Er det noen av dere som vet om det finnes noen sammenheng mellom karbohydratfattig kost og urolige ben?
Jeg er i det siste blitt veldig plaget, og det er jo ganske irriterende. Kjenner det i armene også, det er jo ikke vondt, men ubehagelig når jeg prøver å sove.
Tar du magnesiumtilskudd?
:ja: Det er lurt å ta det, mange får kramper i leggene og kribling i muskler når de ikke tar det.
Aha, da får jeg prøve det. Kjøper man det på apoteket?
Jeg spiser de til ketolyse-kuren, men du får det både på apotek og på helsekost. Som det meste annet er de billigere i sverige... :rolleyes:
Hmm, ja.. Blir vel en stund til neste sverige-tur, men får ha det i bakhodet, og kjøpe på apoteket i norge så lenge.
Takk takk! :)
Kjøper de på apoteket, 100 tbl a 300 mg. Merke GEVITA, 80-90 kroner tror jeg.
På helsekosten var det halvparten av dosen til dyrere pris.
Jeg tar 2 om kvelden og har blitt kvitt uro, kriblinger og ikke minst kramper i bein.
Lykke til!!
Det kan også være kalium eller kalsium-mangel, men tror det magnesiummangel som er den vanligste årsaken ja.
Du kan jo gå igjennom en typisk dagsmeny og se hva du får i deg av de ulike mineralene.
anbefalt inntak er ca:
kalium 1900mg
kalsium 1000mg
magnesium 500-1000mg
på http://www.næringsinnhold.no/ ser du hva de ulike matvarene inneholder.
Får i meg nok kalium og kalsium, og tar jern-tilskudd anbefalt av legen. Har kjøpt magnesium på apoteket i dag, så får jeg håpe det hjelper. Synes det kiler så ekkelt..