View Full Version : Vitaminer?


Ingo
01-12-04, 19:42
Hvilke produkter anbefales helst i tillegg til vanlig Atkins vedlikehold? :confused:

Jeg og forloveden var på Rema og Obs og kjøpte inn diverse, men det er jo kunstige greier da. Vet lite om det så lurte på om noen av "proffene" her inne kunne gi noen gode råd?

Vet at vi skal ha omega 3 da. Leste den tråden og lærte litt, men finner ingenting på vitaminer.

Aline
01-12-04, 19:46
les mup'ene til de som har vært her lenge. under Micro så står diverse vitaminer og mineraler osv.

helsekost vitaminer er bra!!!! vanlig butikkvitaminer er ikke bra.
man kan kanskje si det sånn at man får det man betaler for...!?

lykke til! :)

Nille
01-12-04, 21:42
Tror vi tar forskjellig alle sammen her inne. Det er litt individuelt hva hver enkelt trenger. Hvis du går på Atkins trenger du iallefall kalium og kalsium + magnesium tilskudd i tillegg til vanlige vitaminer. Atkins anbefaler også q10.

Jeg tar:
1 stk Solaray Spektro Multivitamin
3 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit
1 stk. 750 mg Kaleroid (kalium)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9
1 stk. 200 mg Bio Magnesium (har også magnesium i kalsiumen)
1 stk. 750 mg Bio-C (om vinteren 2 stk)
1 stk. 30 mg Super Bio-Qinon Q10

Som Aline sier er det en god ide og lese i MUP'ene (kjempegod ide Aline !). I tillegg kan du lese mer i Kosttilskudd delen av forumet her - der er det masse poster om vitaminer ! http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18

Iset vet masse om vitaminer, der hun står bak disken i helsekosten sin. Hun kommer sikkert innom snart !:D

Aline
01-12-04, 22:09
Som Aline sier er det en god ide og lese i MUP'ene (kjempegod ide Aline !).



hmm... hvem kan jeg ha fått den ideen fra...? ;)
må være en klok dame her på forumet!! :D

:klem:

mofe
06-01-05, 07:02
Vil bare si at det er forskjellig på syntesisk og organisk fremstilte vitaminer. De fungerer på forskjellig måte i kroppen, og organisk er absolutt det beste. Jeg kjøper alltid vitaminene mine i helsekost, og sjekker grundig om de er organisk fremstilt :) Disse er som "mat" for kroppen å regne :)