View Full Version : Hjelp meg
Mitt mål er å gå ned 45 kg, og vil derfor starte med lavkarbo for å få en liten kikkstart. Et av mine største problemer er nemli ALT for mye karbohydrater, og nedprioritering av måltider generellt. kansje en stor middag kl 4-5 og litt godter på kvelden...
Hva ville dere annbafalt som en dagsmeny?? bør vere enkelt å grabbe med seg i farten....
Hvordan går jeg frem for å komme i kestose??
jeg har lett en del rundt her inne, men alt går bare i surr for meg :)
Først og fremst må du finne ut hvilken filosofi du vil følge. Deretter graver du frem lesestoff om den, og så er det bare å kjøre igang. :)
Jeg begynte på ketolyse, men gikk over til Skaldeman. Om du er motivert nok, og klarer deg på lite grønnsaker så kan det være bra. Jeg skal ned omtrent like mye som deg, og jeg føler i alle fall at jeg klarer det med den strikte Skaldeman.
Mens du leser deg opp på den filosofien du ønsker å følge kan det være lurt å trappe ned på karbohydratene. Da kan det hende at du slipper ubehagelighetene ved overgangen når du kutter dem helt ut.
Lykke til med valget! :heia:
Velg deg en filosofi, skaff deg boka som hører til, les den fremlengs og baklengs, dag og natt og følg den til punkt og prikke.
Tro meg, jeg har prøvd egenkomponert mange ganger og har sprukket, fordi jeg ikke hadde nok kunnskaper, selv om jeg trodde det.
Jeg gikk nå til anskaffelse av to av Skaldeman sine bøker og følger programmet for 50kg+ og ting går lettere og bedre og jeg vet hva jeg driver med.
Jeg gikk nå til anskaffelse av to av Skaldeman sine bøker og følger programmet for 50kg+ og ting går lettere og bedre og jeg vet hva jeg driver med.
Hey! Det samme gjør jeg! :D
Hey! Det samme gjør jeg! :D
Så gøy at det dere flere! Jeg må følge det opplegget i noen år jeg tror jeg...
hvor får jeg ak i de bøkerne??? jeg er ikke så glad i bøker egentlig... er det tungt og kjedelig stoff, har jeg lett for å legge bokene til sides og overse den desverre... men det skader jo ikke å prøve... jeg får bestille meg en bok, og se om det vil hjelpe meg eller ikke....
er det mange som ikke klarar å holde vekten nede når de er ferdig med vektreduksjonen?? må jeg leve etter den flosofien jeg velger resten av livet for å si det enkelt???
jeg er ikke så glad i bøker egentlig...
Ketolysekurs fås både på DVD og som kurs på internett. Www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no). Men det skader nok ikke å ha boka i tillegg. Husk at dette er radikalt motsatt av alt du hittil har lært, så det er ikke lett å forstå uten å se noen eksempler og gode forklaringer.
LenaBeatrice
14-05-09, 09:01
hvor får jeg ak i de bøkerne??? jeg er ikke så glad i bøker egentlig... er det tungt og kjedelig stoff, har jeg lett for å legge bokene til sides og overse den desverre... men det skader jo ikke å prøve... jeg får bestille meg en bok, og se om det vil hjelpe meg eller ikke....
er det mange som ikke klarar å holde vekten nede når de er ferdig med vektreduksjonen?? må jeg leve etter den flosofien jeg velger resten av livet for å si det enkelt???
Det finnes jo flere lavkarbokosthold.
Et alternativ er Atkins, som er min kostholdfilosofi. Jeg har gått ned 45 kilo med det kostholdet. skal ned 15 kilo til.
Jeg begynte å gå ned i vekt i jan. 06. De første 18 mnd tok jeg altså av 45 kilo, etter det har jeg stått rolig, med vilje.
Jeg opplevde det ikke som vanskelig å holde vekta.
Det krever selvfølgelig litt innsats og disiplin, men det gikk helt greit. Jeg gikk ikke tilbake til å spise som før Atkins, jeg fortsatte med Atkins, men la på mere karbo, vel å merke riktige karbohydrater!
Hvordan du velger å leve etter at du har nådd ønsket vekt er opp til deg, men det er viktig å tenke igjennom hvorfor du gikk opp i vekt i utgangspunket, bli bevisst på det, så du ikke faller tilbake i gamle vaner.
Nå har jeg redusert mengden karbo igjen, for å gå ned de siste 15 kilo.
jeg har skrevet en del om dette i bloggen min (Se min signatur)
Atkins bøkene finnes flere steder, gjør et søk i en bokhandel på nettet.
Det er vanskelig å starte på et lavkarbokosthold uten litt kunnskap, så jeg vil anbefale deg å skaffe deg en bok, om det blir Atkins eller noe annet er ditt valg :-)
Men jeg skjønner hva du mener med å "legge vekk boka".
Jeg vet ikke om jeg hadde orket å sette meg inn i det nye kostholdet uten hjelp fra min samboer.
Hvis du ikke har noen til å støtte deg i hverdagen så synes jeg du skal bruke dette forumet for alt hva det er verdt. Det finnes mange kunnskapsrike og erfarne personer her inne, som mer enn gjerne deler med seg :-)
Forresten kan man låne bøkene på biblioteket også før man bestemmer seg, så er det enklere å se hva som passer best.
er det mange som ikke klarar å holde vekten nede når de er ferdig med vektreduksjonen?? må jeg leve etter den flosofien jeg velger resten av livet for å si det enkelt???Hvis du har tenkt og fortsette å spise brød og patsa etter at du er ferdig med vektreduskjonen, så går du sannsynligvis opp igjen. De fleste som faktisk har gått opp så mye som oss, de har gjort det fordi de ikke tåler den type mat.
Vil du gå ned i vekt og beholde vekta og få mange andre helesefordeler på kjøpet? Så skaff deg en bok ( gjerne låne på biblioteket og lese flere til du bestemmer deg for en å kjøpe), vi snakker om livet ditt her!
Det finnes ingen enkel vei til å gå ned 45kg på, du må invistere et år av livet ditt for å få det bra resten av livet.
Piller og lavkalorikurer kan sikkert funke det, men å velge noe som kroppern er fornøyd med må vel være bedre? Lavkarbo er vektregulerende og kroppens måte å regulere seg selv. For å si det sånn, hadde kaloriteorien funka, så hadde min svigermor veid 55kg, men det gjør hun ikke, når langt over 60% av energiinntaet er fra karbohydrater... Jeg hadde også gått ned i vekt om kaloriteorien funka, men den gjør meg feit. Så nå kuttet jeg karbene og la på 100kcl i fdøgnet og går ned;)
Skaldeman boken er nå bestilt, så om noen dager er jeg i gang, forhåpentligvis...
jeg står egentlig på liste for gbp, og vet at om jeg tar den, vil jeg få dekt fjerning av overflødig hud. Blir det dekt av det offentlige om jeg kalarer å gå ned i vekt for egen maskin??? noen som vet det??
Skaldeman boken er nå bestilt, så om noen dager er jeg i gang, forhåpentligvis...
jeg står egentlig på liste for gbp, og vet at om jeg tar den, vil jeg få dekt fjerning av overflødig hud. Blir det dekt av det offentlige om jeg kalarer å gå ned i vekt for egen maskin??? noen som vet det??
Du får vel dekket en slik operasjon dersom det er medisinsk tilrådelig eller noe slik tror jeg. Gå ned kiloene først også ser du hvordan det ser ut etterpå;) Går man sakte ned, så rekker huden å følge med også;)
hm... nå har jeg fått boken fra skaldeman, men jeg var egnetlig ikke skikkelig fornøyd egentlig.... der sto jo ikke noen oppskrifter, eller noe konkret egentlig føler jeg ??? jeg skummet bare gjennom det, men jeg så ikke noe....
trenger oppskrifter og tips til mat jeg kan spise jeg...
Du må lese boken, ikke skumme ;)
trenger oppskrifter og tips til mat jeg kan spise jeg...
Oppskrifter finnes det massevis av her på forumet. Men først bør du lese boka sånn at du har orden på hvorfor man bør velge noen mattyper og velge bort andre. Dette er for mange veldig mye ny informasjon i forhold til hva vi har lært.
Det krever litt av oss å velge en livsstilendring, desverre finnes det ingen kjappe løsninger eller mirakeloppskrifter. Det er jobbing både fysisk og mentalt. Forøvrig er det beste mirakeltipset jeg kan gi å planlegge.
Du må lese boken, ikke skumme ;)
Jepp, lese og ikke skumme.
Og ellers, trenger man oppskrifter på å lage karbofri mat? Steke koteletter mm? Lære deg å regne ut Skaldemans ratio og stek deg kjøtt med fett. Husk at fløte mm inneholder karber!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.