sukkerklumpen
08-08-09, 18:09
Jeg lurer på hvor mye kh jeg egentlig trenger når jeg trener hver dag, er det noen plass jeg kan finne ut dette????:confused:
StoreLilleMeg
08-08-09, 18:15
Jeg lurer på hvor mye kh jeg egentlig trenger når jeg trener hver dag, er det noen plass jeg kan finne ut dette????:confused:
Jeg har forstått det slik at man skal fremdeles innta det som er anbefalt for den kuren du går på, og se bort fra treningen. Dette fordi det også anbefales å trene i tillegg.
Siden jeg går på ketolysekuren skal jeg innta inntil 20g karber hver dag. At jeg trener 30-50 minutter hver dag gjør ingen forskjell på mine karber.
Men hvis andre mener noe annet, så er jeg også interessert i å høre mer om dette ;)
Hva trener du da??
Og hvilken lavkarbofilosofi følger du?
Hvis du er i ketose, så har du nok fett på kroppen til å holde det gående leeeeenge - men du har ikke det lille ekstra for å yte maks og intensivt (etter hva jeg har skjønt).
Jeg prøver å trene ca en time om gangen, gjør styrkeøvelser, Pilates og aerob trening (sykling ol.).
Jeg er i ketose og spiser ikke noen ekstra karber ifm treningen.
Ca ingenting, men for enkelhets skyld kan vi si 20g.
sukkerklumpen
08-08-09, 22:38
Hva trener du da??
Hvis du er i ketose, så har du nok fett på kroppen til å holde det gående leeeeenge - men du har ikke det lille ekstra for å yte maks og intensivt (etter hva jeg har skjønt).
Jeg prøver å trene ca en time om gangen, gjør styrkeøvelser, Pilates og aerob trening (sykling ol.).
jeg er ikke i ketose, jeg følger litt generell lavcarbo med ca 20-50 g kh, så då mener dere at jeg ikke trenger mer ved trening:p:p takk for tipset....
sukkerklumpen
08-08-09, 22:40
Hva trener du da??
jeg er instruktør i spinning og aerobic og det blir mye intensitet trening 5 dager i uka:p
jeg er ikke i ketose, jeg følger litt generell lavcarbo med ca 20-50 g kh, så då mener dere at jeg ikke trenger mer ved trening:p:p takk for tipset....
Mellom 20 og 50 g karber?? Er du sikker på at du ikke er i ketose?
Uansett vil jeg tro at du merker det godt på kroppen hvis du akkurat har begynt på lavkarbo og du kommer i ketose ;).
Jeg var helt ferdig de første tre ukene og det var bare så vidt jeg klarte en treningstime... Nå føler jeg at jeg kunne ha syklet i timesvis - men det er mer praktisk at jeg bare trener en time av gangen.
sukkerklumpen
09-08-09, 12:13
Mellom 20 og 50 g karber?? Er du sikker på at du ikke er i ketose?
Uansett vil jeg tro at du merker det godt på kroppen hvis du akkurat har begynt på lavkarbo og du kommer i ketose ;).
Jeg var helt ferdig de første tre ukene og det var bare så vidt jeg klarte en treningstime... Nå føler jeg at jeg kunne ha syklet i timesvis - men det er mer praktisk at jeg bare trener en time av gangen.
ja jeg er nettopp begynt.... kansje jeg må øke litt på kh? jeg får prøve å se hvordan det går....:rolleyes: