View Full Version : Pizza med sprø bunn!
Jeg havnet på den store filmkanalen på internett og fant oppskrift på pizza:
http://www.youtube.com/watch?v=4LdU2WZ8iAE
Oppskrifta er slik:
2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
1/2cup ( 1cup=2.25dl) revet ost
litt salt
1ss olje
2ss bakemiks( her brukte jeg 15g sojamjøl og en liten ss fiberhusk)
Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun.
Sleng på ditt favorittfyll og stek til sprø osthttp://www.tettinntil.no/forumet/images/smilies/icon_biggrin.gif
Bakemiks hadde jeg ikke, men brukte sojamjøl( 15g) og fiberhusk( ei lita ss) og sitter nå og spiser ekte pizza med SPRØ bunn! Det ble jo noen karber, 4g i bunnen og litt løk på toppen, sikkert 2g der og litt rømmedressing og osten på.. Regner 7g karber, men akkurat nå er det verdt det. Uansett, 4 g karber i bunnen til en pers.
Nå er jeg stappa mett og har spist alt annet enn en bit, når orker jeg ikke mere..
grotingeling
01-09-09, 19:24
Wow - den så jo både enkel og god ut :sikle: Skal skrive ned oppskrift og framgangsmåte og prøve når jeg kan spise ost igjen :p
Jeg gav opp pizzaforsøkene for noen uker siden, men denne tror jeg jammen jeg skal prøve! Det såg skikkelig godt ut :)
Jeg gav opp pizzaforsøkene for noen uker siden, men denne tror jeg jammen jeg skal prøve! Det såg skikkelig godt ut :)
Egentlig gitt opp jeg og, for omelett med pizzaf*ll er ikke pizza, spiser heller omelett til frokost og ostelasagne til middag..
Egentlig gitt opp jeg og, for omelett med pizzaf*ll er ikke pizza, spiser heller omelett til frokost og ostelasagne til middag..
Nettopp :ja:
Åh...kan en av dere skrive oppskriften her, for jeg har ikke lyd på denne hersens Pc en min, så jeg hører ikke hva ho sier....:o
For jeg har bakemix, tralala....
Såklart du skal få den vennen:klem:
Oppskrifta er slik:
2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
litt salt
1ss olje
Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225g
Sleng på ditt favorittf*ll og stek til sprø osthttp://www.tettinntil.no/forumet/images/smilies/icon_biggrin.gif
Å takk, min kjære venn!!:p:)
Den skal testes så fort som mulig!!
Krøllerellerei
01-09-09, 22:06
Åh.. hva er bakemix? Hvor kjøper man det?
Aner ikke, jeg har ikke slik i hus..
Krøllerellerei
01-09-09, 22:26
Aner ikke, jeg har ikke slik i hus..
*fnise*
Den er grei!
http://www.ketolyse.no/index.php?side=info&product=3431
Hm..dette må prøves.....tror jeg.....
Hvor mange karbohydrater blir dette med soyamel?
Og er det no annet en kan bruke istedet, mon tro?
Krøllerellerei
02-09-09, 07:07
http://www.ketolyse.no/index.php?side=info&product=3431
Takk!
LenaBeatrice
02-09-09, 07:23
Skal testes, garantert!!!
tusen takk :-)
Hm..dette må prøves.....tror jeg.....
Hvor mange karbohydrater blir dette med soyamel?
Og er det no annet en kan bruke istedet, mon tro?
Jeg brukte 15g, og da ble det 3 g karber.
Hei
Prøvde denne. Den er bedre enn oppskriften på ketolyse sin bakemiks, så den kommer til å erstatte oppskriften på pizzabunn på boksen ved neste oppstrykk.
Nam nam, så god og så tett på ekte pizzabunn som det går ann å komme.
Vennlig Hilsen
Torkil
Så artig å høre. Jeg brukte en blanding av parmesan og norvegia i bunnen, hva brukte du?
Spørs om jeg bør bestille meg slik bakemiks da... Finnes ikke noe slik her i Tr*sil...
Så artig å høre. Jeg brukte en blanding av parmesan og norvegia i bunnen, hva brukte du?
Hei
Det er jo ikke første gang lavkarbo.no har medført endringer hos ketolyse!
Jeg brukte Tine sin pizzaost. Kan tenke meg at parmesan gir en skarpere smak, noe jeg liker - Mat som smaker.
Jeg blev mett av halve pizzaen, så lunsjen i morgen er ordnet.
MVH
Torkil:)
Elinengelen
02-09-09, 22:03
*fnise*
Den er grei!
Sjekk på meny.:D
Elinengelen
03-09-09, 14:27
må en ha fiberhusk sammen med soyamel? har nemlig soyamel, men ikke fiberhusk.
tror ikke det.
Jeg lager en bunn som er nesten lik som denne men uten fiberhusk, fløte og ost.
Jeg har jo ikke prøvd uten... Fiberhusk gav litt t*ggemotstand, men mulig en liten ss kli gir samme smaken?
Prøv uten om du vil, bakemiks har vel ikke så m*e grovt i seg kan jeg tro.
Hvor stor pizza får man av denne bunnen?
Hvor stor pizza får man av denne bunnen?
Kommer an på hvor m*e du klarer å skvise den ut, jeg f*lte nesten pizzapanna fra isbilen, dobler man porsjonen f*ller man nok denne helt og får en stor rund.
Elinengelen
03-09-09, 20:53
Trenger hjelp fort. min deig blir flytende. Er det riktig da????
Elinengelen
03-09-09, 21:24
Jeg fant ut av det. titta på youtube videoen:D
Og stek den lenge nok før du slenger på f*llet, ellers blir den ikke sprø!
Elinengelen
04-09-09, 10:51
Da ble det pizza i går kveld. jeg ble litt skuffa, syns den smakte litt omelett, men jeg er stapp forkjøla så smaksløkene mine er litt på bærtur....
Mannen min gafla i seg over halve pizzaen (jeg lagde dobbel porsjon) og jeg spiste litt. det var 2 stykker igjen, som jeg la i kjøleskapet. Så da ungene sto opp, ville de ha pizza.De syns den var kjempegod. min 15 åring lurte på om vi ikke kunne ha sånn på Lørdag.og om vi ikke kunne begynne å lage sånn istedetfor vanlig pizza. og jeg som trodde jeg måtte begynne å lage 2 pizzaer, når vi skal ha pizza.:D
Da stekte du den ikke lenge nok før du hadde på f*llet, jeg gjorde det i går også, og da ble den ikke like sprø. Stek den så den er sprø oppå først. Mitt første forsøk ble en knasende pizza!
Elinengelen
04-09-09, 11:37
ok. var litt redd for at den skulle bli for stekt....
Tusen takk til deg Imse, dette var kjempegod pizza:). Jeg lagde dobbel posjon og fylte hele langpannen. Denne pizzaen skal jeg lage igjen.:stortsmil:stortsmil
Nettopp fortært en med biff, løk og fersk basilikum, ruccola med rømme ved siden av. Helt nydelig!
Elinengelen
05-09-09, 00:04
Nettopp fortært en med biff, løk og fersk basilikum, ruccola med rømme ved siden av. Helt nydelig!
dævven.... du vet å friste...stønn.....
Har noen prøvd den med ketolyse bakemix da? Er det egentlig det samme som den greia i videoen?
Jeg brukte bakemix. Var fint det. Tok en snau ss fiberhusk i tillegg for sikkerhets skyld.. :rolleyes:
Tror jeg skal kjøpe bakemix i morgen. Jeg utstår ikke soyamel.
Prøver denne nå, men har visst doblet mengden ost... Så ikke at det var 1/2 cup... Jaja, håper det blir godt, iallefall ;)
God helg, alle sammen!!
Jeg lagde denne med 2 ss proteinpulver og en liten ss fiberhusk, funka bra. Skal ha til middag igjen i dag. Skal prøvelage flate rundstykker av den i tillegg, det må da gå tror jeg.
Åh...min ble ikke sprø!
Skjønner nå at jeg stekte den ikke lenge nok:o
Jaja...den var god for det, kanskje neste gang!
Jeg har nå lagd denne og den var veldig god. Jeg hadde på pizzasaus, ost, bifftrimler, litt rødløk og tomat. Den så så utrolig god ut når jeg stekte den.
JEg hadde litt bearnaisesaus på den når jeg spiste den. Bare bitte litt, men det gjorde susen. Jeg brukte flaskebearnaise (kjøpt i sverige) med kun 2 karber per 100 gram. Det var UTROLIG godt. En av de beste pizzaene jeg har smakt.
På lørdag blir det slik pizza her hjemme, selvsagt med litt bearnaisesaus som tilbehør. Blir å drømme om dette måltidet, så godt var det.
men blir det 4 karbo av den bunnen...høres liksom mye ut :)
om man bruker 2 ss soyamel i stedet for mix'en da???
skal lages i dag uansett ;)
men blir det 4 karbo av den bunnen...høres liksom mye ut :)
om man bruker 2 ss soyamel i stedet for mix'en da???
skal lages i dag uansett ;)
Karboinnholdet i mix vet jeg ikke noe om, men nå kjøpte jeg nytt sojamel og på den pakka sto det bare 3g karber pr 100. På den gamle sto det over 20g..
Det blir ikke mange karber med sojamel og helt sikkert ikke med bakemiksen heller.
Prøvde den idag og den blei skikkelig sprø og god smak, men hva bruker dere som saus? Brukte pizzadressing på etter at den var ferdig, men var fortsatt litt tørr.
Jeg bruker rømmedressing med hvitløk, grasløk, sitronsaft el.l. i...
Er det noen som jeg om jeg kan bruke glutenmel fremfor sojamel?
ja pizza saus ja! var noe som manglet mens jeg fylte på med fyll...så jeg brukte litt taco salsa.
ble litt god da.... (ikke bruk folie isteden for bakepapir ;) ) dynket den med rømmedressing en ts tandoori masala i rømmen, så jeg vetikke helt om deigen ble særlig god (brukte soyamel). men en blir nok laget igjen og igjen...ellllsker pizza! (og pannekaker.. ..)
Hei...det var en super oppskrift. Har nettopp laget den til meg og min sønn..Han er 12 og synes det så rart ut, men ville jo smake. Jeg laget hans med norvegia og tomatsaus, peperoni, mais og mer ost...han spiste 3/4 før han sa den var egentlig ikke såå veldig god hehe Han hadde noen sjokoladerosiner som venta på han og..
Min laga jeg med sveitserost og en bit parmegian...nam.. Jeg hadde en sånn skaldeman kjøttkake med purre og hvitløk som jeg skar i biter på den ene halvdelen og ett lite kyllingbryst i skiver på den andre halvdelen. Oppå der la jeg hakka sopp og så ett lag med jarlsberg/norvegia/sveitser....Det var nyyyydelig.. Hadde litt issalat og agurk ved siden..Jeg spiste nesten halve og ble veldig mett...Det er nesten for mye mat på en gang..
Kunne jo legge inn min enkle og gode tomatsaus her da:
1 bx knuste tomater
1 gl. tomatpure + 1 glass vann (riste ut av tomatpureglasset)
salt og pepper
1 ss tørket oregano
1 dl god olivenolje
Jeg hadde det i hurtigmixer og smurte ett tynt lag på pizzaen
Oppevares på norgesglass i kjøleskap i lange tider hos meg..
Nei, nå er det snart Jakten på kjærligheten... ha en fin kveld..
Hilsen meg som står stille eller går litt opp og er litt utolmodig, men finner inspirasjon her til å fortsette..
Denne skal testast ut. Min kjære som også prøver å leve litt lavkarbo no (diabetikar) fekk totalt pizzaangst sist veke, så då måtte eg til å lage pizza, men med "vanleg" botn, altså laga av grovmjøl, og heilt tynn tynn botn. Eg ser på vekta mi denne veka at den pizzaen ikkje akkurat hjalp ;) Så denne skal testast ut, også på han! Ser spennande ut! No må eg berre sjå om eg kan finne ein butikk her nede som har soyamjøl...
Den ble sprø, men min fikk en litt svidd bismak, så jeg stekte den nok litt for lenge... Takk for oppskrift!:)
~Rosa Skydått~
10-10-09, 12:30
denne var veldig god. Har laget den en gang for tre uker siden og jeg skal lage den igjen i dag!
Kan jeg bruke soyaprotein istedet for soyamel? Og hvis ikke , hvor får man kjøpt soyamel?
Jeg laga denne for første gang i går kveld, og det blir garantert ikke den siste. Mitt første forsøk både på lavkarbo-pizza og med å bruke bakemix, så nå ser jeg lyst på det :-)
Mannen og jeg var proppmette etter halve pizzaen, så gleder meg til resten i kveld...
Jeg lurer på om det går bra å sløyfe eller bytte ut kremfløten med noe annet? CF feks.. Sliter litt med å ha fløte i hus, den bare pisker seg til krem hele tiden :o
Sliter litt med å ha fløte i hus, den bare pisker seg til krem hele tiden :o
Ja, den løper etter vispa? :lol:
Tror ikke det gjør noe, rapporter gjerne etterpå :ja:
Turte ikke å gamble med lørdagskosen så kremfløten havnet i handlevogna istad :uskyldig:
Nå har jeg laget denne flere ganger, og fy søren for en god bunn!! Tusen takk for denne geniale oppskriften, Imse!! :D
I går prøvde jeg den med Tine 4 oster, den ferdigrevete, og det var v e l d i g godt!
Dette ble en knall suksess!! Takk for oppskriften!
Måtte ta et bilde (http://i18.photobucket.com/albums/b134/Einstein2/mat/SDC10190.jpg) :) Litt mer ost neste gang (i morra :rolleyes:) så er det perfekt.
Måtte ta et bilde (http://i18.photobucket.com/albums/b134/Einstein2/mat/SDC10190.jpg) :) Litt mer ost neste gang (i morra :rolleyes:) så er det perfekt.
Hmmm, ser akkurat ut som den vi åt her igår ;) Kjempedeilig var den!!!
Jeg lurer på om det går bra å sløyfe eller bytte ut kremfløten med noe annet? CF feks.. Sliter litt med å ha fløte i hus, den bare pisker seg til krem hele tiden :o
Såklart, dreme fraiche er jo bare syrna fløte;) Går sikkert bra med vann også kan jeg tenke meg!
Nå har jeg laget denne flere ganger, og fy søren for en god bunn!! Tusen takk for denne geniale oppskriften, Imse!! :D
I går prøvde jeg den med Tine 4 oster, den ferdigrevete, og det var v e l d i g godt!
Hva slags oster er det i den blandingen? Vi kjøper nemlig aldri ferdig revet...
Hva slags oster er det i den blandingen? Vi kjøper nemlig aldri ferdig revet...
Pleier aldri å kjøpe det jeg heller, men bare Norvegia ble litt tamt synes jeg.
Det er Jarlsberg, Mozarella, Norvegia og Cheddar i denne pakken.
Noen som har prøvd å ferdigsteke flere bunner og ha på lur i fryseren? Ikke at det er mye jobb å lage den når du trenger den heller da men...
Hei Imse
Tusen takk for denne gode pizza bunnen. Til og med eldstemann sa ja til at jeg kunne fortsette å lage denne når vi skal ha pizza, og det sier ikke så reint lite:)
Noen som har prøvd å ferdigsteke flere bunner og ha på lur i fryseren? Ikke at det er mye jobb å lage den når du trenger den heller da men...
Poenget er jo at det skal være sprø, og det spørs om den blir det når den er fryst.
Jeg vet ikke, men bare tenker høyt:)
UGH!!!!
Den såg jo bare digg ut, Øystein!!:p
Takk! Det var den og!
Har en ny en i ovnen nå :)
Denne pizzabunnen er kjempegod - til og med etter en omgang i fryseboksen. Denne skal jeg lage flere av. Jeg doblet oppskriften og laget en stor pizza slik at jeg har for flere måltider.......
Dette har blitt min faste fredagsfavoritt :D
I dag blir det med biff (takk til Kiwi for God Helg-tilbudene) og blåmuggost, med frisk ruccola ved siden av! :sikle:
Tusen takk for oppskrifta her :)
den skal utprøves i løpet av uka!
christine88
21-11-09, 17:56
åååå denne var helt fantastisk! Smaker ikke egg... Tusen takk :D
Linda Kristin
21-11-09, 18:02
Takker for en flott oppskrift. Prøvde den i går og tok restene idag. Nydelig.
Mvh Linda
Jeg kan ikke finne noe negativt med denne pizzaen. Beste jeg har prøvd hittil. Så bra du la den inn her, Imse.
Trolljenta
21-11-09, 23:50
Min ble ikke sprø, men den ble nå god alikavel.. Skal prøve å bruke en litt større form neste gang så den blir litt tynnere å se om det hjelper..
Min ble ikke sprø, men den ble nå god alikavel.. Skal prøve å bruke en litt større form neste gang så den blir litt tynnere å se om det hjelper..
Form?
Bare smør den utover bakepapir, da blir den finest stekt :ja:
Trolljenta
22-11-09, 00:24
Form?
Bare smør den utover bakepapir, da blir den finest stekt :ja:
Ja, hun på videoen brukte pizzafat og hadde olje utover fatet, så da gjorde jeg det også
Steker du bunnen lenge nok da? Den skal bli litt brun
Oppskrifta er slik:
2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
litt salt
1ss olje
Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun.
Sleng på ditt favorittfyll og stek til sprø osthttp://www.tettinntil.no/forumet/images/smilies/icon_biggrin.gif
Bakemiks hadde jeg ikke, men brukte sojamjøl( 15g) og fiberhusk( ei lita ss) og sitter nå og spiser ekte pizza med SPRØ bunn! Det ble jo noen karber, 4g i bunnen og litt løk på toppen, sikkert 2g der og litt rømmedressing og osten på.. Regner 7g karber, men akkurat nå er det verdt det. Uansett, 4 g karber i bunnen til en pers.
Nå er jeg stappa mett og har spist alt annet enn en bit, når orker jeg ikke mere..
Hurra..denne oppskriften skal jeg prøve:w00t:
Er det noe jeg savner så er det pizza..så ble så glad da jeg fant denne tråden. Takk for at du deler den med oss:D
Oppskrifta er slik:
2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
litt salt
1ss olje
Hei hvor får jg kjøpt sojamjøl?
mjøl er mel ikke sant?
Et par spørsmål før jeg prøver denne ut selv ;)
Kan jeg bruke glutenmel eller johannesbrødkjernemel istedetfor fiberhusk? Funker det å smøre den utover i en langpanne (vil den fortsatt holde seg der den skal) eller er kakeform et triks?
På bildet så den helt super ut :D
Må le litt av meg selv, spm om form var jo allerede besvart her, og bakemiks har jeg så jeg trenger vel ikke fiberhusk da!
Hei hvor får jg kjøpt sojamjøl?
mjøl er mel ikke sant?
Mjøl=mel ja;) Jeg skriver det fordi det er tillatt i bokmål og det er slik jeg uttaler det;)
Sojamjøl fås kjøpt på de fleste store dagligvarer, som meny og mega.
Et par spørsmål før jeg prøver denne ut selv ;)
Kan jeg bruke glutenmel eller johannesbrødkjernemel istedetfor fiberhusk? Funker det å smøre den utover i en langpanne (vil den fortsatt holde seg der den skal) eller er kakeform et triks?
På bildet så den helt super ut :D
Jeg har ikke prøvd, jeg brukte altså kun fiberhusk for å få litt tyggemotstand, kan sikkert slenge i litt kli og, det gjorde jeg i går da jeg bake med ketolyse-bakemiks.
Takk for tips :) Har ennå ikke testet oppskriften men kan tenke meg at det gjerne blir litt "skumgummi" med bare bakemiks. Kanskje vi snakker lørdagspizza ;)
Dette er absolutt den beste lavkarbopizzaen! Et lite tips, bruk litt sterk ost som manchego eller gruyere i bunnen, det tar bort all smak av egg og soya. Jeg heller også pizzasaus over med en gang bunnen kommer ut av ovnen, da trekker sausen seg ned i deigen og smaker himmelsk. Topping med rødløk, soltørket tomat og serranoskinke, anbefales. :nam:
Er det noen som jeg om jeg kan bruke glutenmel fremfor sojamel?
*dytte*
Dette lurer eg og på.
Skal deigen først stekes før det fylles med fyll oppå????
Skal deigen først stekes før det fylles med fyll oppå????
Definitivt, JA!!
Jeg syns den ikke var noe god når jeg smakte den jeg, men gubben slukte den mer eller mindre :P
MEN: Den var kjempegod dagen etter og når jeg spiste den kald ^^,
Takk takk takk takk takk takk takk takk!!!!
Jeg begynte på lavkarbo (følger ikke noe spesifikt annet enn å spise så lite karbo som mulig) for litt over to uker siden. Har tatt av 5 kilo, sluttet med insulin og føler meg mye bedre.
Men min store sorg har vært at jeg har måttet gi opp pizza. Men denne var jo fullverdig pizza og vel så det. Jeg måtte kjempe med nebb og klør for å holde kona unna også.
Takk, takk, takk.. Livet er verdt å leve igjen: Jeg kan fortsette å spise pizza!
I dag prøver jeg å lage hamburgerbrød av denne oppskriften. :) Bør bli bra.
Jeg har gjort så mange mislykkete forsøk på å finne en pizzabunn som funker, at jeg rett og slett hadde gitt opp! Men jeg valgte likevel å prøve denne - og gjett om jeg er glad for det! Den var snaddergod - og veldig lik "ordentlig" pizza. Nå blir det ofte pizza her i huset - dette har jeg lengtet etter i over 5 og et halvt år!:)
Må man bruke bakemixen eller kan jeg bruke soyaprotein? Jeg har ikke bakemix akkurat nå....
Denne skal testes ut i kveld. :)
Jippi, skal testes i kveld:D
Jeg har forresten heller ikke bakemiks, men har soyamel med 16g kH pr 100g... Men om jeg bare bruker 15 g som i oppskriften så blir det bare 2,4 karber, jeg tror det skal gå greit hvis jeg bare kutter ut løken:) Er det forresten noen som har prøvd denne med mandelmel (http://www.funksjonellmat.no/mandelmel-om.php)? Ser for meg at det smaker enda bedre enn soyamel, og det har bare 8g kH per 100g (så det ville bare blitt 1,2 i denne oppskriften)...
SusieBlues
22-02-10, 07:53
Laget denne i går og den var veldig god! Takk for oppskrift!
Kjøper inn ketolysebakemix kunn til ære for denne pizzaen, den ser så god ut:) nam nam. Skal bli artig å prøve.
Vi har spist pizza i kveld og den var veldig god og hadde flott sprø bunn. Takk for oppskrift..her er et bilde av pizza'n vår..
Denne skal jeg jammen vurdere å lage.
Kjempegod! Og rask å lage, det er kjempevesentlig for meg i allefall.
Men oppskrifta er litt liten for to i allefall. Men mannen åt og åt, jeg fikk derfor ikke så mye...
Jeg lurer på om man kan erstatte bakemiksen med f.eks. fibramel/fiberhusk eller jbk? Eventuelt: får man bakemiks på helsekost eller MÅ man bestille fra nettet?
Dette var ikke noe godt! Selv om bunnen fikk stekt i godt over et kvarter, så var det ikke sjans at den skulle holde seg "sprø" når fyllet kom på. Den ble gjennomtrekt og vassen, smakte som gammel omelett med fyll på .
Var kvalmende som bare det.
Jeg lurer på om man kan erstatte bakemiksen med f.eks. fibramel/fiberhusk eller jbk? Eventuelt: får man bakemiks på helsekost eller MÅ man bestille fra nettet?
Lurer jeg også på.. JBK?? Kruskakli??
Er det ingen som vet?:confused:
Lurer jeg også på.. JBK?? Kruskakli??
Er det ingen som vet?:confused:
Dersom du leser oppskrifta så ser du at jeg IKKE brukte bakmiks;)
Ja det ser jeg jo, trodde kanskje det var noen som hadde prøvd med f.eks JBK...
så da ser det ut til at det blir meg som må prøve det da ;)
Åh herregud for en digg pizza den er faktisk bedre enn vanlig pizza jo!!:heia:Har laget denne 2 ganger nå men har brukt kruskalkli istedefor fiberhusk..Takk for fantastisk oppskrift:D
Har akkurat laget denne nå, og den var kjempe god :D Bunnen var kjempe sprø og god! Denne skal jeg absolutt lage mer av:) Men synes det var litt vanskelig å fordele "deigen" jevnt. Noen som har noen tips;)?
Har akkurat laget denne nå, og den var kjempe god :D Bunnen var kjempe sprø og god! Denne skal jeg absolutt lage mer av:) Men synes det var litt vanskelig å fordele "deigen" jevnt. Noen som har noen tips;)?
ER PÅ TYNN IS HER NÅ, men har noen feks prøvd å ta olje få fingrene, hånda først? Kanskje den ikke klistrer seg så lett til hånda da, om det kan være problemet? ...
Som sagt, jeg er på tynn is..
Denne skal jeg lage også!! I morgen! :) Har nemlig kjøttdeig som jeg stekte i dag med deilig smak sammen med litt løk, så da er middagen min klar for imorgen! Gleder meg!
grotingeling
06-10-10, 07:00
ER PÅ TYNN IS HER NÅ, men har noen feks prøvd å ta olje få fingrene, hånda først? Kanskje den ikke klistrer seg så lett til hånda da, om det kan være problemet? ...
Denne skal jeg lage også!! I morgen! :) Har nemlig kjøttdeig som jeg stekte i dag med deilig smak sammen med litt løk, så da er middagen min klar for imorgen! Gleder meg!
Du er absolutt ikke på tynn is, denne metoden bruker jeg på flere av oppskriftene her inne - bl.a denne pizzabunnen og Nannahs knekkebrød :)
Jeg bruker 1 ss kruskakli og 1 ss fiberhusk isteden for bakemiks, og så har jeg litt pizzakrydder i.
Jeg lar røren tykne litt før jeg smører den utover med slikkepott.
Kjempegod synes jeg. Egner seg fint til å fryse også, og rask å lage :)
Tusen takk, skal prøve det neste gang ;)
Noen her som har prøvd å bruke denne pizzabunnoppskriften som lapper/brøderstatning? Den smakte jo kjempe godt som pizzabunn, så bør vel kanskje fungere bra med pålegg på også? :)
Oi oi!! Denne må prøves. Takk for oppskrift!
Og nå står det en godsak i ovnen! Lagde dobbel røre og hadde i en "halv"-langpanne, stekte i 15min og har nå kjøttdeigen jeg lagde i går over.. med ost.. mmm !
Nå har jeg jo så store forventninger at det nesten er litt skummelt, skuffelsen kan jo bli stor.. :D
og store forventninger kan jo ofte gi skuffelser.. men:
Denne var ganske god,antakelig har jeg stekt den litt for lenge og jeg syns vel at bunnen ble litt vel omelettaktig.. får kjøpe bakemiks, for nå brukte jeg soyaprotein... og ikke noe krydder i bunnen så det har vel sitt å si.
Tok litt CF og litt salsa oppå pizza'n (hadde jo kun kjøttdeig og littebitt løk oppå som var krydret med pepper). Det var godt med salsa-cf'n på!
.. kommer til å lage den igjen tror jeg..men med noe annet enn soyaprotein og ikke steke den sååå lenge.. :)
Jeg bruker soyprotein når jeg lager denne å den blir knallgod:DSmaker ikke noe egg av den jeg har laget da men jeg har kruskalkli istede for fiberhusk.
Har også brukt denne når jeg har hatt reker ,så har jeg hatt denne under som brød...mmm kjempegodt:)
Så bra :D Da skal jeg prøve å lage "frokostlapper" av denne :D Jeg brukte spielberger soyamel og fiberhusk. Det blei kjempe godt, og smakte aboslutt ikke omelett :)
Samboeren har vært litt skeptisk til de "brøderstatningene" jeg har laget (noen av dem har jo vokst litt i munnen:P), og han var da naturlig nok også veldig skeptisk til pizza uten ekte bunn. Men han tok med seg noen pizzabiter til lunsj i går, og da fikk jeg beskjed om at den pizzaen var kjempe god, og at jeg måtte lage den igjen :D
Denne ble skikkelig god :)
Jeg doblet oppskrifta, og synes det ble litt mye smak av fiberhusk, så neste gang blir det litt mindre av det. Stekte også bunnen noe lenger enn det som sto i oppskrifta, forsikret meg om at den var sprø før jeg tok på fyllet.
Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle finne en lavkarbo-pizzabunn jeg likte, men denne var skikkelig bra :)
Har prøvd denne idag, tusen takk for super oppskrift på kjempegod pizzabunn:)
Jeg har dette soyamelet: http://www.helseogkost.no/var/shop/storage/images/nye_produkter/soya_mel_glutenfritt/30074-2-nor-NO/soya_mel_glutenfritt_medium.jpg
Kan jeg bruke det istedenfor bakemix?
Det går helt sikkert fint å bruke:) men pass på karbene! 16 g per 100.... Men så bruker man jo ikke så veldig store mengder av det da...
Spielberger sojamel har kun 3 gram:)
Gir dobbel røre en bunn på størrelse med en stor langpanne? Jeg har sånne pizzapanner, så kunne jo lagd to slike da kanskje. En til samboeren, og en til meg :)
Jeg har både soyaprotein og soyamel, men er usikker på hvilken av dem jeg skal satse på å bruke. Veldig skeptisk til soyamel så jeg har ikke turt å bruke det hittil.
Dobbel røre er perfekt til en langpanne :)
Hvilken type sojamel har du? Jeg bruker spielberger med 3 g karbo per 100, og den funker kjempe fint :) Har aldri prøvd noen andre merker, for har hørt at det er mange som smaker ekkelt:P
Jeg bruker denne oppskriften til nesten alt! Den er jo perfekt som pizzabunn! Men lager også lapper av dem, og ved å la dem steke lenger blir det nesten knekkebrød;) I går brukte jeg denne oppskriften som paibunn:) Det funka fint det, men neste gang tenkte jeg å prøve kun å bruke ett egg og ha oppi mere smør:)
Jeg har også spielberger med 3 g karbo. Da skal vi ha denne pizzaen i kveld :)
Det skal jeg også :D Skal ha vors her, så lager en vanlig høykarbo pizza,og en med den bunnen her ;) Tipper de andre kommer til å synes denne er minst like god :)
Jeg stekte bunnen først i 15 min, da begynte den å bli ganske brun. Den ble ikke akkurat sprø, men fast oppå. Jeg stekte den ca 25 min med fyllet på, men tror ikke den blir sprø :( Men sikkert god for det. Skal skjære den opp straks.
Jeg brukte mandelmel isteden for bakemiks..
Smakte helt okei!:)
Ble ikke sprø da.. Selvom jeg stekte den i pizzaovnen.
MeanMachine
06-11-10, 22:57
Jeg burde vel ha lukta omelettlunta lang vei da jeg så hovedingrediensene; egg, ost og fløte. Men jeg testet allikevel. Resultat: Pizzaomelett og et hus som stinker omelett flere timer etter fortært mat. Jo det smakte vel kanskje greit nok til omelett å være, men det var jo ikke det jeg skulle spise.
HVETEMEL, JEG SAVNER DEG!
Det værste av alt er at jeg egentlig elsker egg. Enn så lenge...
jeg stekte bunnen min litt for hardt i går, men den ble veldig sprø og god, bortsett fra et hjørne som ble litt svidd:P
For å være sikker på at den skal bli sprø passer jeg på å steke den sprø før jeg har på fyllet :) Men i går hadde jeg litt høy varme, og glemte den noen mimutter for lenge:P
Synes faktisk ikke den smaker omelett i det hele tatt... Noen ganger har jeg redusert mengden til 3 egg (på en dobbelporsjon) og hatt oppi litt rømme eller creme fraishe.
Tidl. medlem
20-11-10, 18:27
Kan denne lages en stund før den skal stekes med fyllet på?
Altså lage bunnen klar, legge ungene, og så steke med fyll?
Den blir ikke ødelagt av det?
Skal lage denne ikveld, gleder meg! :D
Jeg har latt den bli kald, synes ikke det gjorde noe før jeg hev på fyllet og stekte ferdig.. Husker ikke hvorfor jeg måtte dele opp matlagingen slik, men sikkert noe med noen barn:lol:
Tidl. medlem
20-11-10, 18:58
He, he! ;)
Jeg holder på å lage den nå, midt i kveldstellet på ungene, så da blir det litt oppstykket!
MakkaPakka
26-11-10, 19:22
Vi skal prøve denne nå i kveld.. Samboeren er litt skeptisk, men JEG håper på at dette er en revolusjon på pizzafronten ;)
MakkaPakka
29-11-10, 17:48
Vi skal prøve denne nå i kveld.. Samboeren er litt skeptisk, men JEG håper på at dette er en revolusjon på pizzafronten ;)
Smakte litt for mye omelett, men pizzaen kom bort!
Skal prøve med ett egg mindre neste gang, og med litt smakstilsetning. Det blir nok bra.
Fredrikke07
30-11-10, 10:08
Syntes det var knall-godt jeg:p!
Gravid og svært sulten som jeg er (og fått helt oppheng i alt spiselig), lurer jeg på hvor mye av denne pizza`n man kan slenge i seg pr. dag.
Spiser ett måltid meg f.eks. karbonade og grønnsaker til middag, to proteinshake i løpet av dagen, en yoplait til frokost, cottage cheese og mandler til kvelds, men har altså lyst på denne pizza`n i tide og utide. Eller noe annet for den saks skyld, men tenker litt på fettmengden...
Dette var en kjempegod pizzabunn, mye bedre enn omelett-pizzabunnene jeg har prøvd før!! Tusen takk:) Stekte den lengre enn 10 min for at den skulle bli sprø da, men tredobla oppskriften for langpanne, så den sto vel en 25 min hvertfall- før jeg la på fyllet. Dette skal gjentas:)
Elsker denne <3
Imorgen blir det tacopizza :D
denne ble god ,men tror nesten gang at jeg vil ta litt krydder i selve røra
hvor for man kjøpt bakemix andre steder en på nettet
hvor for man kjøpt bakemix andre steder en på nettet
Sjekk forhandleroversikten på ketolyse.no
lagde denne i dag <3 den var veldig god.. men det datt oppi en smule mer kruiskakli en det som skulle oppi gitt :P men den var veldig god.. ble bare litt tørr når den ble kald pga all kruiskaklien.. men som sakt.. knall oppskrift :D
Hadde nesten glemt denne pizzaen jeg! Er over et år siden sist.
Nå vet jeg hva jeg skal ha til forkost i morgen :)
Kan jeg bruke fibrex tro ? Jeg kjenner ikke produktet så godt,har akkurat funnet det på nettet, og jeg ble veldig glad ,da det er glutenfritt :)
Men denne MÅ prøves, høres Utrolig god ut :D
Jeg fant bilde av 2009 utgaven min :)
http://i18.photobucket.com/albums/b134/Einstein2/mat/SDC10190.jpg
Denne skal testes til middag i dag. Blir nok tacovariant da jeg er blitt hekta på taco. Har lagt bunnen alt, og den virker god den. Skal ha kjøttdeig, minimais, ost og ostechips av babybel ost oppå- blitt litt hekta på de
Augustbruden
20-01-11, 16:13
nå har jeg ikke soyamel, fiberhusk eller bakemiks i hus.
Kan jeg bruke kruskalki istedet??? skal lage pizza nå you see......
Jeg bruker 1 ss kruskakli og 1 ss fiberhusk isteden for bakemiks, og så har jeg litt pizzakrydder i.
Jeg lar røren tykne litt før jeg smører den utover med slikkepott.
Kjempegod synes jeg. Egner seg fint til å fryse også, og rask å lage :)
Jeg har kun det i huset, så skal prøve meg på med dette imorgen:D
TrillTrall
21-01-11, 18:23
Jeg hadde selvfølgelig ikke alt som skulle i bunnen, men brukte seterrømme istedet for fløte og 1 ss fiberhusk + 1 ss kruskakli istedet for bakemix og det gikk helt fint. Bunnen ble ikke veldig sprø, men jeg vil gjerne ha litt myk bunn på pizzaen min. Skulle hatt på litt mer saus for av og til smakte det litt mye egg, men stort sett var den kjempegod! :sikle:
Spiste halve nå og tar resten til frokost eller lunsj i morra tenker jeg. :D
Denne skal inn i oppskriftsboka! :ja:
Åååå, dette var snadder :) Fulgte oppskriften og bunnen ble helt perfekt. ikke helt sprø, men den knaset nok i kntene for min del :) Oppå hadde jeg tomatsaus for pizza etter inspirasjon fra lilalife, ost, kjøttdeig, bacon og tomat. Krydret med oregano til slutt. Smakte akkurat som vanlig pizza etter min mening :) Fikk 4 stk passe store biter og spiste opp alt.. Nam Nam, dette sksl efinitivt gjentas ganske snart igjen :)
Lagde denne i går og ble veldig fornøyd!
Smaken var god, synes ikke den smakte egg i det hele tatt. Ble ikke så sprø som jeg trodde, men det gjorde ingenting. Klarte å forspise meg en smule, gitt :o
Det er den tredje type lavkarbo-pizza jeg har prøvd meg på, Beste hittil og jeg kommer til å bake den igjen...veldig snart :D
Nå kose vi oss med denne pizzaen, ble godt og sambo syntes ikke det smakte så store forskjell på vanlig pizzabunn og denne, så da blir det denne fremover:)
Denne er akkurat fortært, lagde dobbel dose og brukte fiberhusk og lit johannesbrødkjernemel samt en dasj med kruskakli istedet for bakepulveret.
Skulle dratt ut deigen mer enn jeg gjorde, men den så så tynn ut når jeg hadde tatt
den utover at jeg ville gjøre den tynnere, kunne dratt den ut 1/4 til iaf.
Den ble utolig god, helt i toppen av de oppskriftene jeg har forsøkt!
Lagde denne i dag, men klarte ikke å spre bunnen over hele formen, så jeg lagde dobbel røre. Bunnen ble ganske høy og ikke sprø. Den hadde litt konsistens som omelett, men smakte pizzabunn. Kommer nok til å lage denne flere ganger, og kanskje prøve med litt krydder i :)
Ja dette er jo nesten som vanlig pizza. Neste gang dobler jeg røren :ja:
Har laget denne 2 ganger nå - den første hadde en fæl konsistens, som svamp, eller tørr/gammel omelett, den neste ble crispy og smakte deilig.
Av og til er det utrolig vanskelig å lese gjennom 20 oppskrifter og tilbakemeldinger som spriker i alle retninger. Dessuten er jeg drittlei omelett, og liker heller ikke lukten av brunet ost (klarer ikke ostechipsene som så mange her inne liker)
Tenkte jeg derfor skulle dele med dere, hva som kan gå galt med denne.
Det ene er at man må smøre den TYNT utover. Tynnere enn du tror. Det andre er at posisjonen i ovnen har masse å si. Det tredje går på hvor mye væske fyllet har.
Første gangen tenkte jeg at dette ble nok til en porsjon, etter å ha kikket på røra, og brukte en normal 24 cm kakespringform i teflon for å holde røra på plass. Jeg brukte litt fiberhusk + ketolyse bakemiks istedet for soyamel, resten etter oppskriften. Jeg satte røra midt i ovnen siden det tross alt er mere en kakedeig enn en meldeig. Den ble brun oppå og kladdete under, og jeg fikk den knapt ut av teflonformen. Ikke bruk bakeplater eller former som hindrer fuktighet i å fordampe, eller varmen i å nå frem på undersiden! Det ble skikkelig soggy, og samtidig vokste maten i munnen.
Siste gangen stekte jeg den på en lav rille, og selv om kantene så litt brune ut, så ble den jevnt stekt. Jeg byttet ut en ts fiberhusk (som egentlig lukter sopp) med en ts kruskakli. Jeg tror den ble mindre svampete av dette. Det aller viktigste, var likevel at jeg brukte bakepapir, som jeg helte noen spiseskjeer olje over, og smurte godt inn. Når jeg dro røra utover hang den ikke fast i papiret, men gled på en hinne av olje, om dere skjønner. Når du synes det ser tynt nok ut, så dra den enda litt mer ut. Og enda littt til! Husk å tilsette bakepulveret helt til slutt. Om bakepulveret får være lenge i røra går futten ut av det.
Ellers anbefaler jeg å tilsette masse, masse fyll uten å bry seg om fettet fra osten, kjøttet, osv, siden det er dette som gjør pizzaen god, og som gjør måltidet sunnere for oss lav-karboere :)
Jeg hadde på hvitløks- og urtemarinerte biffstrimler, paprika, tomat, løk og et lass med jarlsberg og parmesan. Hadde litt oregano i bunnen siden jeg synes ketolyse bakemiks lukter veldig som - sånne kjeks med vanilje/sitronfyll?
Andregangs steking med fyllet tok jeg på en høyere rille, siden jeg forhåndsstekte fyllet i en stekepanne, for å drive ut fuktighet. Da trenger man ikke mange minuttene for å få en ferdig pizza. Dette er faktisk helt essensielt. Jeg laget svært konsentrert tomatsaus med pure, istedet for tomater på boks, med høy konsentrasjon av gode smaker som urter, løk og hvitløk. Dette varmet jeg med litt olivenolje i en kjele. Jeg brukte kanskje en tiendedel av det jeg ville brukt på en normal pizza, men det ga like mye smak, selv om det var litt mer jobb å dra sausen utover. Sausen var ikke god å smake på ren, men den fungerte utrolig bra dratt tynt utover.
Til slutt lagde jeg en deilig "rømmedressing" av creme fraiche, knust hvitløk, litt splenda, salt, eddik og urter.
Dette blir en fast gjenganger på middagsbordet!
TUSEN takk for herlig oppskrift Imse! Den beste av pizzaoppskriftene jeg har prøvd her hittil. Lagde dobbel oppskrift, smurte ut på bakepapir på bakeplate, det ble nok til nesten ei hel plate og dermed nok til minst fire lunsjer til meg på jobben.
Gleder meg til å prøve denne! :sikle:
Denne bunnen var faktisk god! Jeg stekte opp to bunner igår, og la den ene i fryseren.. Fylte pizzan med deilig pizzafyll og stekte den i 8-9 minutter.. Deilig og mettende! :ja:
Denne her er fantastisk god! Faren min som er en kresen høykarbomann syntes at pizzaen min med denne bunnen var den beste pizzaen han hadde smakt! Og jeg synes den var nydelig jeg også! Og de andre som smakte også. :ja: :snill:
Denne skal jeg prøve nå :) Spent siden jeg er ny på lavkarbo :)
trønderjente29
27-07-11, 19:40
Herlig tips! Denne står i ovnen nå :D
Farsken, bunnen min ble myk =\
Må vel steike enda lenger neste gang. Stekte på 200 grader i ca 11 minutter. Hun som har laget en lignende oppskrift - bare til flere - skreiv at hun satte ovnen på 200 grader og at bunnen var ferdig etter 8 minutter. :O
trønderjente29
27-07-11, 22:00
Må vel steike enda lenger neste gang. Stekte på 200 grader i ca 11 minutter. Hun som har laget en lignende oppskrift - bare til flere - skreiv at hun satte ovnen på 200 grader og at bunnen var ferdig etter 8 minutter. :O
bunnen min tok 10 min på 225 grader på rist med bakepapir. så stekte jeg med fyllet på, på nest øverste rille i 5 min. det ble perfekt! :D
Trodde jeg hadde bakemix, men det viste seg at jeg har kjøpt BakePro!!!
Er det derfor jeg ikke syns denne bunnen ble så god?
Tror jeg må prøve med skikkelig bakemix for denne var så kjapp å hive sammen:)
Bare å bruke kokosmel, mandelmel eller malte mandler, går så fint atte.
Nordmørsloppa
16-02-13, 16:29
Denne ble ordentlig god ved å erstatte noe av osten med parmesan :D Brukte mandelmel og den smakte herlig!
Bare å bruke kokosmel, mandelmel eller malte mandler, går så fint atte.
Da får vi prøve med kokos- eller mandelmel neste gang! :)
Jeg prøver å bruke minst mulig soya, så jeg har ikke bakemix. Jeg pleier å bruke proteinpulver i denne oppskriften, og synes at det smaker godt.
Dette ble middagen i dag :)
Dobbel porsjon til langpanne, og brukte 7 g mandelmel og 13 g sesammel. Det funket helt fint :D
Spinnerette
17-03-13, 18:23
Lagde denne i dag, med kokosmel (brukte kanskje litt i overkant, deigen ble litt kornete før jeg spedde ut med vann). Stekte den nok litt for lenge, men den ble helt ok! Ikke eggete eller svampete, heller litt på den tørre siden. Gikk fint å spise med hendene. Flott erstatning!
Jeg lagde denne under sterk tvil. MEN den blei bra! Den smakte ikke egg og var ikke svampete! Jeg brukte bakepro,kokosmel og litt kruskakli. Hadde også oppi litt tørkete urter. Denne lager vi igjen her :)
Takk for oppskrift-tips
Jeg vurderer å bruke denne oppskriften i dag... Er det noen som har prøvd pizzaoppskriften som står på bakemiks-boksen fra Ketolyse.no? Og som har prøvd denne oppskriften her? Lurer på hvem som er best? Noen som vet det?
Lagde denne i dag, brukte Atkins-mel. Den ble veldig god!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.