View Full Version : Spørsmål ang karber
Elinengelen
11-08-09, 11:53
Jeg vet det er en øvre grense på 15-20 karber, men er det noen nedre grense på hvor mye karber en skal ha i seg i løpet av dagen?
Elinengelen
11-08-09, 12:18
På ketolyse: 15 :)
men er det noen nedre grense?
Som Gerd sa, 15g. Du skal ikke ha under dette. Det beste er å ligge mellom 15 og 20g, noen må øke på enda mer opp til 25g for å få nedgang.
Ja 15 er nedre grensa.
Elinengelen
11-08-09, 13:58
jeg trodde en ikke kunne gå over 15-20 karber, og dess mindre karber dess bedre.....kan dette være grunnen til at jeg går opp i vekt? jeg har spinka og spara på karber.
Ja, det kan være det som gjør det. :ja:
Mange opplever at de må nærmere 20 for at kroppen slipper :ja:
Og la mestenparten komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Kroppen trenger de vitaminer, mineraler og enzymer for å fungere og forbrenne optimalt :)
Elinengelen
11-08-09, 16:13
ok. finnes det noe juksemal på hvor mye en spiseskje er osv? ellers blir det jo håpløst å regne ut....
Du kan prøve å veie en ss av tingene du lurer på.
Elinengelen
12-08-09, 09:43
Hva er ØVRE grense for Karber da?
Boka sier 15-20g for kvinner. Men jeg vet Torkil har rådet noen (blandt annet meg) til å øke til 25g om man ikke merker særlig nedgang.
Elinengelen
12-08-09, 10:12
ok. så en skal holde seg på nøyaktig 15- 20 karber om dagen?
ok. så en skal holde seg på nøyaktig 15- 20 karber om dagen?
Det er det optimale :ja:
Viss ikke du har boka, Elinengelen, så kan du låne den på bibilioteket :)
Der står det veldig mye tips, råd og forklaringer :ja:
Elinengelen
12-08-09, 11:08
Viss ikke du har boka, Elinengelen, så kan du låne den på bibilioteket :)
Der står det veldig mye tips, råd og forklaringer :ja:
Joda,men har ikke lest akkurat det tydeligvis. får ta frem boka igjen.
Joda,men har ikke lest akkurat det tydeligvis. får ta frem boka igjen.
Jeg bruker boka som oppslagsverk ennå jeg :ja: Syns jeg alltid lærer og forstår noe nytt :)
Elinengelen
12-08-09, 13:35
Jeg bruker boka som oppslagsverk ennå jeg :ja: Syns jeg alltid lærer og forstår noe nytt :)
Har egentlig bare fått skumma gjennom deler av den, men får lese grundigere. driver og lager meg liste over skjeer og gram med de tinga jeg bruker jevnlig.:rolleyes:
Har egentlig bare fått skumma gjennom deler av den, men får lese grundigere. driver og lager meg liste over skjeer og gram med de tinga jeg bruker jevnlig.:rolleyes:
Kjempelurt å gjøre :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.