View Full Version : Rub a dub spicemix til grill og burgere
her kommer en oppskrift på en super krydderblanding du kan lage sjøl
Kjempegod å blande i kjøttdeigen om du skal lage burgere...og nydelig til grillribbe og koteletter:)
5 ss paprikapulver
2-3 ss sukrin
2ss chillipulver
1ss kajennepepper
2ss salt
1ss malt hvitpepper
1ss malt svartpepper
2ss hvitløkpulver
1ss løkpulver
1ss tørket oregano
Bland alt godt og hell i luftett boks. Til ribbe gnir du inn ribba med blandingen i god tid før du skal steke den. Gjerne 1-2 døgn. Til burger bruk 1stor ts krydder pr 400g kjøttdeig+ 1ts worchestershiresauce og 1ss hakket sjalottløk.
Slafs og :sikle: !! Takk, Nannah!
Denne skal jeg gå å lage nuh :D
Trenger man å bruke søtstoff?
Nja...smaker bedre da..opprinnelig er det brunt sukker i den..jeg har konvertert den til sukrin. Prøv deg fram til hva du liker du snuppis:klem:
Gjøres ferdig i morra... Tom for paprika... :rolleyes:
Supert! Den er mikset og puttet på boks. Skal teste den ut i morgen. :D
Takk for at du deler :p Dette skal jeg prøve :D:D
Denne så bra ut!
Noen som har prøvd å mixe dette? Med eller uten søtstoff? ;)
Så klart jeg har prøvd:)
Legger ikke ut uprøvde oppskrifter :D
Nydelig krydderblanding!
Jeg laget små kjøttboller i dag, og surret de i fløte, litt ekstra løk, og litt osteterninger i til slutt som smeltet ned..:p:pnydelig...
servert med smørdampa blomkål, litt gulrot, og en god salat med rømmeklatt..nammmmis!!!:D
nam nam. skal teste ut denne, minus oreganoen. det er ekkelt nemlig. ;p
Denne skal jeg gå å lage nuh :D
Trenger man å bruke søtstoff?
Alle store flotte flinke kokker sier at litt søthet er nødvendig for å oppnå god sødme :p Stol på Nannah du! Ho har verdens beste oppskrift på ribbe :D
Alle store flotte flinke kokker sier at litt søthet er nødvendig for å oppnå god sødme :p Stol på Nannah du! Ho har verdens beste oppskrift på ribbe :D
Jeg mixa'n uten søtstoff/sukker.... Og laga burgere med dette krydderet i dag. Hverken unga eller gubben har smakt bedre :D
Så søtstoff trenger man ikke for å få frem smaken, nei ;)
Herlig oppskrift Nannah :ja:
Jeg tror og søtstoff er unødvendig i burgere...men på ribba derimot!!!
Der er det søtstoffet som gjør susen :D
slurp :)
nå må jeg ut og handle :)
er det gode tilbakemeldinger ?
:)
Jeg bruker dette krydderet til alt mulig. Ostelasagne, kjøttboller, burgere, i dag krydret jeg biffstrimlene med det, før jeg surret kjøttet i fløte, yummi:p
noen som har prøvd med splenda, liker ikke sukkrin.
noen som har prøvd med splenda, liker ikke sukkrin.
Jeg kutta helt ut søtstoff.. Kjempegodt :ja:
Jeg kutta helt ut søtstoff.. Kjempegodt :ja:
Jeg prøver uten,
Har ikke chillipulver bare cayennepepper, er ikke det det samme?
Jeg prøver uten,
Har ikke chillipulver bare cayennepepper, er ikke det det samme?
Nei, det er ikke det samme. :)
Nei, det er ikke det samme. :)
filler'n da må jeg vente til i morgen med å lage den ferdig. Tenkte jeg skulle lage kyllingkjøttboller nå....jeg prøver uten chilli jeg ;)
Er ikke det typisk at man mangler en eneste ting når man virkelig får lyst å lage noe ?? :p:cool:
Er ikke det typisk at man mangler en eneste ting når man virkelig får lyst å lage noe ?? :p:cool:
ja det har du rett i :D
Jeg smakte på krydderet og syntes det var mer enn sterkt nok, tenkte jeg skulle blande i litt pepperoniost men tror jeg dropper det. Og går heller for jarlsberg... " kokkelerer videre"
ja det har du rett i :D
Jeg smakte på krydderet og syntes det var mer enn sterkt nok, tenkte jeg skulle blande i litt pepperoniost men tror jeg dropper det. Og går heller for jarlsberg... " kokkelerer videre"
:D
Men man får ofte en egen "snert" over det man kommer frem til :ja: For vente, det kan man ikke ;) :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.