Fra Cleochatras fantastiske blogg: http://cleochatra.blogspot.com/
Du trenger:
Mozarella i staver
1 vispet egg
Baconsvor (knust og tilsatt det krydderet du selv måtte ønske)
Rull mozarellastavene i egg og deretter i baconsvorstrøet. Strøet må trykkes litt forsiktig inn i osten, da det ikke holder og bare rulle osten i det.
Friteres i forvarmet olje 2-4 min første gang, og så 1-4 minutter til. Legges på et absorberende tørkepapir for at overflødig fett skal renne av.
Fra Cleochatras fantastiske blogg: http://cleochatra.blogspot.com/
Du trenger:
Mozarella i staver
1 vispet egg
Baconsvor (knust og tilsatt det krydderet du selv måtte ønske)
Rull mozarellastavene i egg og deretter i baconsvorstrøet. Strøet må trykkes litt forsiktig inn i osten, da det ikke holder og bare rulle osten i det.
Friteres i forvarmet olje 2-4 min første gang, og så 1-4 minutter til. Legges på et absorberende tørkepapir for at overflødig fett skal renne av.
:sikle:
Virker kjempegodt! Kanskje knust baconsvor kan brukes på andre ting også? Tenker på panering av f. eks. kylling eller fisk.
Det er veldig godt som "crispy chicken".....mmmm
Det skal jeg ha til middag i dag, ble inspirert!
Oj, det hørtes godt ut. :nam:
friterer du eller kan du steke det i panne/ovn?
Er litt ukomfortabel med frityrsteking :o
De bør jo dekkes av olje da. ;)
friterer du eller kan du steke det i panne/ovn?
Er litt ukomfortabel med frityrsteking :o
Jeg steker de faktisk ovnen - på et bakepapir. Spiser dem med forskjellige sauer - gjerne salsa og guaccomola.
Også ruccola, løk, paprika, tomater, ost......og en desj av rømme:p
Men det er sikkert også kjempegodt å frityrsteke dem - men jeg klare ikke osen.....
Brukernavn
31-08-11, 13:59
Jeg skjønte ikke denne, jeg...Betyr det at den først skal friteres i 2-4 minutter, så legges på et absorberende tørkepapir og så friteres i 1-4 minutter til? Hvorfor skal den friteres i to omganger?
Jeg skjønte ikke denne, jeg...Betyr det at den først skal friteres i 2-4 minutter, så legges på et absorberende tørkepapir og så friteres i 1-4 minutter til? Hvorfor skal den friteres i to omganger?
:lol: Jeg husker ikke hva meningen med det var. Er så lenge siden jeg lagde de.