View Full Version : Skaldemans Kokebok


Veggpryd
05-04-09, 01:22
Skaldeman kommer snart med kokebok! :) Lille Måne (http://lillemaane.no/katalog/skaldemans_kokebok.html) annonserer utgivelse 4. mai 2009! :heia: Vi vil ha flere LCHF kokebøker! :)

Her er et utdrag fra boken (http://lillemaane.no/utdrag/skaldemans_kokebok_utdrag.pdf)

http://i39.tinypic.com/a0vr6v.jpg

lokkebiff
05-04-09, 01:43
HURRA!!!! :heia::heia::heia:

Tone-G
05-04-09, 14:18
Så masse fristende da :heia:

Zincite
05-04-09, 14:42
Gir et litt mer nyansert bilde enn det alltid tilbakevendende "bacon og egg" bildet som ledsager nær sagt alle artikler om Skaldeman og andre LCHF dietter. Ser veldig godt ut :)

Bacon og egg er godt det og altså :D

Arosa
05-04-09, 18:54
Skaldeman kommer snart med kokebok! :) Lille Måne (http://lillemaane.no/katalog/skaldemans_kokebok.html) annonserer utgivelse 4. mai 2009! :heia: Vi vil ha flere LCHF kokebøker! :)

Her er et utdrag fra boken (http://lillemaane.no/utdrag/skaldemans_kokebok_utdrag.pdf)

http://i39.tinypic.com/a0vr6v.jpg


Wow, dette blir nok en bok jeg kjøper:)

Kitt
05-04-09, 19:34
Venter i spenning!:spent::D

Linn H
05-04-09, 19:44
Den skal bli morro og lese...så veldig gode ut de oppskriftene:sikle:

Momse
05-04-09, 19:49
MÅ HA DEN, BARE MÅ HA DEN :spent:

Ramah
06-04-09, 00:38
Dette høres bra ut. Er det noen som har de andre bøkene hans og kan anbefale dem?

Momse
06-04-09, 20:55
Naaam...laget Skaldeman sin Coleslaw i dag, kjempegod!!! Gleder meg enda mer til boken kommer nå :heia:

Perdita
06-04-09, 23:39
Nam nam! Maten ser jo fantastisk ut. Jeg er enig i at det virker som om det er et slags vrangbilde av skaldemans kost ute og går, dette er jo herlig mat med deilige grønnsaker, akkurat sånn jeg ser på LCHF-kost :)

Veggpryd
13-05-09, 22:09
Da har jeg lagt inn bestilling hos Haugen Bok! ^_^

Blir nok mye grilling og Floridasalat i sommer! :hungry:

sma
13-05-09, 23:28
Jeg bestilte denne i går, og forventer at jeg får den i morgen! :heia:

sma
13-05-09, 23:34
Dette høres bra ut. Er det noen som har de andre bøkene hans og kan anbefale dem?

Jeg har disse bøkene, og anbefaler dem på det varmeste:

* Ät dig ner i vikt : praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor (http://forum.lavkarbo.no/product.aspx?isbn=9151852012)
* GI-Noll! : för kvinnor som vill äta sig smala (http://forum.lavkarbo.no/product.aspx?isbn=9151848120)

Skaldeman skriver "rett fra levra", og det er det jeg liker med han. Han pakker ikke ordene inn for å ufarliggjøre dem, men tar det onde ved rota.

Jeg vet ikke hva disse bøkene koster i Norge, men jeg fikk "ät deig ner i vikt"-pocket for bare 39,- og falt pladask.


Nå har han blitt min nye guru, og min store inspirasjon. :)

Imse
14-05-09, 00:03
Jeg har disse bøkene, og anbefaler dem på det varmeste:

* Ät dig ner i vikt : praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor (http://forum.lavkarbo.no/product.aspx?isbn=9151852012)
* GI-Noll! : för kvinnor som vill äta sig smala (http://forum.lavkarbo.no/product.aspx?isbn=9151848120)

Skaldeman skriver "rett fra levra", og det er det jeg liker med han. Han pakker ikke ordene inn for å ufarliggjøre dem, men tar det onde ved rota.

Jeg vet ikke hva disse bøkene koster i Norge, men jeg fikk "ät deig ner i vikt"-pocket for bare 39,- og falt pladask.


Nå har han blitt min nye guru, og min store inspirasjon. :)
Jeg har også de bøkene, kjøpt på capris.no, de svenske var mye billigereenn de norske, og jeg leser de like godt på svensk. Tror bøkene er mye mere morsomme på svensk også, tror ikke jeg hadde blitt helt fornøyd med norsk utgave etter å ha lest de svenske:lol:

Men jeg ønsker meg kokeboka også, jeg har ikke råd nå, men kommer til å kjøpe den siden.

sma
14-05-09, 00:14
Jeg har også de bøkene, kjøpt på capris.no, de svenske var mye billigereenn de norske, og jeg leser de like godt på svensk. Tror bøkene er mye mere morsomme på svensk også, tror ikke jeg hadde blitt helt fornøyd med norsk utgave etter å ha lest de svenske:lol:

Men jeg ønsker meg kokeboka også, jeg har ikke råd nå, men kommer til å kjøpe den siden.

Japp, bøker er veldig mye billigere her i Sverige. Fikk sjokk da jeg så prisen på Fedons "barn i balanse"; 399,-! For en bok! Jisses..

Nesten så jeg syns at kokeboka var litt i det dyreste laget med sine 169,- :rolleyes:

Carisma
14-05-09, 10:32
Dette funker jo fett (bokstavelig talt! :lol:) på ketolyse ogå. akkurat det jeg trengte nå! :)

sma
14-05-09, 23:26
Jeg fikk boka i dag! :D
Jeg har bladd flittig i den, og der var det jammen masse smaskens! :sikle: Gleder meg til å sette igang! :heia:

Grovsnus
15-05-09, 08:47
da er boken stillt hos www.capris.no (http://www.capris.no) ( ca 30 kr billigere enn andre nettbokhandler)

Mvh Grovsnus
ha en fin 17Mai

supha
19-05-09, 15:00
Jeg fikk boka i dag! :D
Jeg har bladd flittig i den, og der var det jammen masse smaskens! :sikle: Gleder meg til å sette igang! :heia:


Lagde coleslaw. Den var kjempegod. Spiste en hel kålhode i løpet av 1,5 dag

Carisma
19-05-09, 15:02
Lagde coleslaw. Den var kjempegod. Spiste en hel kålhode i løpet av 1,5 dag
Et tips er å bruke spisskål framfor hodekål, mye mindre karber

supha
19-05-09, 15:11
Et tips er å bruke spisskål framfor hodekål, mye mindre karber


takk for tipset.:p

Trolljenta
19-05-09, 15:44
Bestilte den nettopp.
Så såvidt på den i bokhandleren her en dag, så ut som en god bok.

PrøveKanin
20-05-09, 01:59
Bestilt ! ;)

PrøveKanin
20-05-09, 02:15
Et tips er å bruke spisskål framfor hodekål, mye mindre karber

Tusen takk for tipset ! :blomster:

PrøveKanin
23-05-09, 22:35
Og der fikk jeg boka i posten ! :)

Imse
23-05-09, 22:44
Et tips er å bruke spisskål framfor hodekål, mye mindre karber
Det har jeg aldri sett, men det må jeg lete etter, for jeg elsker cole slaw, men på streng Skaldeman blir det for mange karber med vanlig hvitkål...

PrøveKanin
23-05-09, 23:11
:DAnbefaler allerede boken til alle som liker lavkarbo mat :)

Er også noen hysterisk morsomme sitater som bare Skaldeman kan finne på i boken :D:D

PrøveKanin
23-05-09, 23:30
Jeg har nettopp lagd mitt første måltid fra Skaldemans kokebok, det jeg lagde var:

Kjøttkaker med Skaldemans floridasalat

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette var top 10 måltider jeg har spist i mitt liv. Dette var UTROLIG godt !!

Mjauritz
24-05-09, 08:44
Skaldemans kokebok skal kjøpes!!!

Sunfrid
26-05-09, 20:21
[quote=Grovsnus;719185]www.capris.no (http://www.capris.no/) ( ca 30 kr billigere enn andre nettbokhandler)



Fy nå føler jeg meg snytt.... Var ute rett før helga og kjøpte GI-null for den nette sum av kr 299,- hos ARK. Også går jeg inn på www.capris.no (http://www.capris.no) og der er det salg på boka til kr 69,-:mad:

Da vet jeg jo det til en annen gang :jegvant:
Moralen er: sjekk på nettet først.....

Carisma
26-05-09, 23:38
[quote]



Fy nå føler jeg meg snytt.... Var ute rett før helga og kjøpte GI-null for den nette sum av kr 299,- hos ARK. Også går jeg inn på www.capris.no (http://www.capris.no) og der er det salg på boka til kr 69,-:mad:

Da vet jeg jo det til en annen gang :jegvant:
Moralen er: sjekk på nettet først.....
Hvis det var rett før helga kan du vel bytte den?

Bee
27-05-09, 08:14
Da var den bestilt her også. JIPPI! Gleder meg. :D

Sunfrid
27-05-09, 14:06
[quote]
Hvis det var rett før helga kan du vel bytte den?


Hadde nok gjort det men gidder ikke reise 4 mil hver vei for å bytte, og da går vel egentlig vinninga opp i spinninga...... Må nok lære på den tunge måten, men takk alikevel.....:o

Imse
28-05-09, 21:49
Da er skaldemans kokebok på vei i posten til meg også!!!

Veggpryd
28-05-09, 21:56
Åh, så mye godt!

Digger det bildet på forsiden. :D

janmesi
30-05-09, 18:51
Hyggelig at mange liker kokeboken ... vi synes den er blitt veldig fresh, i Sverige selger den som bare det!

For de av dere som bor i Osloområdet - noter uke 27: Da skal Skaldeman være på Finnskogtoppen helsesenter (tidl. et senter med utelukkende laktovegetarisk kosthold!!) hele uken. Se www.finnskogtoppen.no hvis du er interessert i å chille noen dager i flott omgivelser, med digg mat og daglige matkurs/forelesninger med sjefen selv.

17. og 18. november kommer Dr Dahlqvist og Sten Sture Skaldeman til Oslo, det vil bli flere happenings og arrangementer og alle fra lavkarbo er selvsagt invitert!

(Til deg som kjøpte GI Null til fullpris i ark ... Ja, vi har kjørt en kampanje sammen med capris på nettopp denne boken ... du kan sikkert klare å få byttet boken i en arkbokhandel - bytt den i kokeboken! - så pass på boken og kvitteringen ... Lille Måne har alltid gode tilbud på kostholdsbøker på capris.no - så sjekk dette stedet først!)

... Mervis spinatstuing folkens, den er så digg!

Greeeetings from Jan

Imse
30-05-09, 18:59
ÅÅÅ, jeg skulle vært rik, så kunne mannen og jeg dratt et par dager på finnskogtoppen, men to døgn er omtrent matbudsjettet vårt for 2 uker... Men det hadde vært herlig, et par dager barnefri og god mat!

janmesi
30-05-09, 19:06
Du må jo ikke overnatte! Går jo an å komme bare for foredragene! Det er jo ikke så langt å kjøre heller?

Imse
30-05-09, 19:21
Du må jo ikke overnatte! Går jo an å komme bare for foredragene! Det er jo ikke så langt å kjøre heller?
Det er jo et lite stykke da.. Jeg finner ikke noe program heller.. Skal vi reise nedover må vi vite hva som foregår osv...

trillian78
30-05-09, 19:22
Jeg skal faktisk tilfeldigvis i den retningen i uke 27. Hadde vært artig å stikke innom for et foredrag hvis det matcher timeplanen min, men da må man jo vite når disse foredragene finner sted. Jeg finner ikke noe program på Finnskogtoppens hjemmesider.

Trolljenta
15-06-09, 19:30
Har noen laget Gitsans sveitserfarse fra kokeboken?
Den ligger så fint på et stekebrett der. Jeg hadde heldigvis min i brødform, for det kom mye kraft piplende ut av den. Tror det hadde blitt veldig grisete om jeg hadde lagt den på et stekebrett. Er det jeg som har gjort noe feil? Har samme ingrediensene uten bacon..

ingers
15-06-09, 19:34
Dette høres bra ut. Er det noen som har de andre bøkene hans og kan anbefale dem?
Jeg har kjøpt den, og kan anbefale på det sterkeste.:D

L@ro
15-06-09, 21:09
Har noen laget Gitsans sveitserfarse fra kokeboken?
Den ligger så fint på et stekebrett der. Jeg hadde heldigvis min i brødform, for det kom mye kraft piplende ut av den. Tror det hadde blitt veldig grisete om jeg hadde lagt den på et stekebrett. Er det jeg som har gjort noe feil? Har samme ingrediensene uten bacon..

Har ikke lagd den, men endel av de andre kjøttrettene i boken GI-NULL. De blir veldig fete..Det renner kraft og fett fra de.. Var den god?? :)
*leser oppskriften*
den ser slik ut ja.. at det er lurt med form. Har lagd kjøttfarse med bacon, s 90, og kjøttkaker med feta, s 90, begge stekte jeg i form. Har sånne små Creme Brulè-former.. supre å lage kjøttkaker i.

L@ro
15-06-09, 21:18
Jeg har kjøpt den, og kan anbefale på det sterkeste.:D

Inneholder den veldig mye mer enn GI-NULL boken?? Kunne man trenge begge to??

ssskaldeman
04-07-09, 23:37
Kokboken kompletterar GI-Noll! Ganska många av recepten är nya och så är de fotograferade i färg. Men handlar det bara om att gå ner i vikt klarar man sig bra med GI-Noll! i textversion. Då finns det ingen anledning att dubblera.

Sten Sture

Tvillingmamma
17-07-09, 19:44
hei har du ein link til denne boken?? eller går det ann å kjøpe den??:):)

mvh christine.....:D

Imse
17-07-09, 19:45
hei har du ein link til denne boken?? eller går det ann å kjøpe den??:):)

mvh christine.....:D
Alle bøkene fås kjøpt på capris.no og sikkert andre nettbutikker også hvis du bare søker på google el.l.

Gi-noll kan være lurt å ha i tillegg til kokeboka.

Tvillingmamma
17-07-09, 19:49
hei jeg er en jente på 24 år som sliter med å gå ned 20 kilo har lest boken din,men er ganske frustrert går jo ikke ned i det hele tatt ... :( hva skal jeg gjøre ?? trenger alt den veiledningen og hjelp som jeg kan få!!

mvh tvillingmamma (christine) :)

Imse
17-07-09, 19:53
hei jeg er en jente på 24 år som sliter med å gå ned 20 kilo har lest boken din,men er ganske frustrert går jo ikke ned i det hele tatt ... :( hva skal jeg gjøre ?? trenger alt den veiledningen og hjelp som jeg kan få!!

mvh tvillingmamma (christine) :)
Tror ikke du får svar av Skaldeman, han er veeeeeeldig sjelden her inne. Kjøp eller lån bøkene og les de fremlengs og baklengs om att og om att, da får du det nok til.
Jeg prøvde lavkarbo bare ved å lese på forumet her, og jeg fikk det ikke til, først da jeg kjøpte bøker og fikk satt meg inn i ting som IKKE står på forumet, da fikk jeg det til.

Queen of Wands
15-01-11, 21:06
Har noen laget Gitsans sveitserfarse fra kokeboken?
Den ligger så fint på et stekebrett der. Jeg hadde heldigvis min i brødform, for det kom mye kraft piplende ut av den. Tror det hadde blitt veldig grisete om jeg hadde lagt den på et stekebrett. Er det jeg som har gjort noe feil? Har samme ingrediensene uten bacon..

Lagde den i dag på brett m/pizzapair under. Det kom mye kraft ja, men pizzapapiret hjalp jo mht. senere rengjøring. Det var godt! Lagde en stor posjon, og min eldste sønn spiste enorme mengder + at jeg fikk en god del skryt. :)

Rettelse: Jeg trodde pizzapapiret hjalp, det så slik ut, men da jeg skulle vaske langpanna var det et lag av fett under pizzapapiret. Tror jeg skal prøve en ildfast form neste gang, brødform tror jeg kan bli litt dumt hvis fettet legger seg oppå kjøttpuddingen.

Camomilla
16-01-11, 00:11
Lagde den i dag på brett m/pizzapair under. Det kom mye kraft ja, men pizzapapiret hjalp jo mht. senere rengjøring. Det var godt! Lagde en stor posjon, og min eldste sønn spiste enorme mengder + at jeg fikk en god del skryt. :)

Rettelse: Jeg trodde pizzapapiret hjalp, det så slik ut, men da jeg skulle vaske langpanna var det et lag av fett under pizzapapiret. Tror jeg skal prøve en ildfast form neste gang, brødform tror jeg kan bli litt dumt hvis fettet legger seg oppå kjøttpuddingen.

Nei, den kryper litt inni formen, så den "svømmer" litt i kraften. Synes det var veldig greit å ha den i brødform, bare helte av overflødig væske når jeg tok den ut av ovnen :)

Queen of Wands
16-01-11, 00:41
Greit å vite :) Jeg kommer garantert til å lage den igjen, og feite panner blir det nok av likevel.

Forresten har du prøvd andre oppskrifter fra boken? Hvilke vil du i så fall anbefale? Jeg har akkurat skaffet meg den og lagde tilfeldigvis dette som min første rett.

Camomilla
16-01-11, 01:04
Jeg har akkurat fått den, jeg også :) Jeg følger jo ingen spesiell retning, men har veldig sansen for Skaldeman! Når jeg så kokeboka var på tilbud var det jo ikke noe å lure på :p Har laget den blomkålsalaten med bacon, veldig god! Husker ikke i farta hva den het ... kan de ha vært Florida eller noe?

Queen of Wands
16-01-11, 02:59
OK, da får vi vel legge ut resultatene her etter hvert. :) Mulig jeg prøver en annen på mandag. I dag (!) blir det kylling i leirgryte, egen oppskrift.

Camomilla
16-01-11, 23:24
Jeg finner ikke lokket til leirgryten min :( Da er den jo ødelagt *sukk*. Jeg skal snart begynne et nytt og bedre liv, hvor jeg er organisert og har oversikt. Eller ikke :p

Skal sette meg ned og sikle på skaldemans oppskrifter nå, jeg :D

Queen of Wands
17-01-11, 17:14
Skal lage den blomkålsalaten i dag, ved siden av blir det en blanding av albanske pølser og Grotlimår (?) - pølse lagd av lammekjøtt. Har aldri smakt de Grotligreiene før, men lammepølser høres godt ut da. :)

Camomilla
17-01-11, 18:44
Ooo, det hørtes godt ut! Jeg hadde også tenkt å ordne blomkålsalat, men det får bli med brokkoli, for jeg glemte å handle blomkål. Jaja. Og så skal jeg lage ostefylte kyllingfileter med bacon en dag denne uka - vet bare ikke helt når :p

Queen of Wands
18-01-11, 19:35
Blei ikke like begeistra for Floridasalaten. Rå blomkål kan være litt kjedelig, og pølsene var ikke helt så gode som jeg håpet (ikke at pølsene hadde noe med Skaldeman å gjøre da men). Foretrekker definitivt colslawen foran blomkålsalaten!

Camomilla
18-01-11, 21:49
Har ikke smakt coleslaw, men brokkolisalat ble godt :) Idag lagde jeg spinatstuingen som tilbehør til kotelettene mine - veldig godt! Tenker jeg kanskje kan bruke restene i porsjonsomeletter/quiche til frokost/lunsj i morgen :)

Queen of Wands
18-01-11, 22:08
Ja, kanskje bytte ut med brokkoli. Brokkoli er det jo litt mer smak på. Ellers kan de jo hende jeg hadde i litt lite bacon, kjøpte en pakke på 150, men det sto 200 gr i oppskriften.

Camomilla
18-01-11, 23:24
Når jeg lagde Florida-salat forrige gang, smørdampet jeg blomkålen litt i mikroen før jeg blandet salaten. Veeeeldig godt ;) Kan godt bruke baconfettet også (iallefall ifølge Skaldeman) - det er det jo mye smak i.

Queen of Wands
19-01-11, 15:42
Sikkert en god idé, det som er bra med blomkål er jo at det kan trekke til seg andre smaker, men ikke når det er rått. Damping skal jeg huske på til en evt. annen gang. Takk for tipset. :)