Debatt om fedme. Fedon Lindberg, Ernæringsrådet osv. Har vært litt snakk om lavkarbo allerede. Ikke uventet er ikke Ernæringsrådet positive til dette.
Ernæringsrådet må jo bestå av tynne eldre som aldri noen sinne har vært overvektig og aldri kjent suget etter sukker i frukt og brød. Karbohydrater er ikke farlig nei...
Tror ikke Norge er moden for gode tips enda gitt.
trillian78
11-05-09, 22:35
Fedon er alt for diplomatisk syns jeg. Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at han innerst inne har lyst til å slå ernæringsrådfolka i hodet med et tørt kneippbrød. Men det er vel kanskje lettere å nå fram med den diplomatiske linjen...
Noen som vet hvor jeg kan se det på nett?
Denne linken tror jeg går rett til programmet: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/493742
Blæh. Nøkkelhullsmerking!? Forslag til bedring av kostholdsveiledninger ver nøkkelhullsmerkede varer i butikken. At en vare blir nøkkelhullsmerket, betyr som regel at man fjerner fett og tilsetter sukker og kunstige tilsetningsstoffer.
Jeg synes det blir altfor lite fokusering på riktig kosthold - og selvfølgelig LCHF-kosthold! :D
Og hvorfor reagerer ikke Fedon når Kristian M. snakker om at vi må unngå mettet fett! grrrr!
(fordi fedon er like redd for mettet fett selv)
:liste:
Fedon er ikke helt "der" enda når det gjelder mettet fett, men han nærmer seg.
Og han har vel lært at man ikke skal stikke nesa for mye fram og prøve å få norske ernæringseksperter til å tenke annerledes.... Ref potet og brød debatten for noen år siden.