View Full Version : Nydelig halvfrossen blåbær-krem (utrolig godt)

Iset
13-02-04, 16:23
dette fant jeg nettopp på, så jeg vet ikke hvor mange personer det er til, men regner med sånn ca 4 storspisere som meg? :)

Pisk en kartong kremfløte sammen med ca 1 dl (eller etter smak) stevia eller annet søtningsstoff (jeg bruker canderel). Ha ca 1/3 pose frosne usukrede blåbær i en mikser og kjør til de er moset. Bland med kremen og server:)

ps: sett blandingen i fryseren i en times tid, rør rundt i den hvert kvarter, så har du en deilig iskrem og. har ikke prøvd, men skal det neste gang.

Skorpia
14-02-04, 13:09
Pisk en kartong kremfløte sammen med ca 1 dl (eller etter smak) stevia eller annet søtningsstoff (jeg bruker canderel). Ha ca 1/3 pose frosne usukrede blåbær i en mikser og kjør til de er moset. Bland med kremen og server:)

Iset,vær så snill og ikke reklamere for Aspartam under Atkinsforumet
Canderel er nemlig Aspartam, da er det bedre en bruker Stevia eller Natreen for de er greie på Atkins. ;)

Iset
14-02-04, 14:17
oj.. var jo ikke meningen å reklamere... jeg bare skrev det JEG brukte...

er natreen greit? det var da bra:) stevia er så dyrt syns jeg (enda jeg får 30 % rabatt på det).

aargh når kommer Splenda til Norge?

Skorpia
14-02-04, 14:54
oj.. var jo ikke meningen å reklamere... jeg bare skrev det JEG brukte...

er natreen greit? det var da bra:) stevia er så dyrt syns jeg (enda jeg får 30 % rabatt på det).

aargh når kommer Splenda til Norge?
Ifølge Silvandar kommer Splenda tidligst til sommeren,senest i løpet av et år

mofe
01-02-05, 23:39
Åh, denne oppskriften hørtes helt fantastisk ut! :) Skal absolutt prøves!!

Vil forresten poengtere at man må piske kremen FØRST, og så ha i bær - eller så blir det ingen krem :)

Heiko
13-06-06, 15:35
Spleda er her folkens.... :rolleyes:

nøtta
13-06-06, 15:39
Spleda er her folkens.... :rolleyes:

men det er en gammel tråd....

Summer
13-06-06, 15:45
men det er en gammel tråd....Jupp, en veldig gammle tråd, -og for guds skyld: Ikke bruk 1 dl. stevia. :lol: