View Full Version : Vond smak i munnen
Jeg er nå på dag 10 på ketolysekuren.
Så langt, bra. (-2 kg)
Men jeg får så vond smak i munnen, savner noe (pastill?) å suge på. Drikker mye vann for å døyve det verste, cola zero også. Tyggegummi liker jeg ikke.
Så det blir en del tannpuss.
Finnes det en type pastill/drops jeg kan kjøpe som hjelper? De jeg har sett på i matbutikken har alt for mye karbo.
Gratulerer med nedgang. Den vonde smaken er et godt tegn. :knegg:
Store ifa kan du spise. MEn pass på, de er fulle av fisemiddel!
Krøllerellerei
10-08-09, 13:19
*ler så jeg holder på å ramle av stolen*
Fisemiddel var et nytt ord!
Hehe, takk for tipset.
Bra jeg har hund som også må "luftes" da, hehe!
Men det ER fisemiddel! Spiser jeg 1 sånn ifasak, så må jeg holde meg unna folk resten av dagen!
GEnialt om man er litt irritert på samboeren sin. :lol:
Bare en??
Kjære, da er det ikke bare i munnen smaken/luka er vond etterhvert. :rolleyes:
Alle reagerer jo forskjellig da, jeg kan bare si ut fra egne erfaringer.
Krøllerellerei
10-08-09, 14:52
Ler og ler!
Photobscura
10-08-09, 16:22
For å slippe unna fisinga (samt at søtningstoffer ikke alltid er av det beste ;)), så tygga jeg på persille! Gennialt! Men, jeg er visst en av de heldige som bare hadde denne metall/aceton-smaken i munnen i noen uker, og så forsvant det selv om jeg fortsatt var (og er) i ketose
Apoteket har en serie drops som heter Fribol!
Fantastiske greier, 0 karber og mange smaker, Karamint, Speider, Lakris og Peppermynte for å nevne de som står på hylla mi!;)
Men alt med måte, da!:p
Extradrops er suverene, men med fise/rumlemiddel ved "stort" inntak de også.
Jeg lærer aldri, en eske karamell med sjokolade inni er jo ingenting. Hmfr.
*mageknip*
Krøllerellerei
10-08-09, 23:00
For å slippe unna fisinga (samt at søtningstoffer ikke alltid er av det beste ;)), så tygga jeg på persille! Gennialt! Men, jeg er visst en av de heldige som bare hadde denne metall/aceton-smaken i munnen i noen uker, og så forsvant det selv om jeg fortsatt var (og er) i ketose
Persille duger fint, det har jeg prøvd, hehe, kanskje jeg skal bytte ut den ene bjørkefikenen på kontoret med en persillepotte!
Extradrops er suverene,
Men inneholder ikke de xylitol?
Nei, ikke de jeg kjøper.
Ikke de nyeste typene!:heia:
Superteddy
06-03-10, 10:00
Menneh atte... Den esken med extradrops jeg kjøpte i går så sto det at den hadde masse karber i seg!!?? Men 0 av dem var sukker... Hva betyr det da? Spiste en før jeg så det, men har ikke turt å spise flere... :confused:
Photobscura
06-03-10, 10:35
Menneh atte... Den esken med extradrops jeg kjøpte i går så sto det at den hadde masse karber i seg!!?? Men 0 av dem var sukker... Hva betyr det da? Spiste en før jeg så det, men har ikke turt å spise flere... :confused:
De karbohydratene er vel sukkeralkoholer, og det regnes ikke med. De skal (vanligvis) ikke påvirke blodsukkeret. Noen tåler å spise kunstig søtning, andre ikke.
Hvilket søtningsmiddel står oppført, forresten?
Superteddy
06-03-10, 16:30
Skal tusle ut i bilen og hente eska, gadd nemlig ikke ta den med inn om jeg ikke kunne spise av den... :cool:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.