View Full Version : Noen som har et tips til god hvitvin?

Ada
20-02-09, 00:20
Heisann!

Jeg skal på fest i morgen og trenger er tips til god hvitvin som vi ketolysemennesker "kan" drikke:p

Jeg vet at det sikkert finnes utalling tråder om dette, men jeg får ikke opp noen ting når jeg søker på hvitvin. Synes denne søkefunsjonen er veldig vanskelig jeg:confused::confused::confused:

Ha en fin natt alle sammen, så håper jeg noen har et forslag eller to:)

MaHa
20-02-09, 20:07
Hei

Antall karber i hvitvin henger sammen med tørrhet. Gå for de rene, klassiske druene som Chardonnay, Sauvignon Blanc etc. Alternativt en tørr Riesling Alsace.

Dette er i stor grad idiotsikre druer. Det skal en temmelig dårlig produsent til for å lange skvip av dette.

Spør litt om tørr vin på Polet, så får du hjelp.
Og husk; du tåler betraktlig mindre i ketose ;)

Heisann!

Jeg skal på fest i morgen og trenger er tips til god hvitvin som vi ketolysemennesker "kan" drikke:p

Jeg vet at det sikkert finnes utalling tråder om dette, men jeg får ikke opp noen ting når jeg søker på hvitvin. Synes denne søkefunsjonen er veldig vanskelig jeg:confused::confused::confused:

Ha en fin natt alle sammen, så håper jeg noen har et forslag eller to:)

Solskinn
20-02-09, 22:47
Jeg liker denne:

Tariquet 2007

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000984Bovlf?Pr oductUUID=TEUKdlGlUWcAAAEIpLxkSkQD&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

valleygirl
20-02-09, 23:26
Heisann!

kan anbefale å bruke google også til å søke, for da kan man jo bruke mer avanserte søkemuligheter også.