View Full Version : Cerazette/minipiller


Photobscura
19-08-09, 02:01
Noen som opplever vektstagnasjon ved bruk av Cerazette eller minipiller?
Vurderer å bytte til hormonspiral, da jeg liker tanken på å tilføre hormoner jevnt lokalt bedre enn å poppe piller, og hele tida være redd for å glemme å ta dem ...

Starry Eyes
19-08-09, 03:22
Uhm...jeg tar Cerazette og står blegg fast etter nå snart to måneder med ketogen kost. Har faktisk ikke tenkt på om det kan være pga p-pillen. Men vet ikke om jeg tør skifte, siden dette er den eneste p-pillen jeg har tålt så langt uten å tilte fullstendig:eek:. Men spørs om jeg kanskje skal spørre legen...

Photobscura
19-08-09, 04:37
Ja, jeg liker cerazette helt klart best av all hormonprevansjon jeg har brukt, null bivirkninger som jeg kjenner selv i alle fall (humør/libido etc). Men igjen. Jeg vet ikke om det handler om dem, eller om de bare er en liten del av et større bilde.

ThereseA
19-08-09, 08:03
Uhm...jeg tar Cerazette og står blegg fast etter nå snart to måneder med ketogen kost. Har faktisk ikke tenkt på om det kan være pga p-pillen. Men vet ikke om jeg tør skifte, siden dette er den eneste p-pillen jeg har tålt så langt uten å tilte fullstendig:eek:.

signerer på denne jeg.. brukte cerazette for noen år siden og den funka perfekt for meg, men så satt jeg inn staven og da begynte jeg å småblø i ett år... æsj så jeg tok den ut og etter det har alt bare vært krøll.. begynte nå på cerazette igjen for 2 mnd siden og har mista alle humørsvingningene mine:) men har ikke gått ned så mye da, men det kan være for jeg har vært litt uforsiktig med bruken av søtningsmiddeler..

Tusta85
19-08-09, 09:59
Jeg merker ingenting til stagnasjon. Men nå gikk jeg på cerazette FØR jeg begynte ketogen kost.

Imse
19-08-09, 19:59
Jeg spiste lavkarbo sist jeg brukte cerazette( for 2 år siden), og jeg gikk ned i vekt... Men jeg ble så ekstremt humørsjuk, blødde i 3 uker hver 3.måned osv...

Så jeg b*ttet til p-ring og har ingen bivirkninger, kjenner ikke ringen heller, faktisk såpass at jeg i blandt må sjekke om den virkelig er på plass enda.

Photobscura
19-08-09, 20:01
Ok. Jeg har ingen bivirkninger som jeg kjenner til. Fakisk ble jeg litt mindre edgy før og under menstruasjon enn med vanlige p-piller (trionetta) som jeg brukte inntil de gikk av på markedet, som var grunnen til at jeg bytta.

Carisma
19-08-09, 23:47
Ok. Jeg har ingen bivirkninger som jeg kjenner til. Fakisk ble jeg litt mindre edgy før og under menstruasjon enn med vanlige p-piller (trionetta) som jeg brukte inntil de gikk av på markedet, som var grunnen til at jeg bytta.
Trionetta blir man psyko av! Seriøst! Ble helt skremt av meg sjøl da jeg gikk på de pillene (og det sier ikke lite!) :eek: Og mamma ble om mulig enda værre av sine. Nevner i fleng "kaste forskjærkniv" episoden noen kanskje husker jeg fortalte om :D

Photobscura
20-08-09, 00:35
Trionetta blir man psyko av! Seriøst! Ble helt skremt av meg sjøl da jeg gikk på de pillene (og det sier ikke lite!) :eek: Og mamma ble om mulig enda værre av sine. Nevner i fleng "kaste forskjærkniv" episoden noen kanskje husker jeg fortalte om :D
Haha, ja, husker det. Jeg ble forsåvidt bare grinete og sutrete, nok til at min daværende samboer kunne dra den alltid like provoserende "faen, har du mensen eller?" :rolleyes: