View Full Version : Easy Life høst 09


Camillas
15-09-09, 22:48
Noen som har lyst til å dele sine Easy Life erfaringer, mål og resultater ?

kilo
16-09-09, 14:39
Jeg er gjerne med! Begynte på easylife for 1uke siden... Går greit med pulver nå, er alltid pes å komme inn i ketose -men nå har jeg det fint ;) Tenker jeg går på pulver til jeg har nådd målet mitt som er 25kilo... så får jobben med å stabilisere begynne etterpå :) er jo det som er værst....

vet ikke hvor lang tid dette vil ta, men har jo hele livet foran meg til å forandre ting på så holder motivasjonen oppe!

er herlig å få oppfølging på kost og trening samtidig... Jeg synes at dette hører sammen :)

Noen andre som går på kurs, eller har gått på kurs tidligere? spennende å høre om resultat

martine1977
16-09-09, 23:02
Har gått på Easy-Life siden mai-09. Gått ned 26 kilo:)

Har et mål om å gå ned 20 kilo til, men det går SAKTE nå ifht hva det gjorde i begynnelsen.

Jeg spiser nå lavkarbo mat og forsøker å holde litt igjen på fettet/kaloriene også;) Drikker kun pulver som frokost nå, fordi det er lettvindt.
Trening er blitt en stor del av livet mitt nå, mot tidligere ingenting.

Jeg er veldig fornøyd med meg selv og får daglig kommentarer på hvor fin jeg er blitt og hvor flink jeg er som har greid dette! ;)

Stå på og hold ut på pulver en god stund. Følg rådene du får på kurskveldene ang mat og kos deg med trening fremover!:D

kilo
17-09-09, 08:13
Dette høres jo kjempe bra ut! Mitt mål er å gå ned 25kg på kurset, håper jeg klarer det! er på min andre uke med pulver, og har allerede begynt å tenke på hvor lenge jeg klarer dette..........

Ikke værst at du har gått ned 26 kg, det er jo kjempe bra, inspirerende å høre!!

Lykke til videre, er alltid de siste kilo som er de værste... men hvis en gir det tid og ikke gir opp så vil resultater komme til slutt.......

Prada
17-09-09, 11:58
Hallo!

Jeg startet på Easy Life i går :)

Nå lurer jeg bare på om jeg skal velge pulver eller mat....
Og om det i tilfelle er lurt å bytte ut alle eller bare noen av måltidene med pulver?
Jeg skal ned 30 kg, men er litt skeptisk til dette med pulver.

hva annbefaler dere?

MVH
Kristin

martine1977
17-09-09, 13:09
Prada; Vanskelig å anbefale noe til noen, men for min del funka det godt med pulver.
Jeg holdt ut på pulver til jeg hadde gått ned ca 20 kilo. Det gikk rimelig raskt(ca 3mnd) og deretter erstatta jeg et og et måltid med lavkarbomat.
(Husker ennå godt det første måltidet mitt...laks bakt i ovnen med masse gode urter!!:p)
Jeg syns det var lettere å finne motivasjon og å holde seg til "opplegget" når jeg kun gikk på pulver...
Nå lever jeg på lavkarbo/redusert kalori og fett + et pulvermåltid(frokost).
Er sklidd litt ut nå og sliter med motivasjonen. Jeg går ikke ned i vekt og spiser til stadighet ting jeg ikke burde...:rolleyes: min last er rødvin og SJOKOLADE!
Jeg har fortsatt å trene flittig og har tenkt å hanke meg selv inn nå!:D

Birgit
17-09-09, 15:02
Hei.. jeg har aldri gått på pulver.. men jeg følger Atkins diett plan. Dette er kjempelett synes jeg... og jeg anbefaler dere som har vært så flinke å prøve dette.
Man klarer å holde seg borte fra å skeie ut, fordi man vet at det tar 3-4 dager før man kommer i ketose igjen... og det er det ikke verdt. Jeg holder på 3. uken nå... skal veie meg på mandag... har gått ned 1,6 første uken og 1,4 andre uken. Er storfornøyd... ALDRI SULTEN og sugen på noe.
Prøv det... det funker som bare rakkern :)
Lykke til....

Nitea
19-09-09, 16:07
Jeg startet også på Easylife kurs 15.9, og er inne i min 4 dag med kosterstattere. Iflg. boken skal jeg komme inn i ketose fra dag 4, men jeg er bare nedtrykt, sulten, irritert og venter på denne fantastiske følelsen av å føle meg mett og ha energi. Hodet føles som om det bobler over av en rar, ubehagelig følelse. Jeg har ingen energi, bare å vaske opp er et ork. Dag 1 var ganske ille, dag 2 var ok, dag 3 var grusom og jeg var sulten og uten energi hele dagen. Så altså i dag hvor jeg hadde store forhåpninge at det skulle gå bedre, men dengang ei. Jeg drikker vann i mengder og er over 3 liter. Dessuten er det grusomt og måtte fly på do hvert 15 minutt (værst når jeg er på jobb) Noen som har samme erfaring som meg, at det tar lengre tid enn 3 dager for å komme i ketose?

kilo
19-09-09, 20:08
er 50-60 g karbo tilsammen i 3 poser med kosterstattere, dette kan være for mye for noen for å komme inn i ketose... Noen må ned i så lite som 20g karbo daglig for å komme i ketose... Kanskjer dette kan være grunnen? men, de sier at det kan ta opptil 5dager for å komme inn i ketose også.. Jeg ville snakket med kursleder hadde jeg vært deg, er grusomt å gå rundt og være sulten i så mange dager. Du kan også kjøpe keto stiks på apoteket for å være sikker på at du ikke er i ketose

arkine
19-09-09, 22:54
hvordan smaker pulveret

Tilla
20-09-09, 01:15
Godt synes jeg. Liker best jordbær og grønnsaks- smaken. Min mann liker
godt sjokoladen også. Vaniljen er ikke noe særlig, men smak og behag......
Begynte på kurs i jan. 09. og var ferdig i juni med 1. halvår:D

Camillas
20-09-09, 07:22
Så mange flinke det er her!!!
Nitea: Hold ut det blir bedre og bedre :)
Skal innrømme at jeg allerede etter dag 4 tok ett måltid pr. dgn. med karbohydrat fattig mat, men det er fordi jeg jobber endel natt og føler at jeg bare må ha i meg ett eller annet.
Så jeg anbefaler jo ikke andre til å gjøre det da men...
Jeg beholder iallefall ketosen og jeg er nå stortsett godt opplagt, går ikke å er sulten eller fysen.
Tisser fryktelig ofte og det er litt slitsomt, det værste er at jeg sikkert kunne ha drukket mer vann ( ligger vel på ca. 2,5 liter i dgn. nå)

Jeg gikk ned 3 kg første uken og er super fornøyd, denne uken har jeg nok ikke gått ned like mye, har snik veiet meg og vekta sier minus 0.4 kg. Det gjenstår å se på veiedagen m kurset i morra ;)

Kom igjen folkens, dette klarer vi :)

Camillas
20-09-09, 07:24
hvordan smaker pulveret

Jeg syntes pulveret smakte lite godt de første dagene.
Nå drikker jeg jordbærshaken som om det skulle vært milkshake, bare den er riktig blandet ut m vann.

Sjokoladen og vaniljen syntes jeg fortsatt smaker vondt og grønnsakssuppa er helt ok :)

kilo
20-09-09, 08:56
Jeg liker også best jordbæren, så spiser jeg en bar til dagen :) Nå etter første uken så har vi begynt å innføre proteiner og fett utenom pulveret, dvs vi kan spise en kyllingfilet, noen reker etc... er spent på om jeg har gått ned noe denne uken -håper virkelig det... Har trent 3 ganger og gått tur de dagene jeg ikke har trent -så satser på at det gir resultat!!

Nitea
20-09-09, 09:22
Takk for oppmuntring og erfaring. Tror kanskje det skjer noe i kroppen nå, er sulten ennå, men ikke så ille som i går formiddag. Er veldig gira på dette, og er fast bestemt på at jeg skal klare meg. Mulig jeg er begynt å nærme med ketose. Testet ånden min på min mann i dag og han bekreftet at det luktet annerledes, helt jævlig annerledes som han sa, mens han demostrativt brakk seg :rolleyes:. Det er vel første gang i mitt liv som jeg er glad for dårlig ånde....hehe. Litt skummelt fordi jeg ikke kjenner det selv, og kommer til å holde meg på god avstand når jeg snakker med folk.

Synes jordbær og sjokolade er ok, suppen er grei, men kjenner nå at etter disse få dagene så begynner jeg å bli lei denne. Fikk prøve vanilje på første kurskveld, men det var for meg ikke drikkenes.
Snart klar for å begynne å trene håper jeg :_punk:

frifuggel
21-09-09, 18:12
Begynner om knappe 2 uker, på EasyLife, altså. Wheee ;)

Camillas
21-09-09, 21:58
Jeg liker også best jordbæren, så spiser jeg en bar til dagen :) Nå etter første uken så har vi begynt å innføre proteiner og fett utenom pulveret, dvs vi kan spise en kyllingfilet, noen reker etc... er spent på om jeg har gått ned noe denne uken -håper virkelig det... Har trent 3 ganger og gått tur de dagene jeg ikke har trent -så satser på at det gir resultat!!

Jøss får dere lov til det allerede!!! Det gjør ikke vi, men jeg gjør det allikevel ;)

Jippi, hadde gått ned 1,2 i dag :) Veldig fornøyd, gikk ned 3 kg forrige uke, så nå er jeg 4,2 kg lettere enn start :)

kilo
22-09-09, 08:28
Ja, vi får lov å spise litt proteiner og nå skal vi også innføre litt fisk.. Instruktøren mener at vi ikke trenger å pine oss selv når vi kan gjøre det lettere med å spise litt proteiner... Så da kan jeg spise middag med familien, og det er jo litt deilig!

Planen er at vi skal være i ketose til vi har gått ned alle de kilo som vi skal gå ned, så begynner jobben med å stabilisere med kosthold -energibalanse etc....

Kjekt at det er flere som følger easylife kurs, dette klarer vi folkens!!

helenysa
22-09-09, 23:11
Lurer på hvor en får tak i Easy-life pulveret? går det ann å bestille det på nett? Eller må en være med på kurset? :)

frifuggel
23-09-09, 09:42
Lurer på hvor en får tak i Easy-life pulveret? går det ann å bestille det på nett? Eller må en være med på kurset? :)

Såvidt jeg vet, og husker av det kurslederen sa, så er det bare Life treningssenter-kjeden som selger det, og da bare til dem som er på kurs. Mulig noen har noe til overs, hva vet jeg? Starter opp neste torsdag, tenker veldig på smak, siden jeg er av de som spyr om smaken ikke "sitter". Hvis de pulverene smaker nogenlunde som de er beskrevet, så tror jeg at jeg går for jordbær og grønnsaker.. :)

Camillas
25-09-09, 21:29
Ja, vi får lov å spise litt proteiner og nå skal vi også innføre litt fisk.. Instruktøren mener at vi ikke trenger å pine oss selv når vi kan gjøre det lettere med å spise litt proteiner... Så da kan jeg spise middag med familien, og det er jo litt deilig!

Planen er at vi skal være i ketose til vi har gått ned alle de kilo som vi skal gå ned, så begynner jobben med å stabilisere med kosthold -energibalanse etc....

Kjekt at det er flere som følger easylife kurs, dette klarer vi folkens!!

Helt enig med din kurs leder ;o) min er veldig streng, men mener det sikkert godt da.

I dag har jeg spist en nydelig grønnsaksgrateng m bacon :p fy fy ;)
Men det er en lavkarborett og jeg holder meg i ketose så da får jeg lov av meg selv :)

Jepp, vi klarer dette!!!

Camillas
25-09-09, 21:32
Såvidt jeg vet, og husker av det kurslederen sa, så er det bare Life treningssenter-kjeden som selger det, og da bare til dem som er på kurs. Mulig noen har noe til overs, hva vet jeg? Starter opp neste torsdag, tenker veldig på smak, siden jeg er av de som spyr om smaken ikke "sitter". Hvis de pulverene smaker nogenlunde som de er beskrevet, så tror jeg at jeg går for jordbær og grønnsaker.. :)

Det er bare de som går på kurs som får kjøpt pulveret desverre.

frifuggel: Jeg anbefaler deg til å holde ut smaken i starten, den blir faktisk bedre altså, dvs du venner deg til den. Prøv deg frem med mengde vann du syntes er best. Tar jeg en halv pose m jordbær m ca 2 dl vann og rister godt, så føler jeg at jeg drikke vanlig jordbær shake ( nesten ) :)

kilo
25-09-09, 21:34
Høres deilig ut med grønnsaksgrateng... vi får ikke lov å spise grønnsaker da, så det tør jeg ikke - er redd jeg hopper ut av ketosen siden det er såpass mye karbo i pulveret...

Går greit med meg, men synes at det er fint å vite at en skal på kurs hver uke i øyeblikk der en har lyst å gi opp. Kan ikke gi opp, for dette skal jeg klare . har faktisk ikke noe valg. Gjør det for meg selv og for helsen min!!

hvordan går det med dere andre? Hvor lenge er planen at dere skal være på pulver??

frifuggel
26-09-09, 18:43
Joda, er ikke SÅ avhengig av at smaken sitter, ikke sånn med en gang. Vet jo at om det er bare en (el to) forskjellige smaker å velge mellom, så venner man seg til. Men, tenker som så at sjokoshake er jeg absolutt ikke glad i, så derfor satser jeg på jordbær, og muligens grønnsaker ;) Vet også at om den absoluttikke sitter, så kommer den opp igjen. Jordbær er for å kjøre litt safe.. :p

Camillas
26-09-09, 20:40
Høres deilig ut med grønnsaksgrateng... vi får ikke lov å spise grønnsaker da, så det tør jeg ikke - er redd jeg hopper ut av ketosen siden det er såpass mye karbo i pulveret...

Går greit med meg, men synes at det er fint å vite at en skal på kurs hver uke i øyeblikk der en har lyst å gi opp. Kan ikke gi opp, for dette skal jeg klare . har faktisk ikke noe valg. Gjør det for meg selv og for helsen min!!

hvordan går det med dere andre? Hvor lenge er planen at dere skal være på pulver??

Når jeg spiser sånn type mat så drikker jeg mindre pulver da for ja det er endel karbo i pulveret også.
Men jeg anbefaler ikke andre å gjøre som meg, det blir litt gambling med ketosen ( så sjekker stixen ofte).

Hør på instruktøren deres, spes. i starten ;o)

frifuggel
26-09-09, 20:48
Jada, skal gjøre slik jeg får beskjed om.. :cool: Er jo en grunn til at jeg velger dette opplegget. Frister å ha en (nesten) personlig trener, og dessuten nyte godt av gruppepresset. Selv om jeg i utgansgpunktet ikke liker det spesielt godt å bli "sett" i slike grupper, så vil det jo likevel være et spark bak..

kilo
29-09-09, 18:11
Hvordan går det med dere alle?? også er det vel noen nye som har begynt??

Her går alt fint.. gikk ned 1kg denne uken, så her går det litt seint synes jeg - men ned er jo ned og 1kg er jo mye igrunnen, prøver å tenke positivt. Men, ønsker jo egentlig å rase ned i vekt og at jeg våknet i morgen og alt fettet var borte -det hadde vel vært herlig....

Carisma
29-09-09, 22:20
ønsker jo egentlig å rase ned i vekt og at jeg våknet i morgen og alt fettet var borte
Høres ut som du trenger å ta en titt på denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811 ;)

Camillas
29-09-09, 22:39
Hmmm... hadde veie dag i går og hadde gått OPP!!!! 0.4 kg fra forrige uke :mad:
men men.... får håpe det meste er væske.
Kanskje jeg spiser litt mye om dagen, skulle jo i utgangspunktet holdt meg til kun pulver fortsatt. Jeg får takke meg selv, holde meg litt mer på pulver :cool:

kilo
29-09-09, 23:14
Høres ut som du trenger å ta en titt på denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811 ;)


Ja, har allerede lest denne linken!! Er bare litt slik at når jeg først har bestemt meg så kunne jeg ønske å være slank og supertrent med en gang... men vet jo at det ligger mye jobb bak... slapper igrunnen godt av iforbindelse med vekttap, selv om det absolutt ikke høres slik ut.

Er så herlig når kurset varer i 6mnd -for vet da at jeg har mulighet til å få veiledning og hjelp lenge -også i tøffe perioder. Er fantastisk å vite at jeg skal nå målet mitt... Det skal bli herlig!!

tovehs1
30-09-09, 15:30
Hei, - jeg har nå gått på EasyLife i 3 uker...vekttap på 9,4 kg. Synes det går forbausende bra, hadde ren pulverkur i 1,5 uker. Startet litt før kurset med å spise forsiktig så jeg har vel gått ned ca 15 kg totalt og har 10 kg igjen. Spiser nå helt lavkarbo og fortsetter min nedgang :)

Sær som jeg er i matveien holdt det med sjokoladesmaken for min del, kjører den på full speed i blender sammen med 1,5 dl kaffe, 2 dl vann og 4-5 isbiter til isen er knust...blir en deilig moccasmak, og konsistens som milkshake :) Det sies på kurset at vanilje i samme blandingsforhold også smaker godt, men jeg har ikke prøvd.

Trener minst 3 ganger i uken på treningssentret, samt lange soppturer i skogen og sykkelturer...lykke til alle sammen :)

kilo
30-09-09, 21:01
WOW!! jeg har gått ned 3kg på 3 uker... litt av en forskjell.... går også bare på pulver, men spiser litt proteiner i tillegg.. så da kan jeg vel si at det går litt seint her i forhold.... men går nå nedover :)

evy
02-10-09, 07:04
Helt enig med din kurs leder ;o) min er veldig streng, men mener det sikkert godt da.

I dag har jeg spist en nydelig grønnsaksgrateng m bacon :p fy fy ;)
Men det er en lavkarborett og jeg holder meg i ketose så da får jeg lov av meg selv :)

Jepp, vi klarer dette!!!

Hei:)
Jeg startet på easylifekurs den 17. sept. og har brukt kosterstatter siden det. Har til nå gått ned 6,3 kg. Men kjenner at jeg savner å spise sammen med familien, men kommer til å bruke kosterstatter en stund til. Det kan hende jeg lar meg selv spise på lørdag kveld. Vet du om det blir vanskelig å bare innta kosterstattere etter at man har spist? Eller går dette greit? Lurer også på om du har oppskrift på grønnsaksgrateng m/ bacon?? Håper det fortsatt går greit med deg og dere andre:o
Hilsen evy.

frifuggel
03-10-09, 08:55
Er så blodfersk på dette at jeg knapt har stemmerett.. ;) Starta med pulvershake igår, og var i ketose igår kveld.. Nå vet jeg jo at lav-karbo fungerer for meg, så dette er mest en test for å se om jeg får litt fart på vektnedgangen. Blir litt skeptisk når poenget med pulveret er å gå i ketose, og det ikke sies et eneste ord om at man faktisk greitt kan være i ketose på mat, også. Men, men. Har lovet å være "snill pike" i de ukene vi skal være på kosterstatter, men så regner jeg med at jeg er kjapt over på "egenkomponert lavkarbo" :cool: Planen er å være i ketose i alle fall over jul, det er noe med å "klare jula", utrolig så greitt det går på nyåret, da! Been there, done that.

Synes det beste med hele opplegget er å ha "pt", at man er i gruppe (uten å veie seg fremfor de andre, husker fra min grønne ungdom, på GR.. Det var noe dritt.), har tilgang på alle treningsformene de har, og får skikkelig oppfølging mht egentrening. DET trenger jeg, et par, tre spark bak, gode råd om trening, sånn at jeg ikke går på skader, og egentlig greitt at de måler og veier. Kjekt å se at man minker, i alle fall. Vet ikke hvordan det vil føles den dagen man har stagnert. Men, regner jo med at målene (de man måler i cm) minker, åkke som, sålenge jeg er flink og trener slik jeg gjør nå. Og ikke er jeg bare flink, det er gøy, også! :D

Har forøvrig veiing på torsdager, så oppdaterer tickeren da (håper jeg)..

Camillas
04-10-09, 22:10
Hei:)
Jeg startet på easylifekurs den 17. sept. og har brukt kosterstatter siden det. Har til nå gått ned 6,3 kg. Men kjenner at jeg savner å spise sammen med familien, men kommer til å bruke kosterstatter en stund til. Det kan hende jeg lar meg selv spise på lørdag kveld. Vet du om det blir vanskelig å bare innta kosterstattere etter at man har spist? Eller går dette greit? Lurer også på om du har oppskrift på grønnsaksgrateng m/ bacon?? Håper det fortsatt går greit med deg og dere andre:o
Hilsen evy.

Hei :o)

Jeg syntes i grunn det går greit jeg altså, jeg tenker på det måltidet som en belønning for at jeg er flink på resten.

Her er oppskriften:
Ca 1/3 del Broccoli, ca. 1/3 blomkål og 1 fedd hvitløk hakkes opp og legges i en ildfastform.

1 egg vispes sammen med 1 - 2 ss creme fraiche og 1 - 2 ss fløte.
Dette helles over grønnsakene.

Så tar jeg ca en halv pakke tines kremost og fordeler den i kltter over grønnsakene.

Tilslutt ost på toppen :o)

Står i ovnen ca 30 min på 200 grader.

Jeg slumper litt så derfor står det ca. bak det meste ;o)

Trille71
07-10-09, 17:04
Hei,

Startet med Easylife 17.09. Gikk ned 2,2 kg første uken og 1,8 andre uken. Jeg har holdt meg slavisk til pulver, vann og te, bortsett fra å spise litt for mange lacerol iblandt...

Ser at det er mange som følger ca samme vekttap som meg her. Kjekt å se, da jeg fikk inntrykk av at de fleste går ned 4-6 kg første uken.

Jeg synes forøvrig ikke at det er noe vanskelig å holde seg til pulver. Ikke er jeg sulten og heller ikke trøtt. Begynner bare å føle meg litt usosial både på jobb og hjemme...

Jeg har veiedag på torsdagene og håper at jeg får begynne med et måltid om dagen fra førstkommende fredag. Da kommer jeg til å innføre lunsj :-).

Ellers trener jeg 5 ganger i uken. Styrke 2 ganger, Spinning 1 gang og gå/jogge 2 ganger. Synes selv jeg er vanvittig flink.

Gleder meg til å følge dere videre og utveksle noen oppskrifter etterhvert.

kilo
09-10-09, 15:55
Hei hei

hvordan går det med dere alle?? synes at motivasjonen begynner å dale litt nå, ganske kjipt egentlig for jeg har ikke holdt på sååå lenge.... er akkurat som jeg drømmer om å sprekke, men at jeg kke kunne finne på å gjøre det... ca 90% lyst å fortsette og ca 10%lyst å gi opp..

kommer meg nok igjennom dette også, tror jeg skal fokusere mer på treningen -det gir energi :)

frifuggel
09-10-09, 16:40
Mulig du vil kalle det en sprekk, men jeg har kassert resten av pulveret mitt, og gått over på "vanlig lavkarbo", bare skikkelig lavt i karbo ;) Ble superstresset av å gå ned over 3 kilo i uka, hodet henger ikke med på sånt, ikke mitt, i alle fall. Tok konsekvensen av det, bare. Skal selvfølgelig følge resten av programmet, veiing og trening, og så si :p når jeg også går ned. Syntes nesten jeg kunne kjenne at musklene mine forsvant.. :eek:

Nitea
09-10-09, 17:58
Nå har jeg gått på EasyLife i 3,5 uke, og det går greit. Men har begynt å spise litt, ikke etter mix modulen, men har flettet inn en del fra ketylysekuren (nesten karbo-fritt).
Har dessuten kjøpt boka til Torkel P. Andersen, og kjenner at dette med lavkarbo er noe for meg. Jeg trener nå 3-4 dager i uken, kombi sykkel og vekter, men opplever at jeg nå står bom stille i vekta. Har også kjøpt ketostix da jeg trodde jeg hadde ramlet ut av ketosen, men den testet så fin og lilla så jeg er glad. ;)
Hvorfor jeg begynte å spise 1 protein måltid, jo fordi jeg etter 2,5 uke kjente at sulten kom og var grusom (det var derfor jeg trodde jeg ikke var i ketose lengre), men det kan nok være at kroppen sier fra at den må ha mere næring enn de 500 kcal som kosterstatterne gir pr. dag når man trener slik jeg gjør.
I allefall, jeg spiser 1 måltid om dagen og er altså i ketose, så da venter jeg at vekten skal begynne å røre på seg igjen.
Fredag, like motivert og 8 kg. lettere på 3.5 uke. :D

frifuggel
09-10-09, 18:15
Flott vektnedgang! :) Er nok "proteinsuget" som tar meg, har egentlig ikke matlyst, men sikler nesten over kjøtt.. (Ulempen med å lage mat) Trener jo 4-5 dager i uka, og kjenner det på kroppen at noe mangler. Ikke karbo-hydrater, de savner jeg ikke, men kjøtt. Kan ikke si at jeg savner det å tygge, eller spise sammen med andre (evner godt å være sosial utenfor måltider, også.. ;) ) Blir sånn at shakene byr meg imot, rent fysisk kvalm. Så, for å lytte til kroppen, så blir det mere proteiner til denne jenta, ja..
Synes det egentlig er rart at de ikke har mere protein i de shakene, siden de markedsfører seg med at vi skal både gå ned i vekt, OG trene. Vil ikke bare bli slank, vil bli sunn, med muskler som trives, de også.. Vil gjerne beholde endel av de min overvektige kropp faktisk har trengt for å holde meg oppreist og igang. Kjente også på det stresset jeg fikk av 3 kilo på en uke. Kan jo bli 2-4 neste uke, og så? Vil jeg klare å takle "hverdagen", med 0-1kg i uka, kanskje OPP 1kg? Kanskje.. Har bare ikke lyst til å teste det ut, er kommet for godt igang til det.. Holder meg til min smale vei, tenker jeg.. Better safe than sorry. :)

Trille71
11-10-09, 20:36
3 uker med shaker og 5 kg lettere. (1 kg siste uken)

Trener fortsatt 5 ganger i uken. Begynner å bli mektig lei shaker og faktisk mer og mer sulten. Trodde jeg skulle begynne å spise et måltid fra uke 3, men kursleder ønsket at jeg skulle gå en uke til slik ta 50% av vekttapet er borte før mat inntas. Håper derfor på 1 kg neste uke også.

Har vært på fjelltur med familien i dag. Utrolig kjipt å ikke delta i matpakke-spisingen sammen med mann og barn. http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon13.gif

frifuggel
11-10-09, 20:55
Flink du har vært! :klem:snart kan du også spise matpakke.. :)

Trille71
12-10-09, 09:07
Takk :-):klem:

Maja
12-10-09, 12:52
Jeg har gått på EasyLife i 5 uker nå og har gått ned 14 kg. Jeg har hatt en god energi og formen har vært fin, men jeg plages veldig med sultfølelse, spesielt om kveldene. Så nå begynner jeg å spise igjen. Jeg skal holde meg til streng lavkarbo, for å fortsatt være i ketose. EasyLife ligger jo på ca 500 kcal i døgnet og karbohydratinnholdet er relativt høyt med ca 50 g pr døgn. Jeg har sjekket med ketostix at jeg er i ketose. Jeg skal øke kcal-inntaket sakte, så derfor blir det fokus på både karbohyrater og kalorier nå i starten.

Nitea
12-10-09, 17:55
14 kg. på 5 uker er jo fantastisk. Gratulerer. Som jeg skrev tidligere så var sultfølelsen min så vanvittig at jeg visste for meg selv at jeg ikke ville fortsette på dette om det skulle være plagsomt og vondt. Derfor begynte jeg igjen å spise, ett måltid om dagen og det nesten bare karbo. Har byttet ut den ene av posene med dette måltidet, og i går pushet jeg 9 kg. ned på 3,5 uke.
Fikk en vannvittig følelse her for en ukes tid siden. Er jo veldig påvirket av bladene til Easylife som viser mennesker som har gått ned xxxxxx kg på kort tid, og da syntes jeg ikke 8 kg. for min del ikke var så imponerende. Det er bevis hvilken vranglære man kan komme i en slik prossess som jeg er i nå. Men så tok jeg opp en 8 kg. manual på treningsstudioet, og du hverden, dette ga meg en helt ny følelse. Skal jo også bare være glad for en langsom prossess, da jeg som 47 åring må innse at jeg ikke har den elastisiteten i huden jeg hadde da jeg var 20, og huden skal jo ha tid til å henge med den også da, eller skal jeg kanskje si holde kroppen og ikke bli hengende som en ny utvendig kroppsdel.
God ny motiverende uke, aller der ute.

-Lilletrille-
16-10-09, 03:18
Hei folks:o) Da har jeg også meldt meg på easylife, har fullført 2 dager med shake, og synes det går forbausende bra!!! Føler meg fin, har ikke hatt trang til å spise noe enda, går liksom bare venter på at den dagen skal komme, da mange sier at dag 3 el 4 er verst... Vi får se, blir vel ei tøff helg uten hverken lørdagskos eller pils..menmen, alt det får jeg ta igjen senere :p Denne gangen SKAL jeg klare å komme ned i ei vekt jeg trives med og BLI der:stortsmil Er så utrolig spent på hvor fort dette egentlig skal gå, ser mange av dere har rast ned i vekt.... Målet mitt i første omgang er å gå 2 uker med bare pulver, så får vi se...tipper jeg er rimelig lei bare shake da... Skal ned iallefall 15 kilo i første omgang. Tror jeg må kjøpe sånne sticks i morgen for å sjekke om jeg er i ketose...oioi....spennende dette her:eek: Hvordan går det med dere andre? Hvilke dager er verst nå i starten? Klemmer fra fersking:spent:

frifuggel
16-10-09, 09:05
Har da minsket 5 kilo på to uker, forventet ikke mere, heller mindre, siden jeg har spist "lavkarbo" siden i sommer, målene mine har minsket enda mer.. Minus 18cm rundt livet, 9cm rundt armen og 12cm rundt låret! :heia:

Maja
16-10-09, 13:23
14 kg. på 5 uker er jo fantastisk. Gratulerer.

Takk for det. Jeg synes også at det er fantastisk. Spesielt tatt i betraktning at jeg ikke er av de mest overvektige på kurset mitt. Jeg skal ned totalt 20-25 kg, så jeg er over halvveis til målet mitt.

Det er bare fire dager siden jeg begynte å spise igjen. Jeg er av den oppfatning at EasyLife shakene inneholder for mye karbohydrater (50 g karbohydrater pr dag) og da ligger man ganske tett opp til ketosegrensen. Jeg har bestemt meg for å innta færre karbohydrater og har derfor kuttet helt ut shakene. Jeg har valgt å legge meg på på 1000 kcal pr dag (fordelt på fire måltider) og 15-20 gram karbohyrater. Dette har jeg levd på i fire dager nå, og jeg har det helt strålende. Har gått ned ytterligere 1 kg på fire dager!!! Det synes jeg er helt fantastisk, spesielt siden kurslederen sier at de fleste stagnerer den uken de begynner med ett måltid, samtidig som man går ut av ketose og blir mer sulten enn da man bare gikk på shakene. Jeg synes kostholdfilosofien til EasyLife er gammeldags og fullstendig utgått på dato. På kurset lærer vi hvordan vi kan unngå fett i kosten. Jeg vet at det er karbohyratene som har gitt meg insulinresistens og gjort meg feit. Nå som jeg kjører mitt eget løp, så trenger jeg ikke EasyLife-konseptet lenger, men jeg tviler på at jeg kommer meg løs fra kontrakten som jeg har bundet meg til i 6 mnd. Jeg skal selvsagt fortsette å trene. Treningen har en stor del av æren for det raske vekttapet jeg har oppnådd.

frifuggel
16-10-09, 13:56
Har, som sagt tidligere, valgt å kutte pulveret, jeg også. Ligger på 15-20 karbohydrater pr.dag, prøver å holde meg nede på 15, og nok over deg mht kalorier. Tenker også det er treningen som gjør susen, og gikk heller ikke opp da jeg la om fra pulveret.. Skal følge kurset pga veiing og måling, og det å få trent i gruppe, ikke minst det å få nye venner. Er relativt ny på stedet, og det er veldig kjekt å finne "egne venner", ikke bare samboerens, selv om de er greie, de :) Går ned, så da synes jeg det fungerer. Har jo bare vært igang siden 1.oktober. Idag er det to uker siden jeg startet med pulver, en uke siden jeg byttet til mat, og har gått ned 5 kilo. Synes det er slettes ikke verst :D

Carisma
16-10-09, 14:03
Dette kurset + pulveret, hva koster det i mnd? Hvor lenge varer det?

frifuggel
16-10-09, 14:20
Pulveret koster 700.- for en eske, holder til en uke (3 poser pr.dag) og har 4 smaker. Kurset koster, såvidt jeg husker, ca 1100 pr måned. Betalte i alle fall vel 8 tusen for første halvår, inkludert "oppstartsavgiften" på treningssenteret (800) og en eller annen avgift til.. De fleste velger nok å betale pr måned, men det funker ikke for meg, at jeg da "kan hoppe av". Må piskes litt ;) Hele opplegget varer i 12 måneder. 6 med vektregulering, kostholdsendring og opplæring i hvordan man trener riktig. De siste 6 månedene skal man få oppfølging og korreksjon på trening, samt ennå ha fellestreninger med gruppa. Her på stedet kan man også bruke treningssenterets aktiviteter og utstyr så mye man vil, antar det er slik ellers, også.

Carisma
16-10-09, 14:46
"oppstartsavgiften" på treningssenteret (800) og en eller annen avgift til..
Må man betale treningssenter avgift i tillegg? :_oy: Trodde den var med i Pakka jeg? Siden man "tvinges" til å trene på senteret som har kurset mener jeg.

frifuggel
16-10-09, 14:50
Neeei.. Dette er vel en avgift som alle betaler, de "vanlige brukerne" også, en engangsavgift. De kaller det registreringsavgift, om jeg ikke husker feil, eller kanskje de kalte det administrasjonsgebyr? Noe sånt.. :o

Maja
16-10-09, 17:35
Dette kurset + pulveret, hva koster det i mnd? Hvor lenge varer det?

Jeg synes det er et dyrt kurs, men jeg tror det er en fordel at det svir litt i lommeboka, for da legger man større innsats i det. Man vil jo at det skal være verd pengene når det er så dyrt. Man vil gjerne se noe igjen for det man har betalt mye penger for.

Jeg betaler 1500 kr mnd, som fordeler seg på 750 for medlemskap på treningssenteret og 750 kr for EasyLife kurset. I tillegg betalte jeg 800 i innmeldingsavgift første gangen. Jeg har bundet meg til ett år på treningssenteret og 6 mnd på EasyLife-kurset. Kurset er undervisning en time en gang i uken i starten, deretter er det sjeldnere. De har også noen få gruppetreninger for dem som går på EasyLife-kurset, men treningstidene passer ikke for meg, så det har jeg aldri deltatt på. Det er det du får for pengene. En ukesforsyning med pulver koster 725 kroner.

Jeg har gode kunnskaper om ernæring, men jeg har slitt med å komme i gang med lavkarbo-kosthold grunnet langvarig sykdom og lite krefter til å lage mat fra bunnen (jeg har heller ikke vært overvektig så lenge, kun 2 år). Nå er jeg mye bedre og EasyLife ga meg den kick-starten jeg trengte for å komme i ketose og oppnå et raskt (og motiverende) vekttap i starten. Jeg har ingen som helst utbytte av å delta på kurset, for det de underviser i er, etter min mening, avleggs og gammeldags. Kurslederen har fullstendig fettfobi og det virker ikke som de har skjønt at mange overvektige sliter med insulinresistens.

Jeg synes det er surt at jeg må betale 750 kr mnd i fire mnd til, når jeg ikke lever etter deres kostholdsfilosofi. Jeg visste for lite om kuset da jeg meldte meg på. De var veldig sparsommelig med opplysninger da jeg spurte og jeg stilte nok heller ikke de riktige spørsmålene. Jeg fikk vite at ketose var årsaken til at man kunne leve på lite kalorier og da antok jeg at det også dreide seg om ketose i tilknytning til mat, ikke bare ketose i tilknytning til pulveret.

-Lilletrille-
19-10-09, 18:09
Hei:) Er det noen her som nettopp har startet opp med easylife pulverkur?? Jeg startet 14.oktober, er på sjette dagen idag, og synes det går strålende foreløbig, men skal ikke legge skjul på at jeg gleeder meg til jeg kan spise mat igjen... Hvordan er det med dere? Jeg har gått ned 4 kilo så langt, så det er jo veldig masse på kort tid, selv om mesteparten nok er vann. Har forøvrig funnet en måte å blande pulveret på så det faktisk smaker....blander sjokolade, eller vaniljepulver i kaffe, smaker plutselig kaffelatte eller lignende. Funker helt glimmers for meg:D
Klem fra meg:p

PS:
(Prøvde å lage meg en ticker til signatur, men fikk feilmelding når jeg skulle lime inn i signaturfeltet....noen som kan hjelpe meg?)

Kitt
19-10-09, 22:58
PS:
(Prøvde å lage meg en ticker til signatur, men fikk feilmelding når jeg skulle lime inn i signaturfeltet....noen som kan hjelpe meg?)

Prøv denne oppskriften på ticker!:)
(http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker)

Trille71
19-10-09, 22:59
LilleTrille: Så flott med 4 kg på en uke. Veldig bra.

Her går det sakte, men sikkert nedover. Er i gang med uke 5 på Easylife nå. Begynte med et måltid om dagen på torsdag. Det var greit å begynne spise litt igjen selv om jeg faktisk nå er sulten hele tiden....

Jeg er spent på om jeg får øke til 2 måltider senere denne uken, eller om jeg fortsatt kun skal spise ett.

-Lilletrille-
20-10-09, 04:47
LilleTrille: Så flott med 4 kg på en uke. Veldig bra.

Her går det sakte, men sikkert nedover. Er i gang med uke 5 på Easylife nå. Begynte med et måltid om dagen på torsdag. Det var greit å begynne spise litt igjen selv om jeg faktisk nå er sulten hele tiden....

Jeg er spent på om jeg får øke til 2 måltider senere denne uken, eller om jeg fortsatt kun skal spise ett.

Kitt: tusen takk:o) jeg hadde limt inn på feil plass......

Trille71: Ja det har vært en pangstart, så er veldig spent på neste uke... tenkte jeg skulle gå iallefall 2 uker på pulver. Har du gått 4 uker på pulver?? Så utrolig bra!!! det vet ikke jeg om jeg hadde klart... Ser for meg at det blir vanskelig når man får begynne å spise igjen...bare litt og litt...håper bare jeg har sånn passe kontroll på dette når julebordsesongen starter...vet jo at jeg kommer til å skeie ut da...meeen får bare ta meg raskt inn igjen etterpå. Spiste du sånne barer de første ukene? Kan man gjøre det? Har vært godt med noe å tygge på. Evt, tilsvarer en sånn bar en pose shake? Klemmer:o)

agurken
20-10-09, 18:00
Jeg er i dag ferdig med 6 uker på easy life, har kun holdt meg til kosterstatteren og gått ned 11 kg. Syns det har gått litt tregt i forhold til mange andre på kurset, men jeg er egentlig veldig fornøyd! Føler meg i fin form, og det er så gøy å kunne ta frem, og ikke minst komme inn i, buksene som har ligget innerst i skapet i maaaange år nå:)
Har veldig liten erfaring med lavkarbo og det å spise mat i et ketosekosthold, så ser frem til å lære mer om det.
Er forøvrig ikke så veldig imponert over kurslederen min, liker han rett og slett dårlig. Dessuten har vi ikke fått noen individuell oppfølging, noe jeg syns er en skam. Betaler jo tross alt masse penger... Men heldigvis er jeg sta, og skal nok klare å nå mit mål om 23 kg på egen hånd!!

Kitt
20-10-09, 19:09
. Men heldigvis er jeg sta, og skal nok klare å nå mit mål om 23 kg på egen hånd!!
Og nå har du funnet veien hit og trenger slett ikke gjøre det helt på egen hånd!:D

Lykke til med resten!:heia:

-Lilletrille-
20-10-09, 19:31
Hei hei:p 7 dager unnagjort!!! Tida går jo ganske fort, selv om 7 dager til høres frykterlig lenge ut akkurat nå....har akkurat fått meg ei eske med lilla Lâkerol, mmm..godt å ha noe å tygge på. Noen som vet hvor mange sånne man kan spise pr dag?
"Agurken", så utrolig flink du har vært!!!! 6 uker med kosterstatter, kjempebra!! Skal du begynne med ett måltid nå da? Begynner man med middag da tro?
"Trille71" og "Kitt", hvordan er det med dere? Motivasjonen oppe?

Når har vi veiedag da dere? Jeg har i morgen!! Gleeder meg, for vet jeg har gått ned en del:D Klem klem;)

Kitt
20-10-09, 19:34
Jeg er bare en "snik"!:lol:
Går ikke på Easy Life eller sånt, bare vanlig ketolyse.
Liker å følge med på hele forumet, lærer stadig noe over alt, eller kommer med tips, råd, oppmuntring der det passer!:)

Men jeg sliter litt med motivasjon etter 8 uker på ketolyse, da! Har bestemt meg for å ta en dag (blir nok nå på torsdag) for å holde motivasjonen oppe frem til jul!:p

-Lilletrille-
20-10-09, 20:11
Jeg er bare en "snik"!:lol:
Går ikke på Easy Life eller sånt, bare vanlig ketolyse.
Liker å følge med på hele forumet, lærer stadig noe over alt, eller kommer med tips, råd, oppmuntring der det passer!:)

Men jeg sliter litt med motivasjon etter 8 uker på ketolyse, da! Har bestemt meg for å ta en dag (blir nok nå på torsdag) for å holde motivasjonen oppe frem til jul!:p

Åjasså ja, hehe...:p Vanlig ketolyse, da mener du at du spiser så du holder deg i ketose da eller? 8 uker er jo helt utrolig!! Ta en dag med å spise hva du vil da mener du? Det er nok ikke så dumt, det er jo enda noen uker til jul. Jeg tør ikke tenke så langt frem, akkurat nå er det en og en dag, siden blir det vel en uke av gangen. Prøver å planlegge så jeg har noe å gjøre hver dag, enten trening eller noe annet. (er hjemme i permisjon for tiden) Da går tiden så utrolig mye fortere, og jeg rekker ikke sitte hjemme og lengte etter mat...hehe...:) Du er sikkert god på hva man kan spise og ikke da, hvordan er det med chorizo-pølse vet du det? Sånn spekemat? Så en oppskrift med chorizo og paprika-omelett nettopp, og den så utrolig digg ut!!:D

Kitt
20-10-09, 20:26
Åjasså ja, hehe...:p Vanlig ketolyse, da mener du at du spiser så du holder deg i ketose da eller? 8 uker er jo helt utrolig!! Ta en dag med å spise hva du vil da mener du? Det er nok ikke så dumt, det er jo enda noen uker til jul. Jeg tør ikke tenke så langt frem, akkurat nå er det en og en dag, siden blir det vel en uke av gangen. Prøver å planlegge så jeg har noe å gjøre hver dag, enten trening eller noe annet. (er hjemme i permisjon for tiden) Da går tiden så utrolig mye fortere, og jeg rekker ikke sitte hjemme og lengte etter mat...hehe...:) Du er sikkert god på hva man kan spise og ikke da, hvordan er det med chorizo-pølse vet du det? Sånn spekemat? Så en oppskrift med chorizo og paprika-omelett nettopp, og den så utrolig digg ut!!:D
Ja, jeg mener at jeg bare spiser sånne ting som holder meg i ketose!:)
Mange mener søtsuget forsvinner etterhvert, men det er ikke søtt jeg nødvendigviser sugen på, mer sånn loff med brunost, skikkelig pizza, bakt potet, frukt.....:hungry:

Jeg er på attføring og for tiden mellom tiltak, så jeg er også hjemme om dagen. Helt greit, men kort vei til skapene, da!

Chorizo- pølse går helt fint! Legger du ut oppskriften, eller?

-Lilletrille-
20-10-09, 20:42
Ja, jeg mener at jeg bare spiser sånne ting som holder meg i ketose!:)
Mange mener søtsuget forsvinner etterhvert, men det er ikke søtt jeg nødvendigviser sugen på, mer sånn loff med brunost, skikkelig pizza, bakt potet, frukt.....:hungry:

Jeg er på attføring og for tiden mellom tiltak, så jeg er også hjemme om dagen. Helt greit, men kort vei til skapene, da!

Chorizo- pølse går helt fint! Legger du ut oppskriften, eller?

MEn skal du ikke over på mer "vanlige" ting litt etter litt da? Eller skal du være i ketose helt til du har nådd målet ditt? Er du flink å trene da? jeg går noen turer med barnevogn, har en styrketrening på easylife-senteret, pluss en styrketrening i uka hjemme. Max en time da, men godt å være igang. Du, den oppskriften den så jeg på bbc food, hehe...så har desverre ingen oppskrift... Men de stekte chorizo og paprika, hadde piska egg over, og la ost imellom og oppå. Så skikkelig god ut:p

Trille71
20-10-09, 20:46
Lilletrille: Det er flere karbohydrater i barene enn i shakerne og de inneholder heller ikke så mange vitaminer som shakerne. De er deimot greie å ha dersom du er på reise og det er knotete med en shaker. En halv bar erstatter en shaker. De er ikke spesielt gode (karamell best), men likevel mye bedre enn en shaker synes jeg da. Denne uken har jeg spist et måltid pr dag og spist bar de andre måltidene. Jeg sliter virkelig med shakerne nå, så da tenker jeg at barene tross alt er bedre enn å skeie ut.

Motivasjonen min er fortsatt veldig bra. Jeg er alene med mine to små barn denne uken og kjenner virkelig på samvittigheten at jeg ikke får trent. Det må jeg ta igjen neste uke kjenner jeg :-).
Derimot så gleder jeg meg til å begynne å spise mat. Jeg er i utgangspunktet ikke tilhenger av pulvermat, men har akseptert å ta i bruk dette nå da jeg kjenner flere med meget gode reslutater fra Easylife kursene.

Ser at du skal ned ca like mye som meg. Jeg har satt 11 kg som mål her inne for da er det ikke så langt igjen, men skal på sikt ned 14 kg. Håper bare på å ta av 4 kg til frem til jul. Nå begynner (dessverre) julebordene og alle julefester så allerede førstkommende lørdag kommer første utskeielse. Jeg skal være bevisst på å trene godt de lørdagene det blir fest fremover slik at jeg ivertfall ikke legger på meg.

Ellers så er også jeg veldig skuffet over å ikke få individuelle samtaler med Easylife instruktørene. Får kun de minuttene det tar å bli veid. Kurset er jo så vanvittig svindyrt at det er faktisk noe vi burde kunne forvente.

Jeg har veiedag på torsdager.

Ang. Lakerol så har jeg fått beskjed om at vi kun får ta 4 om dagen... Mens en annen jeg kjenner fikk spise ganske store mengder av lakerol. Vel, jeg har ivertfall spist noen. Blir jo så tørr i munnen av shaker og vann, dessuten lukter vi jo pyton

Kitt
20-10-09, 21:23
MEn skal du ikke over på mer "vanlige" ting litt etter litt da? Eller skal du være i ketose helt til du har nådd målet ditt? Er du flink å trene da? jeg går noen turer med barnevogn, har en styrketrening på easylife-senteret, pluss en styrketrening i uka hjemme. Max en time da, men godt å være igang. Du, den oppskriften den så jeg på bbc food, hehe...så har desverre ingen oppskrift... Men de stekte chorizo og paprika, hadde piska egg over, og la ost imellom og oppå. Så skikkelig god ut:p
Jeg spiser bare vanlige ting, jeg!
Dropper bare alt som inneholder mer enn 5 karber pr 100g vare og holder meg mellom20- 30 karber i døgnet!
Ikke så mye stress akkurat, men savner visse ting!:p
Har prøvd meg på generell lavkarbo, men opplever at det da er alt for lett å skli ut!:o

Pga en heller kranglete kropp trener jeg ikke noe. Går turer i gode perioder og når noe drar meg ut av huset!:o

Skal virkelig prøve chorizoi omelett! Høres digg ut!:sikle:

Kitt
20-10-09, 21:24
Ang. drops og dårlig ånde!:p
På apoteket har de en drops- serie som heter Fribol! Helt uten karber og tillatt om man er i ketose!:D

Trille71
20-10-09, 21:56
Fribol har jeg hjemme i skapet ja. Og de er til og med kjempgode. Men har ikke tatt dem i løpet av Easylife perioden pga av de ikke har vært nevnt på kurset. Lurer på hvorfor egentlig.... kanskje fordi de ønsker at vi skal bort få bort søtsuget? Får jo tilfredstillet det tildels med å spise drops.

agurken
20-10-09, 22:40
[QUOTE=-Lilletrille-;785116]
"Agurken", så utrolig flink du har vært!!!! 6 uker med kosterstatter, kjempebra!! Skal du begynne med ett måltid nå da? Begynner man med middag da tro?

Vet ikke helt når jeg skal begynne med ett måltid pr dag... Som jeg nevnte så har den individuelle oppfølgingen vært lik null, enda jeg har etterlyst det. Får bare beskjed om at de skal kontakte oss, men det skjer jo ikke. Får nok ta saken i egne hender:)
Jeg er jo bare halvveis til målet, så jeg ser for meg noen uker til på pulveret. Men helgen om to uker får jeg besøk av to venninner, og da har jeg tenkt til å spise i alle fall ett måltid sammen med dem (helst middag). Gleder meg, men er usikker på hva jeg kan spise... Noen tips?

Kitt
20-10-09, 22:44
Du kan jo se om du finner noe her (http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130)!

Alt ketolysevennelig, kjempegod mat!

agurken
20-10-09, 23:16
Oj, så bra! Sikker på at jeg kommer til å prøve noe av dette den helgen! Tusen takk Kitt:)

Kitt
20-10-09, 23:23
Oj, så bra! Sikker på at jeg kommer til å prøve noe av dette den helgen! Tusen takk Kitt:)
Bare hyggelig!:)

Det er jo mye som kan serveres med ris, poteter eller loff ved siden av, selv om du selvfølgelig selv bare forsyner deg av grønnsakene som vokser over jorden!:D:p:rolleyes:;)

Blomkålmos (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25351&highlight=blomk%E5lmos)er en hit her i huset! Jeg kan spise bøttevis! Varier med litt broccoli og tilsetter hvitløk, fetaost, baconost etc ettersom!

-Lilletrille-
20-10-09, 23:55
Lilletrille: Det er flere karbohydrater i barene enn i shakerne og de inneholder heller ikke så mange vitaminer som shakerne. De er deimot greie å ha dersom du er på reise og det er knotete med en shaker. En halv bar erstatter en shaker. De er ikke spesielt gode (karamell best), men likevel mye bedre enn en shaker synes jeg da. Denne uken har jeg spist et måltid pr dag og spist bar de andre måltidene. Jeg sliter virkelig med shakerne nå, så da tenker jeg at barene tross alt er bedre enn å skeie ut.

Motivasjonen min er fortsatt veldig bra. Jeg er alene med mine to små barn denne uken og kjenner virkelig på samvittigheten at jeg ikke får trent. Det må jeg ta igjen neste uke kjenner jeg :-).
Derimot så gleder jeg meg til å begynne å spise mat. Jeg er i utgangspunktet ikke tilhenger av pulvermat, men har akseptert å ta i bruk dette nå da jeg kjenner flere med meget gode reslutater fra Easylife kursene.

Ser at du skal ned ca like mye som meg. Jeg har satt 11 kg som mål her inne for da er det ikke så langt igjen, men skal på sikt ned 14 kg. Håper bare på å ta av 4 kg til frem til jul. Nå begynner (dessverre) julebordene og alle julefester så allerede førstkommende lørdag kommer første utskeielse. Jeg skal være bevisst på å trene godt de lørdagene det blir fest fremover slik at jeg ivertfall ikke legger på meg.

Ellers så er også jeg veldig skuffet over å ikke få individuelle samtaler med Easylife instruktørene. Får kun de minuttene det tar å bli veid. Kurset er jo så vanvittig svindyrt at det er faktisk noe vi burde kunne forvente.

Jeg har veiedag på torsdager.

Ang. Lakerol så har jeg fått beskjed om at vi kun får ta 4 om dagen... Mens en annen jeg kjenner fikk spise ganske store mengder av lakerol. Vel, jeg har ivertfall spist noen. Blir jo så tørr i munnen av shaker og vann, dessuten lukter vi jo pyton

Heisann:o) Ok, tror jeg bare dropper de barene da, foreløpig. Dersom de ikke er så innmari gode heller får det bare være. Har du prøvd å blande shake med kaffe? Jeg synes det er myyye bedre, faktisk så koser jeg meg med dem nå. Var helt jævlig å drikke dem bare utblandet med vann, så kaffe er iallefall løsningen for meg. Ekkel smak i munnen ja, DET har jeg. Pusser tenna mange ganger om dagen, hehe... Så langt har jeg hatt individuell samtale med instruktøren min, det var når vi satte opp treningsplan til meg. Vet ikke hvordan det blir fremover, kanskje får jeg høre mer i morgen når vi skal ha møte og veie oss. Blir spennende. Ja disse julebordstider...men vi får heller bare ta igjen på trening og ekstra sunn mat før og etter;) Jeg har iallefall fått meg en skikkelig kickstart allerede. Mellom 4 og 5 kilo nå, på min egen vekt iallefall, blir spennende å se i morgen om fettprosenten har gått noe ned da...det kan vel ikke være så mye vann kan det det da? Har ikke turt å prøve noen gamle bukser enda, vil vente litt til. Er redd det blir fryktelig nedtur...jeg vet jo at jeg veier mer nå enn hva jeg gjorde før mine to barn, så de fleste av mine klær er nok trange enda ja... Nei, en uke til må jeg greie på shake ja :):)

frifuggel
21-10-09, 09:51
Skal ha møte imorgen å få satt opp treningsprogram, gleder meg til akkurat det!

agurken
21-10-09, 16:53
Sånn, da har jeg endelig fått meg en "privattime" med kurslederen:) Så får vi høre hva han sier om å innføre et måltid snart...
Kan forøvrig nevne at de barene som er nevnt over her (Lilletrille), syns jeg faktisk er ganske gode. Den med karamell er ikke dum i det hele tatt, jeg spiser en del av de. Veldig greit når man skal et sted hvor shaken blir vanskelig å få til. Og en halv en metter faktisk.

Vi har fått beskjed om å holde oss unna läkerol og den type sukkerfrie pastiller. Noen andre som har fått annen beskjed? Jeg har begynt å spise litt av dem likevel... Liker å leve litt farlig, hehe.

Kitt
21-10-09, 17:45
Vi har fått beskjed om å holde oss unna läkerol og den type sukkerfrie pastiller. Noen andre som har fått annen beskjed? Jeg har begynt å spise litt av dem likevel... Liker å leve litt farlig, hehe.

Store IFA er bedre! Sånn for ketosens del i hvert fall!
Nesten alle andre inneholder søtningsstoffer som omdannes til glukose i kroppen!:eek:

frifuggel
21-10-09, 18:05
Fribol fra apoteket, null karbo! Nammers..

-Lilletrille-
21-10-09, 21:21
Heiii:) Da har jeg vært på veiing, har gått ned 3 kilo på en uke!!:D Derav 1 kilo fett, resten vann. Det synes jeg var bra!! ordentlig motiverende. Fikk trent samtidig også, så nå har jeg goood samvittighet:p Håper bare det fortsetter.. Jeg spurte om man kunne spise làkerol, og fikk til svar, kun den lilla esken, og ikke så mange om dagen. Det ville variere fra person til person hvor mange en kunne spise, sa hun. Jeg tror jeg holder meg til max 5 jeg da. Hvordan er det med dere andre ikveld? Klemmer fra meg;)

mariamaria
21-10-09, 22:01
Jeg kan ikke spise mange Läckerol.. har også funnet ut at jeg må unngå kaffe med koffein og pepsimax. Aner ikke hvorfor, men vekta står stille for min del, når jeg tar for mange kunstige søtstoff og koffein. ;-/ usj..
Pepsimax`en var verre å "miste" enn sjokoladen.. Den var liksom det siste koooosegreia jeg hadde. :-)
MEN - formen er god! :-)

agurken
21-10-09, 22:55
Grattis Lilletrille!! Det var det samme som jeg gikk ned første uka:) Stå på videre, nå går det bare lettere fremover!
Fribol ja, da skal jeg skaffe meg det. Har prøvd Frisk også, men syns jeg merker at ketosen blir fraværende av det og läkerol. Er mer sulten, pluss at ketostixene er mye svakere i fargen om dagen. Ellers gjør jeg ikke så mye galt tror jeg, cola zero var ikke noe problem å kutte ut. Og jeg var virkelig avhengig!!

-Lilletrille-
22-10-09, 05:52
Takk for d:D Veldig godt med en skikkelig pangstart!! Dette med at ketosticksene er lysere på dagtid, har ikke det noe med at man drikker masse vann og urinen blir mindre konsentrert? Jeg har prøvd om morningen, og fargen er bestandig mørkere da. Og så lurer jeg på...det er jo 4 forskjellige farger...hvorav den lyseste er negativ. Dersom man ikke har den mørkeste, men f.eks den nest mørkeste, er man ute av ketose da? For jeg har stortsett ligget her....men går jo ned i vekt da....hmmm.. Noen som vet? :confused:

frifuggel
22-10-09, 07:44
Er det et utslag, om aldri så lite, så ER du i ketose. Eneste gangen dette er usikkert, er om du tester om morningen. Utslag da kan bety at det er lenge siden du har spist, bare.

Kitt
22-10-09, 08:46
Takk for d:D Veldig godt med en skikkelig pangstart!! Dette med at ketosticksene er lysere på dagtid, har ikke det noe med at man drikker masse vann og urinen blir mindre konsentrert? Jeg har prøvd om morningen, og fargen er bestandig mørkere da. Og så lurer jeg på...det er jo 4 forskjellige farger...hvorav den lyseste er negativ. Dersom man ikke har den mørkeste, men f.eks den nest mørkeste, er man ute av ketose da? For jeg har stortsett ligget her....men går jo ned i vekt da....hmmm.. Noen som vet? :confused:

Så lenge det er utsalg, er du i ketose. Fargen har ikke noe å si, men...
er du på det mørkeste betyr det som regel at du drikker for lite!:eek: 2-3 liter væske er minimum!

Og, stiksen skal måles om kvelden, helst minst 2 timer etter siste måltid!

Det er kun da du kan stole på at resultatet er riktig!

frifuggel
22-10-09, 20:07
Ned 2,1 kilo siste uken :) Mange på kurset mitt som har gått ned mere enn meg, men jeg spiser mat.. Masse nam :p Begynte med pulver da, i et par uker..

agurken
22-10-09, 21:01
Må teste den stixen i kveld altså, litt usikker på om jeg holder ketosen. I dag greide jeg ikke la være å spise en liten flik av en pizzabit. Vi fikk servert det etter en laaang dag på jobben, og lukten var bare litt for deilig. Men hallo, det må jo kunne være greit. Er jo ikke det beste man kan spise akkurat men...
Men jeg tenker at man kan unne seg litt når man har gått ned 11 kg;)

Sostråle
22-10-09, 21:49
Heisann :)
Er dette det samme som man finner inne på easylife.no? Det er snakk om at treningssenteret jeg jobber på skal inn i den kjeden og at jeg da vil bli kostveileder;). Har ikke så mye efaring med pulver, men har kjørt på med lavkarbo siden mai. Har forstått det slik av innleggende her at dette også dreier seg om lavkarbo? Stemmer det?

agurken
22-10-09, 22:01
Det dreier seg i alle fall om å komme i ketose og få i gang fettforbrenningen på den måten. I løpet av en dag får vi i oss 50 gram karber, og dette er vel ganske lavt i alle fall. (Noen synes det er for mye..)
Det er lavkalori og lavkarbo i ett, og gir oss en pangstart i vektnedgangen. Lykke til med å bli kursveileder! Gå inn og les på easyife.no hvis du vil vite mer:)

frifuggel
22-10-09, 22:02
Neeei... De starter da alltid med pulver? Forsåvidt er det definert som lavkarbo, siden dagsdosen av karber ligger på rundt 50.. Endel av oss som er her, har vel valgt å fortsette/tenker på å fortsette ved hjelp av lavkarbo. Det kostholdet EasyLife anbefaler som oppfølging, etter pulver-uker, er (mitt syn) gammeldags kaloritelling med et islett av Fedon Lindberg, med altfor mye karber for meg.. Skal leve lavkarbo, jeg, og hopper elegant over all frukten de skal dytte i meg ;)

agurken
24-10-09, 14:20
I går hadde jeg time med kurslederen på easylife. Han motiverte meg til å fortsette noen uker til. Kjente jeg trengte et tidsperspektiv på hvor lenge jeg skal holde meg til bare pulver. Han mente jeg kunne fortsette noen uker til før jeg går over i "fase 2" med mix av mat og pulver. Det skal jeg klare! Målet mitt er 11 kg til ned, og når jeg har nådd 6-7 av disse vil jeg nok gå over til neste fase. Forhåpentligvis klarer jeg det på 3-4 uker..
Men det var godt å få en motivasjonsinnsprøytning, jeg var litt sliten og lei nå...
Til helgen skal jeg da spise et måltid, da jeg får besøk. Har planlagt kylling av noe slag, men jeg kunne trengt litt tips på en saus jeg kan ha ved siden av. Noen som har noen gode uten karber i??

Håper alle har en god helg, og jeg sender med noen av mine motivasjonsvibber:)

Maja
24-10-09, 18:20
Hmmm, nå har jeg begynt å tvile sterkt på EasyLife. Har skrevet litt tidligere i denne tråden, men bare for å oppsummere. Jeg gikk i fem uker på bare pulver, som innebærer totalt antall kcal pr dag på 500, hvorav 50 g karbohydrater. Jeg gikk ned 16 kg. Begynte å spise igjen etter 5 uker og gikk rett over på bare mat fordi at jeg synes 50 g karbohydrat er MYE og jeg ville gjerne fortsette å være i ketose. Jeg siktet meg inn på 800-1000 kcal pr dag og 15-20 g karbohyrater. Jeg valgte å gå så forsiktig ut med kaloriøkningen nettopp fordi jeg hadde levd på svært lavkalori i 5 uker. Men hva skjer... jo, kroppen min har vært sulteforet i 5 uker og den tror at det har vært hungersnød og matkrise, så nå holder den på alt den får tilført. Jeg går opp i vekt igjen, selv om jeg er i ketose og ikke inntar mer enn 1000 kcal i døgnet. Jeg trodde ikke at det var mulig å gå opp i vekt på så lite :confused::confused::confused:.

Jeg leste litt på denne linken, som jeg fant et annet sted i forumet:

http://kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=3d074bc4-33e1-4bf0-a161-64d67576da12

...og da ble jeg skremt. Hvor mye har jeg egentlig ødelagt for meg selv ved å gå på EasyLife?

frifuggel
24-10-09, 18:32
Jeg var heldig, ser ut til at jeg drev med pulver i såpass kort tid at jeg ikke fikk "bråstopp", var nok ikke helt på sparebluss. Går fortsatt ned i vekt, men fikk et lite hopp i fettprosent (tilsvarende 1 hekto), etter andre uka. Fikk beskjed om at det var vanlig, når man går over på mat. Litt morsomt da, at akkurat den dagens lille foredrag gikk ut på at man gjerne gikk opp 2-3 VANNkilo når man gikk over på mat.. Hehe.. Ligger over deg ifht kalorier, tror jeg, følger ketolyse-dietten nå, og tenker jeg fortsetter med det til jeg nærmer meg matchvekt. Teller ikke kalorier :uskyldig: Så får de spise det de spiser, shakerne..

Et poeng er at det kan ta ca 4 uker før kroppen omstiller seg til en ny "diett" (diett som i annen type mat enn den er vant til), så fortvil ikke. Gi deg selv, og kroppen din, litt tid, så kommer det nok! :klem:

-Lilletrille-
25-10-09, 20:35
God kveld alle:) Da er helga endelig over, hehe...(tenkte jeg aldri skulle si det...) Hvordan går det med dere? Jeg er nå ferdig med 12 dager kun på shake. Bare 2 dager igjen til jeg planlegger å innføre noe mat igjen....ooh, gleder meg...:p Hvordan er deres erfaringer med å begynne å spise igjen etter en slik kur? Noen som prøver å fortsette i ketose, ved å kun spise protein-mat? Jeg har litt lyst til å prøve det, om så bare i noen dager, for å utnytte ketose-tilstanden når jeg først er i den. Kjente ikveld at jeg ble frista av kveldsmaten til lille snuppa mi...skal jammen bli godt å får noe å tygge på igjen. Jeg satt faktisk her isted å vurderte å ta meg en skive hvitost faktisk, hehe...for den er det vel ingen karbs i? Og jeg hadde vel fremdeles egentlig holdt meg til opplegget, eller hva? Men jeg klarte å holde meg, hærregud, det er jo bare snakk om 2 dager til. Og dagen idag har nok vært ekstra lang pga stilling av klokka, hehe... Nei, opp med motivasjonen igjen!! Gleder meg til veiing onsdag, håååper jeg har gått ned da..;) Mange klemmer:):)

Maja
25-10-09, 20:58
Jeg spiste litt græddost innimellom da jeg gikk på bare shake. Det er null karbohydrater i gul/hvit-ost, og vekten gikk fint ned. Etter fem uker på shake, gikk jeg over på mat og har holdt meg i ketose. Første uken på mat gikk jeg ned to kilo. Denne uken (uke 2 på mat) har vekten stått helt stille.

agurken
25-10-09, 21:26
Er det noen grunn til at du vil over på mat så fort, Lilletrille? Bare tenker at du vil få et raskere resultat hvis du holder ut litt lenger på pulveret.. Men jeg har veeeldig god forståelse for at du savner mat!!
Bare interessert i å høre dine synspunkter. For meg er pulveret en ganske enkel løsning, da jeg er redd jeg vil sprekke hvis jeg begynner å spise før jeg nærmer meg målet. Med pulver er det liksom ingen alternativer, enkelt og greit. Men vi er jo forskjellige.
Lykke til uansett:)

SunnhetMedSirrup
26-10-09, 07:14
spiser du bare "protein mat" vil det nok ikke være så veldig bra for deg.:(

-Lilletrille-
26-10-09, 12:29
Hei og takk for svar:)

Maja: Spiser du ett måltid i tillegg til shake nå? Hva består det måltidet av f.eks? Kan jeg spørre hvor mye du gikk ned de 5 første ukene?

Agurken: Nei ikke annen grunn enn at det var det jeg hadde planlagt, hehe..savner mat litt, men må si at disse 14dagene har gått over all forventning!!! Ikke slapp, ikke sulten, og suget etter noe annet enn shake har vært minimalt. Jeg bare tenker at målet med dette er jo at jeg vil lære meg å spise riktig, derfor higer jeg litt etter å komme dit. Helst i god tid før julebord og andre festligheter... Hvor mange uker skal du gå tilsammen på shake da? Hvor mange er du ferdig med? Og spiser du noe mat innimellom? Uten at du faller ut av ketosen?

Oioi, dette ble jo mange spørsmål, hehe....men håper dere vil svare meg, er så interessant å høre andres erfaringer...:D Klemmer fra meg:)

Maja
26-10-09, 14:04
Maja: Spiser du ett måltid i tillegg til shake nå? Hva består det måltidet av f.eks? Kan jeg spørre hvor mye du gikk ned de 5 første ukene?



Hei Lilletrille:)

Jeg har skrevet litt om det lenger fremme i denne tråden, men den begynner å bli lang nå, så det er ikke så lett å finne.

Jeg gikk inn på EasyLife-konseptet med feile forutsetninger. Jeg hadde fått med meg at det var snakk om ketose og lavkarbo/lavkalori-pulver i starten og tett og langvarig oppfølging i forhold til mat og trening. Jeg fikk meg to store overraskelser. For det første; alt for høyt innhold av karbohydrater i pulveret - ca 50 g pr døgn. Og for det andre; helt vanlig kost når man begynner med mat igjen - ikke lavkarbo. Ergo - EasyLife er ikke riktig for meg. Jeg har en solid insulinresistens og jeg tåler karbohydrater dårlig. Sannsynligvis er det best for kroppen og helsen min å leve på et karbohydratkontrollert kosthold resten av livet.

Men jeg var utrolig lysten på et rask og stort vekttap, så jeg valgte å gå på pulveret i 5 uker. Jeg gikk ned 14 kg på fem uker og gikk rett over på bare mat den 6.uken, altså ingen kombinasjon av mat og pulver. Dette gjorde jeg fordi det ikke er mulig å komme så lavt i karbohydrater som jeg vil når man bruker dette pulveret. Så første uken på mat gikk jeg ned hele 2 kilo til og andre uken på mat stoppet det helt opp. Jeg gikk ikke ned et gram.

Jeg er bekymret for om det å leve på bare pulver i fem uker, der man inntar kun 500 kcal i døgnet, har klusset skikkelig med forbrenningen min. Jeg vil ikke opp igjen i vekt og tør derfor ikke spise ubegrenset med fett. Jeg prøver en uke til med den kostholdsplanen jeg har komponert og ser om vekttapet kommer i gang igjen. Jeg har lest litt rundt om på forumet og ser at jeg spiste for mye proteiner. Nå har jeg justert litt på det og denne uken planlegger jeg å spise 1 g protein pr kg kroppsvekt (=73) og 105 g fett og 15 g karbohydrat. Dette utgjør ikke mer enn 1300 kcal/døgn og jeg håper det setter fart på vekttapet igjen.

Carisma
26-10-09, 14:12
Jeg vil ikke opp igjen i vekt og tør derfor ikke spise ubegrenset med fett.
Kroppen trenger fett for å forbrenne fett. Se f.eks denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Maja
26-10-09, 14:18
Ser at du også spør om hva jeg spiser nå - og det glemte jeg å svare på.

Jeg spiser egg, fisk og kjøtt, litt grønnsaker, smør, fløte og seterrømme, ost og nøtter.

Jeg er ikke sulten om morningen, så da blir det kun et hardkokt egg med litt majones til.

Jeg lager en deilig omelett med ost og skinke, samt creme fraiche og purreløk. Den spiser jeg med en liten salat til.

Jeg spiser ovnsbakt ørret med seterrømme og agurk til.

Jeg lager en form av baconbiter, brokkoli og blomkål, som jeg heller matfløte over og litt revet ost på toppen.

Jeg spiser litt paranøtter som mellommåltid.

Ellers drikker jeg mye vann (minst 3 liter) to kopper kaffe med fløte hver dag og litt pepsi max.

Menyen denne uken er veid/målt og regnet på i forhold til riktig fordeling av fett, proteiner og karbohydrater. Derfor skal jeg spise det samme hver dag denne uken. Men sånn kommer jeg ikke til å ha det. Dette er bare en utprøvingsfase.

Maja
26-10-09, 14:27
Kroppen trenger fett for å forbrenne fett. Se f.eks denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Det er jeg helt enig i Carisma.

MEN, og det er et stort "men; man har et annet utgangspunkt når kroppen nettopp har lidd seg gjennom en sultekur, slik som EasyLife. Som du ser, angrer jeg på at jeg gjorde dette. Det er ikke bra for kroppen og det føles som kroppen min er i en fase nå der den vil sikre seg mot hungersnød/sultkatastrofe og derfor holder på alt den får tilført. Jeg skal i barnedåp om kort tid og nå kommer jeg akkurat inn i bunaden. Jeg er derfor ikke villig til å gå opp igjen i vekt nå, selv om det bare er i en overgangsfase. Derfor er jeg litt forsiktig med det totale kalori-inntaket nå.

Men som du ser av fordelingen i planen min, så følger jeg generelle regler om at proteininntaket skal være det samme som kroppsvekten (dvs ikke for mye og ikke for lite) og at det skal være mer fett i kosten enn det er proteiner og karbohydrater tilsammen. Jeg har også lagt meg på 15 g karber pr dag for å sikre en god ketolyse. Prøver dette en uke og ser hvordan det går.

Men takker for tips og råd. Takknemmelig for det!:)

agurken
26-10-09, 14:36
Hei Lilletrille!

Skjønner godt hva du mener, det er jo maten vi skal lære å kontrollere. Men hva sier kurslederen din til at du vil kutte shaken helt, vet de om det?
Jeg prøver å følge "oppskriften" ganske slavisk, så får vi se i ettertid om det var lurt eller ikke. Om kroppen min går på sparebluss eller er insulinresistent aner jeg ingenting om, så jeg følger bare det easylife anbefaler. De har jo masse erfaring med å slanke folk, og det skal jo være forsvarlig.
Jeg er straks ferdig med 7 uker på shaken, og har gått ned 12 kg så langt. Kroppen min holder nok litt på kiloene, da jeg ser mange går ned mer enn meg på kortere tid. Har funnet ut sammen med veileder at jeg fortsetter på shake til jeg er på -18 kg, da skal jeg innføre ett måltid. Velger altså å stole på at easylife kan det de driver med, har ingen grunn til å tvile på det.
Jeg har ikke spist noe mat på disse ukene, men til helga skal jeg unne meg ett måltid. Og som jeg gleder meg til det!! :)

Carisma
26-10-09, 14:47
som du ser av fordelingen i planen min, så følger jeg generelle regler om at proteininntaket skal være det samme som kroppsvekten (dvs ikke for mye og ikke for lite) og at det skal være mer fett i kosten enn det er proteiner og karbohydrater tilsammen.
Ja, jeg ser at du har endel fett i kosten. Det kunne høres ut som du holdeg helt unna fett, derfor jeg la inn linken :)
Mange tror det er om å gjøre å ikke spise hverken fett eller karbohydrater, og det blir jo feil :ja:

-Lilletrille-
26-10-09, 20:04
Hei hei:)

Maja: Blir spennende å se til uka da, om den dietten du har satt opp funker fint. Krysser fingrene for deg, og må få høre da!!!

Agurken: Vet ikke om du har misforstått meg litt...hehe...jeg har aldri ment å kutte shaken helt. Bare ett måltid til å begynne med. Så to, og tilslutt helt, men det er jo mange uker til... Jeg har snakket med kurslederen min om å bruke kun shake i 2 uker ja, men skal høre mer med henne til onsdag nå. Får se det an også hvor mye jeg har gått ned. Mulig jeg prøver noen dager til med bare shake. Men jeg ser det også som en mulighet å bare spise littegrann proteiner, dvs at jeg fortsatt holder meg i ketose noen dager. Bare en kyllingfilet eller ett egg vil jo gjøre underverker bare for å få noe å tygge på, og en litt annen smak enn sjokolade og vanlije...:rolleyes: I boka står det jo egentlig 3 uker med shake, og jeg tenkte da å begynne med 2, og så mix i mange uker, må se det an hvor mange. Kan jo også kjøre shake fram til helgen, og så ta en kyllingfilet på lørdag, se hvordan det går. Men, skal høre mer med kurslederen min om hva hun mener, etter å ha vært på vekta onsdag. Holder jeg til lørdag uten mat, så har jeg jo 2 uker + 3 dager med kun shake. Er jo noe det og. Jeg også vil tro at de instruktørene vet hva de snakker om. De har jo drevet noen år, med maaange fornøyde kunder. Dæven!! 7 uker med shake!!:eek: Vanvittig bra!!! Du er knallflink!! Og motivasjonen fortsatt på topp?? Går du ned mye pr uke ca? Og, hva kan jeg forvente denne andre uka, når jeg gikk ned 3 kilo i uke 1? Er så redd for at jeg nesten ikke skal ha gått ned nå...var så godt å få de 2 vannkiloene sist...hehe...en ekstra buffer liksom... Klem klem:)

Trille71
26-10-09, 20:09
På mitt kurs får vi begynne med et måltid i tillegg til shaker når vi har mistet 50% av vekttapet. Jeg økte faktisk vekttapet første uken jeg spiste. Tror kroppen "slappet litt av " og kom seg litt ut av "krisestemningen" :-) . Denne uken skal vi ha mental trening. Det behøvs nå, da jeg hadde min første smell i dag. HUFF OG HUFF. Sprakk fullstendig. Hadde et sykt barn hjemme og vi bakte boller. Han ville ikke spise om ikke jeg spiste så jeg tenkte at ok da, en bit kan ikke skade. MEN det var bare så altfor vanvittig godt at jeg spiste 3 boller. IDIOTISK av meg. Håper jeg ikke gjør sånt igjen på en stund. Vel, kom meg ivertfall ut på en solid løpetur etterpå, så samvittigheten er bittelitt bedre.

Neste uke (samling nr 8) skal vi ha individuelle timer. Det blir spennende.

Dere er superflinke alle sammen.

Selv har jeg nå tre kilo igjen til mitt første mål som er 10 kg til jul. Og så skal jeg ned ytterligere 4 kilo etter det.

-Lilletrille-
26-10-09, 20:31
Hei Trille71:)
50% ja, det var jo ikke så dom regel...dvs at jeg må gå ned ca 3-4 kilo til før måltid om jeg følger den...kanskje jeg hadde hatt godt av en uke til med bare shake... Og du økte vekttapet etter mat? Oioi,...motiverende...hva spiste du da? Gikk du etter tallerkenmodellen da og ut av ketosen? Så du koste deg med boller idag, sånt skjer, opp med humøret igjen og tilbake på sporet. Slike utskeielser vil jo skje nå og da resten av livet. Det er hvordan man takler det som betyr noe. Og du som har vært ute på løpetur etterpå...hrgd, kjempeflink er du:):) Å, individuelle timer etterhvert ja...hm, håper vi også skal det:p

Trille71
26-10-09, 20:43
Hei,

Nei ikke helt på tallerken modellen enda. Prøver å holde det sånn noenlunde karbohydratfritt. Spiser lunsj i ukene og middag med familien i helgene. Lunsjen består av salat, agurk, et par cherry tomater, noen fetaoster, gjerne en Jallapenos. Proteiner er som regel egg, reker, eller røket laks. Middag i helgene består av kyllingfilet, biffkjøtt eller fisk som protein og store mengde brokkoli og blomkål ved siden av. De baker jeg i ovnen sammen med litt olje/hvitløk/chillimarinade blanding.

agurken
26-10-09, 23:05
Lilletrille: Da skjønte jeg litt mer hva du mente ja;) Kan jo være lurt å ta den mixen i en periode! Mitt sluttmål er jo faktisk 10 kg mer enn ditt mål, så er jo logisk at jeg må gå litt lenger på shaken. Men tror egentlig det som står i boka er veiledende, slik at 3 uker kan jo være individuelt. Det fikk vi beskjed om i alle fall.. Blir spennende å høre hva kurslederen din sier, du må fortelle om det:)
Jeg gikk også ned 3 kg første uka, og 2 kg andre uka tror jeg. Skal på veiing i morgen kveld, og er veldig spent. Det går litt tregere nå så langt uti syns jeg... Går ned 1-2 kg i uka sånn ca nå.
Men jeg har som sagt 10 kg igjen jeg da, så jeg får holde ut med min trofaste venn sjokoshaken en stund til:) Motivasjonen er egentlig bra, når jeg ser at det funker og jeg ikke har noe ubehag med dette. Hadde nok vært verre hvis jeg hadde spydd av smaken! Hehe..

jvb
26-10-09, 23:12
Vi fikk servert det etter en laaang dag på jobben, og lukten var bare litt for deilig

Spis fyllet og sleng deigen tilbake, så skal du se de bestiller kyllingvinger til deg neste gang... (det gjorde de iallefall på jobben min hehe)

-Lilletrille-
27-10-09, 09:10
God morgen:)
Ja jeg er også ganske happy for at shaken er drikkenes, synes egentlig den er ganske kvalm bare blandet med vann, men blander alle mine shaker med kaffe (sjokolade og vanilje), og det blir rene kaffe latten av det. Nammis:p Det hadde nok vært noe helt annet om man måtte holdt for nesen hver gang den skal ned... Det er nok veiledende det som står i boka ja, bare forslag, sa kurslederen min. Så jeg får se hvordan jeg legger opp mixen min. Kommer jo litt an på vekta fremover seff.. Så du har veiing ikveld, blir spennende! Kommer du inn hit etterpå så jeg får høre hvordan det gikk? Jeg er fæl med å smugveie meg hjemme da...men den vekta jeg har her er feil har jeg funnet ut...stemmer jo ikke med noen andre vekter...men ser nå iallefall hvilken vei det peker. I morgen er veiedagen min, spent:rolleyes: Hva er det du skal spise i helga da? Har du planlagt? Jeg ser for meg laks...eller kylling med blomkålmos som første måltid...:p

agurken
27-10-09, 09:29
Jeg går også "i smug" på vekta hjemme, og det er egentlig den jeg følger mest... På kurset veide jeg meg ikke første gangen, så jeg vet ikke helt utgangsvekten der. Men på vekta hjemme har jeg full oversikt. Så bruker jeg den på easylife til å måle fettprosent. Men jeg er jo på vekta hver morgen da, det skal man jo egentlig ikke. Får se i kveld, jeg hopper innom og sier hvordan det gikk. Hjelp!
Det blir nok kylling i helga ja. Men fikk beskjed om å bare spise grønne grønnsaker for ikke å komme ut av ketose. Så blomkål utgår. Men tror det blir asparges, grønn paprika, salat, og en deilig saus med masse fett i. Hihi:)

frifuggel
27-10-09, 09:33
Mindre karber i blomkål enn i broccoli, de er begge greie på lavkarbo. :)

agurken
27-10-09, 09:42
Mindre karber i blomkål enn i broccoli, de er begge greie på lavkarbo. :)
Hm, er det?? Hvorfor fikk jeg beskjed om å unngå blomkål da tro? Ikke helt bra...

Kitt
27-10-09, 09:47
Mindre karber i blomkål enn i broccoli, de er begge greie på lavkarbo. :)

Hm, er det?? Hvorfor fikk jeg beskjed om å unngå blomkål da tro? Ikke helt bra...
Spiser 2-300g blomkål nesten hver dag,jeg. Tipper ikke ut av ketose av det akkurat!:p

Sånn rent generelt siar man at grønnsaker er sunnere jo mer farge det er på dem!:)

frifuggel
27-10-09, 09:49
Ble det sagt spesifikt at du skulle unngå det? Eller ble det bare sagt "spis bare de grønne grønnsakene"? Jeg ser at de ofte velger å gi de enkleste beskjedene/retningslinjene på kurset, istedet for å gi folk retningslinjer som kan gi opphav til spørsmål. F.eks fikk vi beskjed om å ikke bruke chilipulver (rent) i suppa, kun URTER, selv om det etter min utregning var maks 1 karbo i den mengden jeg brukte, så jeg brukte chili, jeg.. Tenker det er fordi mange ikke har noen peiling, og fort blir usikre om alternativene blir for mange..

agurken
27-10-09, 09:53
Jeg spurte spesifikt om blomkål, fordi jeg er ganske lei den her brokkolien. Og fikk beskjed om å unngå blomkål. Men han sa ikke hvorfor da, bare at de grønne var best. Men da kanskje jeg kan unne meg litt blomkål da, hvis du sier at det er lov? Hehe:)

agurken
27-10-09, 09:54
Rød paprika skulle også være forbudt. Men igjen, jeg fikk ingen grunn til hvorfor!

Kitt
27-10-09, 10:02
Mest karber i rød paprika, minst i grønn!

Carisma
27-10-09, 10:02
Rød paprika skulle også være forbudt. Men igjen, jeg fikk ingen grunn til hvorfor!
Rød paprika har mye karbohydrater i forhold til grønn. Men blomkål har jo mye mindre enn paprika :confused:
Ta med en oversikt over karboinnholdet neste gang, og spør spesifikt grunnen. Kan hende kurslederen rett og slett har slurvet litt med å sette seg inn i karboinnholdet.... :rolleyes:

frifuggel
27-10-09, 10:07
"Mine" instruktørers idé om lavkarbo er deffing ved hjelp av proteinpulver-shaker, virker det som.. De har ikke all verdens kunnskaper om å leve på lavkarbo over tid, og er veeeldig avhengig av kursboka. Som jeg forøvrig har parkert..

-Lilletrille-
27-10-09, 11:13
Jeg går også "i smug" på vekta hjemme, og det er egentlig den jeg følger mest... På kurset veide jeg meg ikke første gangen, så jeg vet ikke helt utgangsvekten der. Men på vekta hjemme har jeg full oversikt. Så bruker jeg den på easylife til å måle fettprosent. Men jeg er jo på vekta hver morgen da, det skal man jo egentlig ikke. Får se i kveld, jeg hopper innom og sier hvordan det gikk. Hjelp!
Det blir nok kylling i helga ja. Men fikk beskjed om å bare spise grønne grønnsaker for ikke å komme ut av ketose. Så blomkål utgår. Men tror det blir asparges, grønn paprika, salat, og en deilig saus med masse fett i. Hihi:)

Jeg også er på vekta hver eneste morgen....hehe....like spent hver gang:rolleyes: Hm, interessant den diskusjonen ang blomkål, jeg trodde det var en av de "trygge" grønnsakene... Kanskje jeg skal spørre min kursleder ikveld, hva hun mener. Men asparges er jo vanvittig godt da!! Brokkoli også. Men man blir jo lei av å spise det samme om og om igjen... Hvilken type smør er det som er best å bruke egentlig? Og er det bedre med olje enn smør? I tilfelle, hvilken olje? Noen som vet? ;)

Kitt
27-10-09, 11:20
Finnes forsåvidt bare en slags smør! Meierismør(alle typer) er SMØR!
Alle de andre er margarin!

Olje- diskusjonen overlater jeg til noen andre! ;)

-Lilletrille-
27-10-09, 11:42
Finnes forsåvidt bare en slags smør! Meierismør(alle typer) er SMØR!
Alle de andre er margarin!

Olje- diskusjonen overlater jeg til noen andre! ;)

Takk for svar:) Men da vil det si at det er det samme om jeg bruker bremykt eller brelett, vitago eller lignende? Egner disse seg fint til steking da?

Kitt
27-10-09, 11:50
Takk for svar:) Men da vil det si at det er det samme om jeg bruker bremykt eller brelett, vitago eller lignende? Egner disse seg fint til steking da?
Nei, nei , nei!:p
Alle de du nevner er margarin!
Du skal bare bruke SMØR! Meierismør!:D

-Lilletrille-
27-10-09, 11:55
Nei, nei , nei!:p
Alle de du nevner er margarin!
Du skal bare bruke SMØR! Meierismør!:D

Oi, der ser du, hvor mye jeg kan, haha!!:confused: Dårlig erfaring med smør jeg...vet ikke engang hvordan en pakke smør ser ut...huff... Skal holde utkikk neste gang jeg er på butikken. Takk for at du svarer, uvitende som jeg er....:rolleyes: Klem;)

Kitt
27-10-09, 11:58
Sånn, for eksempel!

http://www.photosight.org/up/2006/06/03/37452.jpg

Ellers finnes det i vanlige pakker, med eller uten salt.
Her er den uten:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:1dBBGCUmQIvwZM:http://www.matvareguiden.no/bilder/2580.gif

frifuggel
27-10-09, 11:59
Bare hopp over brødet og juice, så har du nesten et måltid.. ;)

Kitt
27-10-09, 12:00
Akkurat det at jeg kan spise så mye meierismør jeg vil , er jo nesten det beste med hele ketolyse- greiene for meg!:sikle::hungry::sikle:

-Lilletrille-
27-10-09, 12:49
Tusen takk Kitt. Nå skjønner jeg hva som er smør :D:D:D

(...huff...domme meg..:p..ikke fortell dette til noen da...:o:o:o)

Amalie1967
27-10-09, 13:50
Hei på dere:-)
Jeg er helt ny her:-) Skal begynne på Easy life på fredag 30 oktober, så jeg kan ingen ting foreløpig:-)
Men har lest hele denne tråden pluss noen fler som handler om Esy life.... og føler at jeg lærer masse her:-) Lurer på om jeg da skal starte en ny tråd for helt nye eller om jeg skal henge meg på dere:-) Imponert over dere:-) Seløv skal jeg ned 15 kilo tror jeg, venter med veiingen til kursstart, da jeg ikke stoler på min vekt...

Kitt
27-10-09, 13:52
Tusen takk Kitt. Nå skjønner jeg hva som er smør :D:D

(...huff...domme meg..:p..ikke fortell dette til noen da...:o:o)
Ingen spørsmål er dumme, vet du!:klem:
Men man forblir dum om man ikke tør spørre!:p

Skal ikke si noe til noen, jeg! ;)

-Lilletrille-
28-10-09, 12:59
Hei dere:stortsmil

Da var det onsdag igjen, og jeg har fullført 2 uker på shake. Stolt:p Jeg er megaspent på hvor mye jeg har gått ned i vekt denne uka, og ikke minst lurer jeg på hvordan jeg skal fortsette dette prosjektet... Skal høre litt med kursleder idag hvordan hun vil anbefale meg å fortsette, om jeg evt kan begynne med litt mat. Har lyst å fortsette i ketose en stund enda, men det er jo masse godt man kan spise uten karbohydrater i... Tror uansett jeg skal fortsette med bare pulver fram til helga, så får jeg se om det blir en kyllingfilet eller noe da... Hvordan går det med dere da? Noen fler som har veiedag idag? Klemmer:klem:

agurken
28-10-09, 14:01
I går hadde jeg veiedag og kurskveld. Hadde gått ned 1,4. slik at jeg nå er på -12 kg tilsammen. Godt fornøyd med det:)
Men ble skikkelig provosert i går, jeg har vel nevnt før at vi har en ubrukelig kursveileder. I går åpnet han med spørsmålet: "Ja, hva har vært verst denne uka da?" Jeg ble helt paff, skal ikke en kursleder gi oppmuntring og spørre hvordan det har gått, om folk har det bra??? Så jeg svarte bare: VERST? Og ei annen hev seg på med "skal vi ikke fokusere på det positive her da?"
Jeg blir virkelig det motsatte av motivert av de timene, og har ikke lyst til å gå lenger. Har greid meg stort sett på egenhånd til nå, så jeg klarer nok litt til. Noen svarte jo på spørsmålet hans da, og dermed ble fokuset flyttet til hva som er forbudt og ikke lov akkurat nå, i stedet for våre gode opplevelser med å gå ned i vekt!
Mulig jeg reagerer litt voldsomt fordi jeg har pedagogisk utdannelse selv, men mannen burde virkelig hatt et ABC-kurs i ped!
Hva syns dere, og hva er deres opplevelser på kurskvelder?

agurken
28-10-09, 14:03
Hei dere:stortsmil

Da var det onsdag igjen, og jeg har fullført 2 uker på shake. Stolt:p Jeg er megaspent på hvor mye jeg har gått ned i vekt denne uka, og ikke minst lurer jeg på hvordan jeg skal fortsette dette prosjektet... Skal høre litt med kursleder idag hvordan hun vil anbefale meg å fortsette, om jeg evt kan begynne med litt mat. Har lyst å fortsette i ketose en stund enda, men det er jo masse godt man kan spise uten karbohydrater i... Tror uansett jeg skal fortsette med bare pulver fram til helga, så får jeg se om det blir en kyllingfilet eller noe da... Hvordan går det med dere da? Noen fler som har veiedag idag? Klemmer:klem:
Lykke til i kveld forresten, Lilletrille! Du har nok garantert gått ned:)
Håper din kurskveld blir mer positiv enn min!

-Lilletrille-
28-10-09, 14:24
Lykke til i kveld forresten, Lilletrille! Du har nok garantert gått ned:)
Håper din kurskveld blir mer positiv enn min!

Hei og takk for det:) Hærregud jeg hadde virkelig blitt provosert av en sånn uttalelse fra en som liksom skal motivere, og hjelpe folk ned i vekt!! :mad: Er det mulig da?? Høres ut som vedkommende har havnet på feil sted mhp pedagogiske evner ja, hører flere som sier at når de hver uke holder på å sprekke/gi opp, så hjelper det ukentlige møtet dem med å fortsette med ny giv. Får jo ikke akkurat ny giv av en sånn en som tar fram de negative tingene da.... Nei, holder med deg i å fortsette på grunnlag av egen motivasjon, er jo tydeligvis lite å hente der. Men om du slutter å gå på møtene da, blir det no problem tror du? Vi fikk beskjed av vår kursleder at dersom vi sluttet å dukke opp der, så kom hun til å "hanke" oss inn, hehe...det er jo positivt ment, og jeg håper at vi blir såpass fulgt opp at det ikke er bare å gi blaffen. Vi går jo på kurs og felles-samlinger av en grunn, og det er bl.a at det er mye lettere å gi blaffen når man gjør dette alene. Du kan jo fortsette å gå pga veiinga og for å få fulgt med fettprosent osv, og så bare prøve å overhøre de negative tingene som blir sagt.... Klem fra meg:)

-Lilletrille-
28-10-09, 14:26
Forresten, gratulerer med flott vektnedgang Agurken!!!:D:D Det går jo strålende :):):)

-Lilletrille-
28-10-09, 14:30
Hei på dere:-)
Jeg er helt ny her:-) Skal begynne på Easy life på fredag 30 oktober, så jeg kan ingen ting foreløpig:-)
Men har lest hele denne tråden pluss noen fler som handler om Esy life.... og føler at jeg lærer masse her:-) Lurer på om jeg da skal starte en ny tråd for helt nye eller om jeg skal henge meg på dere:-) Imponert over dere:-) Seløv skal jeg ned 15 kilo tror jeg, venter med veiingen til kursstart, da jeg ikke stoler på min vekt...

Hei på deg:) Velkommet hit, bare 2 dager igjen til kursstart på deg, blir spennende! Masse lykke til på fredag :)

agurken
28-10-09, 14:37
Hei og takk for det:) Hærregud jeg hadde virkelig blitt provosert av en sånn uttalelse fra en som liksom skal motivere, og hjelpe folk ned i vekt!! :mad: Er det mulig da?? Høres ut som vedkommende har havnet på feil sted mhp pedagogiske evner ja, hører flere som sier at når de hver uke holder på å sprekke/gi opp, så hjelper det ukentlige møtet dem med å fortsette med ny giv. Får jo ikke akkurat ny giv av en sånn en som tar fram de negative tingene da.... Nei, holder med deg i å fortsette på grunnlag av egen motivasjon, er jo tydeligvis lite å hente der. Men om du slutter å gå på møtene da, blir det no problem tror du? Vi fikk beskjed av vår kursleder at dersom vi sluttet å dukke opp der, så kom hun til å "hanke" oss inn, hehe...det er jo positivt ment, og jeg håper at vi blir såpass fulgt opp at det ikke er bare å gi blaffen. Vi går jo på kurs og felles-samlinger av en grunn, og det er bl.a at det er mye lettere å gi blaffen når man gjør dette alene. Du kan jo fortsette å gå pga veiinga og for å få fulgt med fettprosent osv, og så bare prøve å overhøre de negative tingene som blir sagt.... Klem fra meg:)
Du har rett i det, at motivasjonen blir vanskelig å holde oppe helt på egenhånd. (Selv om jeg er et stabeist;)) Og jeg trenger å sjekke fettprosenten også, så jeg kommer nok til å gå på samlingene. Men vi er jo tydeligvis flere som reagerer, så vi får heller bli flinkere til å si fra. Klarer liksom ikke helt å holde det inni meg hvis jeg blir så provosert.
Neste uke jobber jeg kveld, så da slipper jeg, hehe...
I morgen er dagen da denne jenta skal spise sitt første måltid på en stund, og jeg har store planer:) Har planlagt å bake kyllingfilet i ovnen, surret med bacon og fløte over. Og grønnsaker da. Håper ikke dette blir for mye av det gode, mitt gamle jeg ville sagt at det var fy-fy. Men som jeg har skjønt, er dette en lavkarbo-rett!?

-Lilletrille-
28-10-09, 15:53
Du har rett i det, at motivasjonen blir vanskelig å holde oppe helt på egenhånd. (Selv om jeg er et stabeist;)) Og jeg trenger å sjekke fettprosenten også, så jeg kommer nok til å gå på samlingene. Men vi er jo tydeligvis flere som reagerer, så vi får heller bli flinkere til å si fra. Klarer liksom ikke helt å holde det inni meg hvis jeg blir så provosert.
Neste uke jobber jeg kveld, så da slipper jeg, hehe...
I morgen er dagen da denne jenta skal spise sitt første måltid på en stund, og jeg har store planer:) Har planlagt å bake kyllingfilet i ovnen, surret med bacon og fløte over. Og grønnsaker da. Håper ikke dette blir for mye av det gode, mitt gamle jeg ville sagt at det var fy-fy. Men som jeg har skjønt, er dette en lavkarbo-rett!?

Ja jeg har også forstått at det er bare å meske seg med kjøtt og fete ting, hehe.. Men kutter du ut en pose om dagen da eller? Skal du begynne med ett måltid pr dag fast, eller blir det bare i morgen til å begynne med? :)

agurken
28-10-09, 17:12
Ja jeg har også forstått at det er bare å meske seg med kjøtt og fete ting, hehe.. Men kutter du ut en pose om dagen da eller? Skal du begynne med ett måltid pr dag fast, eller blir det bare i morgen til å begynne med? :)
Det blir bare dette ene måltidet i første omgang, og det er forresten på fredag. Sa feil dag, i min iver etter mat;) Skal ta alle posene i tillegg, men slår sammen to halve til ett måltid. Så tilsammen blir det fortsatt 6 måltider.
Tror jeg til og med skal unne meg et lite glass tørr hvitvin, da er jeg skikkelig gæærn ass! Hihi..

-Lilletrille-
29-10-09, 09:09
Det blir bare dette ene måltidet i første omgang, og det er forresten på fredag. Sa feil dag, i min iver etter mat;) Skal ta alle posene i tillegg, men slår sammen to halve til ett måltid. Så tilsammen blir det fortsatt 6 måltider.
Tror jeg til og med skal unne meg et lite glass tørr hvitvin, da er jeg skikkelig gæærn ass! Hihi..

Du altså, hahaha...di gærne jente:lol:...tilogmed et glass vin, hihi, jeg tror ikke jeg kan ta meg ett glass enda, er redd jeg tar hele flaska... :full:
Ja jeg gikk da ned igår, men ikke mye, kun 0,6 kilo... Men fikk jo en sånn pangstart i forrige uke, at jeg nesten forventa det. Det går nå iallefall rette veien:) Jeg kunne godt spise et måltid mente kursleder, i tillegg til shakene, og ikke noe karbo om jeg ville holde meg i ketose. Og begynn med tefat, hehe, sa hun. Magen må jo sakte men sikkert venne seg til mat igjen. Og regner jo med at magemålet har krympet betraktelig, så vi blir nok fortere mett. Men jeg har ikke bestemt meg enda, om jeg bare skal kjøre på med ei uke til med shake først... Vet du om disse "vannkiloene" kommer tilbake med en gang vi spiser mat? Eller om d er annerledes når man spiser uten karbo? Huff er så lite lysten på å gå opp igjen nå...selv om jeg vet d er bare vann og tarmfyll...har jo ingenting med fettprosent å gjøre... Må fundere litt fram til helga, se hvor sugen jeg blir på mat... Ha en strålende dag, nå skal jeg være flink å dra på trening. :suss:

agurken
29-10-09, 14:07
Du altså, hahaha...di gærne jente:lol:...tilogmed et glass vin, hihi, jeg tror ikke jeg kan ta meg ett glass enda, er redd jeg tar hele flaska... :full:
Ja jeg gikk da ned igår, men ikke mye, kun 0,6 kilo... Men fikk jo en sånn pangstart i forrige uke, at jeg nesten forventa det. Det går nå iallefall rette veien:) Jeg kunne godt spise et måltid mente kursleder, i tillegg til shakene, og ikke noe karbo om jeg ville holde meg i ketose. Og begynn med tefat, hehe, sa hun. Magen må jo sakte men sikkert venne seg til mat igjen. Og regner jo med at magemålet har krympet betraktelig, så vi blir nok fortere mett. Men jeg har ikke bestemt meg enda, om jeg bare skal kjøre på med ei uke til med shake først... Vet du om disse "vannkiloene" kommer tilbake med en gang vi spiser mat? Eller om d er annerledes når man spiser uten karbo? Huff er så lite lysten på å gå opp igjen nå...selv om jeg vet d er bare vann og tarmfyll...har jo ingenting med fettprosent å gjøre... Må fundere litt fram til helga, se hvor sugen jeg blir på mat... Ha en strålende dag, nå skal jeg være flink å dra på trening. :suss:
0,6 er jo nedgang, og det går nedover litt ulikt hver uke. Det er mi erfaring i alle fall. Så grattis med det:) Utfordrer deg til å ta ei uke til på shaken;) Hihi...
Du vil nok gå litt opp igjen når du begynner å spise, men det er vel bare maten som ligger i tarmene og gir litt ekstra vekt. Vet egentlig ikke om maten vil binde vann også når du fortsatt er i ketose...
Vekta mi har stått stille hele denne uka, og det er litt kjipt når jeg faktisk bare holder meg til shaken. Men har vel nådd et platå kanskje, og jeg prøver å ikke være så opphengt i vekta. Kanskje fettprosenten og cm er på vei ned i stedet:)
Stå på, Lilletrille, dette klarer du! Det er verdt noen dager til på shake, og vekta VIL rase:)

-Lilletrille-
29-10-09, 21:00
0,6 er jo nedgang, og det går nedover litt ulikt hver uke. Det er mi erfaring i alle fall. Så grattis med det:) Utfordrer deg til å ta ei uke til på shaken;) Hihi...
Du vil nok gå litt opp igjen når du begynner å spise, men det er vel bare maten som ligger i tarmene og gir litt ekstra vekt. Vet egentlig ikke om maten vil binde vann også når du fortsatt er i ketose...
Vekta mi har stått stille hele denne uka, og det er litt kjipt når jeg faktisk bare holder meg til shaken. Men har vel nådd et platå kanskje, og jeg prøver å ikke være så opphengt i vekta. Kanskje fettprosenten og cm er på vei ned i stedet:)
Stå på, Lilletrille, dette klarer du! Det er verdt noen dager til på shake, og vekta VIL rase:)

God kvelden agurken:)
Ja, jeg har vel egentlig bestemt meg for å ta en uke til med shake. Det koster meg ikke SÅ mye egentlig, synes det går utrolig greit å leve på shake en periode. MEN jeg gleder meg på mat ja...det gjør jeg. Men når jeg først er igang her, med ketose, så holder jeg på den noen dager til. Jeg snakket med kursleder litt idag ang dette, og hun skulle snakke endel om mat på neste møte, onsdag, så da får jeg holde meg til da. Men da MÅ jeg venne magen min til mat tror jeg...fordi jeg har et kommende julebord om ikke så altfor lenge....hehe..,.og da vet jeg jo at jeg kommer til å både spise og drikke. Kan være greit å ikke bli syk den kvelden pga at jeg går rett fra pulver...hehe...tror faktisk jeg må "prøvedrikke" litt før den tid, hehe..se hvordan kroppen min reagerer på litt alkohol... Blir vel fort full tenker jeg, ...så det er jo en fordel da, at man ikke trenger å ha i seg så mye, ulempen er vel at man får veeeldig lyst på nattmat av diverse art.... Nei, får forberede meg sterkt psykisk før det julebordet der....hehe...:p Jeg tror ikke maten binder vann så lenge man holder seg i ketose. Det kommer vel når man spiser karbs igjen. Så vekta di har stagnert, huff, ikke noe moro det. Men du har jo gått utrolig mye ned, hrgd 12 kilo!!! Det er jo masse!! Ikke rart om kroppen tar seg litt "hviletid". Men som du også sier, fettprosenten kan jo godt rase nedover likevel. Jeg gleder meg til helga er over nå jeg...hehe...da er det verste gjort. Klem klem:)

agurken
30-10-09, 10:48
God kvelden agurken:)
Ja, jeg har vel egentlig bestemt meg for å ta en uke til med shake. Det koster meg ikke SÅ mye egentlig, synes det går utrolig greit å leve på shake en periode. MEN jeg gleder meg på mat ja...det gjør jeg. Men når jeg først er igang her, med ketose, så holder jeg på den noen dager til. Jeg snakket med kursleder litt idag ang dette, og hun skulle snakke endel om mat på neste møte, onsdag, så da får jeg holde meg til da. Men da MÅ jeg venne magen min til mat tror jeg...fordi jeg har et kommende julebord om ikke så altfor lenge....hehe..,.og da vet jeg jo at jeg kommer til å både spise og drikke. Kan være greit å ikke bli syk den kvelden pga at jeg går rett fra pulver...hehe...tror faktisk jeg må "prøvedrikke" litt før den tid, hehe..se hvordan kroppen min reagerer på litt alkohol... Blir vel fort full tenker jeg, ...så det er jo en fordel da, at man ikke trenger å ha i seg så mye, ulempen er vel at man får veeeldig lyst på nattmat av diverse art.... Nei, får forberede meg sterkt psykisk før det julebordet der....hehe...:p Jeg tror ikke maten binder vann så lenge man holder seg i ketose. Det kommer vel når man spiser karbs igjen. Så vekta di har stagnert, huff, ikke noe moro det. Men du har jo gått utrolig mye ned, hrgd 12 kilo!!! Det er jo masse!! Ikke rart om kroppen tar seg litt "hviletid". Men som du også sier, fettprosenten kan jo godt rase nedover likevel. Jeg gleder meg til helga er over nå jeg...hehe...da er det verste gjort. Klem klem:)
Hei Lilletrille:) Så flink du er som har stålsatt deg for nok en uke på shake!! Kjempebra, når du egentlig var så klar for å begynne med mat! Det kommer til å gå fint, selv om jeg skjønner helgene er tøffe. Sikkert litt ekstra vanskelig når man har familie. Der har jeg en fordel tror jeg, for jeg bor alene. Noen fordeler skal det ha å være singel og, hehe;)
I dag var vekta mi så vidt på vei ned igjen, noen få hundre gram. Og cm rundt livet var også mindre, så da er det forhåpentligvis i gang igjen. Men nå skal jeg jo spise litt i helga, så regner med det vil bremse det. Håper ikke jeg blir dårlig, som du sier, ved å tilføre kroppen mat igjen. Får spise saaaakte tror jeg, sånn at magen henger med i svingene.
Ønsker deg en god helg, med masse deilig sjokoshake blandet i kaffen;)

Thilda
30-10-09, 18:30
Hei dere kan jeg hive meg på hos dere? Går på Xtravagnaza men det er jo det samme opplegget som easy life. Til søndag har jeg gått på pulveret en uke er spent på veiing til mandag.

-Lilletrille-
31-10-09, 16:02
Hei hei agurken:)
Så da var vekt-tapet ditt igang igjen, så hærlig!!! Jeg er utrolig spent på hvilke resultater denne uka skal gi...håååper jeg går mer ned enn sist uke. Det har ALT å si for motivasjonen min fremover...JEg higer sånn(!!)...etter å komme inn i en av mine gamle dongeribukser....sånt blir jeg virkelig motivert av. Hittil har jeg bare vandret rundt i litt sånn slarkete bukser. Har nettopp vært gravid, så det er en god stund siden jeg har fått på meg en av mine gamle bukser. Hvordan er det med deg, har du spist ett måltid idag?? Heldige heldige du...hehe..jeg ser virkelig fram til bare å få spise ett egg:D haha, kan jo hende jeg blir mett bare av ett eneste egg til å begynne med... Du må fortelle hvordan det var å spise igjen, og om du ble mett fort. Jeg har spist en halv karamell-bar idag. Ikke så aller verst, veldig godt å tygge igjen. Og sulten slipper ganske fort. Idag fant jeg forresten ut en del av grunnen til at det har vært ganske enkelt for meg å gå på shake i 2 uker. Jeg har nemlig omtrent ikke vært på butikk, eller noen plass hvor jeg kan bli frista av noe, pluss at jeg har en liten baby, og det har vært travelt for å si det sånn. Idag har jeg hatt barnefri, og vært på en handlesenter, og oioiiii, så frista jeg ble av alle luktene overalt... Tror ikke jeg skal tilbake dit på en stund...hehe...;) Men idag er det lørdag, verste dagen egentlig. Får benke meg med tv ikveld, og så er det bare 3 dager igjen gitt!!! Jeeeej:p:p Stor klem og ha en fin lørdagskveld:)

agurken
01-11-09, 13:31
Hallo Lilletrille:)
Da var det søndag, og snart en ny uke unnagjort med pulver. Vi er jaggu flinke!!! Så bra det går fint med deg, og at du holder ut! Skjønner godt det du sier med butikk, jeg har heller omtrent ikke vært inne i en butikk siden jeg startet. Kjøper liksom dopapir og tannbørste, det er det. Mine gamle bukser er nå dratt fram fra skapet, og de passer!! Det er en utrolig deilig følelse, og jeg må glise litt for meg selv hver gang jeg tar de på, hihi. Men jeg er jo kommet litt lenger enn deg, så snart er du der og:)
Fant ut grunnen til at jeg har stått litt stille på vekta, for i går kom mensen... Da går jeg alltid litt opp, så det er jo fint å vite grunnen.
Men ja!!! Jeg spiste mat i går!!! Hadde jo besøk av ei venninne i helgen, og hun er litt mer på Grete Roede-mat, så vi endte opp med å lage to litt forskjellige middager. Hun er liksom litt allergisk for fløte og smør og sånn, og det er jo det jeg skulle ha. Men det gikk fint.
Jeg lagde kyllingfilet, fylte den med litt krydderost, surret den i bacon og stekte den i deilig smør sammen med masse sopp og asparges og fløte!! Det var så utrolig deilig, men jeg ble fort mett ja. Orket ca en halv kyllingfilet, da ga jeg opp. Var jo litt redd for hva magen ville si og, men det gikk kjempefint!
Håper du har en god søndag, vi koser oss med shake:)

-Lilletrille-
01-11-09, 14:10
Hei agurken:p
Heldige du...som kommer i gammelbuksene allerede...!! MEN jeg er forhåpentligvis der snart jeg også. Hørtes utrolig deilig ut med den middagen...nammi... Men du, jeg lurer på en sak. Når du er ferdig med bare shake, og skal spise igjen, tenker du lavkarbo da? Eller å følge easylife-konseptet med tallerkenmodell? Jeg ble skikkelig fascinert av lavkarbodiett, leste masse om den, og tenkte jeg absolutt skulle prøve den. Men så pratet jeg endel med kursleder, og hun sa at det er tallerkenmodellen som gjelder på easylife. Fordi dersom man skal leve etter lavkarbo, samtidig som man går på f.eks 2 shaker pr dag, så er det visst veldig vanskelig mhp at man jo skal ha mye fett i lavkarbo, og dermed fort kan komme ut med kalori-overskudd. Så jeg datt litt tilbake på å bare følge "oppskriften" til easylife jeg, og se hvordan det går. Så får jeg heller kutte mer på karbs etterhvert hvis jeg ser at det ikke funker. For man må jo få i seg de riktige næringsstoffene også, og da vil jeg ikke holde på å mixe kurer når jeg ikke vet så altfor mye om dette. Hva har du tenkt fremover? :):)

agurken
01-11-09, 14:32
Hm, det var et godt spørsmål... Jeg har egentlig også tenkt at jeg skal fortsette litt på lavkarbo, i alle fall til jeg er kommet ned dit jeg vil. Og det jeg spiste i går var jo absolutt et lavkarbomåltid. Det var det jeg fikk beskjed av kurslederen at jeg burde gjøre på dette tidspunktet. Men dersom det kræsjer litt med easylife er det jo dumt... Får spørre litt mer når jeg nærmer meg. Men når jeg har nådd målet mitt tror jeg at jeg kommer til å fortsette med en liten Fedon-variant. Dvs. å spise de gode, langsomme karbohydratene. Tenker at kroppen trenger litt av det jeg da, det er jo der både den og hjernen henter energien fra. Så helt på lavkarbo kommer jeg nok ikke til å spise da. Heller velge skikkelig grovt rugbrød og sånn.. Tror det er sånn easylife anbefaler og egentlig.
Jeg nærmer meg sakte 13 kg minus nå, og har tenkt å fortsette på kun shaken til ca 18. Dvs 5 kg til, og det burde jeg jo klare på i alle fall 1 mnd. Det er ikke så lenge...
Du begynner å spise litt til uka eller, din heldiggris? ;)

-Lilletrille-
01-11-09, 15:08
Hm, det var et godt spørsmål... Jeg har egentlig også tenkt at jeg skal fortsette litt på lavkarbo, i alle fall til jeg er kommet ned dit jeg vil. Og det jeg spiste i går var jo absolutt et lavkarbomåltid. Det var det jeg fikk beskjed av kurslederen at jeg burde gjøre på dette tidspunktet. Men dersom det kræsjer litt med easylife er det jo dumt... Får spørre litt mer når jeg nærmer meg. Men når jeg har nådd målet mitt tror jeg at jeg kommer til å fortsette med en liten Fedon-variant. Dvs. å spise de gode, langsomme karbohydratene. Tenker at kroppen trenger litt av det jeg da, det er jo der både den og hjernen henter energien fra. Så helt på lavkarbo kommer jeg nok ikke til å spise da. Heller velge skikkelig grovt rugbrød og sånn.. Tror det er sånn easylife anbefaler og egentlig.
Jeg nærmer meg sakte 13 kg minus nå, og har tenkt å fortsette på kun shaken til ca 18. Dvs 5 kg til, og det burde jeg jo klare på i alle fall 1 mnd. Det er ikke så lenge...
Du begynner å spise litt til uka eller, din heldiggris? ;)

Okei du fikk beskjed om det ja. Men da mener han at du skulle spise så mye fett du bare ville da eller? fordi jeg også hadde egentlig tenkt å spise lavkarbo til jeg når målet mitt, men ble jo som sagt litt usikker...Vil jo ikke får kalori-overskudd pga fettet...selv om det er "riktig" fett. Men nå sa kursleder at vi skulle prate litt om mat til uka, så får vel høre da. Bare jeg går ned så...hehe.. OG jeg er enig med deg, kommer nok til å havne på "normal" mat tilslutt, med ekstra fokus på lavt karboinnhold. Men det passer igrunnen meg perfekt. Er ikke et potet-menneske i det hele tatt. Myyye mer glad i kylling, salat og slikt. Men jeg vet jo at jeg kommer til å spise karbo, er jo karbo i så mye annet, grønnsaker bl.a. Og brød. Grovt brød er jo veldig godt da, jeg har brukt ingers rugbrød en stund, og det er jo veldig godt. Du skal shake 5 kilo til, hrgd, du er jo kjempeflink!!! Det skal mye motivasjon og viljestyrke til. For selv om jeg ikke er sulten nå om dagen, så kjenner jeg at jeg savner dette å tygge, og diverse smaker. Spiste en karamell-bar igår, og tilogmed det var godt:p Men skal begynne med kokte egg/kylling osv, med krydder på. Gleeeder meg, det skal bli godt:D

agurken
01-11-09, 16:23
Vel, han sa ikke at jeg kunne spise så mye fett jeg ville, men at jeg kunne lage meg en god og fet saus. Så da lagde jeg en med fløte i:)
Det var deilig med mat i går, og jeg kjenner "abstinensene" litt nå, hehe. Kanskje dumt det der, å få smaken igjen liksom. Men jeg er veldig fornøyd med at jeg gjorde det, og jeg har ikke tenkt å gi opp pulveret altså. Det funker så greit, og 1 liten mnd til skal jeg klare! Det er jo liten tid i et helt liv:) Om to uker er det julebord i vennegjengen, så det blir neste gang jeg skal spise. Er jo ikke lenge til det!
Fant ut at jeg skal ønske meg brødbakemaskin til jul, så kan jeg lage mine egne grovbrød. Det man får kjøpt i butikken er jo sørgelige greier. Og jeg er bare sååå glad i brød!
Karamellbaren er helt fin den, enig med deg. Men de er litt dyre syns jeg... Virker som du har truffet på en bedre kursleder enn meg, så du er heldig. Del gjerne litt med meg hva hun sier om mat og fett og sånn. Men det gjør du jo allerede:)
God søndag til deg!

-Lilletrille-
01-11-09, 20:08
Vel, han sa ikke at jeg kunne spise så mye fett jeg ville, men at jeg kunne lage meg en god og fet saus. Så da lagde jeg en med fløte i:)
Det var deilig med mat i går, og jeg kjenner "abstinensene" litt nå, hehe. Kanskje dumt det der, å få smaken igjen liksom. Men jeg er veldig fornøyd med at jeg gjorde det, og jeg har ikke tenkt å gi opp pulveret altså. Det funker så greit, og 1 liten mnd til skal jeg klare! Det er jo liten tid i et helt liv:) Om to uker er det julebord i vennegjengen, så det blir neste gang jeg skal spise. Er jo ikke lenge til det!
Fant ut at jeg skal ønske meg brødbakemaskin til jul, så kan jeg lage mine egne grovbrød. Det man får kjøpt i butikken er jo sørgelige greier. Og jeg er bare sååå glad i brød!
Karamellbaren er helt fin den, enig med deg. Men de er litt dyre syns jeg... Virker som du har truffet på en bedre kursleder enn meg, så du er heldig. Del gjerne litt med meg hva hun sier om mat og fett og sånn. Men det gjør du jo allerede:)
God søndag til deg!

Hm, jeg lurer bare på grunnen til den fete sausen, hehe...ikke fordi jeg ikke tror på ham, men nysgjerrig på hvilken virkning det har for kroppen kontra å ikke spise den sausen... Brødbakemaskin har jeg, har brukt den masse. Genial når man finner sin egen perfekte oppskrift. Ja di barene er dyre, helt enig. Men skal kjøpe meg noen å ha liggende. Kjenner at jeg skulle hatt en ikveld. Savner virkelig noe å tygge på. Er sulten ikveld. Har drukket alle shakene mine også...får vel kanskje ta tidlig kveld. Skal selvfølgelig holde deg oppdater om jeg lærer noe nytt ang kostholdet vårt;)

agurken
01-11-09, 22:12
Grunnen til den fete sausen tror jeg er fordi fett er bra for fettforbrenningen når man er i ketose. Fett skal visst forbrenne fett, så da er det sikkert bra med fløte og de tingene. Men når man går over på tallerkenmodellen skal man nok være forsiktig, for både fett og karbohydrater sammen er litt fy-fy.
Spiser min siste shake for dagen nå jeg da, hadde en litt sen morgen som forskøv dagsrytmen litt. Og i stad spiste jeg tre små osteskiver som ble igjen etter helgas besøk. Har bare vært så fantastisk fysen på noe godt i hele dag, og da det ikke var karber i osten, spiste jeg den bare opp. Gikk så fort som bare det! ;)
Du får sove godt, vi snakkes:)

-Lilletrille-
02-11-09, 14:05
Grunnen til den fete sausen tror jeg er fordi fett er bra for fettforbrenningen når man er i ketose. Fett skal visst forbrenne fett, så da er det sikkert bra med fløte og de tingene. Men når man går over på tallerkenmodellen skal man nok være forsiktig, for både fett og karbohydrater sammen er litt fy-fy.
Spiser min siste shake for dagen nå jeg da, hadde en litt sen morgen som forskøv dagsrytmen litt. Og i stad spiste jeg tre små osteskiver som ble igjen etter helgas besøk. Har bare vært så fantastisk fysen på noe godt i hele dag, og da det ikke var karber i osten, spiste jeg den bare opp. Gikk så fort som bare det! ;)
Du får sove godt, vi snakkes:)

Ok sånn ja, det er jo logisk i grunnen:) Høres veldig godt ut med noen osteskiver og kylling...mmm...nå nærmer jeg meg... Helga er jo over, så da er det verste gjort føler jeg. Idag og i morgen har jeg litt å gjøre, så da flyr tida fort. Ang det julebordet om 2 uker, skal du drikke alkohol også da? Jeg har jo også julebord om ca 2 uker, og er veeeldig spent på hvordan kroppen takler alkohol...hehe...kan jo bli en spennende affære. Tror nok jeg må ta det veldig med ro ja ang mengde. MEn tenk så godt det skal bli med en halvliter igjen da...mmm:p Hrgd, nå merker jeg at jeg nærmer meg mat-tid igjen, prater jo ikke om annet, haha. Sorry altså...:o Du er tøff som har klart, og skal klare å holde ut lenge på pulver enda. Klemklem

frifuggel
02-11-09, 14:08
Halvlitere er "fyfy", anbefaler en tørr/halvtørr hvitvin, rødvin eller vodka istedet. Mindre karbohydrater, mye mindre.. ;)

Carisma
02-11-09, 14:28
Hvis du drikker øl etter å ha levd på pulver og lavkarbo tror jeg du vil bli veldig syk og sitte på do resten av kvelden... :rolleyes:

-Lilletrille-
02-11-09, 16:27
Hvis du drikker øl etter å ha levd på pulver og lavkarbo tror jeg du vil bli veldig syk og sitte på do resten av kvelden... :rolleyes:

Å, tror dere det... Selv om jeg følger tallerkenmodellen i kombinasjon med pulveret? For det er vel ikke akkurat lavkarbo? Ellers kan jeg jo alltids drikke vin, er godt det og:p

Carisma
02-11-09, 16:32
Å, tror dere det... Selv om jeg følger tallerkenmodellen i kombinasjon med pulveret? For det er vel ikke akkurat lavkarbo? Ellers kan jeg jo alltids drikke vin, er godt det og:p
Tallerkenmodellen? Fast eller kun på julebordet? Og med den, mener du da ernæringsrådet sin?

-Lilletrille-
02-11-09, 17:00
Tallerkenmodellen? Fast eller kun på julebordet? Og med den, mener du da ernæringsrådet sin?

Jeg mener easylife sin, det er jo det kurset jeg følger. dvs 50%grønnsaker/salat, 25%pasta/potet/ris, 25%proteiner. Fast ja. Innfører ett måltid nå fra onsdag av. Så blir det flere måltid etterhvert. ;)

frifuggel
02-11-09, 17:04
Ernæringsrådet sin, og ikke akkurat lavkarbo..

Carisma
02-11-09, 17:49
Jeg mener easylife sin, det er jo det kurset jeg følger. dvs 50%grønnsaker/salat, 25%pasta/potet/ris, 25%proteiner. Fast ja. Innfører ett måltid nå fra onsdag av. Så blir det flere måltid etterhvert. ;)
Jøss, jeg trodde de frontet lavkarbo etter overgangen til mat jeg?
Ellers er det vel å kaste pengene ut av vinduet å gå tilabke til samme kosthold... :rolleyes:

frifuggel
02-11-09, 17:52
De gjør nok ikke det, derfor jeg valgte bort pulver og kosten de promoterer, kjører mitt eget løp.. Dvs har ikke oppfunnet kruttet, følger prinsippene i ketolyse "kuren". ;)

-Lilletrille-
02-11-09, 18:07
De gjør nok ikke det, derfor jeg valgte bort pulver og kosten de promoterer, kjører mitt eget løp.. Dvs har ikke oppfunnet kruttet, følger prinsippene i ketolyse "kuren". ;)

Det er vel en grunn til at såpass mange er fornøyd med easylife sitt opplegg også da.

frifuggel
02-11-09, 18:14
Joda, og om du leser mine innlegg, så har jeg poengtert at dette er mitt valg, og jeg har ikke på noen måte vært nedlatende til de som har valgt pulverkur og tallerkenmodell. Måtte ha noe som fungerte for meg, skal leve lavkarbo resten av livet, og det valget står jeg for. Har prøvd tallerkenmodellen, og det ble for mye karber for meg.

agurken
02-11-09, 18:16
Jøss, jeg trodde de frontet lavkarbo etter overgangen til mat jeg?
Ellers er det vel å kaste pengene ut av vinduet å gå tilabke til samme kosthold... :rolleyes:
Det er også en grunn til at easylife får til å slanke folk og å holde de på den vekta, SELV med tallerkenmodellen. Mitt mål er i alle fall å kunne spise vanlig mat igjen når jeg er ferdig med pulverkuren, men det som er viktig for meg er å lære hvordan jeg setter sammen kosten på riktig måte, i en tallerkenmodell. Og det lærer vi på easylife. Derfor blir det ikke å kaste pengene ut av vinduet ved at vi vender tilbake til vanlig kost! Har absolutt tro på at gode karbohydrater er nødvendig her i livet jeg.
De som kaster bort penger, er vel de som betaler men ikke følger opplegget til easylife!
Så jeg velger å stole på proffe folk som kan det her:)

frifuggel
02-11-09, 19:11
Hm.. Ifølge min kursleder, så visste hun ikke noen tall på hvor mange som klarte seg over tid, etter kurset. Og da hun skulle sjekke det opp, så ble det sagt at det ble jobbet med å få frem et tall. Hvordan vet du da at det fungerer? Målet er livsstilsendring, og da er ett år veeeldig kort tid..

Med alle mulige forbehold, siden min kursleder er drillet på dette kurset, men mangler endel svar på spørsmål som blir stilt av (også andre :o) deltakere, så er jeg ganske sikker på at bortimot halvparten av deltagerne vil ha problemer med å opprettholde vekttapet ved hjelp av tallerkenmodellen. Har ingen beviser, men har sterke mistanker. De går bra ned med lavkalori og lavkarbo, men ingen er laget for å leve på slikt over tid. Og "testen" kommer når man går over på mat.

"Proffe" folk blir ellers proffe gjennom å lære, og det skal de ha, disse "unge damene", at de er lydhøre, og lærer, fordi de er nysgjerrige (og nye i gamet), akkurat gamle nok til å ikke svare bombastisk på alle spørsmål. Tror vi alle lærer mer på denne måten, enn ved foredrag uten muligheter til innspill som får folk til å tenke etter/tenke selv. Sånn sett synes jeg mine kursledere er topp!

Med en liten tilpasning, nærmere Fedon enn Drevon, så ville denne modellen vært, påstår jeg igjen, betydelig bedre for spesielt denne "magetunge" halvparten av deltagerne. Hvorfor? Jo, fordi disse deltagerne har en kroppsfasong som tyder på at de er insulinresistente (tykke midjer/store mager), og de vil slite voldsomt med å holde vekta nede med så mye karbohydrater. Spør de som har prøvd å leve etter Ernæringsrådets tallerkenmodell, eller Grete Roede, om hvor langt de gikk ned på karbene i brød, poter, ris og pasta. Mange kilo, sannsynligvis, og så gikk de opp igjen like fort, eller fortere, når de anså seg som "ferdig slanket". Resten av livet med kaloritelling? Nei, takk.

Fedon har gjort en kjempejobb, og lært mange å spise riktig. Riktig for dem. Fungerte på meg også, men det skulle mere til enn oppfølging fra Fedon-klinikken da resten av livet raknet. Tror det å jobbe med hodet er viktigere enn alt annet. Man kan ikke "gå på diett" resten av livet, man må finne ut hva man tåler og spise, og leve etter det, om man vil holde vekta, eller "bare" føle seg frisk. Om du ønsker å holde vekten sin lav (antar du er på EasyLife kurs for å slanke deg), og er en av de heldige som klarer å holde deg på denne lavere vekten resten av livet, bare ved å spise "vanlig" mat, så er du heldig. Veldig heldig. Husk at det slettes ikke er sånn for alle andre, bare!

Deltar nå for å lære meg treningsrutiner, trene sammen med andre, ha det sosialt og gøy. At jeg spiser etter en annen filosofi enn de andre deltakerne har lite med saken og gjøre. Dette handler om livsstilsendring, og tilogmed Life-kjeden vet at det går mange veier til Rom. Jeg har funnet min, og trives med det, og det gir resultater. Ikke så raskt som på pulver, men jeg går ned hver uke, har masse overskudd, en hud som er 100% bedre enn den var for to måneder siden, sover godt, våkner tidlig, er fysisk friskere enn på mange år og har det veldig bra. Treningen og det sosiale er ellers verdt hver eneste krone jeg legger inn i dette opplegget.

-Lilletrille-
02-11-09, 19:11
Det er også en grunn til at easylife får til å slanke folk og å holde de på den vekta, SELV med tallerkenmodellen. Mitt mål er i alle fall å kunne spise vanlig mat igjen når jeg er ferdig med pulverkuren, men det som er viktig for meg er å lære hvordan jeg setter sammen kosten på riktig måte, i en tallerkenmodell. Og det lærer vi på easylife. Derfor blir det ikke å kaste pengene ut av vinduet ved at vi vender tilbake til vanlig kost! Har absolutt tro på at gode karbohydrater er nødvendig her i livet jeg.
De som kaster bort penger, er vel de som betaler men ikke følger opplegget til easylife!
Så jeg velger å stole på proffe folk som kan det her:)

Enig med du agurken:) Det er ikke pga tallerkenmodellen at jeg har for mange kilo på kroppen iallefall...det er nok andre grunner... Men vi får se hvordan det går med oss som har valgt dette da. Har jo akkurat begynt. Spenninga og utfordringen kommer jo når vi går tilbake til mat igjen;)
Og "frifuggel", skjønner hva du mener. En type kosthold passer for noen, en annen passer for andre;)

agurken
02-11-09, 19:51
Som i alle slags omlegninger av kostholdet, er det jo opp til den enkelte å klare å holde seg der man ender opp etter vektreduksjon. Ved å bruke de redskapene jeg får på kurset, vil jeg tro at jeg kan opprettholde den vekta jeg ønsker.
Har full respekt for at du velger å spise lavkarbo resten av livet, men det valget vet jeg at jeg hverken vil eller kan ta. Til det er jeg for glad i variert mat, og det er heller ikke mat jeg har lagt på meg av gjennom årene. Det er snop, og antakelig feil sammensetning av kosten jeg har lagt på meg av. Og når jeg kommer meg ned til målet mitt på 65 kg, vet jeg at jeg vil klare å holde meg der ved hjelp av trening (som jeg anser som det viktigste) og et sunt og variert kosthold. Jeg er såpass sta:)
Forøvrig er min kursleder over 50 år, og kan ikke regnes for "ung dame" lenger. Og har forhåpentligvis peiling på hva han snakker om.
Beklager, jeg blir bare litt provosert av dine bastante meninger mot easylife-opplegget, frifuggel. Men vi får kanskje bare enes om å være uenige:)

Carisma
02-11-09, 20:06
for glad i variert mat,
Jeg har aldri spist så variert som etter jeg begynte med lavkarbo :)

frifuggel
02-11-09, 20:10
Provosert av hva? Har bare argumentert for mitt valg, siden du virket å "blåse av det". Har tilogmed sagt at du er heldig som kan legge opp livet ditt etter tallerkenmodellen. Provosert av at jeg stiller spørsmål ved opplegget? Det er et fritt land vi lever i, og jeg kan vel neppe, noensinne, sies å være en enkel elev. Vil vite hvorfor, evt hvorfor ikke, og om alternativer. Tro meg, har aldri tidligere spist så variert som jeg gjør nå...

Apropos; at man er 50 betyr ikke "utlært", i det med valg av livsstil betyr det/burde det bety, at man vet at det finnes mange veier.. Er ikke 50 enda, men VET nå at det finnes ett alternativ for meg, som fungerer mye bedre enn alt det andre denne kroppen har testet ut, det er mange varianter, selv om jeg ikke kan skryte på meg at jeg har prøvd alle.

agurken
02-11-09, 20:18
Fikk inntrykk av at du "blåste av" tallerkenmodellen skjønner du, at du mente det var umulig å opprettholde vekten ved den metoden. Men kan være lett å misforstå her på nett... Vi får velge det vi synes er best for oss:)

frifuggel
02-11-09, 20:23
Fikk inntrykk av at du "blåste av" tallerkenmodellen skjønner du, at du mente det var umulig å opprettholde vekten ved den metoden. Men kan være lett å misforstå her på nett... Vi får velge det vi synes er best for oss:)

Ja, enig i det, at vi må velge selv. Og i tillegg har du valgt å være på et lavkarbo-forum, der Ernæringsrådets tallerkenmodell ikke akkurat regnes som stuerent... :klem:

agurken
02-11-09, 20:31
Da har jeg vel havnet feil da. If you say so.

Trille71
02-11-09, 21:46
Liten kommentar til ovenfor. Easylife handler om å spise de riktige karbohydratene. Jeg har en av Fedon sine bøker og Easylife opplegget har hentet det meste fra hans bok. Så å si at Easylife sin tallerken modell er feil i dette lavkarbo forumet, blir ikke riktig. Karbohydratene skal komme fra mat med lav GI, og skal kun utgjøre 25% av tallerkenen. Dersom man ikke skal spise karbohydrater i det hele tatt så er det mer snakk om en Ketolyse metode. (Jeg har den boken også... :-) ), og det er det ikke snakk om i Easylife opplegget.

Når det skrives ovenfor at det spises ris, pasta og potet. Så er det meningen at dette skal være grov pasta, naturris (som kokes lenge etc). Potet mener jeg at vi har fått beskjed om å holde oss unna.

Uansett så kjenner jeg flere som har gått ned opptil 35 kg på kurset uten å ha økt i vekt igjen etter kurset. Klart de har lagt om livsstilen: med mer trening og fokus på rett sammensetning av mat. Men de skeier også ut en gang i blandt, og det er lov spesielt når man har nådd sitt mål.

Vel, det ble en lang kommentar til en diskusjon jeg egentlig ikke hadde tenkt å blande meg inn i. Jeg egentlig bare si kursboken til Easylife og Fedon sin bok er i stor grad like.

Jeg betaler selv for Easylife opplegget fordi jeg behøver å føle "gruppepresset" for ikke å skeie ut. Easylife legger også mye vekt på trening og riktig trening. Når jeg har nå nådd mitt mål, er intensjonen å fortsette å spise sunne karbohydrater - de med lav GI tilsvarende 25% av tallerkenen.

Trille71
02-11-09, 21:59
Uke 7: Forrige uke hadde vi mental trenings time. Den var utrolig bra og ble holdt av en instruktør som selv hadde gått ned 30 kg. Hun kjente dermed til alle fellene vi går i, og til alle tankene som vi har i hodet. Hun skal litt senere i kurset også ta oss med på "butikk runde" og vise oss hvilken mat som er bra å ha i huset og hvor fellene ligger. (F.eks brød som ikke er grovt nok etc.)

Jeg gikk selv kun ned 400g forrige uke, men er faktisk godt fornøyd med det da jeg tross alt hadde en planlagt utskeielse (Champis, vin og tre-retters gourmet middag) og en ikke planlagt utskeielse: bollebakingen som endte med at jeg spiste tre boller...Så den første mentale timen kom i rett tid.

Denne uken skal vi ha individuelle timer med instruktøren. Gleder meg til det. Jeg har så langt også vært superflink og trent godt denne uken, så det blir spennende å se om vekten har rørt seg igjen.

Som sagt før så er målet 10 kg til jul (noe jeg ser at jeg faktisk kommer til å klare!!! Jubel!!! ) og så 4 kg til etter jul.

Forøvrig så har vi to intruktører som er utrolig flinke. I tillegg har vi med en som tar doktorgraden sin i ernæring. Hun er veldig inspirerende og gir god input i forhold til mat og kroppens reaksjon på ulike sammensetninger. Alle tre gir masse positiv input til hver enkelt.

Håper det går greit med dere andre.

agurken
02-11-09, 22:11
Enig med deg Trille! Du skriver fornuftig og riktig, ut fra det jeg har skjønt om easylife.
Tok litt av den diskusjonen, så den legger vi herved død;)
Virker som du har et utrolig bra kursopplegg, den biten er ikke jeg så fornøyd med her jeg bor.. Men jeg leser mye og følger med på hva dere skriver, det holder motivasjonen min oppe!
Keep up the good work:)

frifuggel
02-11-09, 22:22
I kursboka står det ingen ting om at det skal være naturris etc., bare at 25% av tallerkenen skal bestå av stivelsesholdige matvarer som pasta, poteter, ris. I den rekkefølgen. Bra du har en oppegående kursleder!

"Jevnt blodsukker får man og ved å bl.a. spise frukt, yoghurt eller brødskiver som erstatning for "tillagede" måltidene, evt mellommåltider, samt spise ofte og lite.. " Fedon tillater noe pasta etc., men om ikke opplegget der er endret i den senere tid (siste tre årene), så er det snakk om mengder under 25% av f.eks fullkornspasta, og ikke til "alle måltider"/middager. (Det skal vel være mindre mengder?!?!) Og uansett ingen poteter.. Synes det er mye raske karbohydrater i den modellen, og kan se hvorfor man kan merke/må unngå svingninger i blodsukkeret. Unngår det, ved å innta forsvinnende lite karbohydrater..

Menyforslagene ramser opp råvarer som jeg anser for å være en blanding av det Statens ernæringsråd kommer med, med en god "touch" av Fedon Lindberg. Problemet er, for meg, er å se hva de egentlig er "ute etter". Det blir en diett som har litt for mye karbo, noen forslag ville gitt meg skjelvinger (f.eks fruktsalat med 200g frukt blandet i en yoghurt naturell), lite kalorier (spesielt middagene, f.eks kokt torsk, en potet og dampet brokkoli. Eller hva med kyllingfilet, basmatiris og sjampinjong??) Det blir en saus av lav karbo, "normal karbo", lav kalori og vet ikke hva. Hele poenget mitt er, og var; Jeg kan ikke leve på sånn mat. Jeg kan overleve på det, ja en stund, men da blir blodsukkeret mitt å danse hoppsa! Det klarer ikke min insulinproduksjon å tilpasse seg, så jeg vil, faktisk, gå opp i vekt på denne dietten.. Så joda, mener enda Fedon er et bedre alternativ, med restriksjoner på frukt, mer vekt på GI, forståelig tenkning og litt enklet sagt; en bedre meny. Ikke spesielt godt forklart, dette, men jeg kan ikke se at disse menyforslagene er "veldig Fedon". Er vel som med det meste annet, man ser det man vil se, kanskje jeg skulle få pusset glassene i brillene mine, og lese Fedon enda en gang.... Tror jeg må ta meg en neve rosiner og noen mandler.. Er for sent på dagen for meg, dette! 6602

-Lilletrille-
03-11-09, 10:39
Heisann dere:)
Hvordan har dere det idag? Jeg er så glad, for det er bare en dag igjen til ny veiing og kurs. Gleder meg!! Jeg føler jeg har gått ned iallefall...hehe...håper jeg ikke blir skuffa... Skal vente til i morgen tidlig med å ta mål, da vil det vise seg hvordan uka har gått. Sitter å lurer på om jeg skal være flink å gå meg en laaang tur....med barnevogna. Det hadde jammen vært godt!! Når er det dere andre har kursdag og veiing? Stor klem og håper dere har en fin dag:p

Thilda
03-11-09, 14:34
Jeg veide meg i går. Nedgang 3,5 kg :D
Veldig fornøyd med det. Har kurs og veiedag på mandager.

agurken
03-11-09, 15:59
Veiedag i dag:)
Minus 1 kg og 1,1 i fettprosent siste uka. Mest fornøyd med fettprosentdegangen, for den har vært veldig liten siden jeg startet for 8 uker siden. Har i alt mistet 5,2 % fett. Noen andre som har erfaringer på dette? Vet man ikke skal sammenlikne seg med andre, men jeg gjør det jo littegrann likevel... hihi.
Ha en deilig dag alle sammen:)

Trille71
04-11-09, 15:22
Hadde individuell samtale i dag:-) Nå skal kroppen venne seg til flere måltider og jeg skal øke fra et måltid til 3 om dagen, samt en easylife shaker om dagen. To av måltidene skal inneholde litt karbohydrater (de gode - lav GI). Denne første uken blir en test og muligens litt utenom skjema, men samtidig er det på tide for min kropp å venne seg til litt mat igjen. Jeg skal skrive "dagbok" og notere ned alt jeg spiser og trener i løpet av denne uken, samt hvordan dagene ser ut (når jeg står opp og når jeg legger meg).

Jeg har gått ned 1,2 kg denne uken (sannsynligvis litt mer siden jeg veide meg med Jeans i dag... :-) )

Det blir en spennende uke, der det gjelder å holde fokus. Terskelen fra ingen mat til et måltid er stor. Terskelen fra et måltid til mange og videre til evt. utskeielser er enda større.

agurken
04-11-09, 16:01
Hadde individuell samtale i dag:-) Nå skal kroppen venne seg til flere måltider og jeg skal øke fra et måltid til 3 om dagen, samt en easylife shaker om dagen. To av måltidene skal inneholde litt karbohydrater (de gode - lav GI). Denne første uken blir en test og muligens litt utenom skjema, men samtidig er det på tide for min kropp å venne seg til litt mat igjen. Jeg skal skrive "dagbok" og notere ned alt jeg spiser og trener i løpet av denne uken, samt hvordan dagene ser ut (når jeg står opp og når jeg legger meg).

Jeg har gått ned 1,2 kg denne uken (sannsynligvis litt mer siden jeg veide meg med Jeans i dag... :-) )

Det blir en spennende uke, der det gjelder å holde fokus. Terskelen fra ingen mat til et måltid er stor. Terskelen fra et måltid til mange og videre til evt. utskeielser er enda større.
Dette blir spennende, Trille:) Og jeg er ikke rent lite misunnelig, hehe. Hvor lenge har du gått på easylife kosterstatter nå? Og har du spist et vanlig måltid hele den tiden?
Kjenner jeg begynner å bli veldig klar for å spise litt mat igjen snart. Men jeg har fortsatt 9 kg igjen til målet, så jeg har sett for meg å fortsette på shaken til jeg har mistet 4-5 av de... På mitt kurs anbefaler de da 4 uker med ett måltid+alle kosterstatterne. Etter det blir det nye 4 uker med 2 måltider+2 kosterstattere. Hvordan er dette i forhold til det du har lært på ditt kurs?
Lykke til med ny uke og nye utfordringer:)

Trille71
04-11-09, 22:25
Hei igjen,

Hos oss har det vært slik at når man har mistet 50% av ønsket vekttap så kan man begynne med et måltid om dagen. Og deretter samme opplegg som du beskriver. Men i uke 7 så er det altså individuelle samtaler og noen får tydeligvis begynne å spise litt mer. . Jeg skal ned 14 kg og det har gått "seint" i forhold til mange av de andre deltagerne. Dvs at første uken mistet jeg 2.2 kg og etter det har det lagt på ca 1 kg. Jeg tror dette er langt i underkant av hva mange av de andre deltagerne erfarer. Derimot har jeg mistet mye fettmasse og hadde tydelig ikke så mye vann i kroppen. Dette er jeg selvsagt fornøyd med og dette er også sannynligvis grunnen til at han kjører meg litt "ut av skjema" ved å innføre 3 måltider nå og ikke to slik opplegget tilsider.

Jeg gikk 4 uker på kosterstattere, og har nå spist kombinasjonen med kosterstattere og et måltid i 3 uker.

Jeg er virkelig spent på denne uken og forbereder meg mentalt på å gå litt opp igjen i vekt. Kjipt, men tydeligvis helt vanlig før kroppen innstiller seg på nok et nytt liv og begynner å miste vekt på nytt. Håper jeg får tid til å trene nok denne uken. Tror akkurat treningen blir et viktig moment for å få kroppen til å forbrenne så mye mat.

Jeg reiser nå på 4 dagers hyttetur så vi snakkes igjen til uken. Ha en riktig god helg!

-Lilletrille-
04-11-09, 23:45
Hei hei og god kveld:) Da har jeg hatt enda et kursmøte inkl veiing. Har gått ned 0,6 kg i fettmasse. Jepp, får vel være fornøyd med det. Så lenge det går riktig vei. Har tenkt å innføre ett måltid fra og med i morgen, så blir spennende å se hvordan dette går... gleder meg iallefall til litt mat igjen, det er sikkert:p Klem

Amalie1967
05-11-09, 08:27
Hei på deg:) Velkommet hit, bare 2 dager igjen til kursstart på deg, blir spennende! Masse lykke til på fredag :)
Tusen takk lille trille :-) nå er jeg på min 6 dag med pulver... men har ikke kommet i Ketose enda! :mad: på fargeskalaen lyser den på nivå 4 hvor det står modetrat. Jeg er veldig nøye på å gjøre alt riktig. Drikker tre liter liter vann, tar mine 3 suppeposer, drikker lite kaffe og heller grønn te. har ikke rørt en eneste Lacerol selv om hun sa vi kunne spise en eske om dagen...
har gått ned fra 66,4 til 64,5... men det er vel bare vann foreløpig. veiedag i morgen igjen... er vel på tide å komme i gang med bevegelse. Har bare vært på en spinningtime, holdt på å krepere :o snakk om dårlig kondis:eek:
synes det er kjempegøy og supermotiverende å lese om hvordan det går med dere.
ps. akkurat bestillt dvd om slutte å røyke med hypnose:D Kosta bare 199,- så virker den ikke er det ikke så farlig, men om den virker så er den jo værtd mye, mye mer:-) Liker denne tråden, da den fokuserer på det positive og ikke krangling om hvilken metode som er riktig:)

-Lilletrille-
05-11-09, 08:37
Hei Amalie:) Slik jeg har forstått det, så er man i ketose selv om den fargeskalaen ikke er på det mørkeste. Jeg lå stortsett på den laveste eller den i midten (av 3 fargenyanser). Det er kun når den viser negativ farge, altså gul, at du ikke er i ketose. Har liten erfaring med dette, men det var det jeg fikk forklart her inne. Så kanskje du er i ketose likevel? Trening er alltid verst i starten, bare vent, det blir gøy etterhvert;) Jeg trena styrke igår, kjenner det godt i alle musklene idag...auau.. Men godt også:D Masse lykke til med røykeslutten:):) Og du må komme inn hit i morgen å fortelle hvordan det gikk på kurs/veiing da;)

Carisma
05-11-09, 08:37
ikke kommet i Ketose enda! :mad: på fargeskalaen lyser den på nivå 4 hvor det står modetrat.
Hvis den er farget er du i ketose! :ja: Det er ikke noe mål å få den mørkeste fargen, da betyr det at du drikker for lite. Utslag er utslag.

Amalie1967
05-11-09, 08:55
ÅÅÅ tusen takk!! dette var en beskjed jeg trengte:-)) ja den har blitt mørkere for hver dag, men nå stoppet på mørkerosa:-) Kunne ikke skjønne hva jeg gjorde feil:-) men da gjør jeg det riktig da:-)) Nå må jeg komme meg på forelsening:-) ha en fin dag folkens:-)
Lover å komme innom oftere:-) tror denne siden er veldig motiverende for oss som går på Easylife:-) hopper bare over de som er så enspora at de bare ser sin egen kur som det eneste svaret:-) jeg skal gå 4 uker på pulver tror jeg og så følge talerkenmodellen med karbohydrater med lav GI:-) Jeg er strålende fornøyd med kursleder, sykepleier med master i helsefremmende arbeid:-)
Jeg har foresten meldt meg på og betalt for et helt år, tror det trengs for å oppnå varig livstilsendring som man kan leve godt med:-) målet er å komme seg opp av sofaen og bli med i turistforeningen og bli med på turer der:-) hvor lenge har dere signert for?
klem fra Amalie

glemte å si at etter 4 uker med pulver har jeg tenkt å gå over til ett måltid + 2-3 supper, husker ikke helt om jeg skulle ta tre eller to... men har jo godt tid til å repetere lesing ;-)

agurken
05-11-09, 15:33
ÅÅÅ tusen takk!! dette var en beskjed jeg trengte:-)) ja den har blitt mørkere for hver dag, men nå stoppet på mørkerosa:-) Kunne ikke skjønne hva jeg gjorde feil:-) men da gjør jeg det riktig da:-)) Nå må jeg komme meg på forelsening:-) ha en fin dag folkens:-)
Lover å komme innom oftere:-) tror denne siden er veldig motiverende for oss som går på Easylife:-) hopper bare over de som er så enspora at de bare ser sin egen kur som det eneste svaret:-) jeg skal gå 4 uker på pulver tror jeg og så følge talerkenmodellen med karbohydrater med lav GI:-) Jeg er strålende fornøyd med kursleder, sykepleier med master i helsefremmende arbeid:-)
Jeg har foresten meldt meg på og betalt for et helt år, tror det trengs for å oppnå varig livstilsendring som man kan leve godt med:-) målet er å komme seg opp av sofaen og bli med i turistforeningen og bli med på turer der:-) hvor lenge har dere signert for?
klem fra Amalie

glemte å si at etter 4 uker med pulver har jeg tenkt å gå over til ett måltid + 2-3 supper, husker ikke helt om jeg skulle ta tre eller to... men har jo godt tid til å repetere lesing ;-)
Bra at vi stadig blir flere easylif´ere her inne, alltid fint med flere i samme situasjon. Fant ut at vi har faktisk noe på dette forumet å gjøre vi og, da det ikke bare er et forum for lavkarbo-folk. Det er fint:) Godt med gode motivatører her!
Jeg har også betalt for et helt år, virket som man måtte det. Men du går kanskje Easylife Lettere, da må man muligens ikke melde seg på for et helt år...? Har uansett veldig troen på å bli fulgt opp en god stund i etterkant, da er det nok lettere å holde vekta.
Nå har jeg tatt helg, og målet for helga er å finne meg kjole til julebord. Forhåpentligvis vil de forsvunne kiloene gjøre det litt morsommere å gå på shopping, det gjenstår å se:)
Ellers har vekta stått stille denne uka, men satser på at den snart beveger seg nedover igjen.
God helg til alle:)

Amalie1967
05-11-09, 18:33
Hei Agurken:-)
ja koselig med flere til å motivere hverandre:-) Lykke til med kjolekjøp:-) Du har jo vært kjempeflink så langt:-)
Kem fra Amalie

Amalie1967
06-11-09, 15:28
Da skal jeg på kurskveld to og gleder meg:-) ikke så dumt å ha det fredager egentlig. Da får man motivasjon før helgen og en ny uke:-) I følge min egen badevekt har jeg gått ned tre kilo første uken:-) (Men det er om morgenen etter at man har "pimmelimma" og uten klær:-) Nå skal jeg jo veies med klær og etter to liter vann + 1 liter shake ( bruker 5 dl vann til hver pose).... det må da være litt vekt i det? UÆÆÆ:-)))

Har forresten funnet masse gode forslag til frokostomeletter/lunsjer osv som jeg kan spise i de neste fasene:-) synes det er masse tips jeg kan bruke fra dette forumet selv om vi ikke følger så strenge Lavkarbo dietter som dem:-)
se om dere finner frokostpannekaker/ omeletter... jeg erstatter nok fløten med vann, men det de har ved siden av er jo mye vi kan bruke:-)
ha en flott kveld videre så kommer jeg nok inn og avlegger rapport etter møtet:-)

Amalie1967
06-11-09, 20:09
Da skal jeg på kurskveld to og gleder meg:-) ikke så dumt å ha det fredager egentlig. Da får man motivasjon før helgen og en ny uke:-) I følge min egen badevekt har jeg gått ned tre kilo første uken:-) (Men det er om morgenen etter at man har "pimmelimma" og uten klær:-) Nå skal jeg jo veies med klær og etter to liter vann + 1 liter shake ( bruker 5 dl vann til hver pose).... det må da være litt vekt i det? UÆÆÆ:-)))

Har forresten funnet masse gode forslag til frokostomeletter/lunsjer osv som jeg kan spise i de neste fasene:-) synes det er masse tips jeg kan bruke fra dette forumet selv om vi ikke følger så strenge Lavkarbo dietter som dem:-)
se om dere finner frokostpannekaker/ omeletter... jeg erstatter nok fløten med vann, men det de har ved siden av er jo mye vi kan bruke:-)
ha en flott kveld videre så kommer jeg nok inn og avlegger rapport etter møtet:-)

:heia:Da er jeg kommet hjem fra Kurs:D Og dette var gøy vekta stemte selv med klær:-)
Men det beste var jo at jeg nå skulle begynne å spise en kyllingfilet og salat i tilleg til de tre suppeposene hver dag:) Hurra!:):) og hun lovet at vi ville fortsette å være i ketose:)

Hvordan går det med dere?
hva spiser dere for å få minst mulig Karbo når dere er i Ketosefasen?

Klem fra Amalie

agurken
06-11-09, 20:30
Så flott, gratulerer, Amalie!! :)
Så deilig det skal bli med litt mat da! Fikk du noen beskjed om at du kan spise litt fett også? F.eks en fet saus eller noe til kyllingen? Jeg lurer litt på det skjønner du, for det sa min kursleder til meg. Har tenkt på om jeg skal spise litt egg og bacon til frokost på søndag. Syns jeg har fortjent det, men vet ikke om det blir for mye og kanskje for salt...

Amalie1967
06-11-09, 22:40
Nei, men grubla på det på butikken... kanskje man kunne gjøre som de her inne og koke ut pannen med fløte?
jeg fant en grønn pesto fra Ica som bare innehold 3 karb pr 100 gr og lurte på om jeg kunne ta en spisesje til middagen?
fant også en Mager Creme freche med pesto som hadde 4,9 karbo på hundre gram... og lurer om det går an å ta 1 spiseskje av den for å fa litt variasjon. Livredd for å gjøre feil, nå når jeg er i Kestose. Hva fikk du beskjed om at dere kunne spise i denne fasen?
vi fikk streng beskjed om å holde oss unna gulerøtter, kålrot osv (alt som vokser under bakken).
jeg kjøpte isbergsalat, vårløk, grønn og rød paprika, agurk og cherrytomater( som vi ikke skulle spise for mye av... var faktisk en som spurte om hun kunne ta et egg til frokost og fikk ja til det:-)

Ps. ble ltt forvirra da jeg var å handla, ville kjøpe rucolasalat, men sto at den inneholdt 5 karbo pr 100 gr, samme med stangselleri....
dette trodde jeg var bra mat for lavkarbo folk... nei jeg får ut å kjøpe de bøkene til han derre Sandemann eller hva han nå heter så vi lærer mer:-)

agurken
06-11-09, 23:43
Ja, var det jeg gjorde, kokte ut med fløte. Var deilig det:)
Vi har egentlig fått beskjed om å holde oss i ketosen så lenge vi skal mer ned, også i neste fase med mix. Men jeg er egentlig ikke kommet videre fra fase 1 enda, så jeg har ikke eksperimentert mer enn det ene måltidet. Men ja, alt av grønne grønnsaker er bra, rød paprika fikk jeg beskjed om å holde meg unna, da det visstnok er en del mer karber i det.
Men så deilig at du kan spise litt allerede nå, etter bare en uke på kurs! Jeg har spist pulver i 8 uker, og det begynner å røyne på med tålmodigheten min nå. Men jeg hadde en del kg å ta av, så det er jo derfor. Og jeg skal holde ut! Men det måltidet med egg og bacon frister så veldig, så jeg får spørre i morgen om det er greit:)
Spiser du nå middag i tillegg til alle 3 posene?

Amalie1967
07-11-09, 09:08
Ja, var det jeg gjorde, kokte ut med fløte. Var deilig det:)
Vi har egentlig fått beskjed om å holde oss i ketosen så lenge vi skal mer ned, også i neste fase med mix. Men jeg er egentlig ikke kommet videre fra fase 1 enda, så jeg har ikke eksperimentert mer enn det ene måltidet. Men ja, alt av grønne grønnsaker er bra, rød paprika fikk jeg beskjed om å holde meg unna, da det visstnok er en del mer karber i det.
Men så deilig at du kan spise litt allerede nå, etter bare en uke på kurs! Jeg har spist pulver i 8 uker, og det begynner å røyne på med tålmodigheten min nå. Men jeg hadde en del kg å ta av, så det er jo derfor. Og jeg skal holde ut! Men det måltidet med egg og bacon frister så veldig, så jeg får spørre i morgen om det er greit:)
Spiser du nå middag i tillegg til alle 3 posene?

God Morgen:)

Ja vi også har fått beskjed om at vi skal holde oss i ketose så lenge vi skal ned, og det var det som var poenget... at med en kyllinfilet og salat ( en håndflate med kyllingfilet og to håndflater med salat) så ville vi garantert ikke gå ut av ketosen... men livredd for å komme ut av ketosen:eek:

lurer på å kjøpe den Sandmann boka GI null + oppskrifter til å ha til denne fasen hvor vi skal spise mix av supper og samtidig holde oss i ketosefasen. Angrer nå på at jeg kjøpte rød paprika og tomater... men de kan jeg jo bare passe på å gi min datter i hennes salat:-) men tenkte jeg skulle ut å gå og samtidig kjøpe de bøkene:p
NB!
Ja vi har fått beskjed om å holde oss unna salt, kjøpe friske urter og bruke rene krydder, ingen mix krydder, da de inneholder salt og det binder vann og fett...



klem fra Amalie

Amalie1967
07-11-09, 10:11
Hmmm... Har lest meg litt tilbake i tråden igjen og ser at dere andre har gått lenger på bare pose enn jeg, lurer på om jeg skal være litt ulydig og gå en uke til på bare pulver jeg, da følger jeg jo opplegget til Easylife, om ikke kursleder.
Jeg synes jo at det går helt greit å gå på pulver nå, savner ikke mat nå når jeg er i ketosen.

synd med de fire kyllingfiletene og all salaten jeg kjøpte i går...min datter er borte i helgen og det spørs om hun vil ha kyllingfilet fire dager på rad.

Synes den beskjeden en av dere hadde fått med å gå ned 50 % før man begynte med ett måltid hørtes fornuftig ut jeg. Og i permen står det jo at jeg som skal ned nærmere 15 kilo skal gå på suppe i fire uker før jeg begynner med ett måltid.... som så skal vare i fire uker til før neste fase....

ikke lett det her når bok og kursleder ikke stemmer:confused:

agurken
07-11-09, 17:13
Det eneste som kan skje ved å ikke følge kurslederens råd, er vel bare at du går ned fortere i vekt:) Og kyllingen kan du jo fryse ned til neste uke.
Jeg spurte om egg og bacon i dag da jeg var og trente. Og det går heeeelt fint å spise det! 2 stekte egg og litt bacon, tenk som jeg skal kose meg til frokost i morgen! Jippi!!
Var i butikken i dag, sjelden opplevelse å være innom der, haha. Der satt de og stekte vafler til inntekt for en eller annen skoletur, gjett om det lukta godt! Men det er jo faktisk deilig å klare å bare gå rett forbi med vissheten om at jeg er skikkelig flink om dagen. Klapp på skulderen til meg selv:)
God helg til alle!!

musikkdama25
08-11-09, 08:14
hei alle sammen, jeg kommer meg inn her jeg også om det går bra, jeg gå på xtravaganza da, men det er jo samme som easylife.
startet forrige uke på 77,7 og veiedag i morgen men jeg vet jeg har gått opp i vekt.

Jeg har en venninne som ikke støtter meg i dette, men jeg gjør alt for å støtte henne, hun går gjennom et samlivsbrudd så hun spiser nesten ikke så jeg har laget middag til henne nesten hver dag denne uken osv, og da har jeg måttet spise sammen med henne, for ellers hadde hun nektet å spise.

jeg e slik at jeg tenker på andre enn meg selv liksom, men sendte mail til veilederen i går og fortalte situasjonen, og at jeg nå må tenke på meg selv,jeg skal ned 10 kg til 18 des og det skal jeg klare:)

Dere er alle så flinke:)

agurken
08-11-09, 13:02
Hei og velkommen hit til oss!
Vanskelig det der, den balansen mellom å være en god venninne og det å tenke på seg selv. Men faktisk syns jeg hun ikke viser deg særlig mye støtte hvis hun ikke skjønner at vektreduksjonen er viktig for deg, og at du faktisk følger dette opplegget akkurat nå.
Er Xtravaganza også en pulverdiett sånn i starten? Kan egentlig ikke så mye om det.
Syns du må si fra til henne at du gjerne støtter henne i den vanskelige tiden, men at du må tenke på deg selv når det gjelder maten. Hver og en har jo ansvar for sin egen kropp mener jeg, og vil hun ikke spise så vil hun ikke spise.
Start den nye uka med dine egne planer og mål, og støtt henne ellers så mye du kan:)
Det behøver jo ikke være en motsetning i det? Lykke til!

-Lilletrille-
08-11-09, 21:57
God kvelden folkens:) Da var det søndag igjen, og en ny helg unnagjort. Jeg har kost meg med middag hver dag siden torsdag, og det føles kjempegodt å spise igjen. Jeg spiser veldig sunt og kun ett måltid, men er ikke i ketose lenger, så er utroolig spent på vekta onsdag. Det jeg stusser litt over, er hvor forskjellig oppfølging og råd vi får avhengig av hvilken kursplass vi er på. Jeg tenkte egentlig å fortsatt holde meg i ketose en stund etter at jeg begynte med mix-fasen, men det ville ikke min kursleder anbefale. Hun er veldig på at vi skal følge boka til punkt og prikke fordi hun har sett så mye rart, når folk begynner å eksperimentere med andre ting, altså pulver og mat OG ketose, sier hun. Dvs, at vekta stagnerer osv. Leser jo her at flere av dere er anbefalt det. Samt ser jeg også at noen av dere har vært gjennom fysiske tester ved oppstart. Heller ikke det har vi noenting av. Kun fokus på trening og oppsett av program. Men ikke misforstå, jeg er kjempefornøyd med min kursleder!! Hun er veldig real, og har vært gjennom dette med overvekt selv, så hun vet hva vi gjennomgår. Men jeg synes bare det er veldig rart at samme kurset skal være såpass forskjellig fra plass til plass... :confused: Nå er det bare 3 dager igjen til veiing, og jeg er såå spent...må prøve å få puttet inn en treningsøkt eller to til den tid.. Håper dere alle har det fint:)

agurken
10-11-09, 21:22
Hei alle easylifere!
Da var en ny veiedag for meg unnagjort, og det var faktisk med et resultat jeg er veldig fornøyd med! 1,7 kg ned, jippi:)
Denne uka har jeg spist et par-tre måltider tilsammen i tillegg til shakene, noe som har føltes veldig bra. Deilig å kjenne smaken av god mat igjen, og jeg har lagt vekt på at den skal være lavkarbo. Det sier kurslederen min at vi bør fortsette med helt til vi er i mål og vel så det. Og det tror jeg skal gå bra, lærer så mye bra av dere andre her inne.
Hvordan står det til med dere da??:)

-Lilletrille-
11-11-09, 23:11
Hei hei:) Da har jeg vært på atter en kurskveld, og vekta går stadig nedover!! Har spist mat denne uka, derfor veeeeldig spent på resultatet... Men fettmassen har gått ned med 1,3 kilo!!:p Kjempehappy jeg! Total nedgang bare 0,6 kilo da, men det er vel pga væsken som har kommet på igjen. Nei dette var virkelig motiverende, nå er det bare å prøve å planlegge dagene litt, så jeg spiser riktig. Juhuu:D Hvordan går det med dere andre da? Klem:)

lexi
12-11-09, 11:47
Noen som har lyst til å dele sine Easy Life erfaringer, mål og resultater ?
Hei
Jeg begynte på Easy life i begynnelsen av oktober og har nå redusert vekten med 12 kilo.Har begynt med ett måltid nå etter vel fire uker med bare pulver.Alt har gått veldig lett for meg.:)

lexi
12-11-09, 12:00
Jeg sliter litt med å finne ut hva jeg skal spise til middag nå som jeg bare spiser ett måltid om dagen.Noen som har tips til meg?

agurken
12-11-09, 14:47
Jeg sliter litt med å finne ut hva jeg skal spise til middag nå som jeg bare spiser ett måltid om dagen.Noen som har tips til meg?
Hei Lexi!
Grattis med utrolig bra resultat, du har jo virkelig rast ned på kort tid:)
Har du fått noen føringer fra kursleder ang. hva slags mat du bør spise? Lavkarbo eller tallerkenmodell f.eks?

Thilda
12-11-09, 20:28
Veide meg på mandag og da hadde jeg gått ned 2,2 kg. Forøyd med det. Så totalt på 2 uker har jeg gått ned 5,7 kg. :)

Trille71
12-11-09, 21:51
Så flinke dere er alle sammen. Ny kurskveld her også. Jeg har gått ned 1 kg og kanonfornøyd. Jeg har ikke vært flink denne uken. Har trent for lite og skeiet ut med vin, i tillegg til at jeg har spist MYE mat. Er nå på 5 måltider pr uke. (to stk shaker) . Det er faktisk ikke mindre enn utrolig at jeg har gått ned i vekt.

OG NÅ HAR JEG NÅDD MITT FØRSTE MÅL: 10 kg før jul!!!! Happy happy:D.

Så skal jeg ned 5 til. Men de tar jeg litt på langs. Nå er det julebord 4 helger på rad så da vet jeg at det blir utskeielser både med mat og vin. Så planen videre er å holde vekten til over jul og for deretter å gå ned 5 kg til.

lexi
13-11-09, 16:44
Hei Lexi!
Grattis med utrolig bra resultat, du har jo virkelig rast ned på kort tid:)
Har du fått noen føringer fra kursleder ang. hva slags mat du bør spise? Lavkarbo eller tallerkenmodell f.eks?


Skal spise etter tallerkenmodellen,men kan jeg spise creme fresh,fløte og majones osv?Laget en alldeles nydelig kyllingform som jeg fant her.Der var det creme fresh og smøreost oppi og smelta ost på toppen.Litt usikker på om det var lurt???:o

musikkdama25
14-11-09, 12:24
forrige uke på xtravaganza så hadde jeg gått ned 600 gram, men 1 kg ned i fett da.

denne uken har det gått fryktelig dårlig, er rett og slett psykisk sliten, er mye på skolen, så måtte jeg rette på 2 mappeopgaver så er livredd for ikke å gå opp til eksamen, har gått litt turer da, men ikke turt å trene noe hardt når jeg har vært så langt nede, det går heldigvis bedre nå da, veiedag på mandag

agurken
16-11-09, 13:01
Skal spise etter tallerkenmodellen,men kan jeg spise creme fresh,fløte og majones osv?Laget en alldeles nydelig kyllingform som jeg fant her.Der var det creme fresh og smøreost oppi og smelta ost på toppen.Litt usikker på om det var lurt???:o
Hvis du følger tallerkenmodellen spiser du sikkert litt karbohydrater også? Da tror jeg egentlig du bør holde deg unna så mye fett... Men spør kurslederen din, de kan nok gi deg bedre svar:)

Trille71
19-11-09, 21:37
Veiedag. Ingen nedgang denne uken. Helt ok, da det var fest både forrige fredag og lørdag. Slik blir de neste tre helgene også. Så nå gjelder det bare å holde meg her jeg er til over nyttår.

I dag hadde vi butikkrunde på kurset. Vi gikk igjennom matvare hyllene og fikk eksempler på gode og dårlige matvarer. Egentlig ikke så mye nytt å lære, men muligens nyttig for noen av deltagerne.

Dagens lærdom:
Frokostblandinger skal ha: mindre enn 10 sukkerarter pr 100 gram og mer enn 10g fiber pr 100g.

De fleste knekkebrød er bra, men bør ha mer enn 10g fiber pr 100g. Tips Finn Crisp Multigrain (runde) har 19,5 g fiber pr 100g.

Pålegg (alle varianter) skal ikke ha mer enn 6g fett pr 100g.

Middag: Kyllingfilet, karbonadedeig, biff, svinefilet og koteletter (der fettet kan skjæres av).

Youghurt som heter dobbelt 0 (tror jeg) er helt ok.

(Jeg fulgte ikke så godt med i melkehyllene da jeg bruker lite slike produkter. Men typisk å gå for de lettere variantene. Skummet melk, Kesam (ikke rømme), etc.

En del av disse matvarene skal vi ikke innta før vi er der vi skal være på vekten, men dette er jo lærdom vi skal ta med oss i det lange løp. Selv skal jeg f.eks ikke spise brødmat inkl knekkebrød på en stund, men spiser et par av de Multigrain runde til frokost likevel... med kalkunskinke eller Cottage cheese på. :-)


Trening

Formen begynner forøvrig å bli veldig bra. Er lett på foten og kan løpe langt uten å bli sliten. Løp faktisk hele 10 km på tredemølle i dag. Det var kjedelig, men ble ikke veldig utslitt. Er kanonfornøyd med dette, da jeg bare for 2 mnd siden nesten ikke klarte å jogge meg igjennom 3 km engang.

Håper det står bra til med dere andre.

agurken
22-11-09, 15:38
Hm, nå fikk jeg meg en liten overraskelse... Jeg har tydeligvis falt ut av ketosen, stixen ga ikke utslag. Har ikke spist annet enn pulveret og litt ost og litt egg, og skjønner egentlig ikke hvorfor... Har jo vært flink egentlig!
Kan det ha noe med at jeg også har spist noen läkerol tro? Noen som vet?

Kitt
22-11-09, 19:31
Hm, nå fikk jeg meg en liten overraskelse... Jeg har tydeligvis falt ut av ketosen, stixen ga ikke utslag. Har ikke spist annet enn pulveret og litt ost og litt egg, og skjønner egentlig ikke hvorfor... Har jo vært flink egentlig!
Kan det ha noe med at jeg også har spist noen läkerol tro? Noen som vet?
Kan være Läkerolen, men tror ikke det.
Noen, som meg, får ikke utslag, eller veldig svakt, i dagene før mens. Om du i tillegg har drukket mye, vil det jo rett og slett ikke syns!

Eller stiksene kan være gamle eller ikke oppbevart riktig!:eek:

Og hvordan var nå dette, man får ikke utslag om man er gravid. En slags omvendt gravitest!:p

Om du vet at du har gjort alt riktig, stol på deg selv og ikke på stiksen!:heia:

agurken
22-11-09, 19:59
Takk for svar, Kitt! Jeg tok en tur på trening, og en ny måling nå nettopp. Da viste stixen ganske mørk farge plutselig! Merkelig, det kan være stixen som er blitt dårlige ja.
Men jeg pustet litt lettet ut nå, og stoler på at jeg gjør alt riktig og stadig er i ketose;)
Og gravid, det vet jeg garantert at jeg ikke er, har "sluttet" med aktiviteter som kan føre til det. Hihi:)

Kitt
22-11-09, 20:41
Du skal kun måle med stiksen om kvelden, minst to timer etter siste måltid!;) Det er bare da du kan stole 100% på resultatet!

Om du fikk mørkt utslag etter trening, skyldes nok det at du da var litt dehydrert. Fort gjort å ikke drikke nok mens man trener!:o

Charlott
22-11-09, 20:41
Du får en mest korrekt måling om du tester minst 2 timer etter siste måltid, bare for å ha tatt med det også :)

Charlott
22-11-09, 20:42
Kitt og jeg er i allefall enige om den saken :p

Kitt
22-11-09, 20:46
Du får en mest korrekt måling om du tester minst 2 timer etter siste måltid, bare for å ha tatt med det også :)

Kitt og jeg er i allefall enige om den saken :p
:ja::ja::ja:
Er da enige om det meste, vi!:klem:

agurken
22-11-09, 22:33
Ja, jeg vet egentlig at man skal teste på kvelden etter siste måltid. Men i dag gjorde jeg det litt tidligere da, med det resultat at jeg ble redd for at ketosen hadde sviktet meg. Nå lar jeg stix være stix i noen dager, og fortsetter i det gode spor. Det er vel det riktigste jeg gjør:)
Har forøvrig nå gått med mensen i 3 uker og 1 dag, dette har kanskje en innvirkning på ketosen også? Skjønner virkelig ingenting, hormonene mine må ha løpt løpsk. Var hos legen og sjekket, dvs. hun sjekket ikke noe som helst, men sa at dette var normalt og kunne skje innimellom. Det har bare aldri skjedd meg før, og jeg mistenker at legen min ikke kan så mye om dette med ketose. Og hun er skeptisk til easylife også, så så veldig mye hjelp er det ikke å hente der tror jeg. Satser bare på at dette har med hormoner å gjøre, og at mensen snart blir borte...

Kitt
22-11-09, 22:45
Ketosen skal på sikt få orden på hormonene, men før det skjer opplever mange at mensen oppfører seg en smule underlig!:eek:
Så legen din tar i hvert fall ikke feil!
Om hun i det hele tatt visste at kunne ha med ketolyse å gjøre, se, det vet vi jo ikke!;)

agurken
23-11-09, 22:25
Tar tydeligvis litt tid med hormonene mine da, for nå har jeg vært i ketose i 10 uker. Men legen hadde ikke mye peiling på dette, selv om hun konstaterte at livmora mi sannsybligvis ikke skjønner så mye i denne prossessen. Bare det normaliserer seg etterhvert blir jeg fornøyd. Går jo på p-piller, som "pre-ketose" ikke ga meg mensen i det hele tatt. Så dette var nytt for meg, var egentlig fornøyd uten jeg da;)

frifuggel
23-11-09, 22:51
Såvidt jeg husker av pensumet mitt, så lagres de kvinnelige hormonene i fett, sånn at sålenge vi forbrenner fett blir det frigjort mer enn kroppen er "vant til".. Når du går over på kost som bremser denne effekten, vil du nok rimelig kjapt være tilbake til din gamle syklus, eller mangel på sådan :)

agurken
23-11-09, 23:10
Aha... Nyttig å vite! Da satser vi på at det stemmer, så får jeg leve med mine villstyrige hormoner en stund til;)

agurken
25-11-09, 14:45
Heihei:) Har fått et tilbud på kursstedet mitt om et foredrag i ernæringsterapi. Det er en som heter Jens Veierstad som skal holde foredraget, har noen hørt om han? Er det lavkarbo han er opptatt av tro? Hadde i så fall vært veldig interessant å hørt på han! Jeg trenger å lære litt mer, selv om informasjon om lavkarbo-kosthold langsomt begynner å synke inn her i gården:)

-Lilletrille-
25-11-09, 23:56
Heihei folkens:) Da har jeg vært på ny veiing, 2 uker siden sist, men gått ned 1,3 i fettkilo, så er superfornøyd!! Har på den tiden tilogmed vært på julebord og drukket og spist, så er kjempefornøyd:D Det viser jo faktisk at det er rom for utskeielser også når vi er tilbake til "normalt" kosthold. Eller, skal jeg si tilbake i hverdagen heller. Kostholdet skal vi vel helst endre endel på livstid:p Hvordan går det med dere andre? Ny motivasjonsinnsprøytning her, det er sikkert. Klemmer:)

Carisma
30-11-09, 00:23
Jens Veierstad som skal holde foredraget, har noen hørt om han? Er det lavkarbo han er opptatt av tro?
I følge denne linken jeg fant på google har han vært med på å bearbeide en av de beste lavkarbobøkene som finnes: http://www.lillemaane.no/katalog/bedre_uten_brod.html
Så jeg vil tro han er det ja. :ja:
Hvor og når er foredraget?

agurken
30-11-09, 10:35
Høres bra, gleder meg veldig til å høre på han! Foredraget er i morgen i Kristiansand. Får håpe det kommer en del og hører på, da jeg meldte meg på var det bare 1 påmeldt fra før. Synd, hvis han er så bra!
Jeg kan komme tilbake med referat, hvis noen har lyst til å høre hva han sa:)

agurken
02-12-09, 16:37
Ny veiedag, 1 kg i minus:) Men fettprosenten har stått helt stille denne uka, gitt. Jaja, det får ta den tida det tar. Nå har jeg bare 5-6 kg igjen, begynner jammen å se målet skinne der i horisonten. Føles veldig bra, og jeg har det bedre enn jeg har hatt det på lenge!
Har tatt bilder av meg selv i undertøy gjennom denne prossessen, først ved oppstart, og deretter hver måned. Har holdt på i 3 mnd nå. Det er faktisk veldig motiverende og ikke minst gøy å se hvor forandret man er blitt. (Ganske sjokkerende å se hvor stor jeg var også forsåvidt!!) Bildene er forøvrig til meeeeget privat bruk, men dette kan virkelig anbefales:)
Hm, nok selvskryt! Hvordan går det med resten av easylife-gjengen da? Håper dere nyter livet og en sunn livsstil alle sammen!

P.S. Foredraget med Veiersted var veldig bra, kan absolutt anbefales til de som får mulighet til å høre på han!