View Full Version : Ta med-mat?


Momse
17-03-09, 20:03
Hjelp!! Jeg skal på konferanse i to dager...Vet at det blir servert masse gode baguetter og frukt :eek: Skal bo på hotell, så har ikke sjans å lage noe å ta med...Og ikke sjans til å løpe på butukk!! Syns det blir litt vel flaut å skulle begynne å pille av pålegget for å bare spise det..Såååå noen som har forslag til hva jeg kan lage med med hjemmefra som ikke trenger å være i kjøleskap?? Skal lage bla. Myas Cookies som jeg kan ha til "kaffen"..Men jeg kan jo ikke spise det i to hele dager :rolleyes: (Frokost og middag går vel greit, sikkert noe jeg kan spise der) Tenker lunsj og noe før middagen om kveldene... Blir noen laaaange dager, så trenger nok noe å tygge på, ja... Må vel ha en liten sukkerfri sjokolade for å holde øynene åpne også :D

Helene1
18-03-09, 08:33
Jeg var på kurs på hotell forrige helg. Lunsjen var lekre høye smørbrød. Jeg spiste pålegget og la igjen brødskiva. Jeg sa bare at jeg holdt meg unna mel og sukker. Det var bare positive kommentarer fra de andre rundt bordet. De hadde jo hørt at det ikke var bra de også. ...Det blir muligens litt vrient å spise pålegget ut av baguetten du får servert :o , men finn deg kniv og gaffel og spis i vei med god samvittighet. Ellers har jeg alltid med meg nøtter i veska og sukkertøy uten sukker som frisker opp i ny og ne.

Sirius
18-03-09, 09:02
Ting å ha i veska: babybel-ost, valnøtter, cherrytomater, atkins-barer... Du kan også ha noen lavkarbo-brødskiver med som du "putter pålegget på" f eks? :) Hvis du synes det er slitsomt å forklare, så kan du alltids si at du holder deg unna mel som nevnt over her :)

Kihald
18-03-09, 21:15
Ting å ta med i veska: Liten boks med spekemat, gjerne med ostestaver til å legge inni spekematen. Paranøtter og reddiker.

Carisma
18-03-09, 21:38
Avocado og rekesalat, kokte egg, spekeskinke, skinkestek....

safran
18-03-09, 22:57
I tillegg til det andre har nevnt: Bokser med leverpostei og svolværpostei er min redning innimellom. Ha med en tube majones også.