View Full Version : Ostekjeksknekkebrød?


Kanutten
12-05-09, 19:56
Inspirert av Bee og osten hennes prøvde jeg å lage noe som jeg håper Bee kan videreutvikle til noe supersnopt!

Jeg raspet ost i foodprofessorn, så smått jeg bare klarte, hadde i krydder av ymse slag og litt JBK i bare for å binde... (Er ikke fan av JBK ellers :p).
Stivpisket noen eggehvitter og blandet alt sammen. Det ble ei ganske tykk røre. Laget noen "småkake" topper og noen flate på stekepapir og rett i ovnen med det.

Toppene ble godt stekte utenpå, men gode myke inni. De flate ble sprø, men har tykkelse omtrent som et knekkebrød. Bee???

Bee
12-05-09, 20:21
Det hørtes godt ut. Lurer på hvordan det blir om man blander med et egg og f.eks sesamfrø?

Du må forresten prøve og blande majones og revet ost og ha i microen. :sikle: Kjempegodt som tilbehør til supper o.l.

Kanutten
12-05-09, 20:26
Det hørtes godt ut. Lurer på hvordan det blir om man blander med et egg og f.eks sesamfrø?

Du må forresten prøve og blande majones og revet ost og ha i microen. :sikle: Kjempegodt som tilbehør til supper o.l.

:sikle: :sikle:

Elsker alt av smeltet ost jeg! Tenkte jeg skulle kjøpe sånn raclett(?) ost og bruke den i sauser etc. Den er jo knallfeit og smelter lett!