View Full Version : jeg skal på fest!hva kan jeg drikke?

elinej
04-12-04, 19:09
er det overohodet noe med alkohol i som ikke gjør at jeg kommer ut av ketosen?
Hilsen meg

smosje
04-12-04, 19:17
Rødvin? Er nå det beste på SBD i hvertfall. Hvis du MÅÅÅÅ. Ketose er jeg ikke no god på kunnskaper om, men. Det kommer vel forhåpentlig noen ketosikere her som svarer før du drar avgårde på party! :D

Gir
04-12-04, 19:21
Sliter litt med samme spørsmål selv for det eneste jeg vet vi Atkinsere kan drikke, er conjakk og whiskey og jeg liker ingen av delene....
Forresten. Sjekk ut denne linken:)
http://www.matoppskrift.no/sider/kaloritabell.asp?livsmiddel=alle&tabell=karbonhydrater&search=alkohol

mofe
04-12-04, 19:23
den tørreste hvitvinen du kan få tak i..

uansett så kommer du nok til å gå ut av ketosen, OG gå opp en kilo ca. om du tar deg en fest. kroppen forbrenner alkohol først, før andre ting..

så om det er viktig for deg å gå ned, ikke drikk alkohol. :)

elinej
04-12-04, 19:26
pepsimax eller colalight med vodka?

mofe
04-12-04, 19:27
ikke vhis du vil være i ketose, nei..

mofe
04-12-04, 19:28
om du allikevel velger å drikke, kan det ta noen dager før du er i ketose igjen, så du vet det.. og bli ikke overrasket om du imorgen (?) veier en kilo mere, som sagt :)

elinej
04-12-04, 19:30
da drikker jeg heller vann...vil jo ikke ut av ketosen.
tusen takk for svar!

mofe
04-12-04, 19:38
bare hyggelig :)

regelen er at man ikke skal drikke pepsi max/lettbrus på induksjon.. men jeg gjorde det, og merket ingenting, dvs. gikk ikke ut av ketosen :) men folk reagerer forskjellig :)

Nille
04-12-04, 20:10
Sliter litt med samme spørsmål selv for det eneste jeg vet vi Atkinsere kan drikke, er conjakk og whiskey og jeg liker ingen av delene....

Neida, vi kan drikke alle typer brennevin som det ikke er sukker eller smakstilsetninger i. Også vodka, gin og tequila. Men så var det blandevannet da..... ikke bra. Jeg har fått tak i Slimline Tonic fra Schweppes. Det reddet gin & tonic'en min i sommer !! Jeg har også en kjempegod Marguerita mix fra Baja Bob. Men glemte den helt ut i sommer. Tenk jeg gikk glipp av frozen Margueritas !! På lavkarbo samling i Køben i sommer drakk vi vodka rett fra fryser'n og masse gin & tonics ! Ellers er øl bannlyst. 115 ml rødvin har 2 karber, - 115 ml medium tørr hvitvin har 0.9 karber. mofedilla har allerede forklart om effekten av alkoholen, - og det kan jeg bare skrive under på. Så lenge kroppen brenner alkohol brenner den ikke fett .... så lenge man vet det er det mye lettere å si neitakk ! :p

smosje
04-12-04, 20:59
Se der kom svaret jeg venta på! Et unikum er du, Nille! :blomster: