View Full Version : Meieri-produkter - klare seg uten?
Jeg har hatt sånn veldig hodepine i det siste - og generelt følt meg veldig slapp og uopplagt. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å kutte ned på meieriprodukter, for å se om jeg kanskje kan tåle det dårlig. Må vel kutte ut ost også da?
Men da er jeg veldig usikker på hvordan jeg i alle dager skal kunne lage meg et måltid med nok fett. Har brukt cf, cc, fløte og seterrømme og smør til å øke fettmengden. Men hva i alle dager kan jeg gjøre nå da;)
Noen av dere som har prøvd dere på mindre meieriprodukter som vil si noe om hva som er deres viktige kilder til fett??
Slik føler jeg meg også for tiden - men jeg vet ikke om det har noe m meieriprodukter å gjøre for jeg spiser egentlig ikke så mye av dette....
Men - hva med Cocosa? Jeg kjøper den med kokossmak og spiser rett fra krukken. Eller jeg har den i te. Liker du Avocado? Den er det mye fett i!
SunnhetMedSirrup
12-09-09, 19:54
jeg har lest på kolhydrater i fokus.se eller noe at grunnen til at nøtter,fløte,ost osv er partystoppere er fordi de rett og slett drar med en hel del kalorier. selvom dette er LCHF, tar det ikke bare 1 sekkund og forbrenne 3000 ekstra kalorier..
1 normal skive ost=10-15g = rundt 40-60 kalorier.
dumt :( men er ikke sikker, så ikke ta meg på ordet!
Jeg er melkeallergiker selv, og finner det svært komplisert/rent å spise lchf uten melkeprodukter. For alt av substitutter er som regel ute.
Det blir ekstrem purist-mat, der det er kun ren mat du kan spise. Veldig effektiv slankekur da! Jo, multigrain runde knekkebrød kan man spise.
SunnhetMedSirrup
12-09-09, 21:39
smakte for FØRSTE gang cheddar idag:
konklusjon: for stiv for og være 38%fett, litt syrlig,passe,egentlig.nokså skarp, men tam ettersmak. en kupp.(500g for 20kr tillbud på rema1000)
cheddar
Tror byen i England ville blitt fornærma over at Rema selger viderekommen plast til 20kr for halvkiloen med navnet cheddar. Vellagret cheddar er jo megadigg.
SunnhetMedSirrup
13-09-09, 09:44
Tror byen i England ville blitt fornærma over at Rema selger viderekommen plast til 20kr for halvkiloen med navnet cheddar. Vellagret cheddar er jo megadigg.
den smakte jo neste plasstik da.. :o
Sitter her og spiser kvitost fra Synnøve Finden og litt avocado... det blir frokosten min idag...er så lei av egg og ikke lyst på noe....
SunnhetMedSirrup
14-09-09, 16:36
Sitter her og spiser kvitost fra Synnøve Finden og litt avocado... det blir frokosten min idag...er så lei av egg og ikke lyst på noe....
herregud ost er best!
ingen ting slår et fat med ost, avocado og nøtter, da! :)
herregud ost er best!
ingen ting slår et fat med ost, avocado og nøtter, da! :)
;) enig....tror ikke jeg overlever uten ost:D
"Nakkiser" (nakkekoteletter!), mye fett i de.. hiv innpå 2 stk av de + masse grønnsaker. Tilbered maten godt, ellers blir du lei. Styr unna sukker og drikk MYE vann. :D
SunnhetMedSirrup
16-09-09, 18:02
;) enig....tror ikke jeg overlever uten ost:D
good luck. du gjør noe jeg ikke kunne klart!
good luck. du gjør noe jeg ikke kunne klart!
Nei jeg har avlyst hele planen min;) blir masse ost og rømme på meg fremover også....:D
SunnhetMedSirrup
16-09-09, 18:10
Nei jeg har avlyst hele planen min;) blir masse ost og rømme på meg fremover også....:D
en må jo leve og!
Jeg hadde ikke overlevd uten OST om det ikke var for at det ga meg alvorlige helseskader (allergi som gir meg astma). OST kun med 8 årlige bronkitter? Ok, ingen ost da... :o
Jeg hadde ikke overlevd uten OST om det ikke var for at det ga meg alvorlige helseskader (allergi som gir meg astma). OST kun med 8 årlige bronkitter? Ok, ingen ost da... :o
Huff:( stakkars deg...
SunnhetMedSirrup
17-09-09, 06:59
og når vi snakker om ost lurer jeg på noe- hvorfor blir cheddar rød når den blir en ostechips? ( altså 3minutter i microen )
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.