Noen som har laget det?
Jeg skal lage marsipan i dag og jeg har splenda. Blir det OK eller burde jeg ha et annet søtningsmiddel?
jeg mener du kan bruke det,men pass på mengden.Kan fort bli veldig søtt.
Masse lykke til.;) god påske.
Jeg fant en oppskrift her inne etter en del leting.. Og brukte mindre splenda enn oppskrifta sa, hadde i litt romessens og laget den beste marsipanen jeg har smakt..
Nå må jeg bare passe på at jeg ikke spiser mere enn jeg kan..
Den oppskrifta skal jeg og prøve, så blir ikke savnet etter påskemarsipanen stå stort ;)
Åh det høres så godt ut.
Hvor møe karber pr. bit tru? :p
Åh det høres så godt ut.
Hvor møe karber pr. bit tru? :p
Jeg laget av 200g mandler, 15 g splenda og en eggehvite. Fikk 24 kuler som jeg dyppet i 86% sjokolade. Fikk da en karbo pr bit.
Jeg vil også lage påskemarsipan! Lurer på om man kan bytte ut litt av mandlene med paranøtter? Da får man jo litt mindre karbo...og kan spise litt mer:)
Jeg vil også lage påskemarsipan! Lurer på om man kan bytte ut litt av mandlene med paranøtter? Da får man jo litt mindre karbo...og kan spise litt mer:)
He-he...akkurat det samme tenkte jeg. Det burde vel gå greit. Jeg skal hvertfall prøve;)
Kan du legge oppskriften ut her? :)
Tror det var ca 500g mandler, 50 g splenda( holder nok med halvparten) og 1-2 eggehviter. Av erfaring tror jeg man må ha minst to hviter...
Marsipanen blir best om man maler mandlene to ganger og blander i maskin, jeg maler en gang, også kjører mandler og søtning i food prosessor med kniv også har i hvitene.