View Full Version : Liker ikke blomkål

Charlotte88
06-08-09, 13:18
Jeg har et problem! Jeg liker hverken blomkål eller brokkoli, og begynner å bli lei av salat ved siden av middagen hver dag.
Er det noen som har tips til annet tilbehør jeg kan ha ved siden av middagen?

Abbe
06-08-09, 13:23
Lest om rosenkål her et sted, liker du det? :)

Kitt
06-08-09, 18:09
Sopp (-stuing), aubergine, squash, minimais, spinat......

Mye å velge mellom. Bare fantasien som setter stopper!;)

Har du forresten prøvd blomkål som mos eller jukseris?
Blomkålmos med fetaost( med chili!:sikle:) smaker ikke akkurat blomkål!
Jukseris smaker, vel, ingenting, nesten! Særlig ikke med saus på!

Celine
06-08-09, 20:09
Sopp (-stuing), aubergine, squash, minimais, spinat......

Mye å velge mellom. Bare fantasien som setter stopper!;)

Har du forresten prøvd blomkål som mos eller jukseris?
Blomkålmos med fetaost( med chili!:sikle:) smaker ikke akkurat blomkål!
Jukseris smaker, vel, ingenting, nesten! Særlig ikke med saus på!
Ja prøv jukseris.
Jeg lager den med masse smør, nam nam (steker ikke så lenge som det skal heller så det er krasende og ikke 'stekt')
Er ikke veldig glad i blomkål ellers.

Anne
06-08-09, 22:05
Hva med rattatoille, vanlig kål eller dampet kinakål? Erter hvis du kan spise det..glemte å se om du spiser ketose eller valig lavkarbo.

Soppstuing, spinatuing eller bare kjapt dampet spinat, stekte tomater og squash, lynraskt dampet, høvlet og rullet slangeagurk. Skinnfri paprika på boks, som du varmer raskt i panne eller mikro...søtt og godt:p Stangselleri smaker godt i mange retter.

Og husk du må ikke spise grønnsakene alene...de kan godt blandes med bacon i småbiter og stekt løk feks.

I dag hadde jeg blomkålmos med stekt bacon, pølsebiter og stekt løk over...og litt selleripulver eller muskat i mosen og det blir som "Brennende kjærlighet"

Kos deg med hva du vil av grønnsaker ...på nye måter. Du bestemmer:)
Ta en tur til en grønnsakshandler, mange innvandrere driver frukt- og grønnsaksbutikker. De har alt hva hjertet begjærer av det slaget:)

Lykke til.

Ivory
07-08-09, 22:32
Jeg blander blomkål og brokkoli, koker og lager mos av det. Har i litt salt, litt pepper, en Maggi klar kjøttsuppe-terning, en stor klatt med smør, og en slump fløte. Lar dette putre litt, og det blir en helt nydelig mos!:D Det er den som har lignet mest på vanlig potetmos av det jeg har prøvd, men det smaker myyye bedre!;)

Carisma
11-08-09, 14:46
Knutekål-mos. Coleslaw.