View Full Version : Dere som elsker ost - ostesnacks


rsy
12-02-04, 22:17
Til dere som elsker ost. Her er en enkel ostesnacks:

Kutt opp to litt tykke skiver av Jarlsberg eller Norvegiaost. Du legger skivene i et toast-jærn i ca 8-10 minutter så det blir en liten plate med smeltet ost.

Dette er utrolig godt... prøv også med en dråpe Ravigotte-sennepssaus på før steking...nam nam!

RSy

Silvandar
13-02-04, 09:35
Til dere som elsker ost. Her er en enkel ostesnacks:

Kutt opp to litt tykke skiver av Jarlsberg eller Norvegiaost. Du legger skivene i et toast-jærn i ca 8-10 minutter så det blir en liten plate med smeltet ost.

Dette er utrolig godt... prøv også med en dråpe Ravigotte-sennepssaus på før steking...nam nam!


Jeg har en bekjent som steker Norvegia i stekepanna som ei pannekake,gjerne med chili, kjøttbiter og krydder.. Jeg har ikke turt å prøve selv enda, men det høres unektelig godt ut, og utrolig mektig. :)

Iset
13-02-04, 10:50
åååh YUMMY. jeg elsker ost, særlig smeltet. skal prøve dette.

Iset
13-02-04, 17:37
jeg prøvde en annen vri av denne idag: høvlet opp skiver av Norvegia med ostehøvel og skar dem i to. så la jeg bitene på stekeplate og smeltet dem i ovnen, tok dem ut og lot dem tørke en stund etterpå. ble litt kjeks-aktig. snaddermat!!!!

psilocybe
13-02-04, 18:35
jeg prøvde en annen vri av denne idag: høvlet opp skiver av Norvegia med ostehøvel og skar dem i to. så la jeg bitene på stekeplate og smeltet dem i ovnen, tok dem ut og lot dem tørke en stund etterpå. ble litt kjeks-aktig. snaddermat!!!!

Fat, bakepapir og oste-terninger i mikrobølgeovnen skal resultere i noe tilsvarende. Skikkelig snadder er det i alle tilfelle. :)