Vimpane
27-02-09, 10:28
Endelig kan jeg dele en oppskrift med dere....:D
ca 13.5 karber i hele puddingen (hvis jeg har regnet riktig (røde tall))
3 egg ca 1,5
1-3 ss splenda 0?
3 dl fløte ca 9
3 plater gelantin 0?
100g mørk sukkerfri sjokolade (raspet) ca 3
Pisk egg og splenda til eggedosis. Jeg er litt usikker på hvor mye splenda som skal brukes....jeg var litt forsiktig og brukte kun en drøy ss...og det var litt for lite (opprinnelig skal det være 3 ss sukker)
Pisk fløten til krem.
Bland eggedosis og krem.
Gelantinen bløtes opp i litt vann, før den løses opp i maks 0,5 dl kokende vann. Denne blandingen avkjøles....og helles oppi eggedosis/krem blandingen sakte og i en tynn stråle mens man rører.
Så tømmer man halvparten (av blandingen) oppi en skål...så et godt lag med raspet sjokolade (ca halvparten)....så resten av blandingen....og tilslutt resten av sjokoladen på toppen
Avkjøles til den stivner og NYT:D
ca 13.5 karber i hele puddingen (hvis jeg har regnet riktig (røde tall))
3 egg ca 1,5
1-3 ss splenda 0?
3 dl fløte ca 9
3 plater gelantin 0?
100g mørk sukkerfri sjokolade (raspet) ca 3
Pisk egg og splenda til eggedosis. Jeg er litt usikker på hvor mye splenda som skal brukes....jeg var litt forsiktig og brukte kun en drøy ss...og det var litt for lite (opprinnelig skal det være 3 ss sukker)
Pisk fløten til krem.
Bland eggedosis og krem.
Gelantinen bløtes opp i litt vann, før den løses opp i maks 0,5 dl kokende vann. Denne blandingen avkjøles....og helles oppi eggedosis/krem blandingen sakte og i en tynn stråle mens man rører.
Så tømmer man halvparten (av blandingen) oppi en skål...så et godt lag med raspet sjokolade (ca halvparten)....så resten av blandingen....og tilslutt resten av sjokoladen på toppen
Avkjøles til den stivner og NYT:D