janmesi
30-05-09, 18:29
Lagde en digg middag i går, hvor en jeg serverte bare "måtte ha" oppskriften på min egen-modifiserte "Mervis Spinatstuing" fra Skaldemans kokebok:
Spinat på svak varme (jeg bruker fryset, i ferdige terninger)
En liten løk, finhakket
Litt ferskpresset hvitløk (2-3 fedd)
Salt
Kvernet pepper
Revet valnøtter (en neve, revet til det er pulverisert)
Kremfløte
Dette rører og putrer og koser seg i et kvarter, og kan stå på middels svak
Til slutt tar jeg litt valnøtter og paranøtter småopphakket, slik at det hele blir litt crispy
Salte og pepre underveis, litt etter smak som Skaldeman ville sagt det
... dette er bare SÅ godt, og kan gå til det aller meste. I går serverte jeg dette som tilbehør til strutsebiffer (kjøpt i Sverige, harryhandel he he), med asparages og en blåbærsaus (litt blåbær pluss kremfløte - eaaasy)
Så et lite spørsmål: Noen som har erfaring med å bruke "vanlig" kokosfett som man kjøper i butikken til steking i jernpanner?
Spinat på svak varme (jeg bruker fryset, i ferdige terninger)
En liten løk, finhakket
Litt ferskpresset hvitløk (2-3 fedd)
Salt
Kvernet pepper
Revet valnøtter (en neve, revet til det er pulverisert)
Kremfløte
Dette rører og putrer og koser seg i et kvarter, og kan stå på middels svak
Til slutt tar jeg litt valnøtter og paranøtter småopphakket, slik at det hele blir litt crispy
Salte og pepre underveis, litt etter smak som Skaldeman ville sagt det
... dette er bare SÅ godt, og kan gå til det aller meste. I går serverte jeg dette som tilbehør til strutsebiffer (kjøpt i Sverige, harryhandel he he), med asparages og en blåbærsaus (litt blåbær pluss kremfløte - eaaasy)
Så et lite spørsmål: Noen som har erfaring med å bruke "vanlig" kokosfett som man kjøper i butikken til steking i jernpanner?