View Full Version : Pai med soyamel
her er oppskrift på herlig pai (4 storspiste personer)
Paideig lages av 100 g smør og 2 dl soyamel. Stekes først.
Dette kan man fylle opp med hva man vil; jeg brukte kjøttdeig, en løk, champignon, feta ost og masse krydder. Bruk tre egg og litt fløte og la stå i 30 min!!
Nam nam!!
Jøss.. så enkelt? hehe... glimrende... jeg elsker pai...og utrolig mye lettere når man skal ha kald mat.. litt mer fristende enn bare kjøtt og fett...
Er soyamel uten karber? Og smaker det noe godt, da? Altså, melet? Fyllet til paien høres jo nydelig ut :sikle:
Sojamel inneholder vel drøyt 20 karber pr 100g, for mye for meg, men sikkert fint for de som kan spise litt mere karber.
Nja, da går det med for mye karber for min del også, tenker jeg.
Fant en pakke sojamel i skapet fra Spielberger,den har bare 3,1 gr. Har ikke prøvd på annet enn pannekaker, smaker bra.
netto karbo i paideigen er 1,3g.
Finnes det forskjellige typer soyamel, siden det er så stor variasjon?
1,3 i hele deigen er jo ikke dårlig. Får sjekke ut dette, ja.
Fant en pakke sojamel i skapet fra Spielberger,den har bare 3,1 gr. Har ikke prøvd på annet enn pannekaker, smaker bra.
Oj, da får jeg se etter den da, om jeg skulle få lyst på paj. Egentlig unngår jeg soja, siden jeg mener det er alt annet enn sunt. Men jeg savner å ha pai en gang i blandt...
Jeg sjekket matvareguiden og den sa 23... Og det var jo himla stor forskjell... Men jeg har hatt speilberger sin og mente den hadde færre enn 23 ja...
jeg kjøper et merke som heter Bauck hof - det har kun 9,9 karber :)
her er oppskrift på herlig pai (4 storspiste personer)
Paideig lages av 100 g smør og 2 dl soyamel. Stekes først.
Dette kan man fylle opp med hva man vil; jeg brukte kjøttdeig, en løk, champignon, feta ost og masse krydder. Bruk tre egg og litt fløte og la stå i 30 min!!
Nam nam!!
Går det an å bytte ut soyamel med soyaprotein tror du..? :)
Går det an å bytte ut soyamel med soyaprotein tror du..? :)
Det tror jeg helt sikkert det gjør. Det ville ihvertfall jeg gjort om jeg skulle bakt denna. Høres god ut, men for mange karber med soyamel;)
Bruker alltid soyaprotein jeg- Lykke til :p
Det tror jeg helt sikkert det gjør. Det ville ihvertfall jeg gjort om jeg skulle bakt denna. Høres god ut, men for mange karber med soyamel;)
Bruker alltid soyaprotein jeg- Lykke til :p
Som ei over her skriver så finnes det soyamel med 3,1 karber pr 100g....det er jo minimalt. Soyaprotein er vel en god del dyrere..
Trenger litt mer detaljer her jeg.. Ingen kokk :-)
Hvor tynt klemmer du bunnen utover? Hvor mange grader og hvor lenge?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.