View Full Version : Hasselnøtt-terte


Iset
30-11-04, 18:53
Serveres med pisket krem eller sjokoladesmørkrem (se oppskrift på induksjon)

1,8 dl pluss 2 ss malte hasselnøtter
1 ss whey protein (uten smak)
3 pakker splenda
1/2 ts bakepulver
2 egg
1 ss rømme
smør til smøring av formen

Sett ovnen på 175 grader. Ha 1,8 dl pluss 1 ss hasselnøtter, whey, splenda og bakepulver i en bolle. Tilsett egg og rømme og pisk det i ca 2 minutter til en lett deig med en elektrisk mikser.
Smør en 20 cm rund kakeform med rikelig med smør og strø resten av hasselnøttene utover bunnen. Fordel deigen jevnt i formen med en glatt overflate.
Stek kaken i 25 minutter til en testpinne er ren. La kaken være i formen i 10 minutter før den legges på rist til avkjøling. Når den er FULLSTENDIG avkjølt, deles den i 4. Server.

Pr porsjon:
Netto karber: 4 gram
Fiber: 1,5 gram
Protein: 6 gram
Fett: 13,5 gram
Kalorier: 159

Nille
30-11-04, 19:56
Har flyttet smørkremen ( :sikle: ) til vedvarende. Cognac, - uansett hvor lite, er ikke induksjonsmat nei !! :)

Iset
30-11-04, 20:05
Har flyttet smørkremen ( :sikle: ) til vedvarende. Cognac, - uansett hvor lite, er ikke induksjonsmat nei !! :)

Hehe jeg kom på det etterpå, da jeg skrev det la jeg den på induksjonen pga at det stod fra fase 1-4 på den, men så kom jeg på etterpå at verken sjokolade eller cognac er intro-mat, så jeg tenkte den kom til å bli flyttet. :)
Passer bedre på vedvarende ja. :p

Ikke sant den høres utrolig god ut? :sikle: Må lage den snart en dag, er jo snart jul og greier. :D