View Full Version : Start august

Sider : [1] 2

Elinengelen
03-08-09, 19:07
Jeg startet 1 aug, og syns det hadde vært fint å sett hvem andre som starter ca samtidig med meg.

Novisa
03-08-09, 20:11
Sambo og jeg er med! (Men bare jeg er på forumet).

Elinengelen
03-08-09, 20:19
supert. når starta dere?

ccgirl1982
03-08-09, 21:04
Jeg starter og nå i august og kommer til å ha veiedag på mandager:) Har god erfaring med ketolysedietten:) Før ferien gikk jeg ned 10 kg og ska nå ta fatt på di 5 siste:)

Mayaya
03-08-09, 22:34
Starter også nå i august. Men må nok vente til 10. august siden jeg fortsatt er på ferie.

Abbe
04-08-09, 00:07
Jeg prøver meg litt frem, helt ny her... Har spist mindre brød og potet enn "normalen" i løpet av helga og enda mindre i dag, så er spent på hva som skjer med vekta... I dag morges var jeg faktisk 1kg under det som har vært minste normalvekt (har variert +/- 2kg fra en fast vekt), er spent på om det holder seg :)

Novisa
04-08-09, 09:05
Her er det først og fremst sambo som skal ned, jeg er i utgangspunktet med på ketolyse i solidaritet med han som ikke greier å gå ned bare ved å spise litt mindre og trene mer.

Han skal ha av 15 kg som har sneket seg på de siste to årene.

Jeg er litt usikker på hva som er et fornuftig mål for min del. Vekta mi har svingt mellom 60 og 70 kg de siste årene. Ligger nå på 66 kg. Lurer egentlig bare på å følge han på kuren (ellers greier han det nok ikke) og se hva som skjer.

Viktor4u
04-08-09, 15:26
Jeg er med fra August ( Ketolysekuren), kjøpte boka i går, må leses, legger opp til start på mandag den 10 August. Har ambisjoner om å trene oxo.

Meatscience
04-08-09, 17:28
Bra med en sånn tråd! Jeg har ventet på det, turde ikke å starte en selv. :p

Jeg startet på kuren i går, mandag 3. august. Jeg er 164 cm høy, veier 78 kilo og skal prøve å komme meg ned på 63. (Trives best når vekta ligger rundt 62-67 kg. (Jeg er kvinne, 34 år)

Jeg har ikke fått boka enda, selv om det er en uke siden den ble bestilt. Men har kjøpt vitaminene, bakemix, soyaprotein og ketostix. Har ikke begynt å bruke dette enda, siden jeg ikke har boka.

Hvor mye håper dere andre auguststartere å gå ned?

Rin
04-08-09, 17:35
Planlegger å begynne i morgen/overimorgen, må bare få handlet inn og evt snekret en ukeplan først. ;)

buddharub
04-08-09, 17:52
Hei, jeg begynner også nå i august. Har vært karb-fri før, og gikk da ned ca 10 kg på 3 uker, men grunnet eksamensrushet før sommerferien, og de evinnelige grillkveldene med pils i selve ferien har de tapte kiloene sneket seg sakte men sikkert på igjen. Har siden lørdag komt meg fra 113 til 109, men håpet er å greie 100 til slutten av august, selv om dette kanskje ikke er helt realistisk :D

Fantorangen
04-08-09, 18:30
Jeg hiver meg også med her.

Jeg har tidligere fulgt ketolysekuren, med gode resultater.
Etter en sommer med massiv utskeielse har jeg nå bestemt meg for å fortsette.
Jeg er 1.60 høy, og veide i dag tidlig 81 kg.

Målet mitt er 65kg, og en gravidmage:-) Jeg og samberen har prøvd i to år på å bli gravide, og jeg håper at en endring av livsstilen og vektnedgang kan hjelpe på.

Lykke til til alle dere adre!

Feelgood
04-08-09, 20:44
Er i gang igjen etter ferien. Hadde gode resultater fra januar til mai, så har vekta stått ganske stille fram til ferien. Registrerte i dag 1 kg i +, men er egentlig kjempefornøyd med meg selv. :D Planen fram til jul er å kvitte meg med 5-6 kg.

Deilig å komme tilbake til skikkelig mat, uten søtsug og insulinnivå som leker jo-jo!

Lykke til alle sammen, dette klarer vi sammen:)

amiga
04-08-09, 20:51
Heisann!
Jeg startet 2. august etter ei uke med litt karboavvenning.... Kjempefint at denne tråden er startet! Savnet det fra Vektklubb hvor jeg har vært medlem i 2 år.... Nå er jeg optimistisk. 2 dag med utslag på sticks, og hodepina er borte:)

Lykke til allesammen!

JEG ER ALTSÅ PÅ KETOLYSE IKKE LINDBERG...

Tusta85
04-08-09, 20:59
Startet sånn ca i går. :D

Novisa
04-08-09, 21:03
Hm. Null utslag på stixen i dag, selv om jeg har holdt meg under 15 karber. Utslag i går, som var første gjennomførte dag på kuren. Hva skjer?

amiga
04-08-09, 21:09
Har du drukket veldig mye? Det kan visst ha noe å si.

Novisa
04-08-09, 21:11
Har ikke det, nei. Prøver igjen om noen timer, kanskje det var for raskt etter mat...

amiga
04-08-09, 21:22
Lykke til!

Meatscience
04-08-09, 21:28
Jeg (som altså er på min 2. dag) fikk utslag da jeg testet i stad, det var jo flott for meg som aldri har prøvd dette før. Da må jeg jo gjøre ting riktig, eller hva? Fikk sånn midt på skalaen-utslag, mellom 10 og 50 iflg. boksen, og jeg har drukket en god del vann i dag.

Men jeg har veldig vondt i hodet og er skikkelig slapp, kjennes nesten ut som om jeg har feber. Prøvde å gå en tur på 45 minutter for å klarne hodet, men det hjalp ikke. Hvor lenge må man regne med at dette varer? Håper jeg føler meg bedre i morgen...

Og så glemte jeg å ønske alle lykke til da jeg postet i tråden tidligere! Så da sier jeg det herved: Lykke til, og stå på!! :)

Elinengelen
04-08-09, 21:33
Jeg sliter med litt hodepine også, har ikke fått fullt utslag på stix enda.

Fantorangen
04-08-09, 22:03
Hodepinen gir seg som regel etter noen dager. Sist gang var jeg plaget i de tre-fire første dagene med hodepine.
Denne gangen avtok den etter bare to dager:)

martina
04-08-09, 22:11
Jeg er også forholdsvis ny i gamet, har holdt på en uke. Det er første gang jeg VIRKELIG forsøker et basisk kosthold. Denne uken har vært ganske rigid, men jeg har et håp om at fibromyalgien etterhvert skal bli bedre, og noen kilo ned skader heller ikke.:)

skravla
04-08-09, 22:23
jeg er helt ny her!
skal starte i morgen, så prøver å lese for harde livet!:)

bamsemums
04-08-09, 22:26
Jeg har også startet på igjen na 1. aug. Gikk lett ned en del kilo i vinter, som har sneket seg på igjen nå i sommer..... Men nå er motivasjonen på topp så da er det bare og vente på at vektnåla går nedover igjen:-)

Novisa
04-08-09, 22:35
Fikk utslag på forsøk nr 2. :D

Veldig lyst da, men utslag er utslag.

Meatscience
04-08-09, 23:24
Jeg venter og venter på boka, men har vitaminene, og har lyst til å spørre dere: Når skal man ta vitaminene? Ved måltider, om morgen/ kveld, og hva med den man skal ta to av (iflg. boksen), skal de to tas samtidig?

pjusket
04-08-09, 23:48
Får jeg henge meg på her jeg også? Jeg startet for en uke siden, og skal holde på i gamet lenge. Har 40kg som skal av, og har på en uke mistet 4,8 av dem - så 35,2kg igjen før målet er nådd. Har veiedager på mandag! :)

Elinengelen
05-08-09, 00:32
Får jeg henge meg på her jeg også? Jeg startet for en uke siden, og skal holde på i gamet lenge. Har 40kg som skal av, og har på en uke mistet 4,8 av dem - så 35,2kg igjen før målet er nådd. Har veiedager på mandag! :)

klart det. jeg skal og skrelle av masse. fint å ha følge av noen på veien.:D

pjusket
05-08-09, 00:43
klart det. jeg skal og skrelle av masse. fint å ha følge av noen på veien.:D

Takk i like måte! Det skal bli veldig spennende å følge med på både deg og de andre, og det er så deilig å ha noen støttespillere med seg når man setter i gang! :)

Hvor mye har folk tenkt seg ned? Og veier de fleste seg på mandager her inne? :)

Novisa
05-08-09, 07:14
Jeg venter og venter på boka, men har vitaminene, og har lyst til å spørre dere: Når skal man ta vitaminene? Ved måltider, om morgen/ kveld, og hva med den man skal ta to av (iflg. boksen), skal de to tas samtidig?

Vi har kjøpt tre forskjellige, og de skal utrolig nok tas til forskjellig tid alle tre. Den ene pilla morgen og kveld, den andre til lunsj og den tredje bare om kvelden. :rolleyes:

Tok en sniktitt på vekta da jeg sto opp i stad: 65,5, altså ned 800 g siden i går. Skal jo ikke legge noen vekt på det, altså, men fryktelig oppmuntrende da. :spent:

anelobe
05-08-09, 09:11
Jeg hopper også på her. Begynte på mandag , må prøve meg frem litt. Har kuttet ut brød, pasta og poteter. Trener en god del sykkel så tør ikke ta vekk alle karbohydrater. Eller er det dumt av meg ???
Kanskje jeg bare skal få i meg karbo når jeg virkelig skal trene ?
http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif
Målet mitt er 6 kilo, men klarer jeg mer er det et stort +

skravla
05-08-09, 09:13
jeg skal ned 10 kg! starta i dag så har veiedag på torsdag.

men ett lite spørsmål, hvilke piller er det dere tar og hva er de godt for? har ikke hørt noe om det jeg.... vet generellt sett lite om kuren, men har prøvd å lese meg til en del inne her.
min mor har boka, men har lånt den bort til en venninde. jeg skal få låne den når hun får den tilbake, men vil jo starte i dag forde!:)

amiga
05-08-09, 09:43
Har gått tur i to timer og føler meg hverken sulten eller sugen eller slapp. Det er nesten for godt til å være sant. Vanligvis er jeg klar til å tømme kjøleskapet etter en sånn tur :)

amiga
05-08-09, 12:14
La inn maten jeg har spist i dag på vektklubb, og fikk et lite sjokk. Det var bare litt over 400 kcal. Jeg har i tillegg forbrukt 1100 på å gå, men føler meg hverken sulten, slapp eller sugen. Det er et mirakel! Jeg trodde jeg hadde spist mye mer!

pjusket
05-08-09, 12:14
Jeg hopper også på her. Begynte på mandag , må prøve meg frem litt. Har kuttet ut brød, pasta og poteter. Trener en god del sykkel så tør ikke ta vekk alle karbohydrater. Eller er det dumt av meg ???
Kanskje jeg bare skal få i meg karbo når jeg virkelig skal trene ?
http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif
Målet mitt er 6 kilo, men klarer jeg mer er det et stort +

Har du lest boka til Torkil? Her skriver han en del om ketolyse og fysisk aktivitet. Jeg tror ikke det er så lurt å trene alt for hardt på så lite karber som du sier, men jeg kan love deg at du om en ukes tid kommer til å ha ekstremt mye mer energi av å ha gått på kuren, så da kan det hende du føler deg bedre og ikke trenger mer enn de karbene du får i deg nå. :)

pjusket
05-08-09, 12:17

men ett lite spørsmål, hvilke piller er det dere tar og hva er de godt for? har ikke hørt noe om det jeg.... vet generellt sett lite om kuren, men har prøvd å lese meg til en del inne her.
min mor har boka, men har lånt den bort til en venninde. jeg skal få låne den når hun får den tilbake, men vil jo starte i dag forde!:)

"Ketolysetabletter: inneholder viktige mineraler og vitaminer, som skal sikre fettforbrenningen og dempe søtsuget. Dette er grundig forklart i boken. Tablettene inneholder også mineraler man vil mangle på grunn av dietten. Kromtablettene med kalsium tas morgen og kveld og selges i pakker med 100 (7 uker), selen med sink tas til lunsj og selges i pakker med 50 (7 uker)."

Hentet ut et lite utsnitt fra nettsiden jeg. Om du vil lese mer om kuren kan du gå inn på www.ketolyse.no - her får du også kjøpt alle produktene du trenger for en vellykket kur! Håper du ble noe klokere! :)

skravla
05-08-09, 12:25
"Ketolysetabletter: inneholder viktige mineraler og vitaminer, som skal sikre fettforbrenningen og dempe søtsuget. Dette er grundig forklart i boken. Tablettene inneholder også mineraler man vil mangle på grunn av dietten. Kromtablettene med kalsium tas morgen og kveld og selges i pakker med 100 (7 uker), selen med sink tas til lunsj og selges i pakker med 50 (7 uker)."

Hentet ut et lite utsnitt fra nettsiden jeg. Om du vil lese mer om kuren kan du gå inn på www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) - her får du også kjøpt alle produktene du trenger for en vellykket kur! Håper du ble noe klokere! :)

takk! skal sjekke den nettsiden:)

Meatscience
05-08-09, 12:28
Vi har kjøpt tre forskjellige, og de skal utrolig nok tas til forskjellig tid alle tre. Den ene pilla morgen og kveld, den andre til lunsj og den tredje bare om kvelden. :rolleyes:

Tok en sniktitt på vekta da jeg sto opp i stad: 65,5, altså ned 800 g siden i går. Skal jo ikke legge noen vekt på det, altså, men fryktelig oppmuntrende da. :spent:

Oj, til forskjellige tider ja. :rolleyes: Det skal visst ikke være så enkelt. Jeg får bare vente til boka kommer da, og lese mer om det.

Jeg tok også en snikveiing i dag, og datt nesten av vekta: Etter to dager på kuren veier jeg 2,4 kg mindre. Men det er sikkert bare vann, for jeg har flydd på do hele tida, hehe. Men som du sier, det er jo veldig oppmuntrende!

Edit: Jeg er dum, jeg har bare lest BAK på boksen, så ikke før nå at det sto på forsiden når tablettene skal tas!

skravla
05-08-09, 12:53
Oj, til forskjellige tider ja. :rolleyes: Det skal visst ikke være så enkelt. Jeg får bare vente til boka kommer da, og lese mer om det.

Jeg tok også en snikveiing i dag, og datt nesten av vekta: Etter to dager på kuren veier jeg 2,4 kg mindre. Men det er sikkert bare vann, for jeg har flydd på do hele tida, hehe. Men som du sier, det er jo veldig oppmuntrende!

Edit: Jeg er dum, jeg har bare lest BAK på boksen, så ikke før nå at det sto på forsiden når tablettene skal tas!

he he det er ikke så lett å få med seg alt bestandig:D

skravla
05-08-09, 13:06

mente selvfølgelig onsdager:)

buddharub
05-08-09, 13:18
Takk i like måte! Det skal bli veldig spennende å følge med på både deg og de andre, og det er så deilig å ha noen støttespillere med seg når man setter i gang! :)

Hvor mye har folk tenkt seg ned? Og veier de fleste seg på mandager her inne? :)

Jeg skal ned på 90-80. Har i grunn aldri vært tynn, så er usikker på hva som er matchvekten min, men husker å ha vært ganske fornøyd i 15års alderen med 93kg, så da må vell 90ish være bra nå :P

Fantorangen
05-08-09, 17:33

Jeg skal ned til 65kg. Jeg planlegger å bruke et helt år på det. Orker ikke flere "mirakelkurer" som lover deg en slank kropp over natta.

Jeg har veiedag på torsdager. (selv om jeg må ha en sniktitt på vekta innimellom ellers i uka...):)

majanne8
05-08-09, 22:50
Jeg slenger meg på her! Begynte på mandag, startvekt på 67,9 nå og håper på å komme ned på 56. Gikk en lang tur tidligere i dag og ble kjempedårlig etterpå, håper dette bare er i startfasen. :rolleyes: Har enda ikke fått pakken jeg bestilte for veldig lenge siden, så tror jeg skal sende en mail og etterlyse den..

Veiedag mandager :)

Lykke til alle sammen!! :klem:

Meatscience
06-08-09, 00:38
[/b][/color]

he he det er ikke så lett å få med seg alt bestandig:D

Det er sant! :o Jeg får skylde på hodepinen, jeg har ikke vært "helt med" de to siste dagene. Men nå begynner den heldigvis å slippe taket, føler meg ikke så rar i kroppen lenger heller. Håper ikke jeg har gått ut av ketose da, håper det bare betyr at kroppen min har vent seg til det. (Skal ta en stix bare jeg får samlet opp noen dråper som kan presses ut, hehe)

Hvis jeg har lært noe så langt så er det at det ville vært lurt å starte kuren rett før man har fri fra jobb et par dager, i mitt tilfelle ville det vært bedre å starte på en fredag når jeg har fri i helgen. Det var hardt å være på jobb i dag, nemlig.

Hvordan går det med dere andre, vondt i hodet og rar i kroppen eller? Spist noe god mat? Jeg testet Blomkål og bacongrateng (fant oppskrift her på forumet, men vet hvordan man lager link) spiste den til biff. Det var supergodt! :)

pjusket
06-08-09, 01:04
Jeg skal ned til 65kg. Jeg planlegger å bruke et helt år på det. Orker ikke flere "mirakelkurer" som lover deg en slank kropp over natta.

Jeg har veiedag på torsdager. (selv om jeg må ha en sniktitt på vekta innimellom ellers i uka...):)

Det er lurt! Ingenting er så dumt som å rase ned i vekt for så å gå opp det dobbelte når man slutter. Kan si jeg kjenner igjen den situasjonen godt. ;)

Hehe, jeg er akkurat lik deg. Må innom og se på vekta. Før var det hver dag, men nå har jeg klart å kutte ned til 2-3 dager i uka. Ikke to dager etterhverandre er min regel - da blir jeg nemmelig mye mer fornøyd enn om jeg har stått stille en dag eller to. ;)

amiga
06-08-09, 07:45
Jeg blir så mett, og det varer så lenge. Føler at jeg spiser altfor mye. Noen andre som har det sånn?

Fantorangen
06-08-09, 09:38
Det er lurt! Ingenting er så dumt som å rase ned i vekt for så å gå opp det dobbelte når man slutter. Kan si jeg kjenner igjen den situasjonen godt. ;)

Hehe, jeg er akkurat lik deg. Må innom og se på vekta. Før var det hver dag, men nå har jeg klart å kutte ned til 2-3 dager i uka. Ikke to dager etterhverandre er min regel - da blir jeg nemmelig mye mer fornøyd enn om jeg har stått stille en dag eller to. ;)

Det var ingen dum ide... Skal forsøke å innføre en sånn regel selv:)
Regner med at jeg kommer til perioder hvor veka står bom stille, og da kan man sikkert bli litt demotivert.

Hadde forresten veiedag i dag. Endelig under 80:-)
Veide 79,7kg Gleder meg bare masse til fortsettelsen!!!!:D

Tusta85
06-08-09, 09:41
NÅ har jeg fått bestilt meg ketolysetablettene. Så kanskje jeg får litt mer energi.

Atalanta
06-08-09, 09:46
Jeg også startet nå mandag 3. august, men dette er 2. gang jeg prøver Ketolysekuren, og har også prøvd Atkins noen måneder for endel år siden. Klarte å nå matchvekt (ca 62 kg) med Atkins, men da jeg har stillesittende jobb snek kiloene seg på..

Tok en kroppsanalyse og fikk vite at kroppen min bestod av over 50% fett, jeg hadde nådd 80 kg, så da bar det i gang med Ketolysekuren, og jeg tok av 12 kg på ca 5 måneder før jeg ble gravid og alle gode forsett røk.

Etter noen år, et svangerskap, chips, godteri, en litt for stillesittende jobb og minimalt med trening har 6 av disse kiloene sneket seg på igjen, så nå må noe gjøres igjen :) Ser at jeg sliter med en permanent kostomlegging.. Men har i vertfall begynt å trene litt, og det skal jeg fortsette med også etter at jeg har nådd matcvekt igjen!!

Målet er 60 kg, startet på ca 74. Er ca 1,70 høy :)

gamlasnyeliv
06-08-09, 10:03
Hei :) Jeg startet også nå i august. Har fra før gått ned ca. 30 kilo med reductil og grete roede-liknende diett, men enda bør jeg ned 20 til. Etter å ha stått mer eller mindre i ro i to år uansett hva jeg gjør, tenkte jeg at det kunne testes å kutte karber...
er usikker på om jeg bør kute ut Reductilen, eller om jeg bare kan fortsette også på den? Noen som vet ?

skravla
06-08-09, 11:07
Jeg også startet nå mandag 3. august, men dette er 2. gang jeg prøver Ketolysekuren, og har også prøvd Atkins noen måneder for endel år siden. Klarte å nå matchvekt (ca 62 kg) med Atkins, men da jeg har stillesittende jobb snek kiloene seg på..

Tok en kroppsanalyse og fikk vite at kroppen min bestod av over 50% fett, jeg hadde nådd 80 kg, så da bar det i gang med Ketolysekuren, og jeg tok av 12 kg på ca 5 måneder før jeg ble gravid og alle gode forsett røk.

Etter noen år, et svangerskap, chips, godteri, en litt for stillesittende jobb og minimalt med trening har 6 av disse kiloene sneket seg på igjen, så nå må noe gjøres igjen :) Ser at jeg sliter med en permanent kostomlegging.. Men har i vertfall begynt å trene litt, og det skal jeg fortsette med også etter at jeg har nådd matcvekt igjen!!

Målet er 60 kg, startet på ca 74. Er ca 1,70 høy :)

nesten samme som meg du da! jeg starta i går og målet mitt er også 60 kg. i går veide jeg 70,3 og jeg er 1.68 høy!

ireile79
06-08-09, 12:29
Jeg slenger meg også med her....
Begynte mandag 3. agust og skal ha veiedag på mandager jeg også. Kanskje vi skal starte en veietråd eller bare skrive det inn her hver mandag?
Jeg fikk utslag på stix'n første kvelden :eek: OG jeg hadde da drukket ca 3-3,5 liter med vann i løpet av dagen :)
Så vann er nok ganske avgjørende for en som ikke egentlig drikker så veldig mye...
Eneste jeg har slitt med disse dagene er kvalme etter måltider, spesielt om morgenen. Ingen symptomer som svimmelhet eller hodepine... deilig!
Men dobesøkene er jo hyppige da, men godt å få det ut!!
Jeg har også sluttet med koffein og kunstig søtningsmidler, ihvertfall de første 14 dagene.
Jeg er forøvrig 30 år og skal ned 36 kg som er fordelt stort sett på magen :( til en 187 cm høy kropp....

irjan
06-08-09, 12:35
Hei. Jeg er ny her - og vi (mannen min og jeg) startet i går 'på ordentlig'. Jeg merket at jeg var litt sint i går og i dag! Er det noen andre her som har vært frustrerte over å innse at en må legge om matvaner og sånt?

ireile79
06-08-09, 14:36
Har gått helt fint for meg egentlig... litt mer styr med matlagingen ol. MYYYYE tid på kjøkkenet om ettermiddagen/kvelden.... Sambo mener jeg kommer til å bli superkokk etterhvert... he he he

majanne8
06-08-09, 18:50
Jeg anbefaler dere å prøve Gerds ostekake!! Den er bare supergod, og inneholder ikke så mange karber. Jeg pleier å lage den uten bunnen da, syntes det ble litt for mye smørsmak i den, og da blir det vel litt mindre karber også :) så har jeg også bakt noe som heter sjokolade-delice, nydelige sjokolademuffins!! nam nam. Og et brød dere burde prøve er "mitt aller beste brød" av Karin , det var helt nydelig, hvertfall i forhold til det brødet som står bakpå ketolyse-bake greiene. Det brødet likte jeg ikke, syntes det ble for falsk smak på den!

Ellers anbefaler jeg å piske litt krem av fløte, kanskje tilsette litt søtningsmidler hvis man føler for det, og så blande litt bringbær med! er kjempegodt som dessert eller bare hvis man er sugen på noe søtt og godt! Nam:rolleyes:

Fantorangen
06-08-09, 19:30
Hei. Jeg er ny her - og vi (mannen min og jeg) startet i går 'på ordentlig'. Jeg merket at jeg var litt sint i går og i dag! Er det noen andre her som har vært frustrerte over å innse at en må legge om matvaner og sånt?

Forige gang jeg gikk på ketolyse var jeg kjempefrustrert over å ikke kunne spise alle de gode "vanlige" matvarene. Det var helt grusomt, og jeg ble vel til tider litt småsur...:)
Men da var jeg ikke "åpen" om slankingen. Det var bare jeg om samboeren som viste om det.

Denne gangen har jeg ikke lagt skjul på noen ting. Jeg prater masse om kuren både på jobb, og hjemme. Jeg merker at folk rundt meg også blir motivert. Hehe... Når jeg begynte å prate om Ketolyse på jobben kom det fram at to andre også går på samme diett... Det er jo supermotiverende:D Nå kan vi prate, dele erfaringer og ikke minst oppskrifter med hverandre. Det er dødsbra!!!!

skravla
06-08-09, 21:52
Jeg anbefaler dere å prøve Gerds ostekake!! Den er bare supergod, og inneholder ikke så mange karber. Jeg pleier å lage den uten bunnen da, syntes det ble litt for mye smørsmak i den, og da blir det vel litt mindre karber også :) så har jeg også bakt noe som heter sjokolade-delice, nydelige sjokolademuffins!! nam nam. Og et brød dere burde prøve er "mitt aller beste brød" av Karin , det var helt nydelig, hvertfall i forhold til det brødet som står bakpå ketolyse-bake greiene. Det brødet likte jeg ikke, syntes det ble for falsk smak på den!

Ellers anbefaler jeg å piske litt krem av fløte, kanskje tilsette litt søtningsmidler hvis man føler for det, og så blande litt bringbær med! er kjempegodt som dessert eller bare hvis man er sugen på noe søtt og godt! Nam:rolleyes:

hvor finner jeg oppskriften på det?

alvepiken
06-08-09, 22:20
Start 4.august, men er ikke kommet helt over på ketolyse kost enda. Har en del problemer iforhold til mat (har diagnosen atypisk bulimia nevrosa og den har virkelig blomstret det siste halvåret, hatt SF siden jeg var 14) så jeg må ta det litt gradvis for å kunne lykkes. Men jeg prøver så hardt jeg kan, og håper å komme over på ketolyse om ikke så alt for mange ukene:D

Meatscience
06-08-09, 22:28

Tusen takk for disse tipsene! Jeg skal nemlig i bursdag på søndag, og har ikke planer om å sprekke etter bare en uke på kuren. Jeg tenker at jeg skal spise før jeg drar, og så ta med noe jeg kan spise når jeg kommer dit. Disse oppskriftene skal sjekkes ut!

Ellers har jeg testet Cavalier-sjokolade i dag, den var veldig god (og veldig dyr)!

"minsten"
06-08-09, 22:59
Hei, jeg startet 4 august :) Har stor tro på dette. Har psyket meg opp i hele ferien.
Trenger tips til frokost, begynner allerede å bli lei egg og bacon...:eek:

Spiste nettopp scampi til kvelds jammi:)

Min startvekt var egentlig 105 kg, men har på forunderligvis gått ned 5 kg i sommerferien:rolleyes: Så min startvekt 4 august var 100 kg. Håper å gå ned 20 kg til jul... Har jeg da for store forhåptninger, monn tro ?? :confused:

Gleder meg til å få resultater :D:D:D

Meatscience
06-08-09, 23:46
Hei, jeg startet 4 august :) Har stor tro på dette. Har psyket meg opp i hele ferien.
Trenger tips til frokost, begynner allerede å bli lei egg og bacon...:eek:

Spiste nettopp scampi til kvelds jammi:)

Min startvekt var egentlig 105 kg, men har på forunderligvis gått ned 5 kg i sommerferien:rolleyes: Så min startvekt 4 august var 100 kg. Håper å gå ned 20 kg til jul... Har jeg da for store forhåptninger, monn tro ?? :confused:

Gleder meg til å få resultater :D:D

Hehe, så fint å gå ned i vekt i ferien, da gitt! :D

Jeg har også funnet ut at egg og bacon ikke er så snadder etter et par dager...

Nå har jeg akkurat laget meg rømmegrøt til kvelds (med 2 karber pr. 100 gram), det burde funke til frokost også! Ble utrooolig mett av 200 gram grøt med smørklatt.

Viclin
06-08-09, 23:53

Gerds ostekake er utrolig god! Jeg lagde den i går med Oopsiebunn, det ble veldig godt. Søtet ikke bunnen, bare vanlig Oopsierøre. Det ble som ostekake på sukkerbrødbunn.

amiga
07-08-09, 09:14
Hei allesammen!
Hvor mye trimmer dere? Jeg har pulsklokke, og har som mål å forbruke gjennomsnittelig 600 kcal for dagen, det tilsvarer rundt 70 min gåing i middels tempo. Det var tungt i begynnelsen, men energinivået har steget. Har vært 4 dager i ketose, og kan fortsatt nesten ikke tro at dette skal føre til vekttap...
Ha en fin dag!

Tusta85
07-08-09, 09:32
Amiga: Jeg prøver å sykle 3-4 mil i uka. Men det er sannelig ikke så lett... :lol:

Skal lage brødet til Karin i dag tenkte jeg! :) Se om det holder til min standard. Ellers går det veldig bra med mat o.l her, er fryktelig motivert!
Men jeg er spent på hvordan helgen blir egentlig. Kjenner lysten på litt rødvin er tilstede...

"minsten"
07-08-09, 09:42
Hehe, så fint å gå ned i vekt i ferien, da gitt! :D

Jeg har også funnet ut at egg og bacon ikke er så snadder etter et par dager...

Nå har jeg akkurat laget meg rømmegrøt til kvelds (med 2 karber pr. 100 gram), det burde funke til frokost også! Ble utrooolig mett av 200 gram grøt med smørklatt.

RØMMEGRØT er såååå godt!!! Hadde ikke tenkt på det...nam:)
Da skal jeg sjekke litt oppskrifter, eller går det å kjøpe ferdig? Eller inneholder den for mye karbo?

amiga
07-08-09, 10:53
Noen som vet hvordan man oppdaterer trickeren?

irjan
07-08-09, 11:53
Vi er med (mannen min og jeg). Er på 4 dagen nå, og ved relativt godt mot.
Mye å lære enda....:confused:

Syns allerede at jeg hadde mindre melkesyre i låra da jeg sykla til jobben. Tilfeldig?

ireile79
07-08-09, 12:11
Noen som vet hvordan man oppdaterer trickeren?

Du bare klikker på den når den er svart og så kommer du inn der hvor du må oppgi passord. Så kan du legge inn mye mål på siden.

ireile79
07-08-09, 12:12
Skulle være nye.... går litt fort her... he he he.

Rin
07-08-09, 12:53
Hei! Jeg starter 'egentlig' til mandag, bevæpnet med ukeplan, men satser på uoffisiell start i dag (dvs spise noenlunde riktig men dårligere organisert, hah). Har lest boka noen ganger og har veldig stor tro på både ketolysekuren og lavkarbo som livsstil generelt - gjenstår bare å se om jeg får det til... :cool:

majanne8
07-08-09, 14:38
Oppskrifter til Karins brød fant jeg inne på Oppskrifter-> Bakst. :rolleyes:

Hørtes ut som en god ide med oopsiebunn, det må prøves ut :)

Hadde en stor smell i natt, da jeg plutselig fikk besøk av noen venninner og det startet med et lite glass vin, men endte opp på byen med masse alkohol og en calzone og cola på vei hjem! Håper virkelig ikke det setter meg tilbake flere dager:confused:

majanne8
07-08-09, 14:46
Foresten, hvordan ordner jeg sånn at den vektnedgang-ticker-greia kommer opp?:rolleyes:

majanne8
07-08-09, 15:07
Tror jeg har klart det :rolleyes:

Novisa
07-08-09, 20:47
Jeg sliter med et ekstremt søtsug her jeg sitter. Har spist Heistad-bringebærgele med krem, og litt krem søtet med canderel etterpå. Like sugen er jeg. Gi meg styrke!

alvepiken
07-08-09, 20:53
Mensen + bulimi-"abstinenser", dritt :mad: Jeg vil ha sjokolade, boller, kjeks ALT:(

Er det 12 karbo man skal ligge på på ketolyse? Må prøve å sjekke om biblioteket har boka en dag:p

Viclin
07-08-09, 20:56
15-20 karbo.

alvepiken
07-08-09, 20:59
Hm.. Tror ikke jeg er sååå langt unna egenltig, tror jeg skal ta å regne ut i morgen eller noe... Nå vil jeg bare spise alt:o

majanne8
07-08-09, 21:17
Prøv å lag Gerds ostekake og de sjokolade delice sakene jeg pratet om tidligere! Deilig når jeg får søtsug! Dessuten er bacongull kjempegodt:rolleyes: bare 2,5 karb pr 100 gr. Og 100 gr bacongull er veldig mye :)

alvepiken
07-08-09, 21:18
Jeg takler ikke smaken av bacongull:p MEn ostekake skal så prøves :D Spister jukse riskrem nå, den er utrolig god:)

Du var utrolig pen på avarten din foresten:)

Meatscience
07-08-09, 21:28
RØMMEGRØT er såååå godt!!! Hadde ikke tenkt på det...nam:)
Da skal jeg sjekke litt oppskrifter, eller går det å kjøpe ferdig? Eller inneholder den for mye karbo?

Jeg tror den ferdigkjøpte inneholder for mye karbo. Jeg brukte en oppskrift jeg fant her på forumet. :) (Skjønner ikke hvordan jeg lager link dessverre, men du finner den hvis du søker etter rømmegrøt.) Den inneholder sånn Johannesbrødkjernmel (eller noe i den duren) og det fikk jeg kjøpt på helsekosten. Det er dette som gjør at grøten stivner. Funket bra, smakte godt, men var fryktelig mettende. De andre ingrediensene er "vanlige" ting, sånn som seterrømme og fløte.

Jeg hadde også fryktelig lyst på noe godt i dag. Jeg har ikke hatt matlyst, men søthungeren har vært der. Jeg fant sukkerfri sjokolade på Rema 1000, (med litt karber, men skal spare den til i morgen) og sukkerfri Mentos som ikke har karber i det hele tatt. Så satser på Mentos'en i kveld. :)

Ellers var jeg dum og drakk Tab X-tra i dag, den har jo ikke karber men det er aspartam i den og det er vel ingen fordel? Håper ikke jeg har gått ut av ketose nå pga den dumme brusen...

Forresten til dere som liker Bacongull: Det er ikke alle typer baconcrisp som har karber, de som er i gjennomsiktige poser har 0 karber så da slipper man å regne noe karbs der. Men Bacongullet til Maarud smaker jo godt da.

amiga
07-08-09, 21:35
Skulle være nye.... går litt fort her... he he he.

Har fortsatt mye å legge inn....:D

majanne8
07-08-09, 21:39
Du var utrolig pen på avarten din foresten:)

Tusen takk:klem:

Skulle ønske jeg orket å gå på kjøkkenet og lage ostekaka til Gerd! har så lyst på den nå:D

Tror ikke det er noe problem å drikke sukkerfri brus? eller, solo og fanta skal man vel holde seg unna da. Jeg drikker masse pepsi max og tab X-tra. Håper ikke jeg gjør feil i det!!:eek:

alvepiken
07-08-09, 21:43
Vet det kan gjøre at man stagnerer pga den kunstige søktningen, men tror det kommer veldig ann på fra person til person. Merker man at man stagnerer så er det jo heller bare å kutte søtstoff for en periode, for å se om det var det:)

amiga
08-08-09, 11:07
Huff, nå har jeg begynt å veie meg for ofte igjen. Tror jeg må legge vekta et sted hvor det er passelig vanskelig å få tak i den....

gamlasnyeliv
08-08-09, 11:17
Er det noen som gidder å linke til Rømmegrøt og til den kaka fra Gerd ? Finner det ikke :o

Meatscience
08-08-09, 12:45
Er det noen som gidder å linke til Rømmegrøt og til den kaka fra Gerd ? Finner det ikke :o

Jeg vet ikke hvordan man lager ordentlig link, men adressen til rømmegrøten jeg lagde er:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21925

Nå har jeg begynt å stinke! :( Det lukter sånn whitespirit-aktig av meg, og jeg har hørt at dette med rar lukt kommer av kuren. Men hvorfor lukter det white spirit??? Også jeg som hadde så lyst til å ligge litt lenge i dag, men jeg orket ikke min egen lukt, måtte bare gå og dusje. Ikke gøy å lukte alkohol når man er avholdsmenneske... :rolleyes:

gamlasnyeliv
08-08-09, 13:03
tusen takk :klem:

majanne8
08-08-09, 15:00
Gerds ostekake :

http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=860

For å finne oppskriftene til Gerd går jeg på profilen hennes, og der har hun et album med bilder fra mange av oppskriftene, og hvis man trykker på bildet så kommer man inn på oppskriften :-)

majanne8
08-08-09, 15:03
Glemte å skrive at jeg spiser rømmegrøten hennes nå, og den er kjempegod :D Anbefales :rolleyes: Bortsett fra 2 ting da, jeg glemte å ha i salt, og det er veldig vanskelig å få JBK til å ikke klumpe seg!!:( men Nydelig, særlig med litt sukrin, kanel og en smørdasj på;)

Mikitussa
08-08-09, 20:41
Jeg er helt ny her og skal begynne mandag 10.august. Da har jeg ei uke fri før jeg begynner på jobb igjen etter fødselspermisjon (utvidet sådann), så jeg satser på at jeg har tid til å sette meg inn i hva jeg kan spise og ikke på den uka (sånn ca hvertfall).

Synes det er uvant å tenke på alle karbohydrater som finnes rundt meg, for jeg har aldri prøvd en sånn kur før. Har selvfølgelig slanket meg før (eller hvertfall prøvd), men alltid med lavkalori og ingen raske karbohydrater. Nå er det imidlertid på tide. Har blitt skikkelig feit de siste årene etter at ungene kom, og mye av fettet sitter rundt magen, så da er det ifølge ekspertene absolutt verdt et forsøk å leve lavkarbo en god stund :-)

Lykke til alle sammen!!!

majanne8
08-08-09, 21:05
Så bra at du prøver på nytt igjen! :) Jeg har funnet ut at det å sitte å lese litt rundt om kring her inne er veldig nyttig, da man både kan finne gode oppskrifter og ideer, men samtidig se at det er andre som kan feks slite med det man selv kanskje sliter med, og på den måten blir det litt enklere å takle eventuelle problemer..

Denne gangen skal det gå bra :D

Lykke til! :rolleyes: :klem:

alvepiken
08-08-09, 21:06
Dette forumet er gull verdt:D

Gikk på vekta i dag tidlig, 104.7, og jeg var 107.4 på tirsdag!:D

Fantorangen
08-08-09, 21:56

Det er jo kjempebra!!!
Det er dette som gjør denne dietten, eller rettere sagt livsstilen, så bra:)

majanne8
08-08-09, 22:15

Flink du er!! :D Gratulerer! :)

synes vekta mi står stille... er vel pga alle mine små sprekker med alkohol innimellom!:mad:

Fantorangen
09-08-09, 11:07
Et lite tips til dere som savner noe å kose dere med.

Jeg var så snål på noe godis når jeg sto opp i dag. Begynte å lete gjennom oppskriftene helt til jeg fant noe som hørtes spennende ut. Eggemelk...
Det høres egentlig ikke noe godt ut, men det så ut som at alle som hadde laget denne fantastiske eggemelken skrøt den opp i skyene.

Her er linken http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548

Den var veldig god, og burde absolutt prøves. Sitter å koser meg med et glass "kaffelatte" akkurat nå, jeg.

sunroad
09-08-09, 18:49
Jeg begynner på ketolyse kuren neste mandag.
Gikk jo på Eurodiett hele våren og gikk vel ned ca 12 kg har spist stort sett Lindbergs nå i sommer og selvfølgelig med en del utskeielser jeg har vært på ferie, tror ikke jeg har lagt noe særlig på meg. Som sagt begynner neste uke med ketolyse, skal bli deilig å gå ned de siste 6 kg.....:)

sykavsukker
09-08-09, 19:07
Starter NÅ jeg :)

Rin
09-08-09, 20:40
Velkommen til deg også, sykavsukker :)

PepsiMaxi
09-08-09, 21:54
Hei:) Jeg starta 26 juli men begynte ikke skikkelig før noen dager senere:)
Har gått på ketolyse før men ble gravid etter bare 14 dager(hadde prøvd i 3 år) på ketolyse og sluttet av den grunn.
Men nå er vi i full gang igjen:)

Meatscience
09-08-09, 23:59
Er det lov å skryte litt av seg selv her? (Kanskje noen kan få noen tips i alle fall)

Jeg er ganske stolt nå, var i bursdag til 2 barn som hadde stort selskap i dag. Det ble servert pølser, masse kaker og gele. Jeg må innrømme at jeg gruet meg til alle fristelsene, men jeg hadde forberedt meg ved å ta med sukkerfri gele, tok med sukkerfri sjokolade, og jeg hadde bakt sjokolade-delice (som dessverre ble helt mislykkede, så jeg tok dem ikke frem). Jeg spiste ei wienerpølse "bar", med bare rå løk. Da kakene ble satt frem havnet det en lekker sjokoladekake på bordet rett foran meg, og DA var det vanskelig å la være. Men jeg holdt meg til min sukkerfrie gele, og drakk Pepsi Max. Det var hardt, men jeg klarte det. Og nå har jeg testet, og jeg er fortsatt i ketose! :D Og i morgen er det veiedag, er spent på det.

PS: Heistads sukkerfrie gele er dyr, men veldig god!!!

amiga
10-08-09, 06:11
God morgen!
Ned 2,4 denne uka, og 7 dager i ketose. Lykke til alle som skal veie seg i dag!

irjan
10-08-09, 09:11
God morgen :). Jeg har testet oopsie rolls. Super erstattning for brødskivefrokost.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363
Dynger på med smør, kjøttpålegg og ost. Mmmmmmmm

Ellers er jeg ganske fornøyd med gjennomføring av første helg med ketolysemat. Muligens litt mye tomater i salaten... Ja, ja. Jeg håper på utslag på ketostix seinere denne uka :rolleyes:

Novisa
10-08-09, 09:20
64,9 i dag (startvekt 66,6). :D

Sambo er ned 5 kg totalt (2,5 siste uka), og det til tross for at han "sprakk" tre dager på rad...

Thilda
10-08-09, 09:36
Hiver meg på her. Prøvde for ei god stund siden men datt ut. Har begynt i dag. :)

sykavsukker
10-08-09, 09:59
Da er vi to som har dag 1 i dag :)

Nutta
10-08-09, 10:10
Jeg også begynte 1 August! :)

sykavsukker
10-08-09, 10:14
Hvordan går det Nutta?

Nutta
10-08-09, 10:21
Jeg begynner slite litt nå, hehe... søtsuget har tatt av den siste uka. Og jeg har prøvd å finne aaalt mulig "lovlig" å spise. Men jg har ikke gått opp på vekta da. Heller ikke så mye ned.

Hvordan går d me deg? :)

sykavsukker
10-08-09, 10:24
Dette klarer du ;) Tror kunstig søtning kan trigge sukkersuget. Det merket ihvertfall jeg. Jeg er klar og spent men har vondt i hodet og kjenner kroppen skriker etter sukker og kaffe. Men jeg skal og vil få dette til. Sukker er gift og jeg er avhengig. Leter etter hvilken kostholdsfilosofi jeg skal bruke, skal låne bøker og sitter å skriver hva jeg må ha i huset. I går ryddet jeg skuffer og skap. Så jeg er 100% mitivert, men kjenner begynnelsen kommer til å bli tøff.

Nutta
10-08-09, 10:37
Jaa-a! det tror jeg også! Sukker er gift. Og jeg merker at jeg må være litt forsiktig med søtningsstoffer også :p men det ordner seg!! Jeg klarer det ja:D helt klart!!

Ja, det er veldig lurt å lese mye om den veien en tenker å gå.... for det er mye å sette seg inn i!! Jeg personlig, har ikke bestemt meg for en spesiell vei. Men har fått mange gode tips og råd og sånn av venninna mi som har fulgt Atkins i begynnelsen, men laget sine egne leveregler etter å ha lest mye om det og ikke minst prøvd det!! Hun har jo gått ned hundre kilo!!! :rolleyes: Det er som hun sier, det er veldig individuelt hva som går bra og ikke.

sykavsukker
10-08-09, 10:43
100 kilo...wow!

Elinengelen
10-08-09, 10:50
Jeg er på uke 2 og har ikke hatt søtsug i det hele tatt. Jeg er veldig overasket over det, for jeg elsker sukker. så har jeg en mann som knasker alskens greier rundt meg:mad:, så da er det jammen godt å ikke ha søtsug.

Mayaya
10-08-09, 11:02
Da er vi to som har dag 1 i dag :)

Da er vi 3 som starter i dag. Har endelig fått starta jeg også. Har allerede spist min første lavkarbo frokost som besto av:

omelett med 2 egg
litt fløte
3 skiver bacon.

Deilig og være i gang:)

majanne8
10-08-09, 11:13
:confused: veiedag idag, og opp 100 gram!! Men veide meg for noen dager siden og da var jeg ned et kilo.. Men tar det på min egen kappe etter et par sprekker. Og nå skal jeg slutte med pepsi max og tab-Xtra, og drikke meeeer vann, er vel det som er problemet.. Så en liten formel i en annen tråd her hvor man kan regne ut akkurat hvor mye fett og proteiner man skal ha! var veldig lurt for min del, som ikke har fått boken enda, for da skjønte jeg mye mer!:rolleyes:

Viktor4u
10-08-09, 11:43
Brått var det mandag den 10 aug 09, og jeg skal starte med Ketolysekuren.. Det ble veldig nært nå altså, har skjøvet dette forann meg, og lest forum opp og ned, leser fortsatt boka.. men alt dette har medført at jeg har gått ned fra 114 til 112,5 på en uke. Ikke vet jeg hvorfor, men har sett på karbinnhold på matvarer i det siste, noe som er nytt

Stå på alle sammen, skal i butikken etter mer fatt, mindre karbo :o)

majanne8
10-08-09, 11:51
Gratulerer med din første vektnedgang på lavkarbo da, selv om det kanskje ikke var meningen! :D
Velkommen hit, og lykke til på ketolyse :)

Prøvde Gerd sine pannekaker til frokost, kanskje di het frokostpannekaker.. Var gode de, et lite tips, bør stekes på størrelse lapper. Blir veldig vanskelige å snu når de er store :o

sykavsukker
10-08-09, 11:52
Da er vi 3 som starter i dag. Har endelig fått starta jeg også. Har allerede spist min første lavkarbo frokost som besto av:

omelett med 2 egg
litt fløte
3 skiver bacon.

Deilig og være i gang:)

:heia::blomster:

Nutta
10-08-09, 12:41
100 kilo...wow!

Ja, det sier jeg og :D

Nutta
10-08-09, 12:43
Jeg er på uke 2 og har ikke hatt søtsug i det hele tatt. Jeg er veldig overasket over det, for jeg elsker sukker. så har jeg en mann som knasker alskens greier rundt meg:mad:, så da er det jammen godt å ikke ha søtsug.

Første uka gikk greit hos meg. Men så kom Søtsuget andre uka :p PMS tror jg.... og når jg først fikk smaken på noe søtt, så var det gjort. Har planer om å holde meg unna i uka her. Håper d hjelper!! :)

Ja.. kan være irriterende at andre knasker noe godt foran en når en prøver å endre på livsstilen selv. Men godt du har holdt ut ;) er styrke i seg selv det!!

Meatscience
10-08-09, 13:29
Jupp jupp! 74,8 i dag. Dvs. at status for første uke er minus 3,5 kg. Og det er jeg jo fornøyd med! Jeg har spist litt sukkerfri sjokolade (Rema 1000 sin) og drukket sukkerfri brus de siste dagene, men det ser ikke ut til å ha hatt noen innvirkning. Jeg har også drukket en kopp kaffe hver dag. Men jeg satser på å kutte ut det sjokoladegreiene, for som noen sa, man opprettholder søtsuget ved å holde på sånn.

Rin
10-08-09, 14:11
Jeg har også ordentlig dag 1 i dag. :) Nå skal jeg ut og handle inn mat for uka!

Anom
10-08-09, 14:11
Slenger meg på her.
Startet sånn bittelitt 30 juli, men skikkelig 1 aug.

amiga
10-08-09, 14:15
Velkommen til alle nye på forumet! :)

sykavsukker
10-08-09, 15:31
Sammen er vi sterke :)

Nutta
10-08-09, 15:58
Jaa-a! helt klart :D

ireile79
10-08-09, 17:58
Hei folkens! Begynte 3. august og hadde min første veiedag idag... -3,2 selv med en danskebåt utskeielse :p.
Jeg har stort sett holdt meg unna alt av kunstige søtningsmidler og koffein. Gikk rett i ketolyse første dagen. Min anbetaling er: Drikk MASSE vann, gjerne et sted mellom 2,5-3 liter pr dag. Det setter fart på sakene :)
Ønsker alle nye velkomne og masse lykke til med både søthuger og matinnkjøp!!

andrea123
10-08-09, 18:08
Jeg startet torsdag 6 august, og målet er å gå ned minst 10 kilo. Jeg gleder meg til å følge dere alle sammen, og så kan vi hjelpe og motivere hverandre når det røyner på:confused:....vi vet jo at det vil skje nå og da, men dette blir nok mest en glad-blogg tror jeg. Snakkes:D

andrea123
10-08-09, 18:34
Noen som vet hvoran man lager sånn vekt-kurve som de fleste av dere har? :confused:

Rin
10-08-09, 18:44
Noen som vet hvoran man lager sånn vekt-kurve som de fleste av dere har? :confused:

Det står fint forklart i denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879 :)

Zelena
10-08-09, 20:46
Melder meg på her jeg hvis det er greit....

Har begynt i dag - på ketolyse. Har ikke boka, ikke stiks, ikke vitaminer og kan ikke så mye om dette.... Men titter litt rundt her og har fått mange tips :)
Må bestille boka på biblioteket og lese mere! Har lest litt om dette på et annet forum (hobbyboden.com) så det er der jeg har lært det lille jeg kan.

Har spist eggepletter til frokost og lunsj i dag (2 egg, 2ss majones og 2dl fint revet ost, stekt på plate i ovnen) og laks i oste-og fløtesaus og blomkålris til middag.
Foreløpig går det greit, men har en dundrende hodepine.... Men det er vanlig vet jeg, så jeg får bare holde ut!

Jeg har veiedag på mandag, og i dag viste vekta 78,6....:(
Er 160cm høy, så kunne tenke meg å gå ned til 60kg.....

Lykke til folkens, dette skal vi klare sammen :)

andrea123
10-08-09, 21:42
157cm: TAKK:)
Zelena: Om det er noen trøst, jeg har også hodepine:(

amiga
10-08-09, 22:16
Hva er galt med koffein? Har det innvirkning på vekta?

Meatscience
10-08-09, 22:28
Jeg begynner å bli lei av egg, er det flere som har det sånn?

I dag spiste jeg forresten en nydelig, enkel lunsj: en halv boks Finsbråten pepperpaté (mindre enn 1 karb pr. 100g), en god dæsj majones, 100g agurk og en kladd med smør. Dette var godsaker, jeg storkoste meg! Finsbråten leverpostei har forresten også mindre enn 1 karb, de andre merkene har en god del mer.

Hva spiser dere andre til lunsj? Jeg trenger flere "kjappe" løsninger! :D

majanne8
10-08-09, 22:38
Jeg er også kjempelei av egg etter omelett til frokost hver dag i en uke! Men klarer faktisk å spise kokt egg da, utrulig nok.
Til lunsj i dag spiste jeg: isbergsalat, kylling, agurk, vårløk, med en dressing jeg laget av seterrømme, karri, finhakket vårløk og finhakket hvitløk. Kjempegodt som lunsj altså :)

Supramundane
10-08-09, 22:56
Jeg har også begynt i august,.. slet de første dagene med hodepine og slapphet (er på dag 3 i dag). Fikk utslag på stix i går, men ikke i dag, og skjønner ingenting. :confused::p

majanne8
10-08-09, 23:03
drikker du nok vann?

Supramundane
10-08-09, 23:22
Nja.. jeg drakk nesten 3L i går, i dag bare litt over 1. Spiller det veldig stor rolle? :confused: (Jeg er helt ny i dette altså)

majanne8
10-08-09, 23:23
Et spørsmål:
Har sånn rar lukt/smak i munnen. Men jeg har ikke stix, så jeg får ikke sjekket om jeg er i ketose, men er denne smaken/lukta en indikator for at jeg er i ketose?

gamlasnyeliv
10-08-09, 23:31
Det lurer jeg også på ??? Jeg synes all mat smaker rart- nesten litt metallaktig.....

Hvor kjøper dere slike stix ??

Elinengelen
10-08-09, 23:34
Det lurer jeg også på ??? Jeg synes all mat smaker rart- nesten litt metallaktig.....

Hvor kjøper dere slike stix ??

Jeg kjøpte på en Meny butikk, men de kan og bestilles på nett http://www.ketolyse.no/index.php?side=produkter

gamlasnyeliv
10-08-09, 23:46
tusen takk Elinengelen :klem: Da skal jeg sjekke Meny :DJeg kjøpte på en Meny butikk, men de kan og bestilles på nett http://www.ketolyse.no/index.php?side=produkter

Anom
11-08-09, 01:24
Jeg har en tråd ang. vond smak i munnen her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27317

Rin
11-08-09, 02:14
Hva er galt med koffein? Har det innvirkning på vekta?

Såvidt jeg har forstått fra ketolyseboka og forumet her så kan koffein vise seg å være en 'partystopper' for noen, mens andre ikke har noen problemer med kaffe etc. Der må man vel gjerne bare finne ut hva som stemmer for ens egen kropp...:cool:

Meatscience
11-08-09, 07:24
Jeg er også kjempelei av egg etter omelett til frokost hver dag i en uke! Men klarer faktisk å spise kokt egg da, utrulig nok.
Til lunsj i dag spiste jeg: isbergsalat, kylling, agurk, vårløk, med en dressing jeg laget av seterrømme, karri, finhakket vårløk og finhakket hvitløk. Kjempegodt som lunsj altså :)

Det hørtes jo ut som en god salat! Takk for tips. :)

Enig i at kokt egg ikke er så "ille" som stekt egg, omelett etc.

jinny
11-08-09, 08:20
Hei! Jeg er helt ferskt i gamet og startet i går! Laget meg en fantastisk god "Pannekakeomelett" til frokost i dag, og sendte med halvparten i matpakke til sønnen min som elsker den :D
Drømmemålet mitt er å gå ned 7 kg, men er storfornøyd med 5!

sykavsukker
11-08-09, 09:35
Masse lykke til med dagen i dag :) Dette skal vi klare!

Tusta85
11-08-09, 10:13
Jeg er også litt smålei egg. Klarer ikke spise kokt egg lenger. BLir rett og slett kvalm av det. Urk!

JEg var på vekta i dag, -1,3 etter første uka! :D

sykavsukker
11-08-09, 10:34
Jeg synes omeletter er kjempegodt, men ikke kokt egg.

amiga
11-08-09, 10:36
Såvidt jeg har forstått fra ketolyseboka og forumet her så kan koffein vise seg å være en 'partystopper' for noen, mens andre ikke har noen problemer med kaffe etc. Der må man vel gjerne bare finne ut hva som stemmer for ens egen kropp...:cool:

Tusen takk. Har lest hele boka, men ikke lagt merke til det. :)

sykavsukker
11-08-09, 10:40
Sukkerfritt er også en stopper for vektnedgang (mine tidligere erfaringer)

Viktor4u
11-08-09, 11:07
Er forundret hvor flinke alle sammen er , STÅ PÅ

Det er til stor inspirasjon, jeg startet i går og er klar for å gå inn i ketolyse :)

Jeg sliter med å lage all denne maten, er ikke noe kjøkken mann, men skal prøve

SAVNER BRØD.... Ost og skinke med majo, er ikke det samme når det ikke ligger på en skive brød..

Skal ikke veie meg før om en uke dvs 17 aug 09

Viktor4u
11-08-09, 11:22
Sykavsukker..

"Merk deg at maksimal størrelse for bilder er 80 ganger 80 pixler eller 19,5 KB (Den som er lavest har rang). "

og

Profilbilde kan maks være
"Merk deg at maksimal størrelse for bilder er 210 ganger 410 pixler eller 97,7 KB (Den som er lavest har rang). "

Innlasting av bilder til avatar el profilbilde gjøres under kontroll panel

amiga
11-08-09, 13:21
Heisann Viktor..
Velkommen til forumet, og lykke til! Ser du skal ned en del du og så vi "sees" vel her i tiden framover. Dette funker!

Viktor4u
11-08-09, 13:50
Heisann Amiga

Dette funker ?? Har du prøvd før ??

Jeg har ikke prøvd dette før, har egentlig ikke prøvd noe seriøst tidligere, kun kjøpt bok "South Beach Dietten" eller noe sånt, men det ble så smye styr synes jeg..

Er litt styrete dette også, men det må vel til... Tror planlegging er det som må til ..

Masse , Masse lykke til til alle

jinny
11-08-09, 17:09
jeg kjøpte stix i stad, og fikk utslag!!!:D er offisielt i ketose gitt!!

sykavsukker
11-08-09, 17:54
Tror det at jeg har cølliaki kan være en fordel..hehe...slipper å savne brødet.

viktoria
11-08-09, 18:16
Hei alle sammen:)

Jeg er ny på forumet. Jeg en dame på 24 år. Jeg er 170 og veier 75 kg.
Målet er 60, men vist jeg kommer meg til 58 er jeg kjempe fornøyd.

Jeg har gått på ketolyse før, og det fungerte kjempe bra på vekta, men formen ble så dårlig at etter 3 uker ga jeg opp.
Men ser nå at jeg drakk alt for lite vann og null vitaminer.

Jeg begynte på søndag, så tenkte jeg var velkommen i August-tråden.

Jeg skal prøve og være flink og bare veie meg annen hver uke. Prøve og
stresse ned med dette, med andre ord.

Nå ligger det kyllingfilet surrendes i fløte og med hvitløk, og venter.
Salat følger med, men peller ut maisen.

En tricky ting med ketolyse-stilen for meg, er at jeg ikke tåler egg.
Får så vondt i magen.

Lykke til videre alle sammen!!

ireile79
11-08-09, 22:11
Velkommen Viktoria!!
Og lykke til, synd det med eggene da.....
Stress er som sagt det verste, så ro og fred er det beste.
Gleder meg til å følge deg på din vei ;)

Meatscience
11-08-09, 22:31
I morra begynner jeg på ferie, skal være 2 uker i UK. Det blir jo litt av en test da. Jeg simpelthen ELSKER KFC!! Men kan ikke spise mye av det før karbogrensen er overskredet. :(

Men kanskje det finnes andre spennende ting der, de har jo store supermarkeder og der bør det finnes litt utvalg for oss lavkarbere.

Men...kyllingen er jo så goooood! *snufs*
http://www.randsgifts.com/images/products/gift-kfc-familymeal.gif

Thilda
12-08-09, 08:32
I dag drar jeg på trening etter litt ferie. Skal på core bar. Skal bli godt å komme i gang.:)

Viktor4u
12-08-09, 08:58
Heisann alle,

Jeg er blitt Ketolikk, fikk utslag på stix i går .... Ihaa

Burn, Burn, Burn ....

Lykke til alle ....

Elinengelen
12-08-09, 09:31
Heisann alle,

Jeg er blitt Ketolikk, fikk utslag på stix i går .... Ihaa

Burn, Burn, Burn ....

Lykke til alle ....
Grattis, nå er det bare en vei vettu ;)

sykavsukker
12-08-09, 10:24
KFC så kvalmende ut...du skulle sett det jeg så for det der så ikke mye godt ut...fysj for en junk ;)

Rin
12-08-09, 12:40
Man kan også lage en form for crispy kylling selv, med noen fileter og majones og smuldret bacongull. :)

Jeg er både trøtt og slapp og mangler matlyst, jeg... men om det er tegn på ketose eller bare tilfeldig (ingen av delene er jo helt uvanlig for meg i alle tilfelle) vites ikke. :rolleyes:

Supramundane
12-08-09, 13:24
Jeg syns KFC er deilig ........ :rolleyes: Spesielt kyllingfilet-burgerne..... mmm!! :o

Elinengelen
12-08-09, 13:37
KFC så kvalmende ut...du skulle sett det jeg så for det der så ikke mye godt ut...fysj for en junk ;)

syns det ser sykt godt ut.....jeg skal til London snart......hjeeeelp.....:eek:

Anom
12-08-09, 14:32
Jeg vet en ikke skal/bør veie seg hvr dag, men jeg må jo kikke for å sjekke det går rette vegen.
Det har det stort sett gjort, men i dag hadde jeg ikke gått ned noe. Blir litt skuffa men er jo på rett veg (nedover) Forrige uke gikk jeg også opp, men ned igjen, så totalen på uka viste minus.

Er dere så nysgjerrige som meg at dere sjekker hver dag? http://www.postimage.org/templates/images/smiley/happy/15.gif (http://www.postimage.org/)

Elinengelen
12-08-09, 14:38
akkurat nå veier jeg meg hver dag, fordi jeg går opp og ned, men så snart jeg får til den matgreia, skal jeg gjemme vekta.

Skippy
12-08-09, 14:40
Jeg startet på igjen på søndag etter 5 ukers ferie. Har ikke turt å gå på vekta ennå etter karboinntaket i sommer, så tickeren får oppdateres etter hvert. Det var både flott og fælt å ha pause fra ketosen. Fint med ordentlig brød(og noen kaker:o) og fælt med "hangoverfølelsen". Føler meg ganske sikker på at jeg har gått opp i sommer, så jeg vil være skikkelig igang igjen før jeg tør nærme meg vekta. Kom i ketose allerede tirsdag og ingen hodepine. Derimot spiser jeg som en hest, jeg blir alltid så sulten av å gå i ketose. Har ikke noe problemer med det, spiser og vet at dette avtar sterkt etter noen dager. Og så vet jeg jo at dette funker.

Anom
12-08-09, 14:45
Godt det ikke er bare jeg som må sjekke vekta hver dag da. ;)

Rin
12-08-09, 15:47
Jeg har ikke sjekket vekta, men testa en ketostix nå nettopp - den ble mørkelilla (til tross for godt med vanndrikking), hurra. :D

Carisma
12-08-09, 16:05
Det blir jo litt av en test da. Jeg simpelthen ELSKER KFC!! Men kan ikke spise mye av det før karbogrensen er overskredet. :(
Nei, det skal vel ikke en liten nuggets til engang :) Det sier litt om hva slags søppel det egentlig er... :o Jeg syns de er veldig gode jeg også altså, men Nannahs Hellmann Kylling som du finner oppskrift på her inne er faktisk MYE bedre, tro det eller ei!
Fordelen med lavkarbo er at man syns ting som luktet godt før lukter ekkelt... Bare prøv å gå inn i en junksjappe, så kjenner du det :ja: Og prøv å stå over, tenk at du kan heller unne deg det neste gang du skal til UK, eller en annen plass de har det. Og hjelper ikke det heller, tenk på den historien om de som fant en fritert mus i kylling begeret sitt på KFC... Den hjelper for meg! :_ohmy:

Abbe
12-08-09, 17:13
Er dere så nysgjerrige som meg at dere sjekker hver dag? http://www.postimage.org/templates/images/smiley/happy/15.gif (http://www.postimage.org/)
Må innrømme at jeg også er så nysgjerrig :ja: Men regner med det går over når jeg begynner på jobb igjen nå, er begrenset hvor mye jeg har tid til om morgenen da!

Anom
12-08-09, 18:18
Jeg sliter litt med å få i meg nok proteiner..
Ei jeg kjenner har laget et skjema til meg i excel, som jeg skriver inn hva jeg spiser.
Fett, Protein, Karbo, Kcal kommer da opp av seg sjøl, og viser prosenter osv.
Så langt i dag er jeg "i boks" med fett, men ikke med proteiner.

Så da blir det vel å hive innpå litt ost i kveld igjen da..

Tusta85
12-08-09, 18:27
Nå er jeg matlei. OG kvalm. Og... æsj!

Skal lage meg en porsjon salat så snart jentungen er i seng. Kan være fordi jeg har fått i meg for lite karber faktisk...

Anom
12-08-09, 18:29
For lite karb? Der klarer jeg meg bra. Ligger på ca 11-14 gr pr dag sånn ca.

Tusta85
12-08-09, 18:33
Jeg har vel strengt talt ikke spist noe karber i dag annet enn de som er i rømmen. Ikke vært på jobb, så ikke fått i meg den daglige dosen med salat. Ei heller noe særlig til middag.
Det er nok også derfor jeg er så slapp...

Anom
12-08-09, 18:35
Der må jeg si jeg ikke har peiling.
Trodde alt under 15 karb var ok jeg da..

Tusta85
12-08-09, 18:36
Det er klart det er OK. Men man vil jo få reaksjoner på at kroppen plutselig ikke får NOEN karber. Derfor mistenker jeg at feilen ligger der. :)

Det finner jeg jo ut av etterpå forhåpentligvis.

Anom
12-08-09, 18:38
En kaffekopp med mye kremfløte. Den har 2,9 karb. pr 100 ml. ;)

Rin
12-08-09, 19:27
Uhu, jeg havna på kinarestaurant og hadde fått i meg noen skjeer sezhuan-suppe før det slo meg at det sikkert inneholdt langt mer sukker enn jeg kan tillate meg :o Jeg lot det være med de skjeene, så håper at ingen stor skade skjedd...

Tusta85
12-08-09, 19:33
En kaffekopp med mye kremfløte. Den har 2,9 karb. pr 100 ml. ;)

Joda, men så er det noe som heter koffein i kaffe, som ikke er helt heldig når man allerede er kvalm. :knegg:

Anom
12-08-09, 20:02
Joda, men så er det noe som heter koffein i kaffe, som ikke er helt heldig når man allerede er kvalm. :knegg:

Ups, tenkte ikke så langt. Er ingen stordranker av kaffe, må iallefall ha melk i. Men nå er den byttet ut med fløte (blandet med vann, da fløte ble noe for kraftig for meg)

Carisma
12-08-09, 20:11
Ligger på ca 11-14 gr pr dag sånn ca.

Trodde alt under 15 karb var ok jeg da..

På ketolyse skal man ha 15-20g karbohydrater pr dag (menn skal ha 20-25). De skal fortrinnsvis komme fra grønnsaker som vokser over jorda.
Får man i seg mindre vil kroppen gå i sparemodus, samtidig som man ikke får i seg de vitaminer, mineraler og enzymer kroppen trenger for å forbrenne optimalt.

Anom
12-08-09, 20:17
Ups, mine karboer i dag er mest fra kjøtt og meieriprodukter.
Må nok legge om litt. Takk for tipset. :)

Carisma
12-08-09, 20:22
Ups, mine karboer i dag er mest fra kjøtt
Hva slags kjøtt er det karber i?
Vær obs på blandingsprodukter som pølse, kjøttkaker osv, da de er fulle av potetmel og maisenna, som er værste sort karbo (sammen med sukker da :D)

Anom
12-08-09, 20:34
Auda, mente proteiner.

Tusta85
12-08-09, 20:44
Hjalp med litt karber ja! :nemlig:

Rin
12-08-09, 21:33
Men JEG lot meg inspirere til et stort krus presskannekaffe med fløte, mm :D (Jeg reagerer ikke noe særlig på koffein, så det er 'trygt' på kvelden også!)

sykavsukker
12-08-09, 23:11
Uhu, jeg havna på kinarestaurant og hadde fått i meg noen skjeer sezhuan-suppe før det slo meg at det sikkert inneholdt langt mer sukker enn jeg kan tillate meg :o Jeg lot det være med de skjeene, så håper at ingen stor skade skjedd...

Stolt over deg for at du lot det være med de skjeene! Det skal du ha ros for;)

Rin
13-08-09, 03:18
Stolt over deg for at du lot det være med de skjeene! Det skal du ha ros for;)

Åh, tusen takk. :) Jeg fikk egentlig mest panikk jeg, tenkte at tre dagers 'overgangstilstand' hadde gått rett i vasken :cool:

sykavsukker
13-08-09, 10:18
Nei, du skal være stolt for mange tenker at når skaden er skjedd så kan de like godt fortsette ;)

Viktor4u
13-08-09, 10:23
157'ern

Vær stolt av deg selv, som tok tak og viste viljestyrke

Ketolsk hilsen

Rin
13-08-09, 11:50
Søte er dere :D

Nå fortalte jeg akkurat fastlege om hvordan jeg tenker å prøve å gå ned i vekt, og hun var entusiastisk til lavkarbo/blodsukkerkontroll, men da jeg nevnte kostindusert ketose serverte hun en skrekkhistorie om sin nabo(!) som visstnok hadde gått ned masse på kuren og så lagt på seg alt igjen, haha. Jeg lar meg ikke skremme, jeg tror det handler om hvilket kosthold man tror man skal kunne "gå tilbake til" etter ketolyse...:rolleyes: Jeg vil bare ha tilbake litt frukt og bær sånn en gang i fjern fremtid, jeg, brød/pasta/ris kan jeg fint se for meg å leve uten!

(Dvs, helt til jeg husket at alle favorittrestaurantene mine er indiske...hihi. MINDRE ris, da!)

Skippy
13-08-09, 18:49
Det kan vel fortelles "skrekkhistorier" om alle slankekurer, er vel ennå ikke kommet en kur som "vaksinerer" mot oppgang igjen. Der er det vel bare egeninnsats og egenansvar som er løsningen. Om jeg kommer over hvordan det kan fikses skal jeg med glede dele det med dere alle.

Fantorangen
13-08-09, 20:46
Veiedag i dag:-)

Ned 5,1 kg:-) Jippi, jippi!!!!!

Gleder meg allerede til neste veiedag.

Feiret dagen med Tacograteng som jeg fant oppskrift på her inne. Utrolig god. Anbefales!!!

Mayaya
13-08-09, 21:46
Veide meg i dag jeg også (snikveide meg). Har veiedag på mandager, startet på ketolyse for 3 dager siden. Vekta viste ned 2 kg:D.

Så i dag har jeg spist litt over 3400kcal og 13karber. Utrolig at det går ann å gå ned i vekt med å spise så mye calorier. Har akkurat spist kveldsmat som besto av masse stekte grønnsaker med 150g rømme som jeg helte over på slutten av steketiden. Det var fantastisk godt:p.

Nå er jeg god og mett http://www.ani3.dk/smiles04/smiles4/79.gif

Skippy
13-08-09, 21:58
Grattis! Denne kuren er hyggelig.

Balma
13-08-09, 22:21
Heisann!

Eg starta 11. august :)

sykavsukker
13-08-09, 22:41
Velkommen Balma :)

Anom
13-08-09, 23:00
Veiedag i dag:-)

Ned 5,1 kg:-) Jippi, jippi!!!!!

Gleder meg allerede til neste veiedag.

Feiret dagen med Tacograteng som jeg fant oppskrift på her inne. Utrolig god. Anbefales!!!

WoW! Bra jobba!

amiga
14-08-09, 14:20
Gratulerer med vektnedgang!
Jeg skal veie meg på mandag, men kjenner nesten fra dag til dag at jeg går ned. Det er merkelig men utrolig godt :).

Etter to uker i ketose føler jeg meg ganske bra. Har bra med overskudd de fleste dagene, og det er enkelt å holde seg til det jeg skal spise. Det eneste er at kaffe(som jeg er helt avhengig av!!) smaker forferdelig! Noen andre som har opplevd det?

God helg til dere alle!

Alyssa
14-08-09, 14:27
Etter to uker i ketose føler jeg meg ganske bra. Har bra med overskudd de fleste dagene, og det er enkelt å holde seg til det jeg skal spise. Det eneste er at kaffe(som jeg er helt avhengig av!!) smaker forferdelig! Noen andre som har opplevd det?

Jeg har sett at det er mange som erfarer det samme som deg med kaffe, med meg var det helt omvendt, kaffe smakte plutselig nydelig :D

viktoria
14-08-09, 15:12
Jeg føler det fortsatt går ganske bra på den 6. dagen.
Hodepinen har vært mye mindre framtredende denne gangen, og nå er den nesten over.
Men tror jeg får i meg litt for lite fett, mest grønnsaker, for jeg føler meg litt slapp og ute av form. Eneste bittelille sprekken var en lillefinger str av sukkerfri sjokolade i går kveld. Ellers er det ikke noe jeg savner. Men fikk meg en morsom opplevelse i går. Jeg gikk i butikken og tittet i hyllene, og da gikk det veldig opp for meg at det er ganske så mye i en butikk jeg ikke burde spise. Myye karbohydrater der gitt.

Slår veldig kraftig ut på stixen, så ingen tvil om at jeg er i ketose.
Meeen.. den vekten. Jeg er en vekto-holikk. Så gikk på vekten i dag tidlig, og den viste -2 kg. Men vet av erfaring at når jeg går på vekten når jeg faktisk SKAL (om halvannen uke) vil det ikke være store forskjellen fra i dag. Så må psyke meg opp til og ikke bli skuffet, for dette er jo tross alt livstilsendring for meg denne gangen.

Må legge til at huden er såå mye bedre og har hatt et par netter, hvor jeg har sovet så godt som jeg aldri har gjort før:D

amiga
14-08-09, 18:23
Jeg har sett at det er mange som erfarer det samme som deg med kaffe, med meg var det helt omvendt, kaffe smakte plutselig nydelig :D

Nesten litt som svangerskap dette... :o

Jeg har vært skikkelig sulten i dag. Spiste en altfor mager lunsj, og endte med å spise bacongull før middag. Jeg vet egentlig bedre, men brukte ikke vettet. Det er virkelig viktig å spise riktig og nok for å ha det bra. Jeg tenker med gru på at jeg hadde det sånn hver ettermiddag og kveld da jeg brukte vektklubbs program. Men nå skal det sies at jeg sannsynligvis spiste for lite...

Frikken
14-08-09, 20:43
Starta ca 1 aug. jeg også, men er litt famlende på lavkarbo ettersom jeg aldri har prøvd dette før. Veit ikke om målet mitt er å være i ketolyse men å kjøre en litt blanda linje. Må prøve meg frem litt og se hva som funker, veide meg først i går, så må se hva dette gjør med meg frem til neste uke. Trenger nok lit tips og råd her underveis. Har før erfaring med Grete Roede.

Frikken
14-08-09, 20:52
Test

Frikken
14-08-09, 20:59
Så bra, stå på:-)

andrea123
14-08-09, 21:32
Uff, har hatt datatrøbbel i to dager..grusomt!!! Jeg hadde veiedag på torsdag og har gått ned 2 klilo første uka, bare 8 igjen...jippiiiiiiiii:p
Godt å vite at det funker...da gjør jeg det riktig liksom. Jeg prøvde denne kuren en gang tidligere, men da holdt jeg ut bare 5 dager. Da var jeg dritlei egg og bacon. Nå har jeg spist det bare to dager av 7, og er mye flinkere å variere. DET ER VIKTIG.
Nå har jeg laget ostekake med sukkerfrie kjeks i bunnen(20 karber i hele bunnen)....men kaka er jo diger...nam nam:);)

Rin
14-08-09, 21:44
Åh, jeg gikk på en smell... svimte av mens jeg prøvde å lage en omelett :o Jeg bor alene og greier, så etter litt vurdering frem og tilbake ble det til at jeg fisket frem telefonen og bestilte pizza, haha. Skal revurdere situasjonen og se om jeg er friskere i morgen, det går seg vel til :cool:

andrea123
14-08-09, 22:02
jeg holdt på å svime av når jeg gikk tur i går kveld, måtte sette meg ned og greier.....veldig ubehagelig, men det gikk over. Det er jo ikke noe særlig å være alene da kan jeg tenke meg. Håper det gikk bra, og at du NØT pizzaen:D

Frikken
14-08-09, 23:09
Jeg prøver meg også fram også får jeg dra inn liv reima ytterligere hvis det ikke funker. Vi står på og prøver :-)

Hvordan legger du engentlig ut et sånt søtt vekt diagram på profilen din, har prøvd men det funka ikke.

Abbe
14-08-09, 23:47
Jeg må bare få sagt det...

Jeg ble spurt om jeg har KRYMPET i sommer :4klover::stortsmil Er ikke så mye på vekta, men noe synes kanskje ?

sykavsukker
15-08-09, 00:34
Er det vanlig å besvime? LIVREDD for det og har den følelsen ja..også smerter i brystet som ikke er angst, opplevd det?

Carisma
15-08-09, 00:57
Er det vanlig å besvime?
NEI! Det er IKKE vanlig å besvime :nei:
Spiser dere nok? Husk å få i nok fett, det er VELDIG viktig! Og spis når dere er sultne, ikke spar dere til dere holder på å knekke sammen av sult.
Det kan ta litt tid å få igang de rette sultsignalene, særlig om man har fosøkt mange forskjellige kurer, så spis heller litt for ofte i starten. Så går det seg til etter et par-tre uker.

Og vitaminene må dere ta, samt å drikke vann. Og kanskje farris, som tilføyer salter. :ja:

Den følelsen i brystet, er det litt sånn hjertebank-aktig? Det kan hende det hjelper med magnesium.

sykavsukker
15-08-09, 01:18
Takk for svar. Godt å høre at det ikke er vanlig :)
Jeg tillot meg å spise litt valnøtter for jeg ble verre og verre og jeg følte hjertet ville stoppe. Nå er jeg helt fin :) Drikker aloe vera så trenger ikke noe anett, den inneholder alt ;)

jinny
15-08-09, 11:15
Jeg prøver meg også fram også får jeg dra inn liv reima ytterligere hvis det ikke funker. Vi står på og prøver :-)

Hvordan legger du engentlig ut et sånt søtt vekt diagram på profilen din, har prøvd men det funka ikke.

følg oppskriften i denne linken :)

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=753043&highlight=ticker#post753043

Skippy
15-08-09, 12:07
Da har jeg endelig dristet meg opp på vekta etter 5 ukers ferie, opp 4 kg ca. Er ikke blid, men det er bare å fortsette. Sitter her med hetetokter etter en fet frokost, ferdig med første dagers sult så nå er jeg i gjenge igjen. Men, jeg er faktisk slankere enn jeg var i fjor på dette tidspunktet og kanskje er jeg slankere til neste år etter ferien, om jeg holder et fornuftig kosthold da.

amiga
15-08-09, 12:10
Huff. Så et skikkelig fælt bilde av megselv på facebook i dag! Men denne gangen tenkte jeg ikke "nå må jeg gjøre noe", for jeg er i gang. Heldigvis! Etter to uker i ketose er jeg optimistisk. Jeg har lært at jeg må passe på å spise ofte og nok-spesielt fett som jeg har styrt unna maaaange år. Det tar tid å snu vanene.

God helg!

Zelena
15-08-09, 12:10
En liten status-rapport fra meg her:
Jeg begynte nå på mandag, og syns at denne uka har gått bra. Jeg har hatt litt hodepine (og trøtt på kveldene, men det kan hende kommer av at jeg begynte å jobbe igjen nå på mandag etter ferien, blir litt sliten de første dagene da), men ellers i fin form.

Når det gjelder vekta så har jeg ikke kalrt å holde meg unna den.... har veid meg HVER dag :eek: Må nok skjerpe meg der ja....
Men på 5 dager da, så har jeg gått ned 3,1 kg :) DET er jeg fornøyd med!!! Merker det allerede på buksene - en herlig følelse.

Jeg har bestillt vitaminer på nett, men ikke fått de enda. Håper formen holder seg til jeg får de!

Jeg har ikke telt hvor mange karber jeg spiser om dagen - men spiser riktig mat til hvert måltid. Ser over her at du bør ha 12-15 karboer om dagen. Så mitt mål videre er å ikke veie meg hver dag og telle hvor mange karbohydrater jeg spiser om dagen.
Er ganske sikke på at jeg er i ketose, har denne metallsmaken i munnen..... Og tror vel ikke jeg hadde gått ned så mye hvis jeg ikke var i ketose, eller??

Ha ei fin helg alle sammen, og lykke til videre :)

Rin
15-08-09, 12:52
NEI! Det er IKKE vanlig å besvime :nei:
Spiser dere nok? Husk å få i nok fett, det er VELDIG viktig! Og spis når dere er sultne, ikke spar dere til dere holder på å knekke sammen av sult.

Jeg skriver under på at dette er viktig. ;)

Mitt problem (som jeg forsåvidt også har erfart en gang tidligere, men håpte var forbigående) med ketose er at sultfølelsen ikke bare forsvinner, men bare lukten av mat gjør meg, uh, kvalm. Så jeg 'glemmer' fort å spise litt for lenge, og så skjer sånt som i går. Det ble bare to stykker av den pizzaen, men jeg nøt også en jordbærsmoothie til frokost - kjenner at kroppen fortsatt er litt ute og kjøre og jeg ble vel egentlig litt redd. Tror jeg må eksperimentere med litt mer karber og eventuelt gradvis trappe ned til et punkt hvor jeg kan håndtere ketosen litt bedre, kanskje. :o

Meatscience
15-08-09, 14:03
Uff, skikkelig ekkelt å besvime altså. :( Jeg har heldigvis unngått det (har besvimt for noen år siden så vet hvordan det er) men har vært mye svimmel. Det gikk derimot over etter den første uka. Iflg boka er det veldig vanlig å føle seg svimmel i begynnelsen av kuren, men det er ikke vanlig å besvime.

gamlasnyeliv
15-08-09, 14:23
Da har jeg også laget meg en slik ticker. Har faktisk gått litt ned siden jeg startet også :D

Tictac
15-08-09, 16:39
Jeg har startet i august jeg også med å lese meg opp! Liker å være godt forberedt! Skal innom Meny senere i dag og se hva de har der. Har skrevet ned endel tips til mat jeg kan kjøpe inn.
Har mann (som ikke skjønner denne type kosthold) og to barn som følger han, så jeg er litt ensom akkurat i dette. I tillegg er jeg ikke noe særlig til kokk, så jeg har litt å jobbe med!
Må lage opp litt frokoster/lunsjer jeg bare kan plukke med meg i farta, er ikke alltid jeg rekker spise frokost hjemme.
Kan jeg bruke sånne frossenblandinger med grønnsaker eller må jeg kjøpe i løs vare forresten?

Har nettopp prøvd ostechips, og det smakte ok, men ser ikke akkurat for meg at det blir en vane å spise :cool:

Lykke til alle dere andre! Jeg begynner for alvor om en uke eller to, og da skal jeg oppdatere tickeren også (har lagt på meg 1 kilo siden jeg lagde den, kjøpte et brett med colabokser på harryhandel, og de vil jeg gjerne drikke opp *plystre*)

Silver
15-08-09, 17:29
Jeg fikk endelig utslag på stixen igjen! :D Har vært nøytral siden torsdag da jeg (fy fy) stappet i meg kake jeg bare ikke klarte å motstå. Hadde da kun gått på kuren i 4 dager, og vet at den sprekken IKKE var bra! Men denne uken har det vært ny kake på pauserommet hver dag (stadig noen som slutter) og den ene kaken gikk det ikke an å unngå. MEN.. jeg er glad jeg fikk den sprekken. Så dårlig som jeg var resten av dagen vil jeg ikke bli igjen, og jeg fikk jo erfare at det tok tid før jeg kom inn i ketose igjen. Men nå er det lilla, og I'm back in business! :)

Juliane
15-08-09, 20:42
Hei!
Jeg vil også endre livsstilen min, men bør jeg ha ketolyseboken for å komme i gang? Trenger virkelig å komme meg ned i vekt... lei denne magen nå...:(Noen som kan gi noen gode råd?

Meatscience
15-08-09, 20:53
Hei!
Jeg vil også endre livsstilen min, men bør jeg ha ketolyseboken for å komme i gang? Trenger virkelig å komme meg ned i vekt... lei denne magen nå...:(Noen som kan gi noen gode råd?

Jeg vet at mange er uenig med meg, men jeg vil si at du ikke trenger boka for å komme i gang. Jeg hadde vært på kuren nesten en uke før jeg fikk boka, og kom i ketose dagen etter jeg startet. Det jeg hadde gjort var å lese litt på forumet om hva folk spiser, og oppskrifter. I tillegg studerte jeg tabellen med alskens matvarer. Denne lista tok jeg utgangspunkt i, og lagde meg en egen liste over matvarer som inneholder lite eller ingen karber. Så holdt jeg meg til disse den første uka, og unngikk konsekvent matvarer som ikke hadde noen innholdsdeklarasjon (hva heter det igjen?? Fikk jernteppe her).

Boka bekreftet liksom de tingene jeg allerede hadde fått med meg, selv om jeg fortsatt stusser over oppskriftene som er der. De inneholder ikke mye fett.

andrea123
15-08-09, 23:03
......test

Silver
15-08-09, 23:05
Begynte også uten boken. Leste meg bare til det rundt på forumet her, veldig greit! det er klart det er greit å ha boken også, men det går fint an å starte uten mener jeg, så lenge du har lest til deg en del informasjon her og sett ut litt offskrifter.. :)

Mayaya
15-08-09, 23:45
Tror boka er å låne på biblioteket.

amiga
16-08-09, 12:05
Ei helg uten vin og godter, men med masse mosjon. Når ble det så enkelt?

Baconstar
16-08-09, 14:01
Heisann. :)

Jeg meldte meg inn i går så har ikke fått kommet skikkelig i gang riktig enda. Men har begynt så smått nå.

Anom
16-08-09, 19:30
Uhh.. Formatert pc i helga osv. Besøk har jeg hatt også. Små barn + godtepose. *S* Har ikke hatt noen sprekk, heller for lite mat (ikke suten), så her har vekta stått i ro et par dager. Ikke drukket nok heller, så her fikk jeg erfare at mat er viktig. ;)

Abbe
16-08-09, 19:51
Jeg har vondt i magen :( Fikk besøk av foreldrene mine, med pizza... Kan ikke akkurat si nei syns jeg, så spiste et par stykker og nå sitter jeg her da... Magen styrer og klager verre enn på lenge :(

Er det forresten flere enn meg som opplever mye rumling i magen? Blir nesten flaut :o Spiser meg god og mett på lavkarbokost men magen bråker som et uvær likevel...

Balma
16-08-09, 20:03
Hei!
Eg starta 12. august. Bruker Atkins teorien som utgongspunkt. Er inne i 14 dagars introduksjonsdiett.
Det går overraskande bra. Eg var enormt slapp og hadde skikkelig hodepine i 3 dagar, nå går det mykje bedre, utan at eg nett kan sei at eg er full av energi :o)
Eg har trua på at dette skal gå veeeldig bra. Lykke til du òg!

amiga
16-08-09, 23:00
Velokommen til alle nye!
Jeg har vært i ketose i 14 dager, og skal veie meg i morgen. Er spent på reultatet etter at vannet er ute av kroppen. Har gått bort tilsvarende et kilo i kcal, og er fornøyd med det. Er i bedre form enn på lenge. Har maaaange kilo igjen. Noen dager føles det uoverkommelig, andre dager er jeg full av optimisme. Felles for dagene e at jeg sjelder er sulten :)

Mayaya
16-08-09, 23:34
Er så lei egg til frokost for tiden så jeg fant en oppskrift på et lavkarbobrød i går uten noe bakemix eller soyamel av noe slag. Fant oppskriften her på forumet og det smakte faktiskt veldig godt. Spiste det til frokost og lunsj med majones, masse ost og hamburgerrygg. Brødet har kun 2,96 karber pr 100g (så pr skive på ca 50g er det 1,48 karber):p Er så glad for at jeg har funnet dette brødet og at det er spiselig, det ser også ut som brød. Har stjålet bildet fra hovedtråden, men dere som er lei egg og savner litt brød om morgenene burde se på denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627

Mange bra oppskrifter på brød virker det som:D

http://img.photobucket.com/albums/v45/ArneBelinda/Ketolysebrd002.jpg

amiga
17-08-09, 06:13
Er så lei egg til frokost for tiden så jeg fant en oppskrift på et lavkarbobrød i går uten noe bakemix eller soyamel av noe slag. Fant oppskriften her på forumet og det smakte faktiskt veldig godt. Spiste det til frokost og lunsj med majones, masse ost og hamburgerrygg. Brødet har kun 2,96 karber pr 100g (så pr skive på ca 50g er det 1,48 karber):p Er så glad for at jeg har funnet dette brødet og at det er spiselig, det ser også ut som brød. Har stjålet bildet fra hovedtråden, men dere som er lei egg og savner litt brød om morgenene burde se på denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627

Mange bra oppskrifter på brød virker det som:D

http://img.photobucket.com/albums/v45/ArneBelinda/Ketolysebrd002.jpg

Ser veeeldig godt ut. Skal prøve den oppskrifta!
Ned 1, 7 denn uka :)

jinny
17-08-09, 06:15
Yeah!

2.7 kg ned første uken :D Har vært så flink til å holde meg i ketose, samt har trent 3 ganger denne uken!
Fornøyd nå ja! Merker godt de nesten 3 kg!!

Mayaya
17-08-09, 08:26
Ser veeeldig godt ut. Skal prøve den oppskrifta!
Ned 1, 7 denn uka :)

Den oppskrifta til det brødet på bildet står på side 13 på den linken

Anom
17-08-09, 13:41
Jeg har forandret på antall innlegg på sidene. Ser du hvilket innleggsnummer det har? Står noen nummer oppe til høyre på hvert innlegg.

Tusta85
17-08-09, 13:46
Her går det også fint. Sakte men rolig nedover! :D
spiste en del salt og drakk zero i går, så det har ført til mye vann kroppen. Veier i mogen igjen. Igår var det totalt -2 siden jeg startet 3aug!
Jeg er fornøyd! :D

gamlasnyeliv
17-08-09, 14:11
Ser jo at folk raser ned i et voldsomt tempo. Jeg har jo fra før gått ned ca. 30 kilo, for så å få på etpar kilo, og så stå i ro i 2 år på tross av at jeg har prøvd å få de av igjen. Nå etter jeg startet på lavkarbo har de faktisk gått av, så jeg har gått ned 2,2 kilo siden jeg begynte i starten av august :p
Ikke et voldsomt tempo altså- men ned er i allefall ned :shifty:

Mayaya
17-08-09, 17:35
Jeg har forandret på antall innlegg på sidene. Ser du hvilket innleggsnummer det har? Står noen nummer oppe til høyre på hvert innlegg.

Innleggsnr 304

ireile79
17-08-09, 19:27
Jeg har vondt i magen :( Fikk besøk av foreldrene mine, med pizza... Kan ikke akkurat si nei syns jeg, så spiste et par stykker og nå sitter jeg her da... Magen styrer og klager verre enn på lenge :(

Er det forresten flere enn meg som opplever mye rumling i magen? Blir nesten flaut :o Spiser meg god og mett på lavkarbokost men magen bråker som et uvær likevel...

Jeg også har mye rumling i magen, skulle nesten tro det bodde noen der inne som hadde en hei dundranes fest er inne :D

Jeg er ned 2,2 kg denne uka og er sååååååå fornøyd siden jeg har hatt ferie og kosa meg med "lovlig" godis og cola zero!! Og ikke minst kaffe!!
Deilig å være på diett!!!!!! :heia:

Emmie
17-08-09, 19:35
Heisann! :) Slenger meg med her jeg - oppstart for meg var 3 august og har til nå gått ned 2,8 kg !

Går rolig nedover og er mett og fornøyd hele tiden - og har aldri hatt det så bra med et "nedivekt-prosjekt" tidligere! :D

Jeg har jo endel kilo å ta av - så har ikke satt meg noe fast på riktig hvor mye (kan ta av mye mer enn tickeren tilsier !:rolleyes:) eller for hvor lenge jeg skal holde på !
Jeg trives iallefall så godt med dette, at jeg meget godt kan spise dette kostholdet for resten av livet !

Jeg har ikke vært så ivrig på trimmedelen , men har planer om å ta meg selv i nakken litt der fremover!

ireile79
17-08-09, 19:38
Velkommen til oss august-startere!!!
Og lykke til!

Emmie
17-08-09, 19:39
Jeg også har mye rumling i magen, skulle nesten tro det bodde noen der inne som hadde en hei dundranes fest er inne :D

Jeg er ned 2,2 kg denne uka og er sååååååå fornøyd siden jeg har hatt ferie og kosa meg med "lovlig" godis og cola zero!! Og ikke minst kaffe!!
Deilig å være på diett!!!!!! :heia:

mmmmm - ja !!! Det er jammen ikke verst når man kan få lov å kose seg med masse godsaker i både matveien og til dessert , OG i tillegg går ned i vekt !!:D
Igår lagde vi jordbæriskrem av pisket fløte med frossne jordbær + added bittelitt søtstoff i ! Det ble den deiligste jordbæris jeg noensinne har smakt !!:p

mollyMus
17-08-09, 19:40
Jeg er ny her:) Ketolysekuren!

Har øvet meg litt på å spise mindre karbo nå i helga og imorgen slåt jeg til for fullt... men har ikke fått kjøpt diverse bakepulver etc som jeg trenger. Mååå jeg ha det?

Har aldri prøvd noen kur før. Veier 63 kilo og vil ned til 55.