! Grønnsaker med lavt karbohydratnivå og lav GI mener jeg:):):) *løpe bort til bokhylla og finne fram Fedon bøkene som har stått og støvet ned noen år*

Løvetann
18-02-09, 21:12
*løpe bort til bokhylla og finne fram Fedon bøkene som har stått og støvet ned noen år*

… ved siden av mine like støvete Blodtypediettbøker? :D