Jeg får tydeligvis ikke i meg nok fett, etter tilbakemeldingene i "slapp" -innlegget mitt. Men er litt usikker på hvordan jeg skal få i meg nok, og hva slags fett.
Jeg prøver å få i meg nok fett ved feks å ha avokado i salater, bruke masssse smør når jeg steker egg, spise bacon til, kremfløte i omletten, fløyelsgrøt til middag, masse laks i cabareten, osv.
Er det mere fett i form av å spise ren cocosa, helle alt stekefettet over maten e.l jeg bør få i meg? Eller mer fet mat?? I såfall hva? :forvirret
Hmm, nakkekoteletter, grillkylling med skinn på, olje/majonesdressinger, eggesalat (kokt egg, hakket løk og majones og rømme, evt + tunfisk eller reker), cocosa...
Har du forsøkt å legge maten inn på diett.no? Da for du en oversikt over fordelinga av de forskjellige.
Sauser/middager med fløte i.
Olje på salaten
Når jeg så jeg hadde slurvet litt med fettet så stekte jeg meg en kotelett eller drakk kakao med cocosa i.
Sauser/middager med fløte i.
Olje på salaten
Når jeg så jeg hadde slurvet litt med fettet så stekte jeg meg en kotelett eller drakk kakao med cocosa i.
Kakao? Er det en kakao vi kan drikke?? :spent:
Det er det vettu.
Om du søker så får du opp endel ulike varianter.
Jeg varmet kokosmelk og hadde kakaopulver oppi sammen med natreen. Og så litt cocosa på toppen.Jeg måtte prøve meg litt frem for å få den god.
Noen ganger hadde jeg halvt med fløte og halvt med vann. Måtte prøve meg frem for å finne en variant som jeg syns var grei.
( husk å regn ut karbohydrater så ikke du får i deg for mye)
ellers er jo også MCT olja ett fint tilskudd om du synes du får i deg for lite fett.... kjøpes på apoteket..
jeg også sliter med å få i meg nok fett...
Kakao? Er det en kakao vi kan drikke?? :spent:
Confecta har en variant, men den smaker nutrilett/noka o.l... :blinke: