View Full Version : Særdeles lavkarbo-vennlig restaurant

Carisma
20-06-09, 00:10
I dag har jeg spist på et sted som var perfekt for lavkarbo, nemlig Trancher på Grünerløkka! Konseptet deres er å servere langtidsgrillet entrcote, det er faktisk det eneste på menyen. Så er tilbehøret valgfritt. I tillegg til et par-tre forretter da.

Kjøttet var nyyydelig, og som tilbehør valgte jeg asparges og grønne bønner, pluss marinert champignon. I tillegg valgte jeg chimichurry, som viste seg å være en oljedressing med urter. Anbefales på det varmeste! :sikle: (men bestill bord, det er veldig lite der, og populært!)

Konseptet med å sette sammen sin egen rett er jo genialt, håper flere spisesteder tar opp dette :ja:

Nannah
20-06-09, 00:31
Flere som gjør det ...fex Big Horn lr Jensens Biffhus.
Elsker å spise på sånne steder :love:

Trancher må prøves! :P

Gracella
20-06-09, 09:32
Mongolske restauranter har det samme konseptet. Nydelig mat!

Carisma
20-06-09, 11:54
Mongolske restauranter har det samme konseptet. Nydelig mat!
Ja, men jeg stoler ikkehelt på de sausene de har, siden asiatiske sauser ofte inneholder sukker.

Photobscura
21-06-09, 19:54
Ja, denne har jeg hørt veldig mye skryt om! Nå er det veldig sjeldent jeg har økonomi til å spise ute, men har tenkt at Trancher er stedet den dagen jeg kan ta meg råd til det!

Gracella
21-06-09, 20:40
Ja, men jeg stoler ikkehelt på de sausene de har, siden asiatiske sauser ofte inneholder sukker.
Oi, det har jeg ikke tenkt på... men har heller ikke vært på mongolsk restaurant etter at jeg la om kostholdet :D

Liv:)
21-06-09, 20:42
Marché-restauranter (http://www.bytheway.no/) er også veldig lavkarbovennlige! Og de har nydelig mat. :)