View Full Version : Myrdet av Aspartam


mam
11-11-04, 09:12
http://www.stanley2002.org/murderbyaspartame.htm
http://www.dorway.com/badnews.html#symptoms

Overdreven amerikansk skrekkhistorie eller noe i det? Les og døm selv. Har noen på dette forumet hørt at aspartam omdannes til metanol før? :eek:

MHM
11-11-04, 09:20
Aspartam er laget av metanol og to aminosyrer. Man har imidlertid ikke klart å måle noe metanol i blodet etter konsumering. Metanol kan kanskje likevel skade mageslimhinnen. Aminosyrene finnes i mat og er ikke farlige.

Jeg synes det er vanskelig å lese artikler om aspartam. Er det seriøst eller useriøst? Er det korrupt og holdes informasjon tilbake av matvareindustrien om hvor farlig det er? Er det kun skremselspropaganda fordi noen få har reagert allergisk mot aspartam?

Jeg vet ikke hvor "redd" jeg skal være aspartam. Er på vippen hele tiden. Ikke at jeg tror det er sunt på noen måte, men HVOR ille er det....?


*tusler ut på kjøkkenet og tar meg et glass iskald tab*

Begod
11-11-04, 10:29
orket ikke å lese artikklene en gang for det skrives så mye rart om aspertam.

For meg er aspertam en sult trigger og det er den eneste faren jeg har merket på meg selv, har ikke myrdet noen i det siste;) .

Iset
11-11-04, 10:31
Herregud... Patetisk. Jeg har hørt sånne historier før men tar det ikke så altfor alvorlig.
Stevia er jo også livsfarlig nå. :dåne:
Eller, det kunne visst gjøre hannrotter sterile om de inntok mengder av det (større mengder enn et menneske klarer å spise i det hele tatt pga bitterheten), så dermed ble det trukket fra markedet. Jeg fikk nesten hysterisk latterkrampe da de sa det. Vi er omgitt av kunnskapløshet og idioti!

guro
11-11-04, 11:08
Har ikke peiling jeg altså :D , men Mat&Helse lister opp en lang rekke bivirkninger ved bruk av Apartam (har ikke rukket å lese hele artikkelen enda:o )

Alzheimer sykdom
Angst og depresjoner
Astma
Døvhet
Graves sykdom
Grå stær
Hodepine og hukommelsestap
Imotens hos menn
Kramper
Kreft
Kvalme
Leddsmerter
Migrene
Nervebetennelse/skader
Nummenhet
Skade på synsnerven
SLE
Svimmelhet
Søvnløshet
Takyardi (Hjerteklapp)
Talevansker
Tapt smaksans
Tinnus


Skjønner ikke helt hvordan de kommer fram til alt slikt jeg.
Endel som ligner litt på lavt-stoffskifte spør du meg :o :o

Iset
11-11-04, 11:26
Ja jeg leste det i dette nr, det som kom i går. Jeg elsker Mat & Helse og har intet annet enn den dypeste respekt for dem, men akkurat her syns jeg de overdriver litt....

Nille
11-11-04, 11:42
Jaaaada, amerikanerne er SÅÅÅÅÅÅÅ typiske (og gjett om de blir sure når jeg sier det da !!!). Det er krisemaksimering og dobbeltmoralisme overralt !

Jeg tror nok mange reagerer på Aspartame, - allergi/allergiske reaksjoner, - men jeg tror IKKE at man dør av det !! ........vel, hvis man setter til livs flere kilo er det vel sannsynlig at man kan dø av det.... Det er slik amerikanerne er vant til å bli advart mot.
I bruksanvisningen for mikrobølgeovener står det at det ikke kan brukes til å tørke kjæledyr i !!

...verden vil bedras ! :o