View Full Version : Noen som starter mandag 4. mai?

Sider : [1] 2

kazza78
29-04-09, 09:30
Hei.
Jeg tenkte å prøve meg på Ketolyse kuren for første gang fra mandag. Noen andre som også skal? Kjekt å ha noen å dele erfaringer med :)

lille bolle
29-04-09, 13:23
heia ja jeg skal også begynne mandag 4 mai;)
vi skal ha konfirmasjon for min lillesøster i helga så derfor begynner jeg på mandagen.tenker jeg skal skrive ukes meny nå i helga

Bixen
29-04-09, 18:00
Hei!
Jeg og mannen min skal starte med ketolysekuren på mandag! Har startet denne uken med å kutte ut sjokolade o.l. Er veldig giret og gleder meg til å starte!:D

kazza78
29-04-09, 18:34
Så bra! Da kan vi kanskje dele erfaringer :)
Har noen av dere prøvd kuren før?
Hvor mange kilo har dere som mål å gå ned?
Jeg har som mål å gå ned mellom 15 og 20 kg, men blir kjempeglad hvis jeg klarer 10 kg i første omgang.

Bixen
29-04-09, 19:39
Jeg har ikke prøvd før nei. Har hatt lyst lenge, men mannen har vært skeptisk og trodd at det dreier seg om å spise linser og bønner, men i dag ble han overbevist av en på jobben sin. :lol:
Lettere når vi er to om det!

Jeg veier 98 kg nå og bør gå ned minst 20 kg, men helst mer. Får se hvordan dette fungerer først, og ta det litt etterhvert!

lille bolle
30-04-09, 08:59
Nei aldri prøvd før:)
har som mål og gå ned 15 til 20 kg jeg og.er 166 høy og veier 80kg.

erleperle
01-05-09, 09:17
Hei
Jeg og starter nå. Jeg hadde tenkt å starte mandag 4, men det passer seg bedre i dag. Jeg har brukt hele uken til å forberede, og er veldig motivert. Jeg har prøvd en gang før, og jeg gikk ned i vekt. Men jeg aner ikke hvor mye for jeg hadde ikke vekt tilgjengelig. Men merket at alle klærne ble veldig løse rundt rumpa. Det er et godt tegn.

Har gått ned 1 kg bar ei forberedelses uken. I dag er første dag uten karbo. Jeg vet at det vil ta tid før jeg er i ketose, siden det er første gang. Men er ikke i tvil om at dette skal gi resultater

Jeg har som mål å gå ned 20 kg, men har delmål underveis for å holde motivasjonen oppe. Mitt aller viktigste mål er å komme inn i klærne jeg brukte for to år siden. Der er det mange flotte bukser (som faktisk er trendy enda) som jeg vil inn i. Så jeg håper jeg slipper å kjøpe nye bukser, bare passe inn i de gamle igjen.

maritam
01-05-09, 20:49
Jeg startet med ketolyse i går 30.april for første gang. Jeg og er veldig giret på dette... Jeg skal ned 20 kg. Joda dette klarer vi!:D

Lykke til!

Gostompen
02-05-09, 16:11
heisann, jeg er helt ny her og har også tenkt å starte med lavkarbodiett mandag 4. mai. regner med litt innkjøringstid siden jeg ikke har prøvd dette før, men er veldig motivert!

trinny
02-05-09, 16:28
Ja, jeg skal! Og det blir flott hvis jeg kan ha noen å dele med!
Trinny

renate78
02-05-09, 19:15
Jeg skal også starte til mandag,,, har godt modt men mange kg som skal bort.... 23 kg. Men håper det går så det bra med atkins kuren. Har ikke prøvd den før men gikk på candida kur en gang og gikk ned så det ula... Vet noen hva som er vanlig å gå ned i uka på atkins?

Rooogern
02-05-09, 21:42
Hei, jeg skal og starte mandag 4 mai. :) blir spennende å se hvordan dette går, første gang på ketolyse og har mellom 35 og 40kg som skal bort. :)

Lykke til alle sammen! :)

Vatti
03-05-09, 09:02
Her var det mange motiverte mennesker. Kan jeg også være med dere? Jeg har holdt på med ketolyse i en liten uke allerede, men trenger masse motivasjon, støtte og oppmuntring nå i startfasen. Jeg sliter veldig med godteri-abstinenser, og lurer på når det skal gi seg.

aslaug
03-05-09, 09:59
Hei, starter i dag!
Ikke ren ketolyse, men noe lignende! Skal lage meg sticker i dag.
Hadde vært kjempefint å være en gjeng som kan følges ad framover!

Bixen
03-05-09, 11:57
Så gøy at vi er en liten gjeng som starter på likt da!

Hva synes dere om å ha fast veiedag? Da kan vi jo backe hverandre opp osv. Eller blir det dumt og stressende?

For min del har jeg uansett veiedag på mandagen, så hvis dere andre også vil ha det er det bare å hive seg på! :heia:

aslaug
03-05-09, 12:03
Så gøy at vi er en liten gjeng som starter på likt da!

Hva synes dere om å ha fast veiedag? Da kan vi jo backe hverandre opp osv. Eller blir det dumt og stressende?

For min del har jeg uansett veiedag på mandagen, så hvis dere andre også vil ha det er det bare å hive seg på! :heia:

Jeg har veid meg meg i dag, 78 kg. Har tenkt å veie meg 1 gang i uka, det kan godt være mandager, hvis det kunne være felles veiedag? :D
Har hatt vektskrekk i mange år forresten, så jeg vil gjerne komme over den, så da hadde det vært fint med en slags forpliktelse for meg her inne.

lille bolle
03-05-09, 12:18
Jeg kommer også til og ha mandagen som fast veie dag:)
både veie og ta magemål.skal prøve og få skrevet menyplanen min for ei uke idag og så blir det start i morgen:)
Kjempegøy at vi har blitt noen stykker som kan følge hverandre.ha en forsatt strålende dag:)

erleperle
04-05-09, 07:21
Jeg er nok en av de som veier meg oftere ejg, men har allikevel mandag som start på nytt ukesmål og håper jo da jeg har nådd det forrige målet mitt.

Gikk ned 1,5 kg den uken jeg forberedte meg på lavkarbo. Denne uken håper jeg å gå ned to.

reultat forrige uke: gikk ned 1,5kg
mål neste uke: gå ned 1-2 kg

Kroppen er overrasket over den store endringen, så prøver å utnytte det litt i starten. Har tenkt mye på det, og vil ikke bremse det ned. Kroppen reagerer som den reagerer. Nedgangen bremser nok opp etterhvert. Skal jo ned 20 kg, så det tar jo lang tid. Men å gå ned så mye på en uke er motiverende.

linea
04-05-09, 09:49
Hei! Jeg vil også slenge meg på:D Gikk på lavkarb. etter jul, og gikk ned 7 kg ganske så lett. Nå har det stagnert, og skal gjøre en ny innsats frem mot sommeren:cool: Målet er ca 10 kg.
Har aldri deltatt på noen "gruppe" før, men føler en forpliktelse til å melde inn mål og meny:)

aslaug
04-05-09, 09:52
Hei!
Så flott erleperle å gå ned så mye uten å ha starta helt! :D

Det er kjekt med så mange motiverte folk, så jeg skal rapportere daglig tenkte jeg for å holde motivasjonen oppe!!
I går spiste jeg 7% karbo 26% protein og 68% fett.
Startvekt 78 uke 19
Mål 70
http://www.somebody.no/design/somebody/images/dailyresult/kalkulator_6.gifhttp://www.somebody.no/design/somebody/images/dailyresult/kalkulator_7.gif
*

Cam
04-05-09, 10:41
Hei

Jeg begynner også i dag... jeg følger ikke ketolyse spesielt, men har tidligere lest Skaldeman og tenker å følge et generelt, egenkomponert lavkarbokosthold. Har fått totalt dilla på BLTsalat (rødløk, salat, bacon og litt tomat med aioli"dressing" til) og kommer til å spise mye kjøtt, fisk og en og annen atkinsbar som mellommåltid. Vet av erfaring at jeg har godt av å ha noen sånne enkle "snarvei-måltider" å ty til...

Jeg gikk på EuroDiet i fjor vår (egentlig i hele fjor, men etter å ha sprukket på sommeren kom jeg aldri skikkelig inn i det igjen...) og gikk ned 15 + kilo. Var superfornøyd! Nå er jeg bare forbanna og deppa over at jeg har klart å komme meg nesten opp mot toppnivået igjen. SKal ned maaaaange kilo, tenker 30 i første omgang.

Andre her inne som har erfaring med ED og nå skal over på mer "vanlig, fet mat"? Jeg MÅ bare klare det denne gangen. Rett og slett.

Cam
04-05-09, 10:43
Oi, der ser jeg at vektnedgangen fra i fjor kom inn igjen i bunnen av innlegget mitt! Må prøve å få fjerna det, så jeg kan begynne på nytt igjen. håper bare jeg husker hvor man gjorde det:-)

Marri
04-05-09, 11:55
Jeg er en fallende ketolysestjerne som ønsker å skinne igjen. Gikk ned 18 kg på kuren for to år siden. Etter nyttår har det ballet seg helt for meg :( og til min store fortvilelse har jeg gått opp 9 kg. Jeg har stort sett fulgt ketolysekuren, men har nok spist litt for mye sukkerfri sjokkis og drukket for mye pepsi max samtidig. Målet mitt er i første omgang å kvitte meg med dette behovet.

Start 4. mai: 93,9 (grusomt)
Mål 1. juni: 90,0

Bixen
04-05-09, 13:59
Jeg fikk meg en positiv overraskelse da jeg veide meg i dag!
Startvekt: 98
04.05: 96,5

Merker det er litt styr å regne på kbh nå i starten. Salaten jeg skulle ha til lunsj ble nøye veid opp. Hehe! Men mett ble jeg! Omelett er enklest; da slipper jeg å tenke så nøye på det...

BiMa
04-05-09, 17:36
Leser og leser i bøker skrevet om GI-kurer...og blir litt urolig, fordi de ikke er enige om spising av frukt og grønnsaker. :confused:
Men jeg har no startet i dag...og foreløbig går det bra. :)
Ca.30 kg skal det jobbes med. :mad:

Optimist
05-05-09, 12:42
Jeg startet også på mandag!
Kom i ketose i går (tirsdag), så det gikk rimelig raskt. Deilig å tenke på at jeg forbrenner fett "as we speek". Skal ned....hva skal jeg ned? 20 kg? Etter 4 svangerskap, og en livstil uten så mye tid til trim, er kiloene krøpet på.

Startvekt 90 kg.

Lykke til alle sammen!

Bixen
05-05-09, 14:30
Hvordan går det med dere? Jeg var veldig sulten i går, men i dag går det greit.
Har imidlertid fått veldige smerter i magen, men tror det er magekatarr. SIkkert middagen i går som ble for sterk for meg. Håper det går over snart.

erleperle
05-05-09, 18:09
Alle er så motiverte! Det er kjempe bra :D

Keep it up! Om det er 5 eller 10 eller 30 kg...vi kommer oss ned. Et kg av gangen. Bixen, du kommer snart inn i det med tanke på utregningen. Du lærer deg porsjonsstørrelse, og kan forholde deg til det.

Nå skal jeg gå og bare lollypopbrødet :D

Vatti
06-05-09, 00:30
Hmmm, jeg tror jeg må stå frem og innrømme at jeg har skrekkelig dårlige matvaner. Det har jeg hatt i mange år, men det er vanskelig å forandre. I dag har jeg startet veldig bra med eggerøre av to egg med litt fløte i og tre striper med bacon til frokost.

Så skar det seg. Fikk ikke tid til lunsj fordi det var noe jeg MÅTTE ordne, og vips var det tid for foreldresamtale, henting på SFO, raskt tur hjemom for å smøre et par brødskiver til SFO-barnet som måtte følges rett på fotballkamp. Jeg spiste selvsagt ikke skiver. Skulle spise etter fotballkampen, men da måtte det ene barnet bade og det andre slo seg helt vrang. Sambo laget spaghetti og kjøttdeig med kjøpesaus av ett eller annet merke mens jeg holdt på med å roe gemyttene/tørke etter badet. Så jeg fikk ikke spist middag fordi den var for lite ketolyse-vennlig men skulle lage meg noe etter at barna hadde lagt seg klokken syv. Men det ene barnet ville ikke sove, så da holdt vi på med legging til nærmere halv ti.. så måtte jeg lese av strømmen, svare på en mail, finne frem skoleting til i morgen........ og nå er det leggetid og jeg har bare spist egg og bacon. Jeg har bare spist frokost og nå er dagen over.

Jeg må skjerpe meg!!! Jeg må lage en ordentlig plan for hva og når jeg skal spise. I morgen skal jeg spise egg og bacon til frokost - som i dag. Men jeg skal også spise lunsj, middag og kvelds.

Hva skal dere ha til lunsj, middag og kvelds i morgen??
Jeg trenger hjelp til å komme igang med ordentlige rutiner.

whynn
06-05-09, 01:37
jeg startet i dag.. er ikke helt sikker på hva jeg har startet på hehe ;) men holder meg unna karbo i allefall.. kjenner ikke te de forskjellige "atkins osv" og filosofiene demmes, men prøver i første omgang bare og ungå karbo..

skal ned 26 kilo er mitt endelige mål.. ;)

whynn
06-05-09, 01:40
legge til det å da at i dag har jeg spist:

Frokost: stekte grønnsaker og laks med litt seterrømme.
Lunch: eggerøre av 3 egg med ost over og litt skinke
Mellommåltid: CC med kanel og nøtter
Middag: sovnet jeg fra ;p
Kvelds!?: jordbær bringbær og blåbær med fløte over.

og da må jeg spørre dere som kan det.. er det en okey dag?!

Bixen
06-05-09, 14:51
Tok en stix i dag og fant ut at jeg er i ketose! :) Trodde ikke det skulle være så lett. Har ikke hatt hodepine eller noe.

kazza78
06-05-09, 20:17
Så artig at så mange har slengt seg på. Har ikke vært pålogget siden jeg startet, så jeg fikk meg et lite sjokk med så mange innlegg. Kjempegøy!

Da er vi igang! Hvordan går det med alle som startet på mandag?

Jeg synes egentlig at det har gått veldig bra, "tjuv-tittet" på vekta i morges, og har allerede gått ned 2 kilo, men det er vel bare vann. (måtte stå opp og tisse 3 ganger i natt...)
Jeg har ikke vært så nøye med veiing av all maten, men har prøvd å holde meg til ting uten kbh. Merker at jeg går og småspiser Norvegia og kokt skinke. Er kanskje ikke så bra, men det hjelper mot søtsuget. Får de fleste kbh gjennom grønnsaker i salat.
Jeg lagde forresten den sjokolademoussen som sto i ketolyseboka igår, og den er bare helt FANTASTISK!!! Har fordelt den i 5 små plastkopper, og fryst ned, og da blir det bare ca 3 g kbh per stk.

Begynte å tisse på stixen i går, og det ble farge :)

kazza78
06-05-09, 20:34
Jeg er forresten med på veiing på mandager :)

Er dere andre litt kvalme og slappe?
Jeg var på Aerobic og styrketrening idag, og merket at jeg gikk helt tom. Var så sliten, at jeg nesten ikke gadd å sykle hjem (8 minutter unna). Og treningen var egentlig ikke så hard.

Jeg har spist følgende idag (tenkte det kan være greit å skrive ned, slik at jeg får oversikten):

Frokost: Omelett med skinke og ost (1,5 g)
Lunsj: Omelett med skinke og ost (1,5 g)
Middag: Stekt kyllingfilet med salat og 20 g Bretagne saus (ca 4,3 g)
Kveldsmat: 30 g avokado (0,3 g), noen skiver Norvegia, noen skiver kokt skinke og en "dæsj" naturell kremost (0 g).

Mellommåltider:
Sjokolade mousse (3 g)
Sukkerfri gele (0 g - måtte bare smake hvordan den var)
2 kopper kaffe med fløte (ca 1 g)

Bixen
06-05-09, 20:41
Jeg har vært litt småuggen denne uken, men så viser det seg at jeg har fått lungebetennelse, så det er kanskje ikke så rart... :rolleyes:
Er heldigvis ikke sulten, og har heller ikke noe søtsug. Når jeg får lyst på noe snacks tar jeg meg noen never med Bacongull, som kun inneholder 2,5kbh per 100g.

I dag har jeg spist:
Frokost: 1stk av "Ingis superdupergode rundstykke" med skinkeost (oppskrift under bakst)
Lunsj: Rester av pizza fra i går med en klatt Creme Frâiche på. Nam!
Middag: Gerds Osteburger med salat til. (også oppskrift her inne)
Kvelds: Eggerøre med litt bacon og salat

Mellommåltid: Noen never bacongull.

Ellers har jeg drukket en del liter vann pluss cola light. God og mett og null søtsug.

Bixen
06-05-09, 20:44
Whyn: Jeg er ikke så innpå dette ennå, men inneholder ikke bær en del kbh? Og nøtter? :confused: Kommer selvsagt an på hvor lite karber du skal spise da! :)

aslaug
06-05-09, 20:44
Jeg er forresten med på veiing på mandager :)

Er dere andre litt kvalme og slappe?
Jeg var på Aerobic og styrketrening idag, og merket at jeg gikk helt tom. Var så sliten, at jeg nesten ikke gadd å sykle hjem (8 minutter unna). Og treningen var egentlig ikke så hard.

Jeg har spist følgende idag (tenkte det kan være greit å skrive ned, slik at jeg får oversikten):

Frokost: Omelett med skinke og ost (1,5 g)
Lunsj: Omelett med skinke og ost (1,5 g)
Middag: Stekt kyllingfilet med salat og 20 g Bretagne saus (ca 4,3 g)
Kveldsmat: 30 g avokado (0,3 g), noen skiver Norvegia, noen skiver kokt skinke og en "dæsj" naturell kremost (0 g).

Mellommåltider:
Sjokolade mousse (3 g)
Sukkerfri gele (0 g - måtte bare smake hvordan den var)
2 kopper kaffe med fløte (ca 1 g)

Hei! Er ikke veldig inne i ketolyse, men får ikke du litt lite fett? Du er kjempeflink å regne karber, men kanskje du skal se hvor mye fett det blir ?
Jeg har vært på lavkarbo en stund og var kjempekvalm og slapp i begynnelsen. Det var plagsomt, men kan love at det går over!!

God bedring Bixen!!!

whynn
07-05-09, 01:35
bixen: spiste jordbær og bringbær og blåbær.. har fått høre de to første er lite i , litt usikker på blåbærene... nøttene å forsåvidt men var bare snakk om 4,5 stk..

må bli litt flinkere til og sjekke matvaretabellen.... :S

Lizabett
07-05-09, 09:57
Jepp,jeg startet mandag 04.05. Begynte da på Xtravaganza kuren,og håper å komme i det som kalles ketose snart. Er litt usikker på forskjellen på ketose og ketolyse,har ikke funnet noe svar på det ennå. Nå først er det en beinhard pulverdiett i en måned uten karbohydrater for så å innføre lavkarbo.
Veide meg på mandag,da var vekta 99,7 og livmålet 104.
I dag(torsdag) var vekta 97,4 og livmålet 100,5,så ting skjer.:)

Men skal på min første kurskveld i dag,der skal eg måles og veies,så kanskje eg må bruke det som startvekt.:rolleyes:

Er sååå glad jeg har funnet denne siden,den er så inspirerende!

Bixen
07-05-09, 10:58
Er litt usikker på forskjellen på ketose og ketolyse,har ikke funnet noe svar på det ennå.

Ketose er den tilstanden kroppen kommer i når den forbrenner fett fremfor karbohydrater. Ketolyse er satt sammen av ketose og lipolyse(fettforbrenning), og er navnet på en kur. :)
Gratulerer med flotte resultater allerede etter en liten uke! :heia:

whyn: Jordbær inneholder 6,6 kbh per 100 g, blåbær = 7,5 kbh per 100 g, og bringebær = 3,2 kbh per 100 g.

whynn
07-05-09, 18:46
ja fant fort ut det jeg å.. hehe ups.. men men vært veldig flink ellers da:)

tisset på sånn pinne i dag ;p og den blei mitt på skalan ;) lilla :D det var morro og se :D

kazza78
07-05-09, 21:06
Jeg var innom butikken idag for å kjøpe Bacongull, men da fant jeg ut at Kims Bakon krisp inneholder 0 kbh! Så da kjøpte jeg den istedet. Kjempedigg at vi kan "snavle" litt snacks da!

Idag har jeg passet på å steke all maten min i masse smør, slik at jeg får nok fett! Og så bruker jeg ost i det meste (evt. Fetaost).

Frokost: 1 kokt + 1 stekt egg m/ bacon, litt skinke, 30 g tomat og en dæsj majones
Lunsj: 50 g ruccola med 2 egg, litt avokado, litt agurk, hvitost, Fetaost og kalkunpålegg. Helte litt av oljen fra fetaosten over.
Middag: Stekt karbonadedeig med sopp, grønn paprika og litt tacosaus. Smeltet ost på toppen. Hadde på litt basilikum og provence krydder.

Mellommåltid: Litt bacon crisp og sjokolademousse.

Jeg har vært i ketose siden tirsdag :)

Bixen
07-05-09, 21:20
Jeg synes det er litt vanskelig å velge næringsrike grønnsaker! Blir til at vi bare spise kinakål og agurk, og det er vel mest vann? Synes man får så mange karber med f.eks. paprika. Hvilke grønnsaker bruker dere?
Hadde også planer om å bruke en del blomkålsmos som "erstatning" for poteter, ris og pasta, men det er jo en god del karber i blomkål også...:confused:

Hva spiser dere som tilbehør?

Bixen
07-05-09, 21:23
Kjempefint hvis vi kan legge ut hva vi spiser også, så får vi litt inspirasjon og tips!

I dag har jeg spist:
Frokost: Ingis rundstykke med skinkeost
Lunsj: Grillet kylling med kinakål, agurk, rød paprika og rapsolje over
Middag: Gerds lavkarbo blomkålsuppe med Ingis rundstykke til. (ikke så god suppe syntes jeg....)
Kvelds: Bacongull.... Ble stappmett etterpå

erleperle
07-05-09, 21:42
frokost: en skive lollypopbrød med smør, ost, skinke og grønnsaker på
lunsj: en pannekake med skinke
middag: to pølser med salat til, oljedressing på salaten
kveldsmat: en pølse og en pannekake

pannekakene har skikkelig mye fett. Blitt litt lite proteiner i dag, skulle egentlig lage kylling, men plutselig stod middagen på bordet og da var det pølser. Kyllingfilet får bli i morgen til lunsj heller da. Har ikke kontroll på hvor mange kh, men så lenge jeg er i ketose så.

utenom dette har jeg i dag hatt to turer, hver på 5 km. Den ene var passe rask mens den andre var skikkelig rask (den ble i stedet for løpetur)

whynn
08-05-09, 01:05
i dag har jeg spist :

Frokost: tunfisk og reker med litt majones.
Lunch: 2 egg mest og skinke over.
Middag: ostelasagne.. (funnet her inne) Nyydlig og ruccola salat.
Kvelds : blomkål, brokkoli, med dipp.

men er det noen som vet hvordan Ruccola salat ligger ann på skalaen.? finner den ikke på matvare tabellen...;S elsker ruccola og spiser det te nesten alt.. er det mye karber i den så gråter jeg ;p

Bixen
08-05-09, 08:21
Rucola inneholder visst 1,5 gram kbh per 100 gram! :)

Vicky
08-05-09, 08:52
hei! har nå gått på ketolyse i 2 uker og har gått ned ca 1,5 kg.vet ikke helt hvor jeg skal skrive,men problemet mitt er at jeg kan ikke spise egg,nøtter eller fisk pga allergi :( ,så jeg syntes det er vanskelig og vite hva jeg kan spise,særlig og bake...er ik så lett og bake med egg-erstatning...men ska prøve igjen :)..blir ensformig når en ik tåler egg..:(

her er en meny for en dag:
Frokost: bacon stekt i smør
mellommåltid: en halv easylife pose
lunsj:kylling med feta og masse salat,og en te med en natreen i.
mellommåltid: ca100gr blå og bringebær og ca 60gr kesam med vanilje(hva kan jeg bytte denne ut med kjenner at jeg må ha noe annen smak enn kjøtt og gr.saker.
middag: varierer med svinefilet,kylling,karbonadedeig++ og smelta smør og gr.saker
kvelds:en halv pose esylife og en kopp te med 1 natreen

hva syntes dere jeg burde forandre pånoe?spiser jeg for lite fett??
Vichy :)

Rooogern
08-05-09, 13:06
jeg starta på tirsdag 5mai og var i ketose dagen etter så det gikk jo fort. ;) hatt litt hodepine men det begynner å avta. Måtte snike meg en tur på vekta i dag og ble litt ekstra motivert da den allerede viste 4kg mindre. :D har spist nakkekoteletter med masse kryddersmør og woka brokkoli og paprika og tomat (nam nam). woka kyllingfilet i biter og brokkoli og paprika krydra med hvitløkspepper og litt seterrøme til. Kylling kjøttdeig stekt sammen med grønnsaker med chilikrydder og hvitløkspepper og litt seterrømme. Kyllingvinger og grilla kyllinglår. Ikke så veldig glad i fisk så har blitt lite av det gitt. :p føles egentlig ikke som om man er på slankekur. ;)

renate78
08-05-09, 14:05
Jeg har veid meg meg i dag, 78 kg. Har tenkt å veie meg 1 gang i uka, det kan godt være mandager, hvis det kunne være felles veiedag? :D
Har hatt vektskrekk i mange år forresten, så jeg vil gjerne komme over den, så da hadde det vært fint med en slags forpliktelse for meg her inne.

Heg er med på en felles veie dag, men måtte snik veie meg i dag. Start på mandag 84 kg i dag 81.9.

Var i ketose i går har kjøpt meg stiks på apoteket.... Men i natt spiste jeg 3 twist når jeg var oppe å tisset og i dag er jeg IKKE i ketose lenger.... F.... hva tenkte jeg på. Blir litt oppgitt over meg selv. Men har startet på "nytt" igjen i dag (skal kaste all twist og sjokolade når jeg kommer hjem). Godis suget er på topp og det er vanskelig. Det gikk så bra før jeg spiste Atkins advantage chocolate decadence bar i går. tror det var den som utløste søtsuget mitt. Må prøve å bare spise 1 bar i uka som lørdagskos kanskje.

Vel nok om det. Ny dag nye muligheter, og er sikker på at i morgen er alt myyyye bedre igjen. :p :)

renate78
08-05-09, 14:32
Hi hi fikk det til..... Har prøvd lenge nå.... :D

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wzSiOJa/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzSiOJa/)

BiMa
08-05-09, 16:27
Går ganske greit for meg også; litt hodepine har det vært noen dager.
Skal i bursdagsbesøk på søndag...og det er kaker, kaker, kaker...Forslag til hva jeg gjør med det?:eek:.
I neste uke går turen til London, og jeg er usikker på hvordan det skal gå med spisingen da.
Er rømmegrøt OK å spise i disse maidagene?

Bixen
08-05-09, 17:24
Ang. kaker i selskap, så blir det vel å si som det er at du dropper karber, og heller drikke lightbrus, kaffe osv. Evt. kan du jo prøve å bake noe lavkarbo selv som du kan ta med?

Jeg sjekket en rømmegrøt i butikken i dag, ferdiglaget, og den inneholdt 5,5 kbh per 100 gram. :)

Nå har vi hatt den beste middagen til nå på ketolyse. Hadde en pose fra Toro liggende med sånn gratineringssaus til kylling, og den inneholder kun 3,6 gr karber per dl ferdiglaget saus! Hadde en god salat med kinakål, agurk, rød paprika og fetaost til, med litt olje på. Nam, nam, nam!!!

Kjøpte billige pepperbiffer på Kiwi i dag, så i morgen blir det biff med stekte aspargestopper, bearnaisesaus (ferdig fra Fjordland) og blomkål/brokkoligrateng som er kjøpt i frossenpose på Rema! Skal bli godt med litt sauser osv. Synes det har vært litt kjipe middager denne uka.:rolleyes:

kazza78
08-05-09, 19:32
Da begynner helga, folkens. Det kan bli tøft. Bra vi har lettbrus og bacon crisp/gull ;)
Idag var jeg på barseltreff (har en sønn på 11 mnd, og er fortsatt hjemme i permisjon), og endte opp med å spise ett egg med litt majones... Ville liksom ikke begynne å spise opp alt pålegget på bordet, he he.
Bra jeg spiste litt omelett før jeg dro :)

Har noen av dere prøvd noen av saus oppskriftene? Jeg fikk litt sjokk da jeg så oppskriften på grunnsaus - med 300 g smør. Det er jo nesten en hel pakke jo! Da bruker jeg heller posesaus, og tar bare litt i gangen.

Jeg gjorde noe lurt her om dagen (synes jeg selv, hvertfall). Jeg lagde kyllingsaus (bretagne) fra pose hvor jeg brukte fløte istedet for melk. Det som ble igjen helte jeg over i små plastikk shot-glass (ca 20 g pr glass) jeg hadde liggende, og frøs ned. Så nå kan jeg ta opp en porsjon i gangen, istedet for å lage ny hver gang:D

Jeg har spist:
Frokost og nesten-lunsj: Omelett med skinke og sopp
Lunsj: 1 kokt egg med majones
Middag: Kylling med bearnaise saus og salat
Mellommåltid: sjokolademousse (det som var igjen fra igår) og bakon krisp
2 kopper kaffe med suketter og kremfløte

renate78
08-05-09, 21:52
i dag har jeg spist:
frokost: 2 egg og 1/2 pk bacon
lunch: 6 kyllingvinger
Mellom: skinke med majones
middag: 2 nakkekoteletter, saus, paprika, løk, feta.

Og 2 og 1/2 atkins advantige bar og nå har jeg super vondt i magen.....
Angrer litt på at jeg har bestilt atkins prod for over 1000 kr i dag. men behøver kansje ikke overspise son som i dag heller.....

Jeg leeeeeeengter etter skummet melk... Jeg kan ikke drikke det sant?????

Men klarer meg utrolig bra på denne kuren. har ikke føltes så bra på kur noen gang faktisk.:visemuskl

whynn
09-05-09, 05:24
Bixen: takk igjen ;) hehe

jeg var i ketose på torsdag, fant bare spor på fredag morgen, men nå er den god og lilla igjen ;) smugkikka på vekta jeg å.. holdt på og få sjokk. gått fra 96 kg til 92,4 siden mandag.. regner med det er mye vann og sånn kansje men alikevel a gitt ;)

super fornøyd med maten å. savner svært lite... men lyst på makaroni ..! hehe

men får ikke til og endre på den ticker greia da.. skjønner ikke åssen jeg kommer inn på'n en gang .... :( mulig jeg har lakt den ut feil rett og slett får går ikke og trykke på den. trur jeg lager ny..!

Bixen
09-05-09, 09:04
Helg ja... Var hardt i går når fredagskosen bare var et glass vann... :snurt:
Satt og siklet på de forskjellige dessertoppskriftene som er lagt ut her. Lurte på å lage vafler i dag, men må få fatt i sånn Johanneskjernebrødmel eller hva det nå heter.

Men egentlig synes jeg dette går ganske greit foreløpig. Hadde vært godt med et skikkelig grovt brød da, så får se om jeg ikke kan finne en oppskrift på det. Noen som vet om et?

Vatti
09-05-09, 09:08
Lørdag.

Synes også at helgen er vanskelig. Skal lage frokost - eggerøre og bacon. Lurer på om jeg må kutte ut Pepsi Max. Jeg går ikke ned i vekt til tross for at jeg nå har gode utslag på stixen.

Litt motløs i dag, kjenner jeg. Kanskje jeg må komme å holde en av dere flinkinger i hånden litt...

erleperle
09-05-09, 09:58
husk at du er i ketose om sixen er lys eller mørk lille. Veldig mørk betyr ikke at du forbrenner mer fett, men kanskje det betyr at du har drukket litt lite.

Jeg og drikker pepsi max, men prøver å begrense det til et glass en gang til dagen. Det er nok det. Holder med vann utenom.

Helgen er vanskelig. Jeg elsker helg, med frii og bare gjøre det jeg vil. Men nå er jeg glad den ikke er lengre, gjør det litt lettere å holde ut.

I går hadde jeg taco til middag, spiste sammen med familien. Kjempe bra med taco i grunnen, er bare å kutte ut mais og lefsene...og spise masse rømme til :D jeg koste emg

Vatti
09-05-09, 11:56
husk at du er i ketose om sixen er lys eller mørk lille. Veldig mørk betyr ikke at du forbrenner mer fett, men kanskje det betyr at du har drukket litt lite.
Ja, det har jeg lest og jeg stusset litt over det. Ketonene er jo et resultat av fettforbrenningen, men da må det vel være sånn at jo høyere fettforbrenning jo mer ketonutskillelse, og da altså jo mørkere stix?

Hvor mange måltider spiser dere per dag?

Bixen
09-05-09, 12:13
Ja, det har jeg lest og jeg stusset litt over det. Ketonene er jo et resultat av fettforbrenningen, men da må det vel være sånn at jo høyere fettforbrenning jo mer ketonutskillelse, og da altså jo mørkere stix?

Jeg spiser fire måltider til dagen, frokost, lunsj, middag og kvelds. Er jo ikke akkurat mengder med mat man kan spise på denne kuren, så jeg blir fort sulten hvis jeg spiser mindre enn det.

Hvordan er matbudsjettet deres nå? Vårt er sprengt for lenge siden. Er jammen dyrt når man skal leve på egg, kjøtt og grønnsaker... Har sikkert spist mer egg i løpet av denne uka enn jeg har gjort til sammen hele året. :eek:
Synd at det ikke lønner seg økonomisk å velge sunn mat fremfor halvfabrikata og karbobomber.

erleperle
09-05-09, 12:26

Utslaget på ketostix sier ikke noe og hvor høy eller lav forbrenningen er, den forteller hvor mange ketoner osm er i urinen. Derson urinen er full av ketoner kan det være fordi du ikke har drukket nok vann. Er den bare lyse lyse lilla viser det at du fremdeles er i ketose og bruker fett som energikilde

Jeg har også fått mørke lilla og følt at nå må jeg jammen meg brenne masse fett. Men det har ikke utslag på hvor mye du går ned. Poenget er at du skal være i ketose. Hvis du får mørkelilla, tenk deg heller om, har du drukket nok vann?

Jeg spiser som regel frokost, lunsj, middag og kvelds, men nå i helgene blir det heller mindre porsjoner og flere måltider. Har hatt frokost mellommåltid og lunsj allerede jeg. Prøve rå få i meg størst andel av menge tidlig på dagen, er jo da jeg trenger energi.

BiMa
09-05-09, 12:36
Ja, det er dyrt å handle...men så lenge det gir ønskede resultater er jeg villig til å betale mer :).
Har ikke helt funnet ut av dette ennå...hva som er lov og ikke lov...fortsatt vil ikke hodet mitt helt gå med på at jeg kan spise det jeg gjør. Det blir en blanding av små og store måltider...er ikke så strukturert av meg.
Lurte meg på vekten i morges...og det viste 1,5kg ned :); hadde ikke trodd det etter en kurv med jordbær og fløte/ gresk yoghurt i går. Men har vært på 2 F&S-treninger og gått ganske mye denne uken.
Men så er det dette besøket i morgen da :confused:...og nesten en uke i London i om noen dager...gleder og gruer meg litt :D:cool:.

kazza78
09-05-09, 19:55
Er VELDIG dyrt å følge dette, synes jeg også. Har vært på butikken nesten hver dag og kjøpt forskjellig, og kjøleskapet er helt fullt. Matbudsjettet her i huset er også sprengt for mange dager siden. Men vi får satse på at det er verdt det.

Jeg har lest litt her inne på forumet og har sett at noen sier at vekten stanser hvis de drikker lett brus, bruker søtningsmiddel eller fløte... Da ble jeg litt redd, for jeg føler det er ting jeg "trenger" for å ikke falle for andre fristelser. Håper det ikke er tilfelle for meg... Bruker jo både suketter og fløte i kaffen... Men jeg klarer meg egentlig godt uten kaffe, men det metter jo veldig :confused:
Og den sjokolademoussen (eller evt andre "søt"saker)skal jeg spise kun i helgene fremover, tenkte jeg. For jeg trenger jo ikke å trigge søtsuget hver dag. Skal jo ikke spise dessert hver dag når jeg går tilbake til et normalt kosthold heller. Ble litt gira da jeg fant noe som var sååå godt som var lov å spise, men må vel trappe ned på slike ting...

Jeg spiser også ca 4 måltider om dagen. Frokost, lunsj, middag og et mellommåltid (eller to). Kommer an på om det blir sen middag eller ikke.
Jeg begynte også å registrere hva jeg spiser på noe som heter Mat på Data igår, og det er kjempegreit. Da får man oversikten over hvor mye karbo, fett, proteiner man spiser i løpet av en dag. Tror det finnes mange slike sider rundt på nettet.

Idag har jeg spist:

Frokost: Omelett med sopp, ost og kalkunpålegg
Lunsj: Salat med kalkunpålegg, ost, fetaost, agurk, tomat og pinjekjerner.
Middag: Kyllingvinger med blomkålsstuing

Mellommåltid: 2 kopper kaffe med suketter og fløte, litt bacon crisp. Og så har jeg tatt opp en porsjon med sjokolademousse til senere.

Ha en fortsatt god helg:D

Bixen
09-05-09, 20:29
Signerer deg, Kazza78, jeg kommer til å døøø hvis jeg ikke kan drikke min daglige dose cola light. :dramaqueen: Hehe!
Får håpe det går fint!

I kveld har vi kost oss med biff, aspargestopper, salat og en liten dæsj Fjordland Bernaissesaus. Nam, nam!

I tillegg har vi kjøpt sukkerfri sjokolade også, og den smakte bra! Greit å kunne unne seg noe søtt på lørdagen synes jeg, så lenge vekta ikke stagnerer. Men skjønner ikke hvordan det kan skje så lenge det bare er snakk om en dag i uka? :confused: Jaja, vi får se!

whynn
10-05-09, 16:48
ukedagene går det i ,frokost, lunch, mellom måltid, middag og kvelds.. for når je er på jobb så er det frokost når vi kommer og barne på skole / sfo spiser 2 ganger og da spiser vi med dem. blir jo ikk eså store måltider da..
frokost klokka 8:00,
Lunch: 11:00
mellom måltide: 14:00
middag: ca 18:00
og da blir det gjerne litt på kvelden i 22:00 tiden å.. men holder forbrenningen oppe da i allefall, når jeg spiser så tett gjennom dagen.

Marri
11-05-09, 09:05
Hurra, nå har jeg funnet nøkkelen til mine problemer...tror jeg:cool: I mitt selvbedrag har jeg trodd at sukkerfri sjokolade og pepsi max ikke kunne ha noe med at jeg ikke gikk ned men opp til tross for at jeg var i ketose, MEN nå etter en uke uten sjokkis og brus så viser vekta 2,5 kg NED!!! Jeg er skikkelig happy. :):):)

Vatti
11-05-09, 12:05
Hurra, nå har jeg funnet nøkkelen til mine problemer...tror jeg:cool: I mitt selvbedrag har jeg trodd at sukkerfri sjokolade og pepsi max ikke kunne ha noe med at jeg ikke gikk ned men opp til tross for at jeg var i ketose, MEN nå etter en uke uten sjokkis og brus så viser vekta 2,5 kg NED!!! Jeg er skikkelig happy. :):):)
OI; da kan mitt problem ligge i samme område! Jeg har vært rimelig fortvilet. Utslag på stixen hver dag men ingen vektnedgang.

Men buhuuu... jeg som er så glad i pepsi max!!!

Vatti
11-05-09, 12:06
Har dere forresten noen oversikt over hvor mange kalorier dere får i dere i løpet av en dag? Eller spiller det ikke så stor rolle?

aslaug
11-05-09, 12:45
Har dere forresten noen oversikt over hvor mange kalorier dere får i dere i løpet av en dag? Eller spiller det ikke så stor rolle?
Jeg har inntrykk av at det Ikke skal telles kalorier på lavkarbo, man skal spise når man er sulten og stoppe å spise når man er mett. Dette er jo det beste hvis man klarer det, å kun telle karber og blåse i kaloriene.

Jeg har hatt spiseforstyrrelse i mange år og strever med dette, er ikke sikker på når jeg er sulten og når jeg er mett. Hva gjør man da?:confused:

Bixen
11-05-09, 12:52
Man skal liksom ikke telle kalorier, men dersom man opplever vektstagnasjon er jo et råd å kutte litt i kaloriinntaket og se om det hjelper.

Her er veiedag i dag, og jeg har gått ned fra 96,5 til 93,9 på en uke. :D Fornøyd med det! Håper ikke jeg blir nødt til å kutte cola lighten min ihvertfall - da er jeg helt fortapt! :rolleyes:

erleperle
11-05-09, 16:16
Jeg er ikke en som har noe stort forbruk av hverken cola, tab pepsi eller sukkerfritt godteri, men litt blir det jo. Kanskje bedr eå bare slutte med det i stedet for å se om det stagnerer. Jeg kan kutte ut en uke og se om det øker nedgangen heller. (sier jeg mens et glass cola light står forann meg og en pose ifa sukkerfri ligger ved siden av...) Kan jo være gøy å se om det gjør noen endring. Jeg har jo ikke noe høyt inntak. Men det er jo godt innimellom å drikke noe annet enn vann. Har jo pleid å være ganske variert det som drikkes, men blir litt ensformig med bare vann.

Mandag er registrer-din-vekt-dag og min vekt sier at ejg har hatt en nedgang på 1,3 kg siden forrige mandag.

kazza78
11-05-09, 18:44
Veiedag...

Jeg har gått ned 2,7 kg siden forrige mandag, og er veldig fornøyd med det :D

Klarte faktisk å jogge 2,5 km idag på tredemølla... Og det er jeg veldig stolt over:)

Idag har jeg spist:

Frokost: Lavkarbo lapper, egg og bacon
Lunsj: Kyllingsalat
Middag: Laksefilet med bearnaisesaus og grønnsaker.

Det blir vel noe småspising i løpet av kvelden også, tenker jeg.

Grattis til alle sammen som har holdt ut hele uka :)

Bixen
11-05-09, 18:56
I dag har jeg spist:

Frokost: Rester fra gårsdagens tacograteng (kjempgodt! kjøttdeig med kinakål og ost som stekes i ovnen)
Middag: Egenkomponert lasagne
Kveld: Det får vi se på, men lurte på å lage vafler

Kjøpte Landlord hermetiske tomater i dag, og de inneholder bare 1,5 g kbh per 100 gram! Tror det er mindre enn de fleste andre merker? Var ihvertfall godt å kunne lage noe med dette i!

Ellers har vi handlet i dag, og budsjettet er faktisk doblet fra tidligere... :eek:
Holder på å bake et grovt ketolysebrød nå, og håper det blir godt.

erleperle
11-05-09, 19:16
Grattis med å ha klart 2,5 km og 2,7 kg. Det er kjempe flott!

Tre måltider høres litt lite ut, håper du har mer enn det på en dag, sånn at ikke forbrenningen stopper opp.

Jeg vil også gå ned like mye som deg kazza!!! en ny uke er her, så da får jeg prøve.

Jeg

BiMa
11-05-09, 21:42
1,3kg på meg også...rimelig fornøyd etter en daff helg, med for lite aktivitet og bursdagsbesøk. Det ble som forventet for fristende med marsipankake og hjemmelaget iskake :(.

Sostråle
11-05-09, 23:13
Heisann:)

Jeg starte også på ketolyse forrige mandag. Jeg har ikke telt karber, men har vært veldig forsiktig med inntaket, stort sett grønnsaker til middag. Ofte blomkål kokt i fløte som igjen er most og så tilsatt smør, mektige greier. Ellers er jo dette en kost en blir fort mett på og metthetsfølelsen varer lenge.
Har ikke hatt de store problemene med svimmelhet, hodeverk oa. Det jeg har savnet er litt frukt, jeg har spist litt bringebær med kremfløte om kvelden og da ofte etter trening, har ikke søstoff på og har heller ikke den store søthungeren. Men jeg har faktisk unnet meg en liten bit mørk sjokolade med ingefær og sitron (nyyydelig) av og til.
Jeg gikk tidlig inn i ketose, er litt usikker i kveld siden jeg drakk kaffe med melk og suketter i, og vi skal vel strengt tatt ikke ha hverken kaffe eller søtningsstoff.
Hvor lenge skal dere være i ketose?
Jeg har som mål å gå ned mellom 20 og 25 kg, men får ha delmål og det er å komme ned til 85 kg. Jeg veide i utgangspunktet 93,2 kg (mandag 4 mai) og i dag viste vekten ned til 90,3 kg altså et tap på 2,9 kg:D noe jeg er veeeldig fornøyd med.:heia:

Sostråle
11-05-09, 23:35
Heiann:)

Må bare se om eg har fått inn ticker på min signatur;)

kazza78
12-05-09, 20:56
Idag har jeg trent styrke og jogget litt på tredemølla.

Mine måltider:

Frokost: Omelett med skinke, sopp og ost
Lunsj: Kyllingsalat med tzatziki
Middag: Kyllingsalat og 5 kyllingvinger med en dæsj rømme
Kvelds: Omelett

Mellommåltider: 2 kopper kaffe med suketter og kremfløte

Bixen
12-05-09, 21:15
Jeg har gått min daglige 4 km lange tur i dag. Herlig vær! :cool:

Menyen har vært:
Frokost: Ketolysebrød med skinke (smakte faktisk godt, som grovbrød!)
Middag: Kylling i creme fraiche og salsasaus med salat
Kvelds: Fløtevafler

kazza78
12-05-09, 21:28
Bixen, hvilken brødoppskrift brukte du?
Er så mange ulike oppskrifter at jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne...

Pøsh
12-05-09, 22:12
Så motiverende denne tråden var.
Jeg må bare summe meg litt, jeg er igang, men trenger bedre oversikt over hvilke alternativer og måltider jeg kan spise.
Vil gjerne henge meg på her etterhvert :)
Etter å ha lest og tenkt og styrt på, så lander jeg på ketolysekuren :)

whynn
13-05-09, 02:59
veiedag ja. var i går det ;) min viste 91,9...! stooorfornøyd med det i og med den viste 96,4 da jeg startet..! :D gjør tydligvis noe riktig hehe :D dette er så morro.!

men.. jeg har såå lyst på vafler..! ahh..

Bixen
13-05-09, 07:44
KETOLYSEBRØD
4 egg
2 dl Crème Fraiche (el. Seterrømme)
Ca. 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner

Visp eggene og tilsett Crème Fraichen.
Ha oppi det tørre.
HUSK BAKEPAPIR i formen, det holder ikke å bare smøre den.
Det er ingen elting involvert for deigen er ganske flytende.
Stekes på 180 grader i 50 min.
Det er ca. 1 gram karbohydrat i hver skive om du skjærer brødet tynt. (Det er 24 karbohydrater i hele brødet, og jeg har faktisk skjært 24 skiver hver gang jeg har bakt:-))
Oppbevares i kjøleskapet så holder det seg godt.

Er hentet fra denne (http://ketolysehverdag.blogspot.com/search/label/Oppskrifter) bloggen, der det forøvrig er andre oppskrifter som også skal testes! Jeg brukte seterrømme istedet for CF, for jeg er litt lei av den smaken i all mat. Det ble veldig godt, og brødet fikk skikkelig skorpe.

Jeg har også bakt dette (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14083) som rundstykker i muffinsformer, og droppet da det søte+kardemomme. De var gode med en gang, men så ble de litt for kvalmende for min del, og fikk en litt svampaktig konsistens. :nei:

Pøsh
13-05-09, 10:30
men.. jeg har såå lyst på vafler..! ahh..

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12950
;)

whynn
13-05-09, 19:39
Pøsh: ;* nyydlig hehe .... satt nemmelig og lukta på en vaffel hos tanta mi i går ;) det er selvkontroll..! hehe

kazza78
13-05-09, 21:12
Så mye alle sammen har gått ned. Står jo 5 kg på flere av dere jo... Wow... Grattis!

Og takk for brødoppskrift, Bixen. Den skal jeg prøve.
Den bloggen så jo veldig grei ut, den skal jeg sjekke flere ganger når jeg begynner å bli matlei. Synes egentlig at det går veldig greit så langt.

Idag har jeg trent litt "trappmaskin", vært på MRL og har gått ca 1,5 timer (i ganske bedagelig tempo med vogn, så jeg får ikke brukt armene).

Dagens meny:
Frokost: Omelett med sopp, skinke og ost (blir ikke lei den...)
Lunsj: Salat med skinke, agurk, tomat og fetaost (glemte egg)
Middag: Kyllingfilet med salat (pluss litt blomkål som jeg hadde igjen) og en dæsj Bretagne kyllingsaus.
Kvelds: Avokado med reker og en dæsj majones.

Ellers har jeg ikke spist så veldig mye mer.
Har vel vært innom kjøleskapet og hivd innpå med noen skiver Norvegia og litt pølsepålegg (er litt svak der):o
Var på kafé og drakk en halv flaske Cola light også.

Mrs. Dolly
13-05-09, 22:50
Hei, jeg er ny her:) Det er jo supert med en fellestråd, hvor vi kan peppe hverandre litt. Og det må jeg si, det er jo en knall start for de fleste - veldig motiverende lesning:) Jeg startet 7 mai, så jeg har veiedag i morgen...det vil si, jeg 'smugveide' meg for et par dager siden, og da var det minus 1-2 kg (må skaffe digitalvekt;)) Er spent på morgendagen, skal også få menstruasjon nå, så jeg føler meg litt ekstra tung i kveld, ja, som en vannballong.:D

Bixen
14-05-09, 14:11
:mad: Jeg MÅTTE bake den Black Sunday-kaken det er oppskrift på her inne. Dumme meg brukte Splenda, som inneholder mye karber per dl. (12), så hele kaken kom på 34 karber. Og den var så god at jeg klarte å stappe i meg tre kakestykker. Måtte bare kaste resten i frysa for å ikke spise mer av den. Nå aner jeg jo ikke hvor mange karber jeg fikk i meg. Bakte i hjerteform, så det ble ikke like store stykker, og derfor vanskelig å regne ut karber per stykke.
Åh, nå ble jeg sur altså! Skulle ikke forundre meg om jeg går ut av ketose nå. Og jeg som var så godt i gang...:(

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Mrs. Dolly
14-05-09, 17:11
Kan godt forstå det er frustrerende..:( Om du skulle ha kommet ut av ketosen, er du sikkert back on track i morgen eller overimorgen igjen. Ikke gi opp ihvertfall - i morgen er en ny dag med nye muligheter! :)

whynn
14-05-09, 18:49
jeg vurderer og ta en sånn detox 24 timer's kur... få renset ut av kroppen. er det da sånn at kroppen lettere kvitter seg med fettet etterpå !? noen som har non erfaringer der?

også lurer jeg på. jeg går ned i vekt men ikke i mål noe sted. hvor tar jeg av? hvor kommer de kg jeg har mistet fra ...!?

Bixen
14-05-09, 19:04
jeg vurderer og ta en sånn detox 24 timer's kur... få renset ut av kroppen. er det da sånn at kroppen lettere kvitter seg med fettet etterpå !? noen som har non erfaringer der?

også lurer jeg på. jeg går ned i vekt men ikke i mål noe sted. hvor tar jeg av? hvor kommer de kg jeg har mistet fra ...!?

Tror man mister en del vann i begynnelsen, og det trenger ikke gi noe utslag på midjemål el.l.

Er det noen som vet når man evt. kan se om man er ute av ketosen etter å ha spist for mye karber?

whynn
15-05-09, 01:15
Bixen: bruker du ikke ketostix da? det er lissom sikkert 70 motivasjon for meg.. og se jeg fremdelesfår utslag og er i ketosen..! ;)

Bixen
15-05-09, 07:55
whynn: Jo, jeg bruker det, og var fortsatt i ketose i går kveld, så da regner jeg ikke med at kaken gjorde noen forskjell. :D
Litt deprimerende var det å gå på vekten i dag. Har bare gått ned 300 gram på 4 dager... Håper det tar seg opp!

Mrs. Dolly
15-05-09, 12:30
Har noen av dere målt dere? Hvordan har det gått så langt? Om jeg har målt riktig, så har jeg minsket 1 cm rundt den 'nederste' magen;), altså der hvor magen er størst, 4 cm (!) rundt hoftene og 3 cm rundt bredeste delen over lårene! :eek: det er jo fantastisk!

kazza78
15-05-09, 21:28
Jeg har glemt å måle meg, så jeg har ikke peiling på om jeg har gått inn noe. Må måle nå på mandag. Jeg har ikke gått ned noe særlig siden forrige mandag, så jeg lurer på om jeg må endre noe, men det er jo fortsatt et par dager igjen.

Jeg var ute og spiste middag og drakk rødvin igår. Spiste kyllingsalat og drakk 4 glass vin. Jeg måtte så forferdelig på do da jeg kom hjem, at jeg glemte å sjekke om jeg fortsatt var i ketose. Har forstått det som om rødvin har lite karber, så jeg håper det gikk bra.
Hoppet over frokosten idag, men tror jeg har fått i meg nok likevel.
Bakte Ketolysebrød, og synes det smakte veldig bra! Da blir det noe annet enn bare egg til frokost fremover :)

Jeg har spist:
Brunsj: Omelett
Mellommåltid: To skiver med nybakt Ketolysebrød med Norvegia og Jalapeño ost. Nam!2 kopper kaffe med suketter og fløte.
Middag: Flatbiff med blomkål, sopp, løk og bernaise saus. 1 glass rødvin

Regner med at det blir litt Cola light og Bakon Krisp etterpå.

Bixen
15-05-09, 22:11
:hjelp:Jeg har forspist meg på baconcrisp i kveld.

Pøsh
15-05-09, 23:30
Hvilke butikker har Kims Baconcrisp?
Hadde et håp om Rema i kveld, men ble skuffet.

Sthlm
16-05-09, 10:14
Hei! Jeg og min kjäreste startet torsdag 7. mai så håper jeg og kvalifiserer for å väre med i denne gruppen:) Så flinke alle er, ser jo ut som vi skal klare dette! Går faktisk fint med maten, har ikke mye sötsug eller uheldige bivirkninger som svette og vondt i hodet. Men savner VELDIG gjärbakst, kaker og bröd!!! I går så menyen slik ut:

Frokost: Avokado med reker og ett egg
Lunsj: Cäsarsallat med krepsehaler og dressing
Middag: Chili gryte uten bönner med römme og guakemole til

Og så ble det bacon crisp på kvelden og noen pecan nötter som mellom måltid. Fortsatt litt skeptisk til at et slikt kosthold kan fungere, men det vil vise seg snart :) Opererte foten min for to uker siden, så håper ikke det at jeg ikke kan trene noe gjör at denne kuren ikke fungerer. Til vanlig er mitt motto "en dag uten trening er en dag uten mening" så er veldig vanskelig å skulle sitte med foten höyt i flere uker....

kazza78
16-05-09, 17:47
Hvilke butikker har Kims Baconcrisp?
Hadde et håp om Rema i kveld, men ble skuffet.

Der jeg bor, er det bare Meny som har Kims baconcrisp. De har ikke på Rema eller Rimi. Har ikke sjekket på andre.

kazza78
16-05-09, 18:00
Æsj, jeg går ikke mer ned i vekt. Stått stille helt siden mandag. Det har til og med vært en ekstra halvkilo et par dager. Må nok begynne å måle meg for å se resultater. Eller så må jeg kanskje kutte ut kaffe med suketter og fløte... Hmmm....
Er jo vanligvis ikke over 10 gram karber om dagen, så det burde ikke være problemet.

I morgen skal jeg feire 17. mai med to andre som er på samme diett, så det blir greit. Hun ene skal ha med dessert som vi kan spise, og det gleder jeg meg til ;)

Idag har jeg spist:
Frokost: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost og kokt skinke
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost, kokt skinke og agurk
Mellommåltid: røkt ørret med litt majones
Middag: Stekt torskefilet (altfor salt! må nok koke neste gang) med blomkål, smeltet smør og bacon.
Kvelds: Har laget sukkerfri gele som jeg tenkte å spise, pluss baconcrisp og Cola light. Mulig jeg tar litt grønnsaker og dip også.

GOD 17. MAI TIL ALLE :D

Bixen
16-05-09, 19:22
Jeg går heller ikke fort ned Kazza... :mad: Har bare gått ned et halvt kg siden mandag. Egentlig er det jo ikke ille, men jeg hadde forventet at kiloene skulle rase av nå i starten. :) Kanskje jeg må kutte cola lighten. :help:

Pøsh
17-05-09, 23:49
Der jeg bor, er det bare Meny som har Kims baconcrisp. De har ikke på Rema eller Rimi. Har ikke sjekket på andre.

Takk, skal ta en tur i morgen :)

Bixen
18-05-09, 08:17
Jeg har gått opp 100 gram siden forrige mandag, og er nå på 94 kg. :confused:
Jeg har snikveid i løpet av uka, og har vært nede i 93,3 kg, så i realiteten har jeg jo gått opp en halv kilo denne uka. Skjønner ingenting, men er ganske skuffet. Jeg har jo fulgt dietten til punkt og prikke, og unnet meg ikke så mye som en pølsebit i går en gang. :(

Sostråle
18-05-09, 09:02
Hei :)

Ny veiedag i dag, og vekten viste faktisk en oppgang på 1/2 kg:mad:
Har vært lenger ned i løpet av uken;) Jeg må innrømme at det blei litt søtningsstoff i kaffen og i desserter/kaker i går, skal kutte ut det!
Merker jo ellers på klærne at livvidden er gått inn.

Gjennom førte også et sykkelritt på 9 mil lørdagen, kanskje det også har spilt inn på vekta?

Friskt mot for videre fortsettelse :D

Marri
18-05-09, 12:00
Veiedag for meg også, minus 0,7 kg - totalt så langt 3,2 kg. Fremdeles veldig fornøyd og føler at dette går riktig vei.

17. mai gikk veldig fint. Rekelunsj med Ziggylapper som brøderstatning. Brukte godt med ekte majones. Hadde bakt Gerds ostekake som falt i smak hos gjestene og som jeg kunne forsyne meg av i godt monn.:)

Stå på alle sammen. Dette skal vi klare:D

kazza78
18-05-09, 16:04
Veiedag... Har ikke gått ned noe denne uka... Jeg veide meg før jeg dro på trening i morges, og da var jeg +300g siden forrige uke, men etter trening var jeg 200 g mindre enn forrige uke. Men det er jo ikke noe å skryte av. Målte meg idag da, slik at jeg kanskje får noen positive tall der. Jeg har jo trent veldig bra.

Har også fulgt dietten til punkt og prikke. Spiste panna cotta og suksessterte igår, men de var begge med søtningsmiddel, så det var innenfor karbo grensene. Hvis det går sånn fremover, vurderer jeg å gå over til Grete Roede istedet, men jeg skal hvertfall prøve ut måneden, så får vi se. Tvi tvi!

GRATTIS TIL DERE SOM HAR GÅTT NED! STÅ PÅ!

kazza78
18-05-09, 16:08

Merker jo ellers på klærne at livvidden er gått inn.

Gjennom førte også et sykkelritt på 9 mil lørdagen, kanskje det også har spilt inn på vekta?

Friskt mot for videre fortsettelse :D

Sostråle, så flink du er som har gjennomført et så langt sykkelritt! Det er jo kjempebra! Det er nok mulig at det har spilt inn på vekta, ja. Vet hvertfall at etter fjellturer og slikt på flere timer ofte gjør at vekten viser mer. Men da forsvinner det sikkert mer denne uka:)

whynn
18-05-09, 17:56
jeg har sjeia ordentlgi ut i helga.. masse dritt mat og en god del øl.. hardkjør igjen fra i dag så får vi se.. tørr ikke gå på vekta på non dager trur jeg ;( men har jo på en måte bedt om det..

synes det virker som det distagnerer seg for en del her nå.. og i og med alle vi som er her begynnte 4.mai , og det er flere som opplever at vekt har stoppet litt opp så er det val kansje vanlig... ?!

fowler
19-05-09, 15:47
Hei. Jeg startet også den 4 mai og har foreløpig gått bra ned i vekt. Begynnte på ca 88, etter første uka var jeg nede i 84 og når jeg veide meg i dag var jeg 82. Da er det kun 4-5 kilo igjen før jeg er fornøyd.
Jeg kjører på med riktige grønnsaker og er nok på en snitt dag heller noe over 20 gram karbohydrater en under (tipper 25-30). Spiser masse saus, rømme, bernaise, remulade. Til lunsj i dag hadde jeg kebabtallerken (uten pommes frites selvfølgelig) med ekstra salat. Drikker svart kaffe og pepsi max. Ellers ingen utskeielser (ingen lavkarbo brød, attkinsenbarer eller lignende). Jeg tror at mange er for forsiktige med både fett og riktige grønnsaker. Er ikke sulten og kroppen fungerer ganske normalt. Har selvfølgelig dårlig ånde, og får fortere stive muskler og kramper. Har forresten ikke trent noen ting (!), kun de vanlige turene med hunden. Lykke til alle sammen!

kazza78
19-05-09, 19:55
Ja, vi får håpe det begynner å skje ting igjen. Gøy å høre at det funker for noen da. Jeg tror kanskje at jeg har spist for lite fett... Prøver å skjerpe meg. Igår hadde jeg nemlig søtsug og lyst på noe hele dagen.

Idag har jeg trent 1 time bodywork og 1 time spinning (puh...)

Dagens meny:
Frokost: Omelett og 1 skive ketolysebrød
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med majones, kokt skinke og agurk
Middag: Kylling og nakkekotelett med salat og seterrømme med krydder
Mellommåltd: baconcrisp, kaffe med suketter og fløte, en kopp te med suketter.
Kvelds: Ikke bestemt meg enda. Kanskje selleri og agurk med dip

whynn
20-05-09, 01:41
kjenner det faktisk er deilig og være igang ordentlig igjen etter helga... :) allerede tilbake i ketose. :D

dagens meny :

Frokost: 2 skiver soyaprotein brød med smør og skinke.
Lunch: 1 egg med rømme og fårepølse.
Mellommåltid: 1 skive av soya protein brødet igjen
Middag: grillet skinkebiff med salat og raspet blomkål stekt i smør med en dæsj CF med sopp.
Kvelds: litt kims bacon svor.! :)

kazza78
20-05-09, 21:21
Huff, idag har jeg ikke trent/trimmet, men tror jeg tok i mer enn nok igår:( Men det hjelper vel ikke. Skal gå lang tur i morra.

Dagens meny:
Frokost: 1 skive ketolysebrød, 2 egg, reker og majones
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med smør og omelett med majones
Middag: 2 stekte laksefileter med gratinert blomkål og brokkoli og bernaisesaus.
Kvelds: 2 skiver ketolysebrød med smør og hvitost.
Mellom: Kaffe med suketter og fløte.

erleperle
21-05-09, 10:19
Jeg har ikke gått ned mye siste uke. Men kan heller ikke forvente det at vekten skl gå ned. I starten må man prøve og feile litt og se hva som virker positivt og negativt. En finner kanskje ut at brus ikke funker og lignende.

Glemte å veie på mandag...etter 17 var jeg ikke noe gira så da gikk det helt i glemmeboka. Har nå gått ned 4kg, og første delnål er 5. Så det er jo bra. Går litt tregere for hvert gram...men men. Om det ikke raser ned like fort som andre her inne, så går det hvertfall i riktig retning.

Om jeg ikke når endelig målvekt innen den datoen jeg ønsker, så går jeg hvertfall ned og føler meg bedre.

Mrs. Dolly
21-05-09, 13:06
Her står det også mer eller mindre stille, ned 2 kg på 2 uker...nå var jeg ikke i noe særlig aktivitet i går, så kanskje det har litt å si, men skal ut på sykkeltur nå og blant annet kjøpe digitalvekt..:) Har dog minsket enda mer rundt mage og hofter siden forrige uke, så selv om vekten ikke akkurat raser ned, så skjer det ihvertfall noe!

Mrs. Dolly
21-05-09, 19:06
juhu, ble så glad nå:) kjøpte digitalvekt og vekta viser 1 kg mindre enn den andre, så det ble 3 kg på 2 uker, noe som er helt ok synes jeg. også kjøpte jeg meg en bukse uten å prøve den, i en størrelse mindre enn jeg har brukt nå i 2 år, og den passet!! er så glad, dette funker!:)

kazza78
21-05-09, 20:53
Grattis, Mrs. Dolly - det er jo kjempebra. Ingenting som er bedre enn at klærne blir større (eller kroppen mindre):D

Jeg blir helt forvirret av alt dette jeg. Noen sier at man skal spise masse fett, mens andre sier at man ikke skal spise for mye, men holde seg innenfor en grense når det gjelder proteiner og fett (og self. karber). Har akkurat lest tråden som heter "dette funker jo ikke?" eller noe sånt, og nå er jeg veldig usikker på hva jeg egentlig skal gjøre. Hmm...

Jeg har jo stått stille i to uker nå, og tenkte da kanskje at jeg har spist for lite fett, så jeg har økt fettet ganske mye de siste dagene. Og jeg prøver også å spise mer grønnsaker, selv om det øker karbene litt. Har jo ligget rundt 10 g karber pr. dag.

Dagens trim:
Har gått 2 timer idag.

Dagens meny:
Frokost: Omelett med majones
Lunsj: 3 skiver med ketolysebrød, masse smør og majones, kokt skinke, haugpølse (eller noe sånt) og skinkeost.
Mellommåltid: Ketolyselapper med kokt skinke og majones
Middag: Kyllingvinger med brokkoli, blomkål og dip (seterrømme med krydder).

Mrs. Dolly
21-05-09, 21:28
Takk for det kazza78:) jeg synes også det kan være litt forvirrende med hvor mye/lite av alt, jeg prøver å få i meg noe av alt, og da karbohydrater hovedsakelig fra grønnsaker eller fløte. dog har jeg vært litt 'slurvete' med egginntaket, er inne i en periode hvor jeg er litt lei egg... Første uken spiste jeg også mye ketolysebrød, nå blir det stort sett bare pålegg (div. oster, skinker) og stangselleri/agurk og hvitløksdipp, eventuelt noen oliven, i tillegg til middag, eventuelt omeletter av forskjellige slag, og avokado med rekesalat har jeg også spist en del av. Jeg merker at jeg ikke helt gidder bruke så mye tid på matlagingen, bortsett fra middagen, som jeg kan bruke litt tid på. Uansett, så går det nedover, selv om jeg vel egentlig hadde regnet med det skulle gå raskere. Dog viser jo cm noe annet, så da er det jo bare greit! :)

kazza78
24-05-09, 21:13
Her var det jammen lite trafikk for tiden.
Er det noen som har hoppet av, eller?
Blir spennende med veiing i morgen. Tror ikke jeg har gått ned noe mer i vekt, men føler at buksene ikke sitter like stramt, og det er jo like bra som å gå ned i vekt:o

Bixen
24-05-09, 21:25
Jeg er her! Har vært en travel helg. Snikveide i dag, og hadde da gått ned 1 kg, men er typisk at jeg har gått opp en kg til i morgen da... :rolleyes:

Ellers er det deilig med denne økte energien jeg får av denne kuren, og at jeg har fått mye bedre kondis etter all turgåingen de siste ukene!:cool:

Bixen
25-05-09, 07:47
Veiedag i dag, og kan vel ikke akkurat si at jeg raser ned i vekt. Har gått ned 1 kg denne uken.

kazza78
25-05-09, 08:51
Veiedag...
Har gått ned 700 gram siden forrige uke. Totalt 3,5 kg på tre uker.
Jeg har gått inn 6 cm den siste uken, og det er jo bra:D

Jeg irriterer meg litt over den ticker-greia jeg har som signatur. Den viser jo bare hele kilo, og ikke gram. Ser at det er noen som har gram også (f.eks 2,4 kg.), men jeg får det ikke til. Noen som vet? Det er jo motivasjon å se fremgangen:o

Sostråle
25-05-09, 11:14
Hei:)

Jeg har gått ned noen få 100 gram, tror det er 300 g:( Hadde håpet på litt mer, men jeg trener en del så kanskje jeg bygger muskler istedet :rolleyes:

Jeg skriver ikke ned det jeg spiser, men kanskje jeg skal gjøre det for å evt kunne korrigere, Jeg drikker ikke mye kaffe, kanskje en eggmelk eller latte for dagen! Da blir det heller melkeprodukter i form av rømme og fløte;)

Prøver iherdig å spise mye fett, men det ligger litt latent i bakhodet at vi ikke skal, og det å spise ofte er også noe som henger igjen, jeg klarer ofte ikke mer enn 2 mlt for dagen fordi jeg er godt mett lenge:eek:

Liv:)
25-05-09, 11:29
Veiedag...
Har gått ned 700 gram siden forrige uke. Totalt 3,5 kg på tre uker.
Jeg har gått inn 6 cm den siste uken, og det er jo bra:D

Jeg irriterer meg litt over den ticker-greia jeg har som signatur. Den viser jo bare hele kilo, og ikke gram. Ser at det er noen som har gram også (f.eks 2,4 kg.), men jeg får det ikke til. Noen som vet? Det er jo motivasjon å se fremgangen:o
Vet ikke om dette er helt feil, men skriver du inn tallene med punktum i stedet for komma? Eks. 2.4

Der du lager tickeren din altså.

Ivory
25-05-09, 11:34
For å få med desimaler på ticker må man bruke punktum i stedet for komma ;)

kazza78
25-05-09, 13:30
Å... Der ja!
Jeg brukte komma. Tusen takk for svar :)

erleperle
26-05-09, 05:51
jeg har ikke hoppet av jeg. Jeg følger planen og går ned. Det går seint, men det gjør ikke noe. Jeg vet at jeg vil stå i ro noen dager og andre dager gå ned i vekt.

i går var jeg 1,7 kg fra første delmål. Ja dette tar lang tid. Men det viktigste er jo at det går rett vei. Og har ejg ikke tid til å trene kan jeg ikke forvente at det skal rase ned heller.

Men å holde styr på hvilken dag det er, det er vanskeligere....så fjern og distre for tiden, skylder på at jobben krever mye

whynn
27-05-09, 15:57
nå går det seint her også gitt.. huuh.. spiser masse grønsaker så burde ikke ligge der heller.. men men gir ikke opp iallefall.

Mrs. Dolly
28-05-09, 10:19
Så har jeg også veid meg, og selv om det går noe saktere, så går det i hvertfall riktig vei:rolleyes: når jeg var ute og gikk her for 1 times tid siden, syntes jeg faktisk til og med at det føltes litt 'lettere' å gå, altså forstått på den måten at jeg nærmest kunne merke at jeg gikk med 4kg mindre på kroppen...? noen andre som har merket noe tilsvarende?

erleperle
28-05-09, 17:25
Jeg merker også at det er lettere. Er bare 4 kg så langt, og antall cm er ikke så mange, men ejg merker at det disser mindre og at innsidene av lårene ikke har det like trangt.

Godt tegn det!!!

Og at det går seint gjør jo ikke noe, så lenge det går nedover. Kanskje til og med lettere å holde vekten av når det går saktere ned.

Bixen
29-05-09, 08:27
Jeg merker også at det er lettere å gå, og kan se at magen min er blitt mindre! :D Begynner å kjenne det på buksene nå ihvertfall.
Veide meg i går, og hadde da gått ned en kg siden mandag, så jeg håper det fortsetter slik frem til den "ordentlige" veiedagen på mandag! I så fall har jeg gått ned 6 kg på en mnd. og det skal jeg være fornøyd med. Skulle ønske det fortsatte slik neste mnd. også!:)

mayliss
29-05-09, 10:21
Jeg hiver meg på 4. mai gruppa. Begynte å forberede meg til lavkarbodiett uka før (spiste mye mindre sukker og andre karbo'er samtidig som jeg begynte å lese om denne formen for kur/kosthold), så jeg regner vektminskning fra 27. april. Da veide jeg 80 kg, og jeg har som mål å gå ned 15 kg.

Kjekt å ha med mannen min også. Det var faktisk han som foreslo akkurat denne formen for kur. Han og de andre mennene på jobben hans har rene "symøtene" i lunsjen der de utveksler tips og råd og erfaringer. :D

Denne tråden er gla'lesning! Dere er kjempeflinke. :blomster:

Bixen
30-05-09, 11:34
Hmm, av en eller annen grunn var jeg ikke i ketose i går kveld, så skal snart sjekke igjen hvordan det står til nå. Kanskje jeg spiste for mye grønnsaker til middagen. Mine foreldre er her denne helgen, så da kan jeg ikke sitte med vekt før jeg forsyner meg av maten. Trodde ikke jeg tok så mye, men...
I dag skal vi grille, så jeg har kjøpt biffpølser fra Bønes Gårdsmat som er uten karber. Er spent på hvordan de smaker!:D

Sostråle
01-06-09, 00:35

Jeg tok veiedagen min på fredag 29. da var det ned 1 kg siden mandagen noe jeg er kjempefornøyd med (ned 4 kg):D Er da kommet til mitt første delmål, som var å komme under 90 kg.;) Neste delmål er 85 kg.

Grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg skulle reise bort denne helgen og viste ikke helt hvordan det skulle gå matmessig. :rolleyes: Tror det har gått bra, litt vin ble det lørdagskvelden men ellers har jeg styrt unna de fleste karbohydratene.

Denne uken blir nok også litt spesiell, da jeg skal lade opp til sykkelrittet Bergen-Voss som er 17 mil, litt vanskelig å vite hva jeg bør spise i tiden før og ikke minst under rittet? I tillegg så skal mensen komme:mad: Sist jeg gjennomførte et sykkelritt så gikk jeg opp i vekt:( Men vi får nå se hvordan det går

kazza78
01-06-09, 08:49
Veiedag :)
Jeg har gått ned 1,1 kg siden forrige mandag, og har gått inn 6 cm fordelt på hele kroppen. Er veldig fornøyd med det, virker som det endelig har "løsnet". Jeg veide faktisk 400 g mindre før helgen, men jeg har fått mensen, og så har det vært 1-års feiring her i huset i helga. Sikkert en sammenheng der.

I uka som har vært har matlysten vært minimal. Jeg har nesten ikke orket å spise. Spiste omelett til frokost, og restene (ikke mye) til lunsj, og så har jeg bare spist en liten middag. Jeg har økt mengden av grønnsaker, og sluttet og veie maten, og det funker for meg! Og jeg har trent både lett og tung trening, og det har også gått greit.

Men på lørdag spiste jeg sukkerfri gele og sjokolademousse (ketolyse oppskrift), og etter det kom sukkersuget for fullt (har ikke hatt sukkersug på flere uker). Og jeg har gått og vært sulten mellom måltidene (noe jeg ikke har vært på en god stund).
Jeg har ikke spist "søtsaker" siden den første uka, så det virker som jeg kanskje bør styre unna det, for det satte igang både søtsug og sultfølelse igjen:(
Jeg har drukket litt lettbrus (i helgene) og kaffe med suketter og fløte, og det har gått greit. Får holde meg til det og bacon crisp:o

Hvordan går det med dere andre?

Luna*
01-06-09, 08:53
Så flinke dere er! :heia:

kazza78
01-06-09, 08:55
Jeg glemte å si at jeg også merker det godt på klærne at jeg har blitt mindre. Spesielt buksene. De sitter ikke like godt over magen:D

Jeg begynner å jobbe i morgen (har hatt mammaperm i et år), så jeg er veldig spent på det. Kommer sikkert til å bli helt utslitt og savne lillemann. Men det går seg vel til. Satser på at dietten skal gå bra, er ikke mye fristelser på jobb. Wish me luck;)

erleperle
01-06-09, 12:36
mandag er veiedag ja...vekten viser det samme som forrige uke. Har fått mensen, og det påvirket nok noe. Var en halvkg lettee før helgen. Målte midjen min, og den har gått ned 5 cm siden start, det samme har omkrets rundt navnlen. Rundt rumpa har ejg gått ned et par cm og. Så denne uken viser det ikke på vekten, men på målebåndet. Så jeg er fornøyd likevel.

Midjen min er under 80 cm, noen den ikke har vært på lenge. 80 er jo grenseland for kvinner, m etanke på farlig fett i og rundt mage. wohoo...en liten seier til meg

Bixen
01-06-09, 15:19
Veiedag, og vekta viser 91,5 kg. Er veldig fornøyd med å ha gått ned over 1 kg denne uka! :heia:
Håper det fortsetter slik fremover, for i slutten av denne mnd. skal vi sydover. :)
Merker forøvrig godt at klærne sitter løsere nå. Herlig!

I går var vi på kino, og jeg hadde veldig lyst på smågodt og popkorn, men vi hadde med oss litt godt fra Sukkerfritt, så vi klarte oss fint. Heldigvis går det bra selv om vi spiser kunstig søtning.

whynn
02-06-09, 19:38
jeg har heva karboene litt jeg da. ligger vel på rundt 30 om dagen.. under meg litt mere enn jeg gjorde i begynnelsen. men går fremdeles ned ;) bare morro :D

vekta har vært ødelakt i noen dager nå,, men fått nye baterier og i dag viste den 88,7.! har ikke vært under 90 på så lenge jeg kan huske :D:D

Mrs. Dolly
02-06-09, 23:00
Oi, så bra det går - for alle! Virkelig oppløftende lesning:) har veiedag først på torsdag jeg da, har snikveid litt og det har stått bom stille for meg så langt...:( men, jeg er fortsatt ved godt mot, har vært ganske aktiv i det siste gått minimum 1 time om dagen, (2 timer i dag, en halvtimes gåtur hver vei) syklet et par mil og trent lårmusklene i helgen, så jeg håper det kanskje har sneket på seg litt muskler og ikke annet...blir spennende å se på torsdag, da skal jeg også måle..:)

Mrs. Dolly
02-06-09, 23:32
Jeg leste nettopp 42 'Oppskrifter med bilde' inne på Gerds profil, og anbefaler virkelig de av dere som ikke har vært der til å ta en titt inn der, spesielt om man er tom for ideer eller vil ha inspirasjon. Eller for den saks skyld, motivasjon, om man er lei av å spise det samme uke etter uke og synes croissanter, brød og pizzabunner ser mer og mer forlokkende ut... Ikke fortvil, klikk deg inn til Gerd:) Her finner du all slags gode saker. Siden er herved bokmerket og jeg gleder meg til å prøve det meste!

Mrs. Dolly
04-06-09, 13:11
Hurra, har gått ned 1 kg siden sist! :) går ned 1 cm over magen i uken visstnok, men det og midjen er de eneste stedene jeg får til noen konsekvent måling, så hofter og lår har jeg herved gitt opp å måle - jeg får heller merke det på klærne. :rolleyes: er 1 kg fra halvveis nå, og det er jo kun motiverende!!

Luna*
04-06-09, 14:16
Kjempe bra Mrs. Dolly :)

Bixen
05-06-09, 12:30
Så flott Dolly!
Jeg snikveide i går, og var da gått ned 1 kg siden mandagen. Håper det fortsetter, slik at jeg kanskje kommer under 90 kg i løpet av neste uke!
Merker godt på klærne at de er løsere i livet og rundt hoftene. :D

erleperle
05-06-09, 20:38
har kuttet ut cola light, og merker at det har løsnet litt hos meg. Snikveide i dag jeg, er i gang med delmål to, har en kg ned og 4 igjen. Merker at ejg går end cm og, mest i midjen, kjempe bra når klær passe rlitt bedre igjen. Har langt igjen, men er kjempe fornøyd til nå. Føler det går stabilt nedover, og jeg er jo aldri sulten! Jeg får ikke lavt blodsukker, jeg blir ikke dårlig etter to timer uten mat. Før kunne jeg være kvalm og nær besvimelse to timer etter frokost (hvis det var en krevende dag på jobb)

Lavkarbo er bra!!!

Har funnet ut at thaimat er ypperlig for meg. Med masse gode grønnsaker, kylling og kokosmelk. Det er ikke nok fett, men kan få ekstra fett i andre måltider. Jeg setter veldig pris på et så godt måltid med masse sterk smak! Og jeg kan spise ute med andre! (får jo ekstra grønnsaker og når jeg ikke skal har ris)

ingers
05-06-09, 20:51
Æsj, jeg går ikke mer ned i vekt. Stått stille helt siden mandag. Det har til og med vært en ekstra halvkilo et par dager. Må nok begynne å måle meg for å se resultater. Eller så må jeg kanskje kutte ut kaffe med suketter og fløte... Hmmm....
Er jo vanligvis ikke over 10 gram karber om dagen, så det burde ikke være problemet.

I morgen skal jeg feire 17. mai med to andre som er på samme diett, så det blir greit. Hun ene skal ha med dessert som vi kan spise, og det gleder jeg meg til ;)

Idag har jeg spist:
Frokost: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost og kokt skinke
Lunsj: 2 skiver ketolysebrød med skinkeost, kokt skinke og agurk
Mellommåltid: røkt ørret med litt majones
Middag: Stekt torskefilet (altfor salt! må nok koke neste gang) med blomkål, smeltet smør og bacon.
Kvelds: Har laget sukkerfri gele som jeg tenkte å spise, pluss baconcrisp og Cola light. Mulig jeg tar litt grønnsaker og dip også.

GOD 17. MAI TIL ALLE :D
Vet du, det går nedover selv om det går sakte. Se på kurven min da..... Holdt på i 5 uker, og gått ned 0.9 kg.....kunne gitt opp, men nei, det gjør jeg ikke!

Mrs. Dolly
07-06-09, 13:47
Jeg har absolutt tro på moderat mosjon, jeg forsøker konsekvent å gå minimum 1 times tid om dagen og da hvertfall en halv time hurtig gange. Noen dager blir det dog bare en halvtime, men da blir det også hurtig gange. De ukene hvor jeg har vært ekstra aktiv, gått eller syklet mye, merker jeg positive resultater spesielt godt på klærne rundt hofter og lår. Jeg har hatt en klassisk pæreform, hehe, nå begynner underkroppen endelig å samsvare med overkroppen, hvor hoftene begynner å stå mer i stil til skuldre:) nå i det siste har jeg også fått et par bemerkninger fra folk rundt, at de ser forskjell nettopp rundt hofter og lår:) me like! :p

Mayaya
07-06-09, 17:30
Hei. Jeg er ny her på forumet og ser at dere ikke startet for så lenge siden, så lurer på om det er greit om jeg slenger meg på sammens med dere? Fin tråd dere har forresten. Har lest den og fått en del svar på det jeg lurer på som nybegynner.

Må bare spørre hva der er for slags "stiks" dere prater om som kan kjøpes på apoteket for å vite om dere er i ketose? Hva heter den? Tenkte å kjøpe sånn for å se om jeg også er i ketose nå. Er på min 4 dag i dag og fortsatt i introduksjonstiden men kun 20g karber pr dag. Skal ned iallefall 15kg også får jeg se om jeg er fornøyd med det:)

erleperle
07-06-09, 17:42
Hei. Jeg er ny her på forumet og ser at dere ikke startet for så lenge siden, så lurer på om det er greit om jeg slenger meg på sammens med dere? Fin tråd dere har forresten. Har lest den og fått en del svar på det jeg lurer på som nybegynner.

Må bare spørre hva der er for slags "stiks" dere prater om som kan kjøpes på apoteket for å vite om dere er i ketose? Hva heter den? Tenkte å kjøpe sånn for å se om jeg også er i ketose nå. Er på min 4 dag i dag og fortsatt i introduksjonstiden men kun 20g karber pr dag. Skal ned iallefall 15kg også får jeg se om jeg er fornøyd med det:)

stix er ketostix som er en liten strimmel sommåler ketoner i urinen. Enten handler du på apoteket og spør i kassen der. Har aldri sett de stå ute jeg, men de har alltid bak kassen. Mange av stixene tester også glukose.

Jeg fant også ketolyse produktene på meny, der hadde de stixene. hvis ikke er det vel nettsiden www.ketolyse.no hvor du får kjøpt stix, boka og pillene hvis du trenger de.

Bixen
07-06-09, 18:14
Vet ikke om dere har sett det, mn jeg har lagt inn et innlegg her der jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre mtp mat i ferien. Hva skal dere gjøre, om dere skal reise langt vekk i sommer?
Jeg har på en måte sett frem til å kunne slappe litt av på matfronten de to ukene vi er i Tyrkia, men jeg har jo ikke lyst å risikere å ese ut igjen heller selvsagt. :(
Ikke at vi hadde tenkt å gofle i oss hele dagen da, men en is i varmen er godt, samt en god burger eller pizza. Har tenkt å spise kjøtt og grønnsaker til middag da, men. Synes det er vanskelig, og er litt ambivalent. Kjipt hvis to ukers ferie skal ødelegge det jeg har oppnådd så langt, men kjedelig å ikke kunne unne seg litt ekstra de dagene i ferien også... :confused:

Synspunkter mottas med takk!

erleperle
07-06-09, 18:26
du kan fint klare å spise lavkarbo på ferie, bare be om å ikke få poteter, og hvis du hr burger kan det jo holde å spise ene delen av brødet. Masse grønnsaker i stedet for pasta og brød. Tror nok det skal gå helt fint. Du legger på deg, men mest vann. Og så lenge du er motivert kommer du fort inn i det igjen. det blir en slags pause, og du er forberedt på at vekten går noe opp.

Jeg har ikke en to ukers ferie, men blir noen dager i tigerstaden. Da kommer jeg til å spise lavkarbo, men blir vel ikke ketose. Ser hva jeg klarer. Hvis det er mulig så er det mulig, hvis ikke går det helt greit. Jeg gikk ut av ketose på 17 mai, og syns det gikk greit. Vekten gikk litt opp, men angrer ikke. Sånne små pauser gjør at jeg ikke får en stor sprekk. Tanken min er å leve lavkarbo i lang tid, ikke bare et par mnd. For å kunne gjøre det, må jeg tillate å spise litt mer karbo ved enkelte anledninger.

Men det hele bunner egentlig i om en mestrer en planlagt sprekk. Hvis en er sterk nok så ser jeg ikke problemer i det. Hvis en planlagt sprekk kommer itl å ende i fråtsing av fett, sukker og karbohydrater så ser jeg ikke det positive i det.

Bixen
07-06-09, 18:37
du kan fint klare å spise lavkarbo på ferie, bare be om å ikke få poteter, og hvis du hr burger kan det jo holde å spise ene delen av brødet. Masse grønnsaker i stedet for pasta og brød. Tror nok det skal gå helt fint. Du legger på deg, men mest vann. Og så lenge du er motivert kommer du fort inn i det igjen. det blir en slags pause, og du er forberedt på at vekten går noe opp.

Jeg har ikke en to ukers ferie, men blir noen dager i tigerstaden. Da kommer jeg til å spise lavkarbo, men blir vel ikke ketose. Ser hva jeg klarer. Hvis det er mulig så er det mulig, hvis ikke går det helt greit. Jeg gikk ut av ketose på 17 mai, og syns det gikk greit. Vekten gikk litt opp, men angrer ikke. Sånne små pauser gjør at jeg ikke får en stor sprekk. Tanken min er å leve lavkarbo i lang tid, ikke bare et par mnd. For å kunne gjøre det, må jeg tillate å spise litt mer karbo ved enkelte anledninger.

Men det hele bunner egentlig i om en mestrer en planlagt sprekk. Hvis en er sterk nok så ser jeg ikke problemer i det. Hvis en planlagt sprekk kommer itl å ende i fråtsing av fett, sukker og karbohydrater så ser jeg ikke det positive i det.

Ja, jeg har planer om å spise lavkarbo da, og ikke gå over til et "normalt" kosthold med masse brød osv. Men jeg kommer jo til å gå ut av ketose, og i en vanlig fløteis er det jo et hav av karber... :eek:
Men jeg vet at det ikke blir problemer å gå over til ketogen kost etter ferien igjen, for jeg synes det går veldig fint å leve med denne kosten. Er jo noe jeg har tenkt å fortsette med lenger enn noen måneder. Kommer aldri til å gå over til høykarbokost igjen.

Mrs. Dolly
07-06-09, 20:32
Jeg skal ut og reise noen uker i sommer, men har merket at jeg så og si ikke savner mitt tidligere kosthold. Selvfølgelig er det noe jeg av og til kan savne, men jeg trives veldig godt med å spise mindre og bli mer behagelig mett når jeg spiser. Tvert i mot er jeg litt usikker på hvordan kroppen ville ha reagert om jeg plutselig tok meg en softis eller noen chips.. Derfor er jeg selv bestemt på ikke å gjøre noe unntak til tross for at jeg har ferie:rolleyes: jeg skal innrømme jeg er rimelig redd for å gå på en smell nå som det går så godt, så jeg velger heller å kjøre 'safe' som jeg gjør, nettopp fordi jeg trives godt med tingenes tilstand pr nu. Jeg har vært med å spise pizza vi har bestilt, og bare spise fyllet..Det har fungert helt fint for meg:p For mange er det sikkert ikke noe som helst problem å spise litt mer KH over en kort periode, for deretter å gå tilbake til ketose. Om og hvor mye det eventuelt påvirker vekten har jeg forstått er veldig individuelt. Jeg tror egentlig det verste for meg ville ha vært den dårlige samvittigheten jeg garantert ville ha fått i etterkant om jeg skeiet ut, men så er det jo meget mulig jeg bare er ekstremt selvkritisk og muligens en smule nevrotisk...eller bare fanatisk! ;)

kazza78
08-06-09, 08:13
Vi skal ikke på noe spesiell ferie i år, bare litt rundt til slektinger og sånt. Men vi skal derimot i to brylluper, og da har jeg bestemt meg for å ta en liten pause. Har jo ikke tenkt å skeie helt ut, men vil gjerne smake litt dessert og kake. Kommer til å være litt forsiktig.
Har forstått det sånn på flere her inne på forumet, at hvis man skeier ut skikkelig (f.eks spiser masse sjokoladekake), blir man fort veldig dårlig over flere dager, og dermed kanskje mister lysten til å gjøre det igjen.

En annen ting jeg har tenkt litt på, er at jeg kanskje kommer til å unne meg litt frukt når vi har ferie. Det er jo så godt om sommeren, men vi får se. Har egentlig ikke savnet så mye så langt.

Jeg tror nok at hvis man skeier ut litt på ferie, så går det nok bra. Så lenge man ikke tar helt av med karber! Vi må jo kunne unne oss en is og litt frukt i ny og ne :)

The Dude
08-06-09, 11:44
Vet ikke om dere har sett det, mn jeg har lagt inn et innlegg her der jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre mtp mat i ferien.

Jeg finner det delvis lettere med kosthold da jeg reiser siden alt blir servert meg og jeg kan bare velge det jeg vil ha. Eneste utfordringen pleier å være når reisefølger insisterer på pizzarestauranter, de pleier ikke ha allverdens andre ting å velge i, ellers er det stort sett et hav av kjøtt- og fiskeretter å velge mellom. Økonomi kan dessverre være en utfordring for noen. Jeg bryr meg aldri om prisene og er ikke redd å be kelneren om lite karber og får dermed alltid det jeg vil ha.

Bixen
08-06-09, 13:27
Jeg skal ut og reise noen uker i sommer, men har merket at jeg så og si ikke savner mitt tidligere kosthold. Selvfølgelig er det noe jeg av og til kan savne, men jeg trives veldig godt med å spise mindre og bli mer behagelig mett når jeg spiser. Jeg tror egentlig det verste for meg ville ha vært den dårlige samvittigheten jeg garantert ville ha fått i etterkant om jeg skeiet ut, men så er det jo meget mulig jeg bare er ekstremt selvkritisk og muligens en smule nevrotisk...eller bare fanatisk! ;)
Savner ikke noe jeg heller, og det er ikke sånn at jeg har planer om å gå helt berserk og trykke i meg på is og poteter. :p Men en liten smak hadde vært godt synes jeg! Den dårlige samvittigheten vil nok snike i bakgrunnen, men...

Jeg finner det delvis lettere med kosthold da jeg reiser siden alt blir servert meg og jeg kan bare velge det jeg vil ha. Eneste utfordringen pleier å være når reisefølger insisterer på pizzarestauranter, de pleier ikke ha allverdens andre ting å velge i, ellers er det stort sett et hav av kjøtt- og fiskeretter å velge mellom. Økonomi kan dessverre være en utfordring for noen. Jeg bryr meg aldri om prisene og er ikke redd å be kelneren om lite karber og får dermed alltid det jeg vil ha.
Ja, det er slik jeg satser på å gjøre det også. Blir nok noen saftige biffer på meg der nede! :cool: Synd jeg ikke kan fråtse i den deilige frukten da, men...

Veiedag igjen i dag, og jeg har gått ned 1 kg i løpet av forrige uke. Ikke ille det, men hadde håpet på å komme under 90 kg denne uka. Vet at jeg har vært lavere i vekt ila. forrige uke, men er tydeligvis noe vann som har kommet på i helga.
Ellers har jeg kommet meg ut på tur i dag etter et opphold på et par uker. Merker overskuddet kommer tilbake med en gang. Deilig!

erleperle
08-06-09, 19:08
er det ikke mandag osm er veiedag?

jeg er har nådd mitt første delmål 5kg. er i gang med andre delmål nå. nesten et helt kg inn i andre delmål (som også er 5 kg)

kazza78
08-06-09, 19:34
Veiedag, ja...
Har gått ned 400 g siden forrige mandag, og ca 3 cm.
Jeg veide en halv kilo mindre før helga, men det kom visst på igjen. Var det samme forrige uke også. Jeg har ikke skeiet ut heller, bare litt Pepsi Max og baconcrisp.

Men jeg har ikke drukket så mye vann denne uka, og mosjon har det heller ikke blitt så mye av. Er vel en sammenheng. Slitsomt å begynne på jobb igjen. Bedre lykke neste uke:confused:

Bixen
08-06-09, 20:32
Veiedag, ja...
Har gått ned 400 g siden forrige mandag, og ca 3 cm.
Jeg veide en halv kilo mindre før helga, men det kom visst på igjen. Var det samme forrige uke også. Jeg har ikke skeiet ut heller, bare litt Pepsi Max og baconcrisp.

Men jeg har ikke drukket så mye vann denne uka, og mosjon har det heller ikke blitt så mye av. Er vel en sammenheng. Slitsomt å begynne på jobb igjen. Bedre lykke neste uke:confused:

Baconcrisp er jo veldig salt, så det kan sikkert binde en del vann! :)

Sostråle
08-06-09, 21:55
Heisann :)

Er litt seint ute med veiedagen min, jeg flyttet den til fredagene, og på fredag veide jeg 87,8 altså har jeg gått ned 5,5kg på 5 uker:D Jeg veier ikke maten min, men prøver å slenge på fett der det kan være naturlig. Er veldig flink å ikke skeier ut og, har vært på klubb og i bursdagsbesøk og latt være å spise kaker, is og lignende:)

Jeg trener en del og på lørdag sykklet jeg Bergen-Voss (17 mil) på lavkarbo, og det gikk kjempefint. Hadde energi all the way:D

Har vært en del trøtt siden jeg startet med lavkarbo, men kjenner nå at jeg begynner å få mer energi og overskudd igjen;)

whynn
09-06-09, 17:34
nå har jeg vært dårlig på og innom her synes jeg... er masse med jobb om dagen gitt. sommeravsluttninger og greier. bestemt meg for og ta en uke av. prøver og være litt forsiktig men koser meg med en pils støtt og stadig og litt sjokolade å gitt ;p

fullt kjør igjen fra mandag av. så får vi se hvor langt tebake en uke med vanlig slår meg. litt intresangt det å.

Mrs. Dolly
11-06-09, 19:13
Supre saker, kazza og sostråle! :) Her har det skjedd pent lite siden sist, både med vekt og mål..:( kan jo kanskje ha en sammenheng med mindre mosjon og kommende mens...får håpe det.. kjipt når man ikke merker noe til det i det hele tatt...men det er jo vanlig...*sukk*:rolleyes:

kazza78
14-06-09, 15:25
Jeg var plutselig ute av ketose igår, og skjønner ikke hvorfor...
Jeg sjekker ikke hver dag lenger, men har alltid vært i ketose når jeg har sjekket :confused:
Kan det være noe jeg har spist? Jeg spiser mye av det samme hver dag, men det ble litt annerledes i går. Vi spiste ute til lunsj, og grillet når vi kom hjem. Og det gikk mange timer mellom lunsjen og middagen, kan det kanskje ha noe å si? Jeg var skrubbsulten før middag (tok en kaffe for å dempe litt, i tillegg til vann).

I går spiste jeg:
Frokost: 2 egg med majones, 1 skive kokt skinke + en kopp kaffe med søtning og fløte
Lunsj: Cæsarsalat med kylling (på restaurant) - men den var ikke noe god, så jeg spiste bare kyllingen, og ble egentlig ganske mett
Mellom: 1 kopp kaffe med søtning og fløte
Middag: Marinert grillribbe med salat og rømme
Kvelds: 2 glass rødvin

Carisma
14-06-09, 15:50
Marinert grillribbe
Ferdig marinert fra butikk kan inneholde en god del sukker i marinaden.

camilla
14-06-09, 17:14
Jeg begynte 1 mai og vil gjerne være med her om jeg kan.. Jeg har gått ned 9,7 kilo tilsammen.
Hadde en pause fra 5-8 juni pga bursdager etc og gikk da opp 3-4 kilo, de er nå av igjen.
For meg fungerer det fint og har ikke noe jeg går å lyster på, deilig å ikke gå rundt sulten.
Ser det har vært snakk om ferie og om man skal gå på det samme eller ha "pause". Vi skal på 14 dagers ferie til Tyrkia og har da planer om en pause selv om jeg selvsagt ikke skal dytte i meg alt mulig.. :)

Bixen
14-06-09, 20:20
Kazza: Jeg har værrt ute av ketose mange ganger, selv om jeg VET at jeg ikke har spist mer enn 15 kbh. Men jeg har likevel gått ned i vekt, og da har det ingenting å si om man får utslag på stixen eller ikke. Bare vent noen dager og se hvordan det går!

Nå har jeg snart gått ned 10 kg på under 2 mnd. og det bør jeg vel være fornøyd med? :D

camilla
14-06-09, 20:52
Nå har jeg snart gått ned 10 kg på under 2 mnd. og det bør jeg vel være fornøyd med? :D[/quote]

Synes det er kjempe bra jeg..:):)

Bixen
14-06-09, 21:30
Nå har jeg snart gått ned 10 kg på under 2 mnd. og det bør jeg vel være fornøyd med? :D

Synes det er kjempe bra jeg..:):)[/quote]

Takk, og i ligemåde! :)
Er litt "konkurranse" mellom meg og mannen da, men han har gått ned 2 kg i uka de siste to ukene, så han er snart nede i den vekten han skal være i. Jeg må nok stå på litt lenger gitt... Ikke at jeg har tenkt å gå tilbake til normalkost noen gang, men blir greit å gå over til å holde vekten stabil, og kunne unne seg litt flere ting enn man kan nå.

erleperle
15-06-09, 07:23
Jeg var ute og drakk vin på fredag, det ødela mye for meg det. men, får bare jobbe med det nå.

Jeg har gått ned 100 gram eller noe sånn denne uka. Var egentlig litt over et kg, men det ble ødelagt av vinen. Får gjøre en bra innsats denne uken. (og heller revurdere om det blir vin på neste avslutning.)

fremdeles 4 kg igjen av delmål 2
skal på ferie neste helg, lørdag til onsdag, så da blir jo alt annerledes...

kazza78
15-06-09, 08:21
Jeg synes at vi alle sammen er flinke, jeg :D
Grattis så mye til alle dere som har gått ned så mye! Jeg ligger litt etter, men er fornøyd med ca. 1 kg i uka :)

Jeg var i ketose igjen i går, så det kan jo ha vært den marinaden (kjøpt ferdigmarinert i Sverige). Og jeg tenkte også slik at så lenge jeg går ned i vekt, har det ikke noe å si om jeg er i ketose eller ikke.

Jeg har gått ned ca 1 kg denne uken, men har ikke målt meg enda. Får gjøre det i kveld.

På fredag skal jeg ut med jobben, og da blir det vel en god del vin, tenker jeg. Sist jeg drakk vin, var jeg fortsatt i ketose. Vi skal spise Tapas, så jeg håper jeg klarer å finne noe med lite karber i. Kan jo være litt vanskelig å vite hva som er i de forskjellige sausene og slikt, men jeg får ta det litt som det kommer. Skal prøve hvertfall, så får det gå som det går.

Bixen
15-06-09, 10:41
Veiedag i dag, og jeg har gått ned 2 kg denne uka! Jippi! :D

kazza78
15-06-09, 20:01
Grattis, Bixen!
Har du gjort noe spesielt siden du har gått ned mer enn før?

Jeg har målt meg, og er 6 cm mindre enn sist uke:D

Bixen
15-06-09, 21:16
Grattis, Bixen!
Har du gjort noe spesielt siden du har gått ned mer enn før?

Jeg har målt meg, og er 6 cm mindre enn sist uke:D

Nei, har fortsatt som før jeg. Er mer avslappet da, og ikke SÅ nøye på om jeg spiser 15 eller 20 karber, og det hjelper kanskje??
Har begynt med verdens beste frokost; fløtepannekaker med bacon! :p
Men det er vel vanlig at det kan gå litt i rykk og napp. Denne uken skal jeg reise vekk og bo på hotell. Blir sikkert ikke så bra vekttap til mandagen igjen da...
Kjempbra med 6 cm mindre da! Jeg har gitt opp å måle, for jeg klarer ikke å måle på akkurat samme sted hver gang, så får så ulike resultater... :rolleyes:

camilla
15-06-09, 22:48
Fløtepannekaker med bacon hørtes godt ut.. synes det er litt vanskelig å finne oppskrifter her jeg, synes jeg må gå igjennom så mye for å finne selve oppskriften. Jeg som kanskje er helt dum når det gjelder data..:(

Carisma
16-06-09, 09:02
Her er det mange bra oppskrifter: http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130

Bixen
16-06-09, 09:03
Fløtepannekaker med bacon hørtes godt ut.. synes det er litt vanskelig å finne oppskrifter her jeg, synes jeg må gå igjennom så mye for å finne selve oppskriften. Jeg som kanskje er helt dum når det gjelder data..:(

Nei, det er litt innviklet, siden det ikke er sortert etter f.eks. kylling, svin, kjøttdeig osv. Men hvis det er en rett du har lyst på, kan du jo prøve å søke, så kommer det kanskje opp et alternativ?
Når jeg lager fløtepannekaker har jeg:
2 egg
1,5 dl fløte
1,5 ss smør
3 ts Johannesbrødkjernemel
litt salt

Pisker godt sammen og lar stå i 20-30 min.
Da blir røra ganske tykk, så jeg sper ut med vann til den har tynnere rørekonsistens. Det blir nok til 3-4 pannekaker, men for meg holder det med en pannekake til frokost. Ca. 6 kbh i hele røra hvis jeg tar litt hardt i. :D

De må steke litt lenge for å ikke gå i oppløsning når man snur dem. Jeg pleier å la pannekaken gli over på en tallerken, og deretter hvelver jeg den over i panna igjen.
Dette er en oppskrift fra Gerd her inne som jeg har forandret litt på.

Jeg har ofte laget røren kvelden før, så er det bare å steke en til frokost neste dag uten mye styr.

Mrs. Dolly
18-06-09, 12:43
Veiedag i dag for meg, og jeg merker at det generelt går saktere, i underkant av 1 kg i uka, ser det ut som. Dog har jeg ikke vært like aktiv den siste tiden, så det henger kanskje sammen med det. MEN, jeg skal ikke klage, er i det minste kommet halvveis og klarer nok noen uker ekstra i ketose når jeg skulle begynne å nærme meg målet;)
Jeg synes vi er flinke, det er godt å se at det går den riktige veien for alle!:)

erleperle
18-06-09, 19:10
Nå har jeg stått stille siden lørdag. Jeg gikk opp ca 1 kg etter å ha hatt en kveld på byen med vin og sånn. Er vel ikke 1 kg fett, men vann og annet. Men står helt stille nå. Blir uheldigvis mer og mer oppblåst også. (har desverre nesten en hel uke der ejg ikke kan være i ketose forann meg, så blir vel ikke bedre).

Må skifte gir når ejg kommer tilbake. Å stå litt stille på vekten er bare å forvente, at det går tregere er bare å forvente. Kjedelig er det.

Bixen
19-06-09, 10:18
Jeg har gått ned to kg siden mandag! Merker godt på klærne at jeg har gått ned, noe som har resultert i voldsom shopping, nå som jeg finner passelige klær i alle butikker...:o GøY!!

kazza78
20-06-09, 13:50
Grattis igjen, Bixen! Besett så du raser ned da! Kjempebra!

Jeg hadde en tur på byen med jobben igår, og skeiet ut litt.
Jeg holdt meg i selen med mat, vi spiste tapas, så jeg spiste bare salat, reker, kylling og kjøttboller. Mulig det var noe sukker i noen av marinadene, men det vet man jo aldri.

Jeg drakk en øl, en mojito, en annen "rød" drink som jeg ikke vet hva var, og ellers rødvin, så her ble det mye sukker. Men i dag er jeg tilbake, litt fyllesyk, men spiste et par stekte egg nå, og det gjorde sikkert susen.
Har ikke tort å sjekke vekta, i tilfelle jeg har gått opp litt:confused:
Får ta en veiing etter en joggetur i morgen.

camilla
20-06-09, 13:52
Jeg har gått ned 2 kilo siden forrige fredag, har veidag fredag men veide meg i dag pga nattevakter. Kroppen blir litt i ulage når jeg jobber netter men ble kjempeglad i dag når jeg har gått ned såpass mye.
Da er det 12,2 kilo ned siden 1 mai, er fornøyd med det..Bare å fortsette å være flink da..
God helg!

ingers
21-06-09, 12:17
Synes dere som går ned er heldige! Jeg holder meg til opplegget, men ingen ting "går av". Holder på å gi opp nå...

Sostråle
21-06-09, 22:01
Hei:)

I morgen har vi holdt på i 6 uker for de som startet 4 mai. Jeg for min del synes det går kjempefint, har en vektnedgang på ca 1 kg i uka og det er jeg fornøyd med.
Jeg veier ikke maten og jeg teller ikke karbs. Men tror at jeg allikavel er innenfor 18 karbs for dagen. Og så lenge jeg går ned i vekt stresser jeg ikke.;)
Leser at det er mange av dere som går ned både 1,5 og 2 kg i uken, det er jo skikkelig motiverende, men pass på. HVis du skal ned mye så er det ikke sikkert at skinnet ditt henger med og du vil få mye løs hud:(

Lykke til videre i allefall:D alle sammen

nonta
22-06-09, 00:42
Synes dere som går ned er heldige! Jeg holder meg til opplegget, men ingen ting "går av". Holder på å gi opp nå...

Ikke gi opp!!Jeg er i samme båt som deg!Starta nogenlunde samtidig med dere på tråden her inne, men var litt "useriøs"i mai, så hang meg ikke på tråden, men vil gjerne være med nå :p

Det er kjipt når det går så seint, og det er jo ikke fordi at det er så lite å ta av :ohar 20 kilo "kos" som skal av, de sitter godt kjenner jeg! Har vært flink i juni, og det er ikke noe gøy når en ikke går ned:mad::mad: Jeg har kommet fram til at jeg ser ut til å kun være i ketose på kveldene så nå prøver jeg å endre litt på måltidene, spise mer på formiddagen f.x. Det er jo mange årsaker å velge mellom når en skal finne ut hva som sinker, så det er jo bare å begynne i en kant.. Vet det hjelper å gå tur o.l men med to barn på 0 og 2 år ORKER jeg ikke, er så trøtt og uopplagt på dagene, og våken halve natta. (Kan ikke akkurat ut å gå da..) Slitsomt... I morra blir det (litt)rømmegrøt til frokost!
Puuh..godt å få ut litt frustrasjon!Det gir ihvertfall motivasjon å lese om dere andre som får det til da, grattis til dere :)

Carisma
22-06-09, 09:47
Hvis du følger boka, og ingenting skjer så kan det hende du må vurdere å gjøre litt endringer. Ikke alle kropper er laget etter boks, så vi må ofte justere litt ut fra egne forutsetninger. :ja: Prøv å bytt ut matvarer, se på om fettinntaket er høyt nok osv.

Ikke Jeg har kommet fram til at jeg ser ut til å kun være i ketose på kveldene
Det er bare måling med stix på kvelden ca 2 timer etter siste måltid som gjelder.
Forøvirg er du jo heldig som har baby og kan ut på trilletur nå som finværet kommer :) Litt frisk luft gir utrolig mye energi.

Bixen
22-06-09, 14:15
:mad: I dag er jeg litt gretten, for siden fredag har jeg gått opp fra 86,5 til 88,5. :mad:
Det er sikkert bare vann, men kjipt likevel. Vi var på hotell i helga, og spiste ute, men jeg valgte bare mat med lite karber. Men man vet jo aldri hva de har på kjøttet på restauranter. :rolleyes: Hadde håpet å ha litt å gå på nå når vi reiser utelands, men det blir visst ikke noen utskeielser på meg gitt.:(

kazza78
23-06-09, 08:13
Jeg har også gått litt opp etter den turen på byen på fredag. Ser at jeg er på vei ned igjen nå, så satser på at det fortsetter riktig vei. Er ved godt mot:)

Jeg er litt spent på hvordan det går i sommerferien, jeg har bestemt meg for at jeg hvertfall skal spise en is, og jordbær! Jeg ammet forrige sommer, så da ble det ikke noe jordbær.

Mrs. Dolly
23-06-09, 14:12
Etter å ha spist jordbær med krem 3 dager på rad, var jeg nede på rekordlav vekt på søndag, for deretter å ha gått opp 2 kg på et døgn i går, og jeg står på samme sted i dag. Jeg bruker normalt ikke å veie meg hver dag, men hurra-opplevelsen søndag og antiklimaks de to siste dagene, har gjort sitt...regner med det bare er vann, men allikevel, jeg forstår ingenting?:confused: nå har jeg ikke veiedag før på torsdag, men jeg merker jeg er litt sur i dag:( bør jeg kanskje øke fettmengden? jeg har muligens vært litt slurvete med det de siste par dagene...det har gått mye i oopsieruller, hehe. Kan det være litt for lite fett i dem? og salt bacon som binder vannet? *sukk* i dag skal jeg kjøpe jordbær igjen:)

Carisma
23-06-09, 14:14
Jordbær er ikke den optimale ketolyse-bæra :nei: Den inneholder en god del karber. Bringebær er mye bedre.

Bixen
24-06-09, 13:38
Hmm, jeg er visst helt ute av ketosen jeg. Har ikke giddet å sjekke på noen uker nå, men sist jeg sjekket var jeg ikke i ketose, og nå er jeg det heller ikke. Jeg spiser jo ikke mer enn 15-20 karber. Har tatt det med ro fordi jeg har gått så greit nedover i vekt uansett, men denne uka går det visst trått. Er sikkert bare jeg som stresser litt, men kjedelig er det jo uansett...:mad:

camilla
26-06-09, 17:33
Veiedag i dag og jeg har gått ned 1,9 kilo, jeg er super fornøyd med det selv om mange kanskje sier det er for mye. Er jo uker man ikke går ned noe særlig for så å få skikkelig nedgang. Har holdt på siden 1 mai og har nå gått ned 14 kilo. Herlig når det går ned og ikke opp. God helg alle sammen!

Sostråle
28-06-09, 23:31

Jeg har veiedag på fredagene, har bare ikke vært innpå å fått skrevet noe om den. Jeg er av de som veier meg i tide og utide for å sjekke vekta. Denne uken lå det an til enoppgang på vel1 kg,noe jegikke var fornøyd med:confused:
Men vekten svinger opp og ned og på veiedagen var det allikavel vektnedgang på 400 g, ikke allverdens men dog edre enn opp:D

Har da siden 4 mai gått fra 93,2 til 86,8 kg:D Det er nesten 6,5 kg og jeg er superfornøyd.
Spiste forøvrig en is med mye mer fett og mindre sukker i nå i helgen, med kaffesmak og den var nydelig, men inneholdt litt for mange karber:o

erleperle
29-06-09, 06:46
jeg har gått opp igjen noen kg, etter en flott liten ferie. Var å forvente, det meste er nok vann. Men allikevel så må kroppen justere med tanke på salt/vann/mageinnhld.

Så nå er jeg 5 kg ned, akkurat mitt første delmål.

kazza78
01-07-09, 10:23
Jeg har gått ned litt denne uka, og er vel der jeg var før den byturen forrige helg. Tenkte jeg skulle prøve meg på litt jordbær denne uka. Håper det går bra. Savner god frukt nå når det er så varmt.

Sostråle
03-07-09, 23:30
God varm sommer til alle sammen. Hadde veiedag i dag og det var oppløftende. Ned 1,2 kg og vekta viste 85,5 kg, JEg er kommet til mitt andre delmål noe jeg er strålende fornøyd med:D
Merker jo at i denne varmen så er ikke matlysten helt på topp heller, jeg kjenner at jeg er litt uggen i kroppen men orker ikke å spise så mye.
Men jeg kjenner savnet etter frukt veldig, noen andre som også gjør det?
Er det lurt å spise litt fruktsalat med masse fløte på?

camilla
04-07-09, 04:18
Veiedag for meg i går også. Gikk ned 1 kilo denne uken og det er jeg fornøyd med.
Matlysten er ikke helt på topp i denne varmen og jeg får litt hodepine innimellom så jeg må bli flinkere til å spise når jeg er på jobb..:)

God helg allesammen, jeg jobber netter denne helgen så det blir ingen utskeielser denne helgen..:)

erleperle
06-07-09, 08:51
har gått ned 6,4 totalt, altså 1,4 inn i delmål to.

Er nå nede der jeg var for tre uker siden. Hadde en liten stagnering, også var det en 4 dagers planlagt sprekk. Back in the game nå.

Har justert målet mitt litt også. Tror ikke jeg trenger 4 delmål a 5kg. Det hele kommer jo an på hvor mye muskler jeg har og hvor mye fett, det er jo synet som teller og ikke tallet. Men regner med det holder med 10-15 kg. Får se.

kazza78
07-07-09, 11:15
Tok veiedagen idag, jeg. Er nede i 84,1 kg, og det å være under 85 kg er det første delmålet mitt, for nå er vekta fra graviditeten endelig borte. Var ca 84 da jeg ble gravid. Har nå gått ned over 8 kg :)

- Og jeg kommer inn i jeansen som jeg har drømt om å bruke i over et år nå :D

Jeg spiste litt jordbær med fløte et par kvelder forrige uke, og det var himmelsk!!! Sjekket om jeg var i ketose den ene kvelden, og det var jeg!

Reiser på ferie i morgen, og da blir det litt utskeielser i en ukes tid fremover. Skal på litt vennebesøk og sånt, og da vil jeg ikke være en "belastning" for de som skal lage mat til oss. Så da tar jeg heller en liten pause på litt over en uke. Og jeg SKAL spise en is mens jeg er på ferie. Gleder meg!

Kommer sterkt tilbake!

Mrs. Dolly
09-07-09, 11:47
Her har det vippet opp og ned 2 kg de siste ukene, men nå tror jeg at det endelig begynner å gå riktige vei igjen. Jeg tror jeg har vært litt dårlig til å få i meg nok fett rett og slett, og synes det hjelper å spise litt ekstra av det. Også unngår jeg søtningstoffer, for nå vil jeg ha litt fart på sakene:) så får vi se neste uke!
Fortsatt lykke til!:)

whynn
12-07-09, 16:24
blir alt for skjeldent enn er innom her om dagen.. jeghar kutta helt ut .. spiser akkurat som føre jeg begynnte.. men har ikke gått opp noen ting. tror magesekken min har krympet en del. merker jeg blir fort mett..

når ferien er over så skal jeg igansg med ketolyse og lavkabo igjen. ingen tvil. men i og med jeg ikke går opp noen ting men fortsetter og gå rolig ned så tar jeg ferie med god samvittig het. ;) har gått ned 10,5 kg. :D

god sommer folkens.

Sostråle
13-07-09, 00:16
Sist uke hade jeg gått opp 3-400 gr og det skyldes nok mensen og vann i kroppen. Satser på at det løsner igjen denne uken:o

Har nå reist på ferie og merker egentlig hvor mye mer styr det er med maten da, selv om vi har campingvogn og alt med oss:cool:

Merker at det frister mye med både boller/ferske rundstykker og is og ikke minst frukt som jeg har savnet en del. Det holder hardt å ikke spise det:(

Blir borte i ca 14 dager og jeg lurer veldig på hva vekten vil vise når jeg kommer hjem igjen.

Trener gjør jeg selv om jeg er på ferie, joggesko og sykkel er med og blir brukt forhåpentlig flittig;)

Ha en fortsatt fin og trivelig sommer:cool:

erleperle
13-07-09, 08:48
vekten min står ganske stille...og har i grunnen gjort det noen uker nå. Er litt lei. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg spiser lavkarbo, men er ikke i ketose. Tror jeg har bygget muskler og mistet fett...Det er jo bra det. Men cm tap viser ikke ukentlige utslag...

Trenger å komme forbi denne kneiken her. Kneikene kommer med jevne mellomrom de. Er bare å holde ut og jobbe videre. Snart er det ferie, det betyr bedre trening i det minste.

Mrs. Dolly
14-07-09, 20:24
Etter noen uker hvor jeg som sagt, har stått mer eller mindre bom stille, både i vektnedgang og cm, merker jeg nå at det endelig begynner å ta fart igjen:) Det skal dog sies at det er de siste 5 kg som skal av nå, så det går vel litt ekstra tregt, men etter ikke å ha målt noe som helst på flere uker, var midjemålet mitt i dag (som for meg er det eneste stedet som jeg vet nøyaktig hvor jeg skal måle) 75 cm! Jeg er ikke så høy da, knappe 163cm:) Min teori er at mye av grunnen til at det har gått sakte, er at jeg har drukket for lite vann, spist for lite fett og brukt søtningstoffer. Etter å ha justert på disse, har jeg merket klar forskjell fra siste uke. Så får vi se om det har skjedd noe på torsdag...:rolleyes: Målene og forskjellen i klærne er ikke å ta feil av:)

camilla
15-07-09, 19:28
Hadde gått ned 2 kilo på fredag jeg, er sen med å skrive her. Da har jeg gått ned 17 kilo siden jeg startet 1 mai. Har blitt utskeielser denne helgen og blir nok ikke noe ned fredagen som kommer.

Er kjempefornøyd med det jeg har gått ned jeg..:)

Mrs. Dolly
16-07-09, 10:25
Gratulerer, Camilla, det er jo virkelig en prestasjon! :)
58 kg er målet, men har fremdeles ikke rundet 62-tallet denne uken, men trooor det er rett rundt hjørnet. Magen er fremdeles like 'liten' så det går riktig vei. Skal kutte littegrann på karbohydratene, og fremdeles sørge for å i meg nok vann og fett, så tror jeg det løser seg.

ha en fortsatt god dag:)

camilla
16-07-09, 11:22
tusen takk Dolly..
Mitt første mål er ned 20 kilo til 20 august, skal da reise på ferie og da kommer jeg nok til å spise vanlig mat og passe litt på karbohydrater. Har mange kilo som skal av og er glad for hver kilo som går av jeg..

Camilla:D

Sostråle
17-07-09, 00:13

I dag har jeg hatt feriens første ordenlige sprekk, is og sjokolade. Og det gir meg dårlig samvittighet og kjenner vel på kroppen at dette ikke er bra:mad:.
Jeg skal trene/jogge i morgen tidlig før frokost så jeg rekner med å redusere blodsukkeret nok til at jeg går i ketose igjen på kvelden.
På en måte er det bra å få dårlig samvittighet så får vi håpe at sprekkene blir skjeldnere;)

Bixen
19-07-09, 14:44
Hei hei!
Jeg hadde jo planer om å leve lavkarbo selv om vi skulle på ferie denne måneden, meeeen, slik er det ikke blitt! :D Har spist skikkelig høykarbo og kost meg med masse deilig mat:p, men heldigvis bare gått opp 1 kg.
I august begynner jeg på'ann igjen, og håper kanskje jeg får en boost etter alle karbene nå, slik at det går kjapt med de siste 10 kg. Det er lov å håpe!

Dere som klarer å holde dere i ketose hele ferien er jammen flinke!

kazza78
19-07-09, 20:27
Hei.
Jeg har også vært på ferie, og skeiet ut skikkelig en hel uke. Har vel spist det meste av usunt jeg kunne få i meg. Har gått opp 1,5 kg, men er nå igang igjen. Merket faktisk at det å spise potetgull, sjokolade og is ikke var så fantastisk som jeg trodde det kom til å bli (men svake meg spiste det likevel da det ble servert). Og det er jo bra! Ikke noe problem å gå tilbake på lavkarbo igjen. Men merker jo at jeg har litt søtsug nå på kvelden.

Det blir et par pauser til på meg denne sommeren. Skal i bryllup neste helg og to helger etter der, og da skal jeg ta pause.

Så flinke dere er som har gått ned så mye! Grattis :)

Sostråle
20-07-09, 23:17

Jeg er i ferd med å sprekke :(. Har spist både brød og potetgull i kveld og jeg kjenner på meg at det er ikke så mye som skal til for å kjøre et "normalt" kosthold resten av ferien.

Jeg liker best rutiner for da kan jeg planlegge bedre og når jeg er hjemme så har jeg det meste for hånd.

ser at flere ikke har gått opp mer enn 1-2 kg. håper ikke jeg heller gjør det.

Jeg jogger en del nå i ferien, før frokost, så jeg håper at jeg har tømt glykogenlagerene på begynnelsen av dagen etter at jeg har skeiet ut:(.

Nå er det heldigvis bare en liten uke igjen av turen vår, så skal vi slappe av hjemme de siste ukene:D Få rutine på det meste.

Mrs. Dolly
22-07-09, 08:28
Det er jo kjempegreier at dere som har spist høykarbo ikke har gått mer opp enn 1-2 kg:) Jeg må innrømme jeg frykter både potetgull, is og søtsaker, for ikke å snakke om brød, noe i nærheten av pesten....det har tatt meg flere uker å gå ned de siste 2 kg, men nå - ENDELIG lønn for strevet, er kommet meg ned til 62 kg, og har 4 kg igjen til det endelige målet! Og det målet er inkludert 2 kg buffer, så om jeg skulle havne på et platå på 60 kg, er det også greit...Er utrooolig glad for at det endelig løsnet! :p Forventer det kan ta sin tid med de siste kg, spesielt nå som jeg skal på 3 ukers ferie...kommer nok ikke til å kjøre like strikt, men skal forsøke så langt det lar seg gjøre å holde meg unna de største karbokildene. Jeg vil nødig opp igjen...:rolleyes: så derfor tenker jeg å ha egg og bacon disponibelt til enhver tid, uansett hvor jeg befinner meg....spesielt frokosten er jeg redd for, med brød/rundstykker osv...det blir garantert en gigantisk prøvelse, men så lenge jeg har egg og bacon, så MÅ det gå bra:)
Fortsatt lykke til alle sammen og ha en fortsatt god sommer!

kazza78
22-07-09, 10:31
Lykke til, Mrs. Dolly. Det går nok bra.
Jeg skeiet som sagt ut en uke, og det tok meg bare tre dager å være tilbake til der jeg var før. Jeg har ikke gått ned noe mer, men er hvertfall tilbake til den vekten jeg hadde før jeg dro på ferie. Det kommer sikkert an på hvor lenge, og hvor mye man skeier ut i forhold til hvor mange kilo som kommer på igjen.

Jeg skal skeie ut igjen til helga, men skal være streng frem til da.

Fortsatt god sommer :)

Carisma
22-07-09, 10:44
Det kommer sikkert an på hvor lenge, og hvor mye man skeier ut i forhold til hvor mange kilo som kommer på igjen.
For meg så har det også veldig mye å si hvor lenge det går mellom utskeielsene. En uke mellom f.kes, så sitter kiloene mye bedre. Er jeg i ketose mer enn 14 dager-3uker mellom så blir resultatet mindre, og forsvinner fortere.

Bixen
23-07-09, 08:40
[/URL]

Veide meg i dag, selv om jeg egentlig skulle vente til august, men så viste det seg å bli en positiv overraskelse. Jeg veier nå mindre enn jeg gjorde før vi reiste på ferie! Jippi! :) Måtte bare dele det med noen...
[URL="http://forum.lavkarbo.no/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=744768"] (http://forum.lavkarbo.no/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=744768) (http://forum.lavkarbo.no/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=744768)

Sostråle
26-07-09, 00:17
Veide meg i dag, selv om jeg egentlig skulle vente til august, men så viste det seg å bli en positiv overraskelse. Jeg veier nå mindre enn jeg gjorde før vi reiste på ferie! Jippi! :) Måtte bare dele det med noen...

Så bra da. Jeg er hjemme fra ferietur i kveld og veldig spent på vekta. 14 dager uten kontroll er "vanskelig", og samtidig som at jeg har skeiet litt ut (ikke mye):o Skal på vekta i morgen tidlig:rolleyes:

Sostråle
03-08-09, 23:19
I morgen har vi holdt på med denne form for kostholdsendring, :rolleyes: er alle sammen med eller har mange droppet ut. Det er litt stille på denne tråden for tiden:(
Jeg kan nå meddele at det går sakte men sikkert nedover, har vel mistet 10 kg på disse mnd og er fornøyd med det. Nytt av dagen er at mannen også har begynt 100%. Veldig spent på hvordan han reagerer på kosten.
I sommer har jeg måtte gått til innkjøp av masse nye klær, noe som bare har vært en fornøyelse. Kan se etter klær i str fra 40 til 44:D
Planen videre er å gå ned 10 kg til. Målet er vel utgangen av november. Ellers trener jeg jevnlig 3-5g i uka og for tiden er det hovedsaklig jogging/løping. Neste mål er halvmaraton 5 september, veldig spent på den:rolleyes:

Bixen
04-08-09, 14:26
Jeg er her! :D
Begynte på'an igjen i går, etter en mnd. pause. Starter med et utgangspunkt på 87,5, som er lavere enn det jeg var da jeg begynte på pausen hvis jeg husker rett? Er selvsagt veldig glad for det!
Nå skulle jeg bare ønske at de neste 10 kg går like kjapt som de første 10, men det er vel litt for mye forlangt tenker jeg... :rolleyes:

camilla
05-08-09, 00:34
Jeg er også her, har hatt noen små pauser innimellom men har fortsatt som mål å gå ned 20 kilo til 22 august. Det har gått litt trått i det siste og har lett blitt fristet av mye forskjellig. Kan vel ikke forvente at det skal gå like bra hele tiden, blir spennende å veie meg til fredag, håper jeg er der før sprekken. Og da kanskje jeg greier 20 før jeg reiser på ferie den 22 august. :D
Da jeg skal på ferie kommer jeg til å ha pause selv om jeg skal forsøke å være flink, blir nok sikkert endel is og salt i varmen tenker jeg. Når jeg kommer tilbake er det rett tilbake til kur igjen.

kazza78
05-08-09, 08:15
Hei dere.
Jeg er også her fortsatt, men har hatt en del pauser i det siste. Har tatt pause i helgene når vi har vært borte i bryllup og forskjellig, og fulgt dietten i ukedagene. Denne helga blir den siste med pause, så er jeg tilbake på fulltid. Jeg veier det samme som jeg gjorde før jeg tok noen pauser (det har jeg gjort hver gang jeg har veid meg etter et par dager tilbake på dietten, slik at jeg har blitt kvitt litt væske etter et par høykarbo dager).
Satser på å gå ned mer fra og med neste uke.

Bixen
11-08-09, 18:41
Hvordan går det folkens?

Jeg har gått ned til 85,6 i løpet av den første uka på kur igjen. Hadde vært SÅ digg hvis det fortsatte! :D
Var overraskende lett å starte opp igjen synes jeg. Eneste er at vi skal reise vekk torsdag til søndag, og da er det ikke like enkelt å lage all mat selv. Jaja, satser på at det skal gå an å holde seg lavkarbo i det minste.

Mrs. Dolly
13-08-09, 14:40
Jeg er fortsatt med! Det ble noen utskeielser også for min del i ferien, men da jeg gikk på vekten i dag, så var det bare 1 kg mer enn før ferien! Så nå er jeg back on track igjen:) deilig, jeg merket at energien ble merkbart lavere av utskeielsene og jeg fikk et par ordenlige omganger med mageknip og oppblåsthet...men nå er det slutt på det!
Godt å se at de fleste fortsatt henger med, jeg merker man kan bli litt 'alene' i lavkarboverden, når man ikke har vært her inne på en stund og flertallet rundt ikke er på diett...motivasjonen man får her inne er gull verdt for meg, så takk skal dere ha! :)

Bixen
13-08-09, 15:33
Aaah, merker det kreves viljestyrke for å holde seg unna alt snopet foreldrene mine har rundtom i huset. :knegg:
Spesielt vanskelig fordi mannen min nå er ferdigslanket, og ikke trenger å være så streng som meg. De druene han går og knasker på frister veldig. Og ikke minst en potet til ørretmiddagen. :p

Men er vel det beste å holde seg helt unna sånne ting, så jeg får være sterk... :cool:

nonta
16-08-09, 23:24
Jeg er her også ennå, og nå er jeg fit for fight!!Fra i morra er det innstramminger!!
Jeg har gått ned lite siden starten, (ca 5 kg)er ennå på 90 tallet, og synes jeg er ganske flink til å holde kuren også. Men, innser jeg har kost meg altfor mye med cavalier sine sjokolader som kommer i altfor mange fristende varianter. Selv med gode ketose utslag over lengre tid går det trått. Nå er matplan lagd og retter delvis tilberedt for uka.Det blir under 2000 kcal og ketose for min del framover. Nå som jeg har gått detaljert til verks, innser jeg at jeg har gått i den samme fella nok en gang, jeg er litt for raus når jeg teller ca kcal i huet mitt,og spiser for store porsjoner...
lærer aldri, men nå er det krig!Basta bom!

Bixen
17-08-09, 08:02
Veiing i dag, og som forventet har jeg gått opp 1 kg med vann fordi jeg har skeiet ut i helgen. :rolleyes: Men nå er det definitivt på'an igjen, og det skal holdes lenge. Skal ikke reise på langvarig besøk på en stund nå, og da er det enkel sak å holde kuren synes jeg.

kazza78
21-08-09, 09:13
Hei! Jeg er også på'n igjen. Begynte for fullt denne uka. Veide meg på morgenen, og ser at det går riktig vei. Jeg har gått ned en kilo siden alle utskeielsene. Får vel ta veiedag på mandag som vanlig.
Håper jeg klarer å gå ned 8-10 kg til jul. Må vel regne med at det kommer på et par kilo i væske når man går tilbake til "normal" kost, og da er det vel greit å ha et par kilo å gå på.

Sostråle
22-08-09, 21:55
Heisann :)

Hadde veiedag i går og jeg har stått stille en stund nå, vekta viser 83,3 så det er akkurat 10 kg i -.
Jeg kjenner jeg er litt utolmodig, vil gjerne at grammene skal forsvinne, men jeg stresser ikke.
Har et håp om at det vil gå av 10 kg til på de neste 3 1/2 mnd. Men de går kanskje ikke like lett av??

Bixen
23-08-09, 09:30
Veide meg i går, og er nå 84,9! :heia: Har gått ned 13 kg totalt nå, med pause i en mnd.

Skal være glad når jeg bare er nede på 70-tallet jeg...

kazza78
24-08-09, 22:36
Jeg veide meg i dag, og veier nå 83,1 kg. Før helga var jeg nede i 82,8 kg, og nå ser jeg også frem til å se 7 tallet :D Håper det ikke blir så lenge til.

Bixen
25-08-09, 09:15
Jeg veide meg i dag, og veier nå 83,1 kg. Før helga var jeg nede i 82,8 kg, og nå ser jeg også frem til å se 7 tallet :D Håper det ikke blir så lenge til.

:heia: :heia: Vi nærmer oss med stormskritt! :D

Jeg begynner i jobb igjen om en uke, og lurer på hva jeg skal ha til lunsj da. Har spist meg lei på salat, så.. Jobben min er så hektisk at vi slenger innpå lunsjen når vi får tid, så det kan ikke være mye å tilberede heller. Noen tips??

kazza78
25-08-09, 20:14
Jeg hadde en litt for hard treningsøkt i går kveld, var skikkelig kvalm og uvel da jeg gikk og la meg. Jeg klarte ikke å dy meg og gikk på vekta i morges, og den viste 82,4 kg. Det betyr at jeg har gått ned 10 kg!!! Jippi... Er liksom en milepæl å nå 10 tallet :)

Jeg har også samme problem, Bixen. Sliter med å finne på noe godt til lunsj. Noen dager lager jeg bare ekstra omelett om morgenen, og tar resten til lunsj fordi jeg ikke gidder å lage noe annet, men jeg begynner å bli lei av det også. Det hender også at jeg lager litt ekstra middag, og tar restene til lunsj. Godt med litt kjøtt med grønnsaker.

Merker at jeg synes at det tar litt for lang tid å forberede måltider som frokost og lunsj. Sånn sett var det mye enklere før, med en brødskive eller et knekkebrød. Man måtte ikke planlegge så mye. Men men... det er jo verdt det i det lange løp :)

Vi får stå på videre;)

Carisma
25-08-09, 20:19
Sånn sett var det mye enklere før, med en brødskive eller et knekkebrød.
Og du ble ikke lei de samme brødskivene hver dag? ;)

Lunsjtips: Noen skiver spekeskinke, noen skiver spekepølse, eggerøre, litt issalat og rømme.

Bixen
25-08-09, 21:46
Og du ble ikke lei de samme brødskivene hver dag?
JEG ble ihvertfall lei de evinnelige brødskivene; jeg er ikke så glad i brød. Men, det er lettere å ta seg en skive enn å diske opp med omelett. Pluss at brød ikke smaker så mye som egg, så man blir ikke lei av smaken på samme måte. :)
Men noe må man jo spise, så jeg kommer nok til å lage en del eggerøre, omelett og pannekaker tenker jeg... Det er jo veldig verdt det, så!:cool:

Sostråle
25-08-09, 22:55

For de som er lei salat og omelett til lunch, hva med å ha med kokt egg, litt spekepølse, avocado og rekesalat? Det krever gjerne litt plass men er ikke så mye som må forberedes. Eggene koker jeg kvelden før.
Eller jeg lager ostemuffin med bacon, paprika, løk og ost i. Kjempegode hvis du varmer de litt i microen. Lag suppe til middag og ta med restene på jobb dagen etter. En må bare vri litt om på ingrodde vaner :o

Bixen
29-08-09, 10:27
Takk for tips, Solstråle!

Jeg har begynt å ha veiedag på lørdagene, og i dag stoppet nålen på 84,2. :) Veldig fornøyd med 600 gram ned denne uka. :heia:
Hvordan går det med dere andre?

kazza78
31-08-09, 15:55
Jeg veide meg igår, og er nå 82 kg. Ca en kilo denne uka. Veldig fornøyd med det :)

Sostråle
31-08-09, 22:45

Jeg veide meg på fredag og da viste vekta 82.7. Har mensen denne uken, men allikavel gikk jeg ned. Nå har jeg vært på fjelltur i helgen og må innrømme at det ble en liten sprekk, varme rundstykker og nystekte vaffler. Men egentlig var det ikke godt, det ble veldig deigete i munnen:(. Tror jeg er i ketose igjen i kveld da jeg har hatt 1 t aerobic og 1 t stepp og har således forbrent alle glykogenlagerene mine;) men litt oppgang vil jeg tro:mad:

nonta
02-09-09, 22:10
Jippi :-) En "MIni-milepæl" Er endelig nede i 90 igjen!Innstrammningene har heldigvis en effekt :-)

kazza78
05-09-09, 16:12
Jeg veide meg i går, og har ikke gått ned noe denne uka. Har også følt meg skikkelig kvalm og uvel hele uka. Tror kroppen er litt i ulage.
I kveld skal jeg feire bursdag, og da skal jeg skeie ut med indisk mat, dessert og masse god drikke :)
Blir vel sikkert ikke noen nedgang uka som kommer heller da, men det får jeg tåle. Er på'n igjen på mandag.
God helg!

Bixen
05-09-09, 17:10
Kos deg Kazza! Jeg har ikke fått veid meg i dag, men tror jeg nærmer meg 83...
Mannen min som startet samtidig med meg har gått ned 21 kg nå, og er egentlig ferdigslanket. Misunnelig, jeg??? :rolleyes:
Har SÅ lyst på en saftig BigMac-meny for tiden, men er i en god steam nå, så vil ikke ta sjansen på å ødelegge noe. Gleder meg til jeg er nede på 70-tallet, og håper ikke det blir så lenge til...

Sostråle
05-09-09, 21:38

Var på vekta i går og jammen meg hadde jeg gått ned, vekta viste 81,9 så det er ned 0,8 kg. er kjempefornøyd med det:D

Bixen
06-09-09, 10:20
Så bra Solstråle! :heia:

Jeg veide meg i dag, og jammen har jeg ikke gått ned en kg denne uka!

82,5 i dag.:D

Bixen
13-09-09, 09:44
Er det bare tre av oss som fortsatt henger med i denne tråden, eller? :confused:

Jeg har veid meg i dag, og dagens tall er 81,6! :heia: Ned 900 gram på en uke, og jeg er selvsagt storfornøyd med det! Snart ser jeg 70-tallet! :jippi:

I dag er det selskap for jenta mi som blir 1 år, og jeg har bakt haugevis med kaker, muffins og boller. Heldigvis er det ikke fristende i det hele tatt. Selv skal jeg kose meg med noen Black Sunday-muffins! ;)

kazza78
15-09-09, 10:28
Grattis, Bixen!
Da har du tatt meg igjen :)

Jeg hadde en utskeielse forrige helg med bursdagsfeiring, og har dermed ikke gått ned noe mer. Ligger nå på 82,2. Har også mensen denne uka, så jeg håper det også er noe av grunnen til at jeg ikke går ned.
Har vært veldig matlei i det siste, så nå har jeg begynt å spise ketolysebrød med pålegg til frokost og lunsj. Håper ikke det har noen innvirkning på vekta.

kazza78
15-09-09, 10:30
Og grattis med 1-åringen, Bixen!

Mrs. Dolly
15-09-09, 19:28
Jeg er her fremdeles og er inne og snikleser en gang i mellom. Jeg har ikke så mye positivt å bidra med akkurat nå, annet enn at jeg har sluttet å røyke for ca 3-4 uker siden og derfor gitt mer plass til utskeielser...:rolleyes: men spiser lavkarbo i det minste, dog tviler jeg sterkt på at jeg er i ketose, har ikke sjekket på en stund. Veide meg for noen dager siden, og da viste vekta 64 kg blank, noe jeg ikke synes er så verst tatt i betraktning ovennevnte...det vil si en oppgang på 2 kg siden røykeslutt. Men nå er det nok, vil ikke gå opp mer nå, heller komme meg ned til målvekta... selv om folk rundt mener at 6 kg høres for mye ut osv osv...gjerne av folk som er et par cm høyere og veier noe i den stil selv...+/- 2 kg....merkelig det der.. merker forresten også at magen er mye mer oppblåst, selv om det ikke er de 'store' utskeielsene, men mer i form av linser, mer grønnsaker, nøtter osv.

kazza78
21-09-09, 11:04
Jeg veide meg på lørdag og var da 81,1 kg (jippi), men idag var det en halv kilo ekstra :(
Har nesten ikke spist middag i helga, for jeg har ikke hatt matlyst, så det kan jo være at jeg er i sparemodus eller noe. Får prøve å trene litt til uka. Hvordan går det med dere andre?

Bixen
21-09-09, 12:27
Jeg veide meg i dag, og var da 80,5! :jippi: Kjempefornøyd, og ber om at det fortsetter i dette tempoet en stund til! Skal bli deilig å komme ned på 70-tallet snart!

nonta
21-09-09, 17:20
Jeg er fortsatt her jeg også... Men jeg raser ikke ned i turbo tempo akkurat.. Har gått ned noen cm, føler meg mye lettere, så det er deilig å trene litt igjen, men det har vært litt utskeielser i det siste. Jeg har også hatt en 1.åring å feire og koste meg med både kake og foccaccia, nam nam! Har vært nede i 88,5, men nå har jeg fått mensen, og står på 90 igjen... :-)

kazza78
22-09-09, 08:49
Bixen, du er kjempeflink.
Kan jeg spørre deg hva du spiser om dagene? Ser ut som jeg begynner å stoppe opp, og det liker jeg dårlig. Jeg har begynt å variere litt med maten (siden jeg har vært veldig matlei), men vet ikke om det har vært så lurt.