View Full Version : er dette riktig?


pandalakris
10-11-04, 11:30
Startet med Atkinson dietten på mandag,etter å ha lest boka. Synes det har vært to fæle dager med sult,og vanskeligheter med å finne på mat.:( Men idag kjøpte jeg stics for å måle ketoner,og da fikk jeg et så positivt resultat at jeg klarer å gå på noen dager til med sultfølelse.:D Fikk mørk lilla resultat med en gang,så da må jeg jo gjøre ting riktig.
Lurte litt på om man kan spise noen nøtter på introduksjonen? Det står at man ikke kan gjøre det i boka,men synes det hadde vært greit med noen få nøtter i tillegg til alt fisken og eggene!!
Spiser 3 egg,fisk,reker med salat ,ost,og litt tomat og agurk+rømme til fisken og salaten.
Har regnet ut at jeg da skal ligge på 20 karboer om dagen. (veier grønnsakene)

Fedonisten
10-11-04, 11:33
Du kan ikke spise nøtter........ Ikke hvis du skal gjøre induksjonen riktig - og ikke hvis du ikke skal få "pekefingeren" til Nille (bare erter deg Nille!! ;) )

Men den sultfølelsen kommer til å gi seg i løpet av en dag eller to nå altså. Pleier det.

Stå på videre - vi heier på deg vi!!

:klem:

MHM
10-11-04, 11:38
Velkommen og lykke til!


Men atte: Er det LOV å hete pandalakris? Får kanskje bittelitt lyst på det jeg.... :o

pandalakris
10-11-04, 11:44
Takker og bukker. Da får jeg bare holde meg unna nøtter de neste 12 dagene.

elian
10-11-04, 12:11
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du går rundt å er sulten jeg.... :confused:


Selv om du er på induksjon, kan du jo spise MYE og OFTE bare du spiser de riktige matvarene.....

Jeg var ALDRI sulten i de 10 ukene jeg var mer eller midre i ketose, men jeg savnet brød og sukker innimellom da.... Jeg spiste stort sett hver 3 eller 4 time, og MYE hver gang. Jeg var stort sett alltid mett....

Du skal jo ikke sulte deg!


Velkommen hit foresten :)

Anne
10-11-04, 12:24
Synes det har vært to fæle dager med sult,Vet du...kanskje det ikke er sult du føler, men karboabstinenser. Helt vanlig i tifelle. Spis mer grønnsaker(broccoli feks) og ha kaldpresset oje på. Og spis ofte...ihvertfall til å begynne med. Bare husk å ha både proteiner, fett og antioksidanter(salat/grønnsaker) samtidig. Og en ting til DRIKK MASSE VANN.

pandalakris
10-11-04, 14:01
Tror nok at jeg spiser nok,men dette med karboabstinenser gir mening. Har gått fra et kosthold med mye karbo og lite proteiner. Da vil nok kroppen si i fra. Dessuten har jeg helt sluttet å spise goderi,noe som er med på å forsterke sultfølelsen. Er litt uvell av å spise så mye proteiner,men man venner seg vel til det og. Har en fantastisk gulerot foran meg hvis jeg klarer å gå ned 6 kg. Da får jeg mageplasikk. Det er en gulerot så stor at jeg skal holde ut det meste!!:)

Anne
10-11-04, 14:07
Har en fantastisk gulerot foran meg hvis jeg klarer å gå ned 6 kg. Da får jeg mageplasikk. Det er en gulerot så stor at jeg skal holde ut det meste!!:)Oi, ja det skjønner jeg. Se på innleggene til Kanel. Hun klarte det og har nylig hatt mageplastikk.

Jeg kan bare ønske deg Lykke til videre. Det skal ihvertfall bli spennende å følge deg.

Ja bare hold ut noen dager, så gir disse abstinensene seg og du lærer fort mer om hva du skal spise. Jeg anbefaler deg absolutt å lage din egen journal her inne. Og skrive opp hva du spiser/drikker. ALT. Da vil du få masse tilbakemeldinger:) Også er det nyttig for deg å faktisk se hva du får i deg.:ja:

Albertine
10-11-04, 14:39
Du har fått så mange gode råd at jeg bare nøyer meg med et rungende VELKOMMEN til oss! :)

pandalakris
10-11-04, 15:35
Takk! Jeg skal absolutt kikke inn på Kanel sine innlegg. Det gir nok enda mer inspirasjon og se hvordan andre har klart det. I dag har jeg økt på litt med maten,og sultfølelsen er ikke fullt så påtrengende nå.:) I tillegg får jeg begynne å sykle litt på ergometersykkelen. Kan jo ikke bli mindre av bare diett.
Har et lite spørsmål: Har vært uvanlig varm disse dagene. Noen som har opplevd det samme?

Nille
10-11-04, 15:37
Hei og velkommen !! :D
Her kommer hu med pekefinger'n !! Men de andre har allerede svart alt jeg skulle ha sagt, så da er det ikke fler ord igjen til meg. I tillegg til alt det de andre har sagt, - drikker du nok vann ?? Helst minst 2,5 liter til dagen - VANN -der teller ikke te og brus altså !! Jeg har en sitronskive i glasset, det hjelper masse - mye lettere å få i seg mye da ! :p

Jeg skjønte heller ikke det at du er sulten. Det skal du absolutt ikke være. Som litt mumsemat er kyllingvinger/lår en god ide. Selleri med kremost ...... Ta en titt i journalene her. Masse gode forslag. Noen må du kanskje vente med til vedvarende..... da kan du ha nøtter og !! Valnøtter, macadamias og mandler er best m.h.t. karboinnhold.....

Lykke til videre :)

pandalakris
10-11-04, 19:32
Jeg drikker nok ikke nok vann,er jeg redd. Mellom 1-1,5 liter om dagen. men hvis jeg prøver på mer,flyr jeg bare i skytteltrafikk til doen!!:rolleyes:
Når det gjelder sultfølelsen,regner jeg med at den gir seg snart. Overgangen fra å spise snop mellom måltidene,til å bare spise etter denne dietten er jo temmelig stor. Da må man vel regne med at kroppen knurrer litt!!:)

pandalakris
10-11-04, 19:36
Hvordan i alle dager klarer dere å få lagt inn tickeren? Skulle gjerne ha hatt en slik en.

Anne
10-11-04, 19:47
Hei Pandalakris

Et sted i denne tråden er det en forklaring, Marianne har skrevet det.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2352&highlight=Ticker
I tillegg vet jeg Nille har en forklaring i sin journal. Ta en titt der du

Lykke til:)

pandalakris
11-11-04, 11:49
Tusen takk for hjelpen. Det var så enkelt forklart at selv jeg klarte det.:D

Anne
11-11-04, 11:55
Tusen takk for hjelpen. Det var så enkelt forklart at selv jeg klarte det.:DDer var den jo....så fin :) Hvis du vil at vekten din skal vises, så er den en knapp for avkryssing på "Ticker" du kan bruke....jeg synes det er greit med kilo jeg....:D

pandalakris
11-11-04, 12:04
Beklager,så ikke at du hadde nesten samme!:o Jeg skal forandre min.

Anne
11-11-04, 12:24
Nei, pandalakris..ikke gjør det.:p Din var kjempefin. Gjør ikke noe om vi har blomster begge to vel....:)

MHM
11-11-04, 12:34
Nei, pandalakris..ikke gjør det.:p Din var kjempefin. Gjør ikke noe om vi har blomster begge to vel....:)
Men i.o.m pandalakris har gul sol, så ble det mer stilig med grønn strek synes jeg.... :)

Anne
11-11-04, 12:48
Men i.o.m pandalakris har gul sol, så ble det mer stilig med grønn strek synes jeg.... :)Okey...:)

ryli
11-11-04, 13:02
Så nå er alle venner igjen og godt fornøyd med tickerene sine? Ingen er misfornøyd med fargekombinasjoner eller at de ikke fikk tickeren de ville ha fordi noen andre hadde tatt den allerede?? Og alle er fornøyd med de andres tickere, og alt er bare fryd og gammen igjen???

pandalakris
11-11-04, 13:03
Glemte å fortelle at idag er jeg nesten ikke sulten!:) Men det kan jo selvfølgelig bli et problem det og da. Hvis mat lysten forsvinner,mener jeg. Spiste forholdsvis mye igår,synes jeg.Derfor blir jeg utrolig overrasket når jeg går på vekta og den går nedover!:D Har aldri opplevd en slankekur på denne måten før. Burde jo kunne nå 75 kg på et par mnd,hvis dette fortsetter.

Og jeg er fornøyd med tickeren. Det viktigste er jo at man har noe som viser nedgangen. Ikke utseendet.:D

ryli
11-11-04, 13:12
Spiste forholdsvis mye igår,synes jeg.Derfor blir jeg utrolig overrasket når jeg går på vekta og den går nedover!:D Har aldri opplevd en slankekur på denne måten før. Burde jo kunne nå 75 kg på et par mnd,hvis dette fortsetter.Det er fordi du ikke er på slankekur det, skjønner du.:D Det er jo derfor vi er så blide og hyggelige her. Det er nok en annen stemning på Grethe-Roede-forumet, der alle går rundt og sulter og blir grinete.:p

nalana
11-11-04, 13:36
Hei, og velkommen fra meg også. Synes du har kult nick jeg, selv om MHM satte et lite spørsmålstegn ved lovligheten av det:p

Nå har det seg sånn da, at jeg har fått dilla på avatarer, og derfor kunne jeg ikke dy meg for å finne et par forslag som passer til navnet ditt. Fant ingen lakrisfigurer, men det er kanskje bare bra, for vi vil vel ikke ha MHM på nakken:eek:

Husk at jeg bare synes dette er morro, og ikke blir noe særlig fornærmet hvis du ikke vil bruke noen av dem;) Du må bruke hva du vil, eller ingen ting går også bra:D

aveline
11-11-04, 14:16
Hei Pandalakris!*

Du skriver om å føle seg veldig varm - jeg hadde også en slik dag, jeg antar da jeg gikk inn i ketose. Men nå er alt som normalt.

Men jeg forstår ikke at du er så sulten...Du har LOV å spise ....riktig mat, vel å merke!
Kanskje det har noe med tidl. godte-spising å gjøre. Personlig har jeg aldri hatt noe spes. behov for søtt - så jeg kan ikke uttale meg om det.
Du bør antagelig være forsiktig når du "får lov" til å unne deg en en liten bit mørk sokolade dann og vann....(sammenligner med en alkoholiker som bare skal ta seg et liiite glass)
Men dette vet jeg ingen ting om, bare prøver tenke logisk.

Men bare tøm deg for alle negative tanker når du føler det butter for deg. Folka her inne er enestående til å løfte en opp igjen!*
Lykke til!

pandalakris
11-11-04, 16:11
Dette var utrolig morro,Nalana.:) Den avataren du hadde lastet opp,bruker jeg ellers ute på nettet. Prøvde å legge den inne her inne,men den ble ikke godtatt fordi den var for stor. Prøvde å legge inn din nå,og da gikk det visst. Du har tydeligvis mindre picsler enn jeg har på den jeg har brukt. Jeg brukte faktisk en del timer på å finne denne avataren,og kom over den tilfeldig på en annen side. Kan vel si at jeg knabba den!:D

Varmen er påtagelig også i dag,men det kan også være på grunn av stoffskiftet. Har hatt kreft i skjoldbrukskjertelen,og går derfor på thyroxin.
Når det gjelder å unne seg en liten bit sjokolade,må jeg nok vente en stund. En sjokoholiker er som andre avhengige. En bit er nok til at vi faller av lasset igjen.:o Men jeg håper at jeg en dag kan nyte sjokolade,uten å ta helt av. Har gått på crom de siste 3 ukene,og merker faktisk mindre søtbehov. Så det er kanskje håp!

nalana
11-11-04, 17:26
Dette var utrolig morro,Nalana.:) Den avataren du hadde lastet opp,bruker jeg ellers ute på nettet. Prøvde å legge den inne her inne,men den ble ikke godtatt fordi den var for stor. Prøvde å legge inn din nå,og da gikk det visst. Du har tydeligvis mindre picsler enn jeg har på den jeg har brukt. Jeg brukte faktisk en del timer på å finne denne avataren,og kom over den tilfeldig på en annen side. Kan vel si at jeg knabba den!:D


Det var litt av en tilfeldighet panda:eek:
Men det er vel fordi den passer så godt til navnet ditt. Har du den i kombinasjon med det navnet andre steder også da eller?
Når det gjelder størrelsen, så var det to å velge i, jeg har lært meg at grensene her er 80 x 80 piksler, derfor valgte jeg den minste. Det andre forumet ditt har sikkert høyere grenser.

elian
11-11-04, 17:48
Mulig jeg har oversett noe her i tråden, men jeg har i hvert fall ikke fått det med meg..... Er Pandalakris HAN eller HUN..... ? :confused:

pandalakris
11-11-04, 19:48
Nalana: Jo jeg har tydeligvis lastet ned den store versjonen.
Elian: Jeg er en hun,men tror ikke jeg har nevnt det noe sted.