View Full Version : Badetemperaturer
trillian78
31-05-09, 10:59
Er det noen som har testa badetempen allerede? Eller som har hørt om noen som har testa den?
Oslo kommune begynner ikke å måle temperaturer (http://www.friluftsetaten.oslo.kommune.no/badeinfo/badetemperaturer/) før onsdag, men jeg har så lyst til å bade i daaaag :spent:
Tror jeg må ta turen til nordbytjernet på Jessheim og teste.
Var på hytta forrige helg, og da var det 11 grader i Krøderen... :eek:
trillian78
31-05-09, 11:54
Var på hytta forrige helg, og da var det 11 grader i Krøderen... :eek:
Det er hvertfall IKKE akseptabel temperatur :eek: Bør være 16-17 grader før jeg orker å hive meg uti.
Bada du?
trillian78
31-05-09, 11:55
Problemet er at det fortsatt blir ganske kaldt om natta :(
AAAALT for tidlig å bade her i allefall, vi har vel knapt hatt 4 dager med temperatur på 20 grader jo....
trillian78
31-05-09, 12:50
Åhhh... Men jeg er så utålmoooodig!
Det er hvertfall IKKE akseptabel temperatur :eek: Bør være 16-17 grader før jeg orker å hive meg uti.
16-17 grader!! :eek: :eek: Da er jeg ei skikkelig pyse. Må ha vannet på 20 eller mer... :o
trillian78
31-05-09, 12:59
Ja, det er jo strengt tatt ikke behagelig på 16 grader da. Men: utååååålmodig :lol:
Ja, det er jo strengt tatt ikke behagelig på 16 grader da. Men: utååååålmodig :lol:
Er det 16 grader hopper vi i vannet, kan jo ikke forvente badevann på 20grader her omkring, da får vi jo aldri bada da jo.
bada i går ,,vannet var overaskende varmt de snakket om 13 grader ,men tør vedde på at det var 16 ,17 g ,minst og 350 brennmaneter ,og de kommer jo inn mot land når det blir varmere i vannet.
så badet i sixsaks,,og deilig var det
16-17 grader!! :eek: :eek: Da er jeg ei skikkelig pyse. Må ha vannet på 20 eller mer... :o
Støttes! :kul:
Photobscura
31-05-09, 17:32
Er det 16 grader hopper vi i vannet, kan jo ikke forvente badevann på 20grader her omkring, da får vi jo aldri bada da jo.
Da jeg bodde i bygda di pleide vi å bade i elva ved Sandøra, tror jeg det kaltes, mot Campingen, når sanda stakk opp av elva! Der var det alltid nydelige temperaturer, men ikke særlig dypt :p
Jeg vil baaaade! Om det så er femten grader. Jeg svetter bort her, men tror jeg drøyer det til uka :)
Da jeg bodde i bygda di pleide vi å bade i elva ved Sandøra, tror jeg det kaltes, mot Campingen, når sanda stakk opp av elva! Der var det alltid nydelige temperaturer, men ikke særlig dypt :p
Jeg vil baaaade! Om det så er femten grader. Jeg svetter bort her, men tror jeg drøyer det til uka :)
Ja, det skal visst være varmt rundt Sandøra, jeg har ikke vært der. Men jeg har bada mange ganger på badeplassen på Drevsjø, og der var det bare vi ungene som hælte å bade:lol:
Photobscura
31-05-09, 17:52
Ja, det skal visst være varmt rundt Sandøra, jeg har ikke vært der. Men jeg har bada mange ganger på badeplassen på Drevsjø, og der var det bare vi ungene som hælte å bade:lol:
Jammen! Det blir da fantastiske badetemperaturer i Drevsjøen! Sandtrand har vi til og med :D Fra jeg var gammel nok til å bade alene til jeg flytta til hjemmefra, så lå jeg og vaka i Drevsjøen fra mai til september :lol:
Med mindre du bada i Femund ved Femundsenden, da. Der er det kaldt, enn hvor idyllisk det ser ut på avstand :rolleyes:
Jammen! Det blir da fantastiske badetemperaturer i Drevsjøen! Sandtrand har vi til og med :D Fra jeg var gammel nok til å bade alene til jeg flytta til hjemmefra, så lå jeg og vaka i Drevsjøen fra mai til september :lol:
Med mindre du bada i Femund ved Femundsenden, da. Der er det kaldt, enn hvor idyllisk det ser ut på avstand :rolleyes:
Så kaldt var det nok ikke, men kaldt nok, men ikke verre at at vi helt klart bada!
Jeg har ikke bada i femundsenden, jeg hælte ikke:lol:
Og jeg er vandt med å bade i alle slags vær, men i femundsenden i begynnelsen av juni, det var for tøft;)
trillian78
31-05-09, 18:07
Da kan jeg rapportere fra nordbytjernet på Jessheim! Det var forfriskende, men på ingen som helst måte avskrekkende. Jeg tipper 18-19 grader. Mye varmere enn jeg hadde forventa meg hvertfall :heia: Svømte en halvtimes tid :D Herlig herlig! Da er badesesongen definitivt i gang. HURRAAA!
Photobscura
31-05-09, 18:26
Så kaldt var det nok ikke, men kaldt nok, men ikke verre at at vi helt klart bada!
Jeg har ikke bada i femundsenden, jeg hælte ikke:lol:
Og jeg er vandt med å bade i alle slags vær, men i femundsenden i begynnelsen av juni, det var for tøft;)
Jeg har hoppa fra brygga der i april, slå den :lol:
Da kan jeg rapportere fra nordbytjernet på Jessheim! Det var forfriskende, men på ingen som helst måte avskrekkende. Jeg tipper 18-19 grader. Mye varmere enn jeg hadde forventa meg hvertfall :heia: Svømte en halvtimes tid :D Herlig herlig! Da er badesesongen definitivt i gang. HURRAAA!
Vidunderlig! Du må bli med på øyene og bade i sommer :spent:
trillian78
31-05-09, 18:29
Vidunderlig! Du må bli med på øyene og bade i sommer :spent:
Det er en avtale! :D
Photobscura
31-05-09, 18:37
Det er en avtale! :D
Woho! Gleder meg allerede! Åh, nå er det sommer :stortsmil
hehe. husker jeg bada på jessheim i fjor og vannet var seriøst så varmt at jeg ikke kjente at jeg gikk uti! gleder meg til å bade i sjøen!
trillian78
31-05-09, 19:25
Woho! Gleder meg allerede! Åh, nå er det sommer :stortsmil
Jaaa, Hurrraaaa! :spent: :spent: :spent:
Jeg bor bare 10 minutter m/bil unna Norbytjernet på Jessheim. Tror nok det blir en tur dit i mårra, ja! :stortsmil
Aner ikke gradene men en sprek dame bada i sjøen her i dag!
Sikkert veldig kaldt, rett i utløpet av en elv..
trillian78
31-05-09, 20:07
Jeg bor bare 10 minutter m/bil unna Norbytjernet på Jessheim. Tror nok det blir en tur dit i mårra, ja! :stortsmil
Me too! Du får rope hvis du ser meg. Jeg er den hvalen som ligger og vaker midt i tjernet :lol:
Photobscura
31-05-09, 21:17
Æsj, håper verken yr.no eller storm.no har rett i sine varsler, blir jo kaldere ut i uka, jo :(
Sambo bada i sjøen i dag, mellom hvervenbukta og ingierstrand. Jeg syns det var kaldt å putte beina utti, men han er ikke riktig navla når det gjelder bading... :D FOrøvrig masse folk som bade i sjøen overalt, men tror ikke det var over 16-17
Og, typen kom hjem etter tur med hund, og sa han hadde hatt årets første bad
i dag! :heia:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.