View Full Version : Kan noen hjelpe meg? (Ang. karbohydrater i sjokolade)
Ut i fra dette, kan dere se hvor mye karbs det er i denne skjoladen?
Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 455kcal, Protein 6 g, Karbohydrat 50 g (hvorav sukkerarter <0,5 g og sukkeralkoholer 48 g), Fett 34 g.
2 gram :)
Du kan trekke fra sukkeralkoholer fra totalen.
2 gram :)
Du kan trekke fra sukkeralkoholer fra totalen.
:sikle::w00t::roert:
sjokolade:love:
Tusen takk, da skal eg lage kake i morgen:D
Og hvilken sjokolade er dette?
Ja, det lurer jeg og på. Og hvorfor kan man trekke fra sukkeralkoholer? Hva er det?
Ja, det lurer jeg og på. Og hvorfor kan man trekke fra sukkeralkoholer? Hva er det?
Sukkeralkoholer er kunstig søtstoff, som ikke tas opp i kroppen :)
Søk på det og du finner god info og forklaringer :ja:
Sukkeralkoholer er kunstig søtstoff, som ikke tas opp i kroppen :)
Søk på det og du finner god info og forklaringer :ja:
Rettelse, det er naturlige søtstoffer (hvertfall de fleste). :D
Bare husk, og det kan ikke gjentas ofte nok, at de færreste kan spise mye av disse sjokoladene og godteriet, for sukkeralkoholier gir ofte diaré og magesmerter i visse doser. Jeg tåler Cloetta bedre enn Cavalier, merkelig nok. Men så smaker Cloetta (og Anthon Berg) mye bedre også da.
Den er fra sukkerfritt, skak ha den i en kake så det blir jo ikke noe jeg skal sitte å gaffle nedpå:D
takker for god informasjon:)
Er det noen som vet hvor man får tak i denne sukkerfrie anthon berg sjokoladen??
Er det noen som vet hvor man får tak i denne sukkerfrie anthon berg sjokoladen??
Mener den er utgått. Det er laget egen tråd om det. Søk, så finner du den nok :ja:
:)
Jente 1980
10-05-09, 16:05
Når vi alt snakker om sjokolade... Har den Cavalier sjokoladen med Moka, dark. Der står det 3 g karbo per bar. Betyr det hele sjokoladen, eller per "bit" !???? Er veldig usikker på det. Sjokoladen er en liten sak på 42 gram...
Anton Berg sjokoladen er utsolgt ja. Jeg var på raid her i byen når den ble utsolgt, tror jeg har rundt 20 sjokolader i en boks på boden :D
Iset: Cloetta??? Hvooor? :lol:
Jeg kjøper stort sett Cloetta. Kjøper den på Coop prix. Sist jeg var i Sverige kjøpte jeg den på EuroCash. Der har de også en med Crisp og den er bare sinnsykt god. Smaker som ris-sjokolade :sikle:
Cloetta har jeg sett mange steder, sist på Obs. Stor rød plate. Crisp har jeg aldri sett, det høres jo fantastisk ut.
Jeg må visst på leting. :D
Jente 1980
10-05-09, 20:55
Prix og Obs har coletta sjokoladen her i Tromsø! Helsekostkjeden Life har godt utvalg i sukkerfri sjokolade! En nyyydelig mørk sjokolade har dem, men den blir jo ikke like "søt" som Coletta sin da:p Husker ikke i farta hvilket merke...
coletta sine er DIGG da, og den mørke har jo bare 1 karb pr 100 gram:D sånt liker vi ja
coletta sine er DIGG da, og den mørke har jo bare 1 karb pr 100 gram:D sånt liker vi ja
Hæ? Jeg har en i skapet nå, den inneholder 10karber pr 100g... Du mener cloetta sin?
ler...
skrev feil, hadde junior som svima rundt her
hei:)
kan denne sjokoladen spises??
kabrohydrater 52,3 gr, lactose 9,5gr, lactitol, 38,9 gr.
Hæ? Jeg har en i skapet nå, den inneholder 10karber pr 100g... Du mener cloetta sin?
Jeg kjøper aldri den ihvertfall, for mener å huske at det var maaange karber i den :confused:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19824
Er visst 13 karber i den lyse:(
Jeg kjøper aldri den ihvertfall, for mener å huske at det var maaange karber i den :confused:
10 karber er ikke så galt, det er jo ikke meningen man skal spise hele på en gang heller da;) Jeg foretrekker cloetta sin, liker smaken på den best og jeg spiser maks en stripe, som oftest 1-2ruter...
Ja det er litt mere karbohydrater i Cloetta sin enn en del andre. 13gram pr 100. For min egen del synes jeg denne smaker mye mer som ordentlig sjokolade og spiser heller litt mindre av en som smaker godt, enn å spise mer av en som er mindre god. Jeg får heller ikke så fort luft i magen av denne som av de andre. Det er vel smak og behag som allt annet :)
10 karber er ikke så galt, det er jo ikke meningen man skal spise hele på en gang heller da;) Jeg foretrekker cloetta sin, liker smaken på den best og jeg spiser maks en stripe, som oftest 1-2ruter...
Jeg unngår den jeg, blir kvalm og løs i magen av den;)
Hva med Green&Black-sjokoladene? Noen som har erfaring med disse?
Så de på helsekosten, og hun som jobba der sa de var bra for lavkarbo, uten at hun kunne forklare hvorfor ...
Hva med Green&Black-sjokoladene? Noen som har erfaring med disse?
Så de på helsekosten, og hun som jobba der sa de var bra for lavkarbo, uten at hun kunne forklare hvorfor ...
Tror de har en sukkerfrivariant, ellers er det kanskje det at de er mørke... Men de er svindyre!
Hei, er ny her.. så skjønner ikke helt forskjellen på karbohydrater og karber i en sjokolade.. kan noen forklare meg :rolleyes:
Hei, er ny her.. så skjønner ikke helt forskjellen på karbohydrater og karber i en sjokolade.. kan noen forklare meg :rolleyes:
Karber er forkortelse for karbohydrater. Altså er det det samme.
Cloetta sin sjokolade uten sukker - finnes den altså i en mørk variant også? På min nærbutikk selger de bare melkesjokoladen med 13 gr karbs men hvis denne finnes i en mørk versjon kan jeg be dem om å ta den inn......Noen som har bilde av den mørke sjokoladen ?
Hvilke butikker selger Cloetta da? Jeg har ikke funnet den noen steder.
grotingeling
07-06-09, 22:17
Ser at noen av Stormarked Rema 1000 butikker har, og har også sett dette merket hos de store ICA-butikkene
Karber er forkortelse for karbohydrater. Altså er det det samme.
Okey, da er jeg med. Takk :)
Jente 1980
09-06-09, 22:55
Her i Tromsø er det Prix og Obs som selger Coletta sjokoladen! Men har enda ikke funnet den mørke varianten, anyone?
Her i Tromsø er det Prix og Obs som selger Coletta sjokoladen! Men har enda ikke funnet den mørke varianten, anyone?
Takk, fant den selv på Smartclub og OBS.
Å FYTTI KATTA!!! Fant den mørke Cloettaen på en KIWI butikk her hvor jeg bor og den smakte alldeles for j****g! Skikkelig Zalo smak som satt igjen leeeenge etter biten var tygget og svelt.
Nei, dette var ikke noe for meg! Savner Anton Berg!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.