View Full Version : Fase 2- en sprekk


incalito
25-07-09, 18:25
hei!
Jeg er i fase 2 nå, gått på det i 2 uker nå og bestemte a vi skulle ha taco til middag i dag....det var en skivebom!! Jeg begynnte å spise med kinakål som shell, men klarte ikke å motstå fristelsen til slutt, så jeg spiste både tacoshell(3 minitubes) og litt ost. Nå sitter jeg med kjempedårlig samvittighet og lurer på hvor mye gale var dette??

Jeg har gått på ED i 6 ker nå og gått ned 12 kg :heia: Er superfornøyd med det!! Sliter en del for tiden med lyst på noe salt, da spesielt potetgull, men klarer heldigvis å snu ryggen til det :D

Nå reiser vi snart på ferie og da lurer jeg på om jeg kan gå over til fase 1 i noen dager, mens vi er på farten, da det ikke er så lett å få tak i skikkelig mat over alt. Kan jeg gå over til fase en i en uke, eller er dette skadelig, noen som vet???

Solange
28-07-09, 21:56
Hei! 12 kg på 6 uker er kjempebra! Gratulerer!
Tror ikke det gjør noe særlig hvis du har skeia ut en gang på 6 uker! Du kan risikere at du kom ut av ketose noen dager, men hvis du fortsetter som før, så har det ikke gjort noen annen skade enn at du går litt saktere ned.
Ang. å gå over på fase 1 igjen en periode, så er det helt greit. Selv veksler jeg mellom fasene uten problemer. Mange holde på slik til de har gått ned det de skal. No problem! Lykke til videre!

grotingeling
30-07-09, 10:21
Fantasktisk resultat - gratulere:heia:

Helt enig med Solange forøvrig; du falt nok ut av ketose og som en følge av det vil vektreduksjonen gå litt saktere noen dager. Men når du er tilbake på dietten 100% så tar det seg opp igjen :p.

Jeg er også i fase 2 og har som du perioder hvor jeg føler saltsuget komme. Min løsing er å lage kylling-chips etter følgende oppskrift:

Stek/grill en eller flere kyllingfilleter uten salt eller krydder
Avkjøl og skjær dem så i så tynne skiver som mulig
Legg skivene i en langpanne og krydre etter ønske
Sett i ovnen på ca 80 grader (jeg bruker varmluftsfunksjonen i ovnen) - HUSK å åpne døren på gløtt og lufte under veis (kan også la døren stå på gløtt hele tiden)
La skivene tørke til de blir sprø.
Dette er fantastisk som snacks for oss som ikke lenger kan spise potetgull ol., men flere venninner av meg har også skiftet fra potetgull til kyllinchips etter at jeg har servert dette i lystige lag :geip:

Ellers så er det helt greit å gå tilbake til fase 1 i en periode, jeg har en fase 1-uke akkurat nå:D

Lykke til videre og ha en fantastisk ferie :goodluck:

incalito
30-07-09, 13:37
Tusen takk for svar!! De kyllingchipsene såg veldig god ut!! Må prøve det så snart jeg er hjemme fra ferien :)

tinkerbella
30-07-09, 16:46
Å sprekke iblandt er helt menneskelig, da gjelder det å prøve å ikke få dårlig samvittighet men heller kose seg med "sprekken". Og starte på ny frisk dagen etter. :)