journey
20-03-09, 14:55
Har hatt lyst til å prøve denne kaka og gjøre den så lavkarbo som mulig, og i går satte jeg i gang. Det ble vellykket og kjempegodt! :p
6 eggehviter
2.5 dl splenda
1 pk Heistad vaniljesaus-pulver
1 pose hakkede mandelflak
3 dl fløte
Heistad syltetøy, jeg brukte jordbær
Pisk eggehviter og splenda stivt (det funket kjempefint!)
Rør forsiktig i vaniljesaus-pulveret. Kle en langpanne med bakepapir og fordel røren utover. Dryss mandelflak over.
Stek ved 170 grader i ca 20 minutter. Vend kaken over på et stykke bakepapir og la den kjølne helt.
Pisk fløte, rør i syltetøy (jeg tok i syltetøy og smakte på kremen underveis, og ga meg når jeg syns det var nok jordbærsmak).
Rull kaken sammen og legg på fat med skjøten ned.
Er ikke helt sikker på hvor mange karber det er i denne, men regnet ut i går at det var ca 5 pr skive (litt sånn ca). Jeg fikk ca 16 "skiver".
6 eggehviter
2.5 dl splenda
1 pk Heistad vaniljesaus-pulver
1 pose hakkede mandelflak
3 dl fløte
Heistad syltetøy, jeg brukte jordbær
Pisk eggehviter og splenda stivt (det funket kjempefint!)
Rør forsiktig i vaniljesaus-pulveret. Kle en langpanne med bakepapir og fordel røren utover. Dryss mandelflak over.
Stek ved 170 grader i ca 20 minutter. Vend kaken over på et stykke bakepapir og la den kjølne helt.
Pisk fløte, rør i syltetøy (jeg tok i syltetøy og smakte på kremen underveis, og ga meg når jeg syns det var nok jordbærsmak).
Rull kaken sammen og legg på fat med skjøten ned.
Er ikke helt sikker på hvor mange karber det er i denne, men regnet ut i går at det var ca 5 pr skive (litt sånn ca). Jeg fikk ca 16 "skiver".